Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Svenska språket...
Rikssvenska finns det inget som jag kan bestämma då det är defakto ren svenska utan inblandning av lokala ord eller dialekter... det är inte stockholmssvenska/södertugg eller göttteborrssska eller skojnska heller utan ren textbokssvenska.
wriid... så när du pratar om hockey så är det alltså hockey ni pratar och inte svenska eller engelska eller nåt annat språk... damn, visste inte att sporten hade eget språk också...
Nej du, jag köper inte det... Wikegård har bara kass gramatik om ni frågar mig...
wriid... så när du pratar om hockey så är det alltså hockey ni pratar och inte svenska eller engelska eller nåt annat språk... damn, visste inte att sporten hade eget språk också...
Nej du, jag köper inte det... Wikegård har bara kass gramatik om ni frågar mig...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Wikegård är kung, dissa inte en fd. DIF tränare!!!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Jag menade inte att hockeyn har eget språk, bara det att man använder en del ord som inte används på samma sätt i svenskan. Och hur man använder dem påverkas ju mer av hur man pratar kring hockey och inte hur gramatikst korrekt det är.
Så vad är det som säger att "ett pass" är fel mer än att du tycker det låter fel. Om du har någon form av "bevis" om vi nu ska kalla det så. Typ som saol eller liknande fast med gramatik dåra...
för övrigt så är språket de pratar i Nyköping rikssvenska.
Så vad är det som säger att "ett pass" är fel mer än att du tycker det låter fel. Om du har någon form av "bevis" om vi nu ska kalla det så. Typ som saol eller liknande fast med gramatik dåra...
för övrigt så är språket de pratar i Nyköping rikssvenska.
[b]Medlem #1535[/b]
Sorry.. glömde att han flyttat till alby....
något för er alla intresserade!
<a href="http://www.bokus.com/b/9172273828.html" target="_blank">http://www.bokus.com/b/9172273828.html</a>
något för er alla intresserade!
<a href="http://www.bokus.com/b/9172273828.html" target="_blank">http://www.bokus.com/b/9172273828.html</a>
[b]Medlem #1535[/b]
Just kidding....håller med att just rynkebysvenskan låter hemsk...Jag är från Chile men tycker att det e hemskt pinsamt att folk som har bott mer än 15 år i sverige har fortfarande svårt att prata språket.
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
jag tycker det är mest pinsamt med svenskfödda som pratar rinkebysvenska... tror de att det är coolt eller?
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Nånsin tänkt på att man blir som man umgås? Så enkelt är det, umgås man med invandrare som bryter så blir det så, det handlar inte om att det är coolt.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Krister+22 Feb 2006, 11:46:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 22 Feb 2006, 11:46:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Var är Scotte när man behöver honom...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247535"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Han är här, men jag har sportlov så jag pallar inte skriva om sådant jag håller på med varje dag.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247535"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Han är här, men jag har sportlov så jag pallar inte skriva om sådant jag håller på med varje dag.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
<!--QuoteBegin-M Scotte+22 Feb 2006, 15:28:35--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 22 Feb 2006, 15:28:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Han är här, men jag har sportlov så jag pallar inte skriva om sådant jag håller på med varje dag.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247666"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehehe
Tyckte du varit frånvarande.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247666"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehehe
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
<!--QuoteBegin-Dani+22 Feb 2006, 15:07:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani @ 22 Feb 2006, 15:07:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nånsin tänkt på att man blir som man umgås? Så enkelt är det, umgås man med invandrare som bryter så blir det så, det handlar inte om att det är coolt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247654"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Håller med Dani. Menar om du föds i skåne och sen flyttar upp till stockholm vid 5års åldern lär du också byta dialekt, men det kanske är lika patetiskt?
Man blir som omgivningen är. Jag säger t ex mannen en hel del när jag är med kompisar. Många tycker det är utlänskt men ja jag hänger oftas med utlänska kompisar så det blir så. Men jag har ändå MVG i svenska A och VG i svenska B så jag anser mig inte så patetiskt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247654"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Håller med Dani. Menar om du föds i skåne och sen flyttar upp till stockholm vid 5års åldern lär du också byta dialekt, men det kanske är lika patetiskt?
