<!--QuoteBegin-Antonio+14 Sep 2004, 23:33:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 14 Sep 2004, 23:33:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, jag har ingen vagnskada. Så jag får betala mycket mer i försäkring [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Jo, det är fult av Ubbo att skriva som de gör, för de länkar till Hondas officella hemsida.
Men klickar man på länkarna som anger Ubbos priser så står det tydligt vad som ingår.
Där står inte vagnskada. Men kolla med dem imorgon.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ska kolla med UBBO direkt imorgon på telefonnummer 08-544 98 986 eller Mail info@ubbo.se
Tycker Honda Civic Type-R är riktigt rolig att köra men jag saknar en blåmetallic till den modellen. Nu finns det 2 gråa 1 röd & 1 svart. Där svart är klart fulast i mina ögon medan moonrock metallic är snyggast.
Överskattade priser på beg Honda
Tihomir Kostic
<!--QuoteBegin-Microlit+14 Sep 2004, 22:37:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 14 Sep 2004, 22:37:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Fredrick+14 Sep 2004, 11:27:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Fredrick 4 14 Sep 2004, 11:27:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> kolla på blocket.. har min -03 S2000 oxå överskattat pris eller???
ok att vissa drömmer som fan, men inte alla!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tycker du har okej pris. Har du köpt bilen ny eller begagnad? För är den tyskimport så förstår jag att den är lite billigare. Så vida du inte köpt den ny i Tyskland då är det ingen prisskillnad. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
oki pris? ja har grymt pris [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
bilen va beggad när ja köpte den.. spelar d roll?
ps. s2000 i tyskland är sällan billigare, om du skall ha en fräsch, okrockad kortmilare. hemtagning o inreggning medräknat! inte sant? ds.
puss o kram
ok att vissa drömmer som fan, men inte alla!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tycker du har okej pris. Har du köpt bilen ny eller begagnad? För är den tyskimport så förstår jag att den är lite billigare. Så vida du inte köpt den ny i Tyskland då är det ingen prisskillnad. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
oki pris? ja har grymt pris [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
bilen va beggad när ja köpte den.. spelar d roll?
ps. s2000 i tyskland är sällan billigare, om du skall ha en fräsch, okrockad kortmilare. hemtagning o inreggning medräknat! inte sant? ds.
puss o kram
Fredrick G.
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
Skulle jag köpt en ny bil så är det bara att ta tåget över bron!
Danmark är billigast i Europa när man dragit av lyxskatten där och ersatt den med svensk moms.
Tyvärr har de inte S2k. Danskarna får punga ut med 354 950 (dk) kr för en CTR (427 963,22 SEK).
Danmark är billigast i Europa när man dragit av lyxskatten där och ersatt den med svensk moms.
Tyvärr har de inte S2k. Danskarna får punga ut med 354 950 (dk) kr för en CTR (427 963,22 SEK).
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
<!--QuoteBegin-andno+14 Sep 2004, 23:52:54--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 14 Sep 2004, 23:52:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skulle jag köpt en ny bil så är det bara att ta tåget över bron!
Tyvärr har de inte S2k. Danskarna får punga ut med 354 950 (dk) kr för en CTR (427 963,22 SEK).<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du kan inte säga det rakt av. Det varierar helt otroligt mellan modell & modell. Polen & andra "östländer" har också en hel del billiga bilar om man räknar helt nya bilar inreggat & klart till Sverige.
Läste i Teknikens Värld att man kunde få en Hyndai Getz i Polen för 66.100 (inräknat svensk moms & inreggning & allt) Motsvarande bil i Sverige 92.900...
Honda Jazz köpt i Polen 109.100 mot 134.900...
Civic 1,4, 123.700 mot 149.900
Siffror från T.V nr 17
CTR kollade jag förra året med en dansk handlare. Efter inreggning i Sverige osv så hade jag inte sparat så många tusenlappar iallafall.
Tyvärr har de inte S2k. Danskarna får punga ut med 354 950 (dk) kr för en CTR (427 963,22 SEK).<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du kan inte säga det rakt av. Det varierar helt otroligt mellan modell & modell. Polen & andra "östländer" har också en hel del billiga bilar om man räknar helt nya bilar inreggat & klart till Sverige.
