Hur kommer du rösta ?

För Topics som ej är motorrelaterade
Krister

<!--QuoteBegin-Alex+15 Sep 2006, 14:24:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex @ 15 Sep 2006, 14:24:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Krister+15 Sep 2006, 08:29:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 15 Sep 2006, 08:29:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Visste ni föressten att det var sossarna som införde lagen om ansvarsfrihet för regeringen vad gäller den skada den kan tänkas ha åsamkat landet?
[right][snapback]328144[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Som de borgerliga tog bort när de satt i makten, men infördes tillbaka illa kvickt när de röda återtog makten. <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]328272[/snapback][/right]

Precis... skrämmande... det säger väl rätt mycket om hur mycket ansvar de vill ta för sina handlingar.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

<!--QuoteBegin-EcciBaka+14 Sep 2006, 23:36:25--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka @ 14 Sep 2006, 23:36:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finland har t.ex. en mer hållbar situation vad gäller invandrare men de har tagit in mycket färre och en sådan mängd att det blivit lättare att integrera dem i samhället.
[right][snapback]328106[/snapback][/right]

Finnarna är duktigt fega som inte tar emot fler. Jag blir fan förbannad bara jag tänker på det.
2008 wrx sti
Krister

Skulle inte heller vilja påstå att Finnarna är ett exempel på hur det skall funka, man MÅSTE hjälpa människor som kommer från länder som det inte går att leva i längre på grund av olika orsaker... men alla måste hjälpas åt så att länderna kan ta hand om de som kommer in också.

Kör:
MagnusL

<a href='http://ungtval.lunarstorm.se/main.aspx?article=838977' target='_blank'>http://ungtval.lunarstorm.se/main.aspx? ... =838977</a>

När man läser sånt här vet man inte om man ska skratta eller gråta. Vad är det för urblåsta jädra idioter den svenska skolan examinerar?? Om man på allvar tror att invandringen påverkar så att mycket att man inte får jobb.. HAhaha.. Då ska man nog ta och förtidspensionera sig med en gång och sikta in sig på närmsta dagcenter.

Jag är så jävla för man bara kan bli när det gäller invandring. Klart vi ska hjälpa dom som har det svårt, gör vi inte det så kan vi sluta vara stolta över att vara svenskar.

Vi har ställt till med tillräckligt jävla elände i denna värld redan, så vi har lite goda gärningar att ta igen. Visste ni tex att över 1/5 av ALLA landminor i världen är tillverkade i Sverige.
Senast redigerad av MagnusL den 15 september 2006, 15:56, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
Hondagirl

Hmm vilka diskussioner det pågår här inne...men alla har ju sina egna åsikter och det kan bli lite knivigt om man möter nån som inte har samma åsikter så inget konstigt..

kan nog påstå att killen min som e sosse har influerat mig som är vanligen neutral när det gäller politik och som inte ens skulle gått och röstat om jag inte hade haft han..

men är det inte så att moderaterna vill att man ska betala för all sin sjukvård och ha mer privata sjukhus? och visst det låter ju skitbra att de vill sänka skatterna och göra så att folket får ut mer av sin lön MEN det lönar sig endast för folk som tjänar större summor!
tjänar man som t.ex jag som har 12-13000 efter skatt så får jag cirka 200 kr mer i lön i månaden av moderaterna