Man blir som omgivningen är. Jag säger t ex mannen en hel del när jag är med kompisar. Många tycker det är utlänskt men ja jag hänger oftas med utlänska kompisar så det blir så. Men jag har ändå MVG i svenska A och VG i svenska B så jag anser mig inte så patetiskt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Stefan Karlsson
well... jag syftar mer på de som pratar så bland sina jämnåriga men sedan har ett helt annat språk på jobb, hemma och med andra flyktigt bekanta.
Men av min erfarenhet så måste jag påstå att det "problemet" är mer här i 08land än nån annanstans... i göteborg t.ex. verkar det mer som att de invandrade pratar klockren göteborska och inte sån där hemsk rinkebysvenska...
Men av min erfarenhet så måste jag påstå att det "problemet" är mer här i 08land än nån annanstans... i göteborg t.ex. verkar det mer som att de invandrade pratar klockren göteborska och inte sån där hemsk rinkebysvenska...
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Då har du fel [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Sen tycker jag du fortfarande är fel ute. När jag är på jobbet där jag är enda utlänningen så pratar jag bättre svenska än de själva (typ).
När jag umgås med invandrarkompisar så pratar man annorlunda utan att tänka på det, det är svårt för dig att förstå eftersom du är svensk och det verkar inte som du har några "ghettokompisar" utan mer kanske från sööööööööööder osv.
Det är inget man ens tänker på, när jag har en svensk o utländsk kompis så kan jag få kommentarer av den svenska att fan vad du bryter osv, men det är inget jag gör medvetet.
Sen tycker jag du fortfarande är fel ute. När jag är på jobbet där jag är enda utlänningen så pratar jag bättre svenska än de själva (typ).
När jag umgås med invandrarkompisar så pratar man annorlunda utan att tänka på det, det är svårt för dig att förstå eftersom du är svensk och det verkar inte som du har några "ghettokompisar" utan mer kanske från sööööööööööder osv.
Det är inget man ens tänker på, när jag har en svensk o utländsk kompis så kan jag få kommentarer av den svenska att fan vad du bryter osv, men det är inget jag gör medvetet.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Jag kan säga att jag pratar annorlunda när jag är med kompisar än i allmänheten och hos föräldrarna.
Jag känner mig mer avslappnad med kompisar och använder mer slang. Jag tror nog att det är svårt för en svensk som inte är uppväxt i en sådan situation. Menar när jag kom hit till Sverige i 5års ålder kunde jag noll svenska. Man var ju grovt mobbad för man pratade skit kass svenska i första klass, men jag gick genast om många i språk och skrift när jag kom i mellanstadiet. Men ändå behåller jag min sköööna svenska bland kompisar. Orkar inte vara allvarlig i snack och ordentligt. Vill ju kunna slappna av och känna mig som en av gänget ju.
Jag tror det är svårt för en som inte är uppväxt så att sätta sig in i situationen Krister. Inte för att vara negativ mot dig, men ja.. jag förstår dig. Sen finns det självklart gränser. Det hör man och man skäms ju hur några bryter, som om dom precis kommit till Sverige fast att dom är svenska.
Jag känner mig mer avslappnad med kompisar och använder mer slang. Jag tror nog att det är svårt för en svensk som inte är uppväxt i en sådan situation. Menar när jag kom hit till Sverige i 5års ålder kunde jag noll svenska. Man var ju grovt mobbad för man pratade skit kass svenska i första klass, men jag gick genast om många i språk och skrift när jag kom i mellanstadiet. Men ändå behåller jag min sköööna svenska bland kompisar. Orkar inte vara allvarlig i snack och ordentligt. Vill ju kunna slappna av och känna mig som en av gänget ju.