Läste i Teknikens Värld att man kunde få en Hyndai Getz i Polen för 66.100 (inräknat svensk moms & inreggning & allt) Motsvarande bil i Sverige 92.900...
Honda Jazz köpt i Polen 109.100 mot 134.900...
Civic 1,4, 123.700 mot 149.900
Siffror från T.V nr 17
CTR kollade jag förra året med en dansk handlare. Efter inreggning i Sverige osv så hade jag inte sparat så många tusenlappar iallafall.
Antonio Pozzi
-
Alex S2000
<!--QuoteBegin-Microlit+14 Sep 2004, 22:23:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 14 Sep 2004, 22:23:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Alex S2000+14 Sep 2004, 10:15:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex S2000 4 14 Sep 2004, 10:15:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det här är anledningen till att jag köpt NY bil hos En personlig handlare och inte ett internetbolag: (I mitt fall Runes Bil som jag varmt kan rekommendera)
1: Jag får en nybehandlad och lackkonserverad bil.
2: Jag får ett trevligt personligt bemötand.
3: Med stor sannolikhet ett bra inbytespris vid nyköp hos samma handlare.
4: Inga tvivel på att garantier och utrustningar osv är enligt svensk standard.
5: Ingen direktimporterad bil som sänker andrahandsvärdet.
6: bra snabbt bemötande om det skulle bli en massa fel på bilen.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
1.Någon lackkonserverad bil får du garanterat inte.
2.Du får ett trevligt bemötande hos UBBO också.
3.Inbytes pris för exakt samma bilar ska vara exakt lika, vi pratar fabriksnya bilar.
4.Garantin medföljer med bilen och inte handlaren. Svensk standard från en bil som byggs i Japan. Ja då får du nog köpa Volvo eller Saab.
5.Är inte alla nya bilar som ej tillverkas i Sverige direktimporterade?? Sänker andrahandsvärdet?? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
6.Verkstad som verkstad och du har dina garantier så bemötande av fabriksfel blir nog densamma. Massa fel på en fabriksnybil? De har ju inte bilar på lager utan beställer efter dina önskemål och väntetiden för en Honda S2000 är 6 månader.
7.Sedan att du har blivit blåst och köpt dyrare är inte UBBO:s fel. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men vad du hetsar upp dig! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
Tro mig, du KOMMER få ett sämre pris när du säljer en "DIREKT" importerad bil.
Ordet DIREKTIMPORTERAD betyder att det är någon annan än generalagenten som importerat bilen för övrigt och inget annat
Jag kan också nämna att prisläget på försäkringar för direktimporterade bilar skiljer från svensksålda + att du ska märka rutorna.
Hos en handlare får du säkert en bra rabbat på t.ex AC och metallic, det tror jag inte du får hos Ubbo och det är förmodligen det de tjänar sina pengar på...
Det har funnits ett antal sådana här firmor men av någon anledning försvinner de efter ett par år, ta Autoo.com t.ex.
Och slutligen, Nej, jag har inte blivit blåst min bil kostade 8000 kr mer än ubbos pris och då fick jag en AC och lackförsegling på köpet... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
1: Jag får en nybehandlad och lackkonserverad bil.
2: Jag får ett trevligt personligt bemötand.
3: Med stor sannolikhet ett bra inbytespris vid nyköp hos samma handlare.
4: Inga tvivel på att garantier och utrustningar osv är enligt svensk standard.
5: Ingen direktimporterad bil som sänker andrahandsvärdet.
6: bra snabbt bemötande om det skulle bli en massa fel på bilen.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
1.Någon lackkonserverad bil får du garanterat inte.
2.Du får ett trevligt bemötande hos UBBO också.
3.Inbytes pris för exakt samma bilar ska vara exakt lika, vi pratar fabriksnya bilar.
4.Garantin medföljer med bilen och inte handlaren. Svensk standard från en bil som byggs i Japan. Ja då får du nog köpa Volvo eller Saab.
5.Är inte alla nya bilar som ej tillverkas i Sverige direktimporterade?? Sänker andrahandsvärdet?? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
6.Verkstad som verkstad och du har dina garantier så bemötande av fabriksfel blir nog densamma. Massa fel på en fabriksnybil? De har ju inte bilar på lager utan beställer efter dina önskemål och väntetiden för en Honda S2000 är 6 månader.