Jag tror det är svårt för en som inte är uppväxt så att sätta sig in i situationen Krister. Inte för att vara negativ mot dig, men ja.. jag förstår dig. Sen finns det självklart gränser. Det hör man och man skäms ju hur några bryter, som om dom precis kommit till Sverige fast att dom är svenska.
Stefan Karlsson
hehehe... ni tycks tro att jag är uppväxt på Liiiiidingö eller Saltsjöööbaaaden eller nåt... jag är fan uppväxt i ghettosollentuna (har ni sett Malmvägen på 5:an, jag är uppväxt några hundra meter därifrån).
Har klart fler invandrarkompisar än kompisar från sööööder (gillar verkligen inte söööder).
Men men, skitsamma... jag bryr mig inte egentligen vad ni föredrar... tycker själv bara att rinkebysvenskan är ful som få.
Har klart fler invandrarkompisar än kompisar från sööööder (gillar verkligen inte söööder).
Men men, skitsamma... jag bryr mig inte egentligen vad ni föredrar... tycker själv bara att rinkebysvenskan är ful som få.
Kör:
Kör:
Kan ju vara så att de använder ord som är lättast och snabbast och säga.
Är det värsta språket ni ser på eller hockey? =)
Är det värsta språket ni ser på eller hockey? =)
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
Jag tycker för övrigt att "well..." är ett av det töntigaste utfyllnadsorden i svenska språket.
Senast redigerad av Jontis den 22 februari 2006, 16:03, redigerad totalt 1 gånger.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
<!--QuoteBegin-Jontis+22 Feb 2006, 17:04:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 22 Feb 2006, 17:04:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag tycker för övrigt att "well..." är ett av det töntigaste utfyllnadsorden i svenska språket.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247703"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hahaha.. jag måste hålla med dig. Känner en kille som alltid fyller ut meningar och börjar meningar med det... och så drar han ut på det också... welllll
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247703"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hahaha.. jag måste hålla med dig. Känner en kille som alltid fyller ut meningar och börjar meningar med det... och så drar han ut på det också... welllll
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
[b]Medlem #1535[/b]
Det är precis som dani säger, man snackar och blir som dem man umgås med.
Är du i rinkeby o bara umgås med folket i rinkeby så kommer du få en brytning. Det är för att alla där kommer från olika länder och har svårt att utala visa ord o så, därför lär sig folk på fel sätt från början och ingen finns där som rättar dem innan "det satt sig". Sen beror också uttalet ganska mycket på vart man från början kommer ifrån, olika språk har olika artikulationer o sånt som påverkar hur man kan och inte kan prata andra språk. Ta en japan t ex, dem kan inte utala R o vissa andra bokstäver samt ord då det är en så främmande artikulation för munnen.
Ta mig som exempel i jämförelse till många andra som bott i rinkeby hela sina liv, precis som mig. Jag pratade perfekt ren svenska under hela min barndom fram tills jag började skolan, eftersom jag har en svensk mamma och jag inte gick på dagis. Jag lärde mig rätt utal från början med andra ord. När jag sedan började skolan, detta gäller även mina 3 syskon som fick exakt samma symptom, började jag få små brytningar, blandade en och ett som de andra gjorde osv.
Men jag har aldrig varit sån som umgåtts med typiska "rinkebybarn" utan har haft min umgängeskrets och jag pratar inte rinkebysvenska.
Felet med att det kallas rinkebysvenska är för att rinkeby var första området där sverige samlade alla invandrare i ett område. Det medförde att man inte varit beroende att lära sig svenska språket lika bra som i andra städer där det endast finns ett fåtal invandrare. Det fanns ju alltid någon som kom från ens egna land, och hade man jobb o grundkunskaper i svenska kunde man klara sig. Finns de som bott i sverige flera år utan att behövt lära sig svenska...iaf inte i någon större utsträckning.
Det sverige borde gjort är att ha spridit ut invandrare mer i sverige, om man tycker att det är fel med brytande svenska. Det hade hjälpt kan jag lova. Och jo, Krister har rätt i det han säger till viss del. Invandrare i Umeå, har en kollega som kommer därifrån o sa det till mig, har lärt sig tala ren svenska väldigt snabbt då dem varit tvugna att lära sig det.
Sen är det precis som du säger dani, ibland ändrar man sitt utal/sin brytning beroende på vem man är och pratar med. Det gör alla människor omedvetet, invandrare som renäkta svensk.
Tar ett exempel...Jobbar du som försäljare så försöker du oftast låta så trevlig och förtroendefull som möjligt, då pratar de flesta med en speciell ton. Och när man sen ringer polarna som man ska ut o dricka bira med till helgen så blir det en helt annan nivå och ton på snacket. Det är exakt samma symptom när det gäller invandrare o det dani påpekade. Har upplevt samma sak själv på mig själv och polare.
Är du i rinkeby o bara umgås med folket i rinkeby så kommer du få en brytning. Det är för att alla där kommer från olika länder och har svårt att utala visa ord o så, därför lär sig folk på fel sätt från början och ingen finns där som rättar dem innan "det satt sig". Sen beror också uttalet ganska mycket på vart man från början kommer ifrån, olika språk har olika artikulationer o sånt som påverkar hur man kan och inte kan prata andra språk. Ta en japan t ex, dem kan inte utala R o vissa andra bokstäver samt ord då det är en så främmande artikulation för munnen.
Ta mig som exempel i jämförelse till många andra som bott i rinkeby hela sina liv, precis som mig. Jag pratade perfekt ren svenska under hela min barndom fram tills jag började skolan, eftersom jag har en svensk mamma och jag inte gick på dagis. Jag lärde mig rätt utal från början med andra ord. När jag sedan började skolan, detta gäller även mina 3 syskon som fick exakt samma symptom, började jag få små brytningar, blandade en och ett som de andra gjorde osv.
Men jag har aldrig varit sån som umgåtts med typiska "rinkebybarn" utan har haft min umgängeskrets och jag pratar inte rinkebysvenska.
Felet med att det kallas rinkebysvenska är för att rinkeby var första området där sverige samlade alla invandrare i ett område. Det medförde att man inte varit beroende att lära sig svenska språket lika bra som i andra städer där det endast finns ett fåtal invandrare. Det fanns ju alltid någon som kom från ens egna land, och hade man jobb o grundkunskaper i svenska kunde man klara sig. Finns de som bott i sverige flera år utan att behövt lära sig svenska...iaf inte i någon större utsträckning.
Det sverige borde gjort är att ha spridit ut invandrare mer i sverige, om man tycker att det är fel med brytande svenska. Det hade hjälpt kan jag lova. Och jo, Krister har rätt i det han säger till viss del. Invandrare i Umeå, har en kollega som kommer därifrån o sa det till mig, har lärt sig tala ren svenska väldigt snabbt då dem varit tvugna att lära sig det.
Sen är det precis som du säger dani, ibland ändrar man sitt utal/sin brytning beroende på vem man är och pratar med. Det gör alla människor omedvetet, invandrare som renäkta svensk.
Tar ett exempel...Jobbar du som försäljare så försöker du oftast låta så trevlig och förtroendefull som möjligt, då pratar de flesta med en speciell ton. Och när man sen ringer polarna som man ska ut o dricka bira med till helgen så blir det en helt annan nivå och ton på snacket. Det är exakt samma symptom när det gäller invandrare o det dani påpekade. Har upplevt samma sak själv på mig själv och polare.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Sen finns ju också undantagen med dem som måste leka tuffa inför sina kompisar bara för att...tyvärr...
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Äh man ska va som jag, då förstår ingen vad man säger [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Ålänning ut i fingerspetsarna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img] Bräker jämt på min åländska dialekt även om jag blir lite förstockholmad när jag e i sthlm, men det är det tydligen bara jag som märker hehe.
om man säger så såhär pratar delar av min släkt: <a href="http://swedia.ling.umu.se/Finland/Aland/Brando/om.html" target="_blank">http://swedia.ling.umu.se/Finland/Aland ... om.html</a>
Jag pratar mindre grovt än så men på jobbe bräker jag på rätt bra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
t.ex. såhär bräker vi på på jobbet.