7.Sedan att du har blivit blåst och köpt dyrare är inte UBBO:s fel. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men vad du hetsar upp dig! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
Tro mig, du KOMMER få ett sämre pris när du säljer en "DIREKT" importerad bil.
Ordet DIREKTIMPORTERAD betyder att det är någon annan än generalagenten som importerat bilen för övrigt och inget annat
Jag kan också nämna att prisläget på försäkringar för direktimporterade bilar skiljer från svensksålda + att du ska märka rutorna.
Hos en handlare får du säkert en bra rabbat på t.ex AC och metallic, det tror jag inte du får hos Ubbo och det är förmodligen det de tjänar sina pengar på...
Det har funnits ett antal sådana här firmor men av någon anledning försvinner de efter ett par år, ta Autoo.com t.ex.
Och slutligen, Nej, jag har inte blivit blåst min bil kostade 8000 kr mer än ubbos pris och då fick jag en AC och lackförsegling på köpet... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Alexander Fors.
<span style='color:red'>[b]CTR[/b]</span> med trim.
<span style='color:blue'>[b]Legend[/b]</span> 00:a *direktörs-cruising*
<span style='color:green'>[b]Nissan 180zx[/b]</span> 88:a *snurrbodriftar!*
[b]Mercedes 350SLC[/b] -73 *Pimpride*
<span style='color:orange'>[b]Skoda Pick-up[/b]</span> -00 *arbetsglider*
Team PROTOTYPE
Team PROTOTYPE
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Microlit+14 Sep 2004, 21:46:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 14 Sep 2004, 21:46:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Allt enligt Peter Svéd hos Torvalla Bil AB. Vad de har för marginaler på en Honda Civic Type-R, vet jag inte men förmodligen inte mycket.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men nu är ju inte Torvalla Bil en auktoriserad Honda återförsäljare heller pga vissa affärer.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Men nu är ju inte Torvalla Bil en auktoriserad Honda återförsäljare heller pga vissa affärer.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Благодаря мутра!
Jag pratade med ubbo när jag skulle beställa bil. Det som var intressant för mig var en helt ny ctr. Och fick då svaret att bilen skulle räknas som svensksåld och därefter också inefatta alla garantier, såäven vagnskadan alltså. Även om det skulle vara några fel och/eller garantiärenden så skulle det skötas av vilken hondaverkstad somhellst.
Alltså det enda möjliga negativa jag såg i det var att man inte kunde träffa säljaren och därefter inte ha samma möjlighet att pruta. Skulle få en grå 04:a med ac för 204000 har jag för mig.
Var riktigt nära att beställa hos ubbo när jag fick ett pris på 207000 hos Honda i Gävle. Och då med stereo monterad.
Så det fick det bli. Ja kontentan av mitt inlägg var nu alltså att det inte verkar vara några problem att köpa från ubbo.
Tack för mig!
Alltså det enda möjliga negativa jag såg i det var att man inte kunde träffa säljaren och därefter inte ha samma möjlighet att pruta. Skulle få en grå 04:a med ac för 204000 har jag för mig.
Var riktigt nära att beställa hos ubbo när jag fick ett pris på 207000 hos Honda i Gävle. Och då med stereo monterad.
Så det fick det bli. Ja kontentan av mitt inlägg var nu alltså att det inte verkar vara några problem att köpa från ubbo.
Tack för mig!
V-TEC frälst
/Fredrik Nilsson
/Fredrik Nilsson
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Jag orkar inte läsa hela tråden men prissättning är en väldigt enkel mekanism; Priset börjar högt och sjunker till den gräns där köparen äar villig att betala. Köper ingen, så sjunker priset. Marknaden reglerar sig själv, onödigt att hetsa upp sig över priser, det finns faktiskt folk som är dumma o köper dyrt. o vem har inte utnyttjat det i sin prissättning när man sålt nåt?
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
<!--QuoteBegin-Freddo+15 Sep 2004, 03:36:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddo 4 15 Sep 2004, 03:36:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag pratade med ubbo när jag skulle beställa bil. Det som var intressant för mig var en helt ny ctr. Och fick då svaret att bilen skulle räknas som svensksåld och därefter också inefatta alla garantier, såäven vagnskadan alltså. Även om det skulle vara några fel och/eller garantiärenden så skulle det skötas av vilken hondaverkstad somhellst.
Tack för mig!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då tar Ubbo bilarna via nån Svensk Hondaåterförsäljare.
Verkar ju logiskt, då S2000 inte finns i Danmark.
Men nog har honda mer marginal på S2000 än vad Torvalla påstår. Varken en svensk Honda ÅF eller Ubbo skulle ju sälja bilen med förlust...
Då tar Ubbo bilarna via nån Svensk Hondaåterförsäljare.
Verkar ju logiskt, då S2000 inte finns i Danmark.
Men nog har honda mer marginal på S2000 än vad Torvalla påstår. Varken en svensk Honda ÅF eller Ubbo skulle ju sälja bilen med förlust...
Antonio Pozzi
Microlit: Sa inte att jag känner till din ekonomi... men dina trådar är ungefär lika givande som sanden en treåring i sandlådan kan kasta...
Att sitta och kritisera folk för att priserna är för höga tyder enbart på en sak... du har inte råd att köpa bilen för vad som begärs. Var bara glad istället att när du väl har råd med den bil du vill ha så kommer du kunna sälja den för lite mer än du tänkt dig!
PS. Jag har redan haft en CRX Vtec... DS
Att sitta och kritisera folk för att priserna är för höga tyder enbart på en sak... du har inte råd att köpa bilen för vad som begärs. Var bara glad istället att när du väl har råd med den bil du vill ha så kommer du kunna sälja den för lite mer än du tänkt dig!
PS. Jag har redan haft en CRX Vtec... DS
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
<!--QuoteBegin-Freddo+15 Sep 2004, 03:36:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddo 4 15 Sep 2004, 03:36:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag pratade med ubbo när jag skulle beställa bil. Det som var intressant för mig var en helt ny ctr. Och fick då svaret att bilen skulle räknas som svensksåld och därefter också inefatta alla garantier, såäven vagnskadan alltså. Även om det skulle vara några fel och/eller garantiärenden så skulle det skötas av vilken hondaverkstad somhellst.
Jag tycker att 204.000 kr för en fabriksny Honda Civic Type-R med AC & Metallic är ett helt godtagbart pris. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Krister:
Ta din cykel istället än att vara här luspank och grinig. Varför svarar du på inlägget om du tycker att mina inlägg håller en sandlådanivå? Jag hade aldrig svarat på något inlägg som innehåller snadlådanivå, ******************************************[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Jag leter bil för minst 350.000 kr och då är ju Honda S2000 ganska aktuellt eftersom det är oktober snart och det är minst 5 månaders väntetid och den jag beställer för 315.000 kr + Metallic 3900 kr blir alltså en årsmodell 2005. Ganska bra pris då en ny Honda S2000 år 1999 när den började säljas kostade 286.000 kr utan uppdateringar och saknade en hel del utrustning som dagen modell har. Då får dagens Audin vara kvar som vinterbil. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
edit: inga personangrepp...... /smacke
Jag tycker att 204.000 kr för en fabriksny Honda Civic Type-R med AC & Metallic är ett helt godtagbart pris. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Krister:
Ta din cykel istället än att vara här luspank och grinig. Varför svarar du på inlägget om du tycker att mina inlägg håller en sandlådanivå? Jag hade aldrig svarat på något inlägg som innehåller snadlådanivå, ******************************************[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Jag leter bil för minst 350.000 kr och då är ju Honda S2000 ganska aktuellt eftersom det är oktober snart och det är minst 5 månaders väntetid och den jag beställer för 315.000 kr + Metallic 3900 kr blir alltså en årsmodell 2005. Ganska bra pris då en ny Honda S2000 år 1999 när den började säljas kostade 286.000 kr utan uppdateringar och saknade en hel del utrustning som dagen modell har. Då får dagens Audin vara kvar som vinterbil. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
edit: inga personangrepp...... /smacke
Senast redigerad av Microlit den 15 september 2004, 11:15, redigerad totalt 1 gånger.
Tihomir Kostic
<!--QuoteBegin-SiR+14 Sep 2004, 13:52:21--><div class='quotetop'>QUOTE(SiR 4 14 Sep 2004, 13:52:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->går det att pruta hos ubbo?
för det går det nämligen att göra hos alla (nästan alla iallafall) svenska bilhandlare, jag tror att hondahandlares max prutmån är runt 8% i sverige och då finns det ändå marginal för dem att göra vinst
när jag köpte civicen lyckades jag pruta ner priset från 176600 kr (med extra utrustning) till 159900 kr dvs dryg 9% lägre pris
om jag är duktig på att pruta, hade tur, eller ifall de ville bli av med bilen snabbt låter jag vara osagt<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag lyckades pruta ca 11 procent på min affär. Så nog går de alltid. Vet dock inte om dom tjänade många kronor på den affären då dom inte hade bilen som bundet kapital utan enbart agerar mellanhand. Fabrik -> återförsäljare -> jag dvs.
<!--QuoteBegin-Microlit+--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sedan vad det gäller pruta så kan Honda Sverige max ge 8000 kr i rabatt på en Honda S2000 och det är ju inte så mycket att hänga upp i granen. Allt enligt Peter Svéd hos Torvalla Bil AB. Vad de har för marginaler på en Honda Civic Type-R, vet jag inte men förmodligen inte mycket. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad sitter du och svamlar om, 8000 kr? Varför ge dig in i en diskussion som du inte har tillräckligt med kunskap om? Är du själv en duktig "pratare" så går det alltid att få ner priset. Handlar om att ge och ta samt att vara ödmjuk. Därför får inte alla samma priser vid nybilsköp, vissa kan prata för sig andra inte.
för det går det nämligen att göra hos alla (nästan alla iallafall) svenska bilhandlare, jag tror att hondahandlares max prutmån är runt 8% i sverige och då finns det ändå marginal för dem att göra vinst
när jag köpte civicen lyckades jag pruta ner priset från 176600 kr (med extra utrustning) till 159900 kr dvs dryg 9% lägre pris
om jag är duktig på att pruta, hade tur, eller ifall de ville bli av med bilen snabbt låter jag vara osagt<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag lyckades pruta ca 11 procent på min affär. Så nog går de alltid. Vet dock inte om dom tjänade många kronor på den affären då dom inte hade bilen som bundet kapital utan enbart agerar mellanhand. Fabrik -> återförsäljare -> jag dvs.
<!--QuoteBegin-Microlit+--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sedan vad det gäller pruta så kan Honda Sverige max ge 8000 kr i rabatt på en Honda S2000 och det är ju inte så mycket att hänga upp i granen. Allt enligt Peter Svéd hos Torvalla Bil AB. Vad de har för marginaler på en Honda Civic Type-R, vet jag inte men förmodligen inte mycket. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad sitter du och svamlar om, 8000 kr? Varför ge dig in i en diskussion som du inte har tillräckligt med kunskap om? Är du själv en duktig "pratare" så går det alltid att få ner priset. Handlar om att ge och ta samt att vara ödmjuk. Därför får inte alla samma priser vid nybilsköp, vissa kan prata för sig andra inte.
Senast redigerad av kennyr den 15 september 2004, 12:20, redigerad totalt 1 gånger.
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
-
skogshuggarn
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Microlit+15 Sep 2004, 08:50:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 15 Sep 2004, 08:50:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ganska bra pris då en ny Honda S2000 år 1999 när den började säljas kostade 286.000 kr utan uppdateringar och saknade en hel del utrustning som dagen modell har.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
MY A att en ny S2000 bara kostade 286.000:- när den släpptes 1999!!! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
ca 320 tusen gick den allt på!!
MY A att en ny S2000 bara kostade 286.000:- när den släpptes 1999!!! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
ca 320 tusen gick den allt på!!
Johan "skogshuggarn" Classon #185
Ford Escort HGV -98
Tidigare bilar:
S2000 -01
<a href='http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19200' target='_blank'>Opel Speedster</a> -01
Civic Type R -02
Civic 1.6i 16V -88
S2000 -00
Integra Type R -98
S2000 -99
Accord Type R -99
BMW 318IS Coupé Rieger -93
Civic 1.6i 16V -89
Ford Escort HGV -98
Tidigare bilar:
S2000 -01
<a href='http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19200' target='_blank'>Opel Speedster</a> -01
Civic Type R -02
Civic 1.6i 16V -88
S2000 -00
Integra Type R -98
S2000 -99
Accord Type R -99
BMW 318IS Coupé Rieger -93
Civic 1.6i 16V -89
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Microlit+14 Sep 2004, 23:01:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 14 Sep 2004, 23:01:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Eller har Torvalla Bil andra garantivilkor? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Torvalla säljer inte Honda längre. Dom har inte gjort det sen 2003.
Edit: Clabbe var visst före mig! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Edit: Clabbe var visst före mig! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av MagnusL den 15 september 2004, 22:38, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-skogshuggarn+15 Sep 2004, 20:30:02--><div class='quotetop'>QUOTE(skogshuggarn 4 15 Sep 2004, 20:30:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Microlit+15 Sep 2004, 08:50:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 15 Sep 2004, 08:50:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ganska bra pris då en ny Honda S2000 år 1999 när den började säljas kostade 286.000 kr utan uppdateringar och saknade en hel del utrustning som dagen modell har.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ca 320 tusen gick den allt på!!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja nu minns jag 326.000 kr var det usch!! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] När en uppdaterad fabriksny kostar idag 315.000 kr. Snacka om att göra kap om man köper en fabriksny 05:a kanske en av de sista? Det ska tydligen komma en ny, men vad kommer den att kosta? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Ja nu minns jag 326.000 kr var det usch!! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] När en uppdaterad fabriksny kostar idag 315.000 kr. Snacka om att göra kap om man köper en fabriksny 05:a kanske en av de sista? Det ska tydligen komma en ny, men vad kommer den att kosta? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Tihomir Kostic
<!--QuoteBegin-MagnusL+15 Sep 2004, 22:36:20--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 15 Sep 2004, 22:36:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Microlit+14 Sep 2004, 23:01:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 14 Sep 2004, 23:01:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Eller har Torvalla Bil andra garantivilkor? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Edit: Clabbe var visst före mig! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det var 2003 jag pratade med Peter Svéd, för det var då en Honda 2000 facelift var på tapeten angående årsmodell 2004, som fick den stora faceliften med nya 17 tumsfälgar och mycket mer därtill. 2003:or kunde han nästan skänka bort det stod 5 stycken nere i hamnen i Malmö, fast ingen av färgkobinationerna passade mig, det var 3 Silverstone metallic med (röd skinnklädsel) synd för om den haft svartläder hade jag nog köpt, och sedan 2 svarta med (röd skinnklädsel).
Jag tror vi pratade 305.000 kr och då var det ju ett bra pris. Sedan sade både Sved och den där Skåningen Anders som jobbade där förut att Honda Sverige har bara en marginal med 8000 kr på Honda S2000 och det var den rabatt som skåningen kunde ge år 2002 då jag senast provkörde Honda S2000.
Fast en ny 05'a med vald färg och klädsel för 315.000 kr kan nog bli aktuellt. Vidare så fick jag 15 procent rabatt då jag köpte min Audi A4 1,8T-190 hk, som är dyrare än Honda S2000 med vald utrustning.
Edit: Clabbe var visst före mig! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det var 2003 jag pratade med Peter Svéd, för det var då en Honda 2000 facelift var på tapeten angående årsmodell 2004, som fick den stora faceliften med nya 17 tumsfälgar och mycket mer därtill. 2003:or kunde han nästan skänka bort det stod 5 stycken nere i hamnen i Malmö, fast ingen av färgkobinationerna passade mig, det var 3 Silverstone metallic med (röd skinnklädsel) synd för om den haft svartläder hade jag nog köpt, och sedan 2 svarta med (röd skinnklädsel).
Jag tror vi pratade 305.000 kr och då var det ju ett bra pris. Sedan sade både Sved och den där Skåningen Anders som jobbade där förut att Honda Sverige har bara en marginal med 8000 kr på Honda S2000 och det var den rabatt som skåningen kunde ge år 2002 då jag senast provkörde Honda S2000.
Fast en ny 05'a med vald färg och klädsel för 315.000 kr kan nog bli aktuellt. Vidare så fick jag 15 procent rabatt då jag köpte min Audi A4 1,8T-190 hk, som är dyrare än Honda S2000 med vald utrustning.
Tihomir Kostic
-
Alex S2000
<!--QuoteBegin-MagnusL+16 Sep 2004, 09:12:47--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 16 Sep 2004, 09:12:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ser man på.. Vad var det den här tråden handlade om nu igen?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
1. Att alla som köper bil hos en handlare gör fel och blir blåsta
2. Att alla som säljer sin Honda har storhetsvansinne och ska sänka sina priser
[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] ................................................................................
................ [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] ................................................................................
................ [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Alexander Fors.
Team PROTOTYPE
Team PROTOTYPE
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Alex S2000+16 Sep 2004, 10:34:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex S2000 4 16 Sep 2004, 10:34:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MagnusL+16 Sep 2004, 09:12:47--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 16 Sep 2004, 09:12:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ser man på.. Vad var det den här tråden handlade om nu igen?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
................ [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ojdå, jag är alltså blåst på pengar eftersom jag köpte min bil hos en handlare? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
................ [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ojdå, jag är alltså blåst på pengar eftersom jag köpte min bil hos en handlare? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
Alex S2000
<!--QuoteBegin-MagnusL+16 Sep 2004, 09:43:12--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 16 Sep 2004, 09:43:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Alex S2000+16 Sep 2004, 10:34:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex S2000 4 16 Sep 2004, 10:34:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-MagnusL+16 Sep 2004, 09:12:47--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 16 Sep 2004, 09:12:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ser man på.. Vad var det den här tråden handlade om nu igen?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ojdå, jag är alltså blåst på pengar eftersom jag köpte min bil hos en handlare? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Köpa en bil på det där sättet! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/mad.gif[/img] Du borde skämmas [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Ojdå, jag är alltså blåst på pengar eftersom jag köpte min bil hos en handlare? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Köpa en bil på det där sättet! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/mad.gif[/img] Du borde skämmas [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Alexander Fors.
Team PROTOTYPE
Team PROTOTYPE
Alex S2000
<!--QuoteBegin-Microlit+16 Sep 2004, 03:13:52--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 16 Sep 2004, 03:13:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-skogshuggarn+15 Sep 2004, 20:30:02--><div class='quotetop'>QUOTE(skogshuggarn 4 15 Sep 2004, 20:30:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Microlit+15 Sep 2004, 08:50:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Microlit 4 15 Sep 2004, 08:50:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Ganska bra pris då en ny Honda S2000 år 1999 när den började säljas kostade 286.000 kr utan uppdateringar och saknade en hel del utrustning som dagen modell har.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja nu minns jag 326.000 kr var det usch!! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] När en uppdaterad fabriksny kostar idag 315.000 kr. Snacka om att göra kap om man köper en fabriksny 05:a kanske en av de sista? Det ska tydligen komma en ny, men vad kommer den att kosta? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad snackar du om igentligen, det ska komma en ny? det är ganska allmänt känt att modellen läggs ner efter 2005. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Ja nu minns jag 326.000 kr var det usch!! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] När en uppdaterad fabriksny kostar idag 315.000 kr. Snacka om att göra kap om man köper en fabriksny 05:a kanske en av de sista? Det ska tydligen komma en ny, men vad kommer den att kosta? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad snackar du om igentligen, det ska komma en ny? det är ganska allmänt känt att modellen läggs ner efter 2005. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Alexander Fors.
Team PROTOTYPE
Team PROTOTYPE
Det är vad som man inte känner till idag om det kommer en ny Honda S2000 eller om man lägger ned den. Det var ju en jubileumsbil där Honda firade (minns inte hur många år) och därav modellen. Fast jag har bestämt mig till 99 procent att köpa en fabriksny. Dock lite osäker med UBBO om den har mostvarande utrustning som en svensksåld. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] Har aldrig köpt bil tidigare av icke bilhandlare (förutom privat då) fast den har ju ursrunligen kommit från en bilhandlare. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Tihomir Kostic
Saknas bara att Honda lägger ner hela Type-R programmet så är allt gjutet! [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /crash.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /crash.gif[/img]
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]