"Har du hädders på bilin då å? He går vilogt me hädders förstår du. Lika vilogt som nä nabbarslasse höri att di har fått såkkerlevereansin ti handlin, jåå"
om man säger så såhär pratar delar av min släkt: <a href="http://swedia.ling.umu.se/Finland/Aland/Brando/om.html" target="_blank">http://swedia.ling.umu.se/Finland/Aland ... om.html</a>
Jag pratar mindre grovt än så men på jobbe bräker jag på rätt bra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
"Har du hädders på bilin då å? He går vilogt me hädders förstår du. Lika vilogt som nä nabbarslasse höri att di har fått såkkerlevereansin ti handlin, jåå"
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
Sen vet jag inte hur stockholmsspråket är, men jag kan säga att Aboo och Shoo och sådana ord är nog det fulaste jag har hört [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Stefan Karlsson
<!--QuoteBegin-EcciBaka+22 Feb 2006, 16:37:44--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka @ 22 Feb 2006, 16:37:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Äh man ska va som jag, då förstår ingen vad man säger [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Ålänning ut i fingerspetsarna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img] Bräker jämt på min åländska dialekt även om jag blir lite förstockholmad när jag e i sthlm, men det är det tydligen bara jag som märker hehe.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247716"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
omg.............förstod inte mycket av det där kan jag lova........ [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247716"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
omg.............förstod inte mycket av det där kan jag lova........ [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
EcciBaka
- Kontakt:
såhär pratar väl jag på ett ungefär. är förvisso ett par killar som klippt ihop i humorsyfte, men ändå dialekt-riktigt.
<a href="http://www.fazzula.com/hassan3.wav" target="_blank">http://www.fazzula.com/hassan3.wav</a>
<a href="http://www.fazzula.com/hassan3.wav" target="_blank">http://www.fazzula.com/hassan3.wav</a>
------------------------
------------------------
------------------------
<!--QuoteBegin-EcciBaka+22 Feb 2006, 16:58:55--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka @ 22 Feb 2006, 16:58:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->såhär pratar väl jag på ett ungefär. är förvisso ett par killar som klippt ihop i humorsyfte, men ändå dialekt-riktigt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247725"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ok, det lät bättre [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
det tidigare lät bara som sludder nästan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247725"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ok, det lät bättre [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
det tidigare lät bara som sludder nästan [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
EcciBaka
- Kontakt:
ja jag har mariehamnsdialekt, den är relativt lätt att förstå.. är jag arg så kommer kökardialekten o då tror jag inte du förstår så mycket [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
------------------------
------------------------
------------------------
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Jontis+22 Feb 2006, 15:32:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 22 Feb 2006, 15:32:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M Scotte+22 Feb 2006, 15:28:35--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 22 Feb 2006, 15:28:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Han är här, men jag har sportlov så jag pallar inte skriva om sådant jag håller på med varje dag.
Hehehe
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247671"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Stör honom inte, han styr upp en fet bil till mig! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hehehe
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247671"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Stör honom inte, han styr upp en fet bil till mig! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Krister+22 Feb 2006, 12:05:04--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 22 Feb 2006, 12:05:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Och mångkulturen har inte rätt att förstöra språket... gramatiken blir inte sämre för att det är fler kulturer som pratar språket... bara om man tillåter att språket blir befläckat.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247547"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Äh, Krister.. Nu har Du tittat för lite på värsta språket! Om vi inte lånat ord från alla andra hade svenska sugit gammal nordisk getpung..
Eller, kör Du volvolinjen när Du pratar? Tryggt och säkert?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=247547"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Äh, Krister.. Nu har Du tittat för lite på värsta språket! Om vi inte lånat ord från alla andra hade svenska sugit gammal nordisk getpung..
Eller, kör Du volvolinjen när Du pratar? Tryggt och säkert?
Senast redigerad av MagnusL den 22 februari 2006, 18:20, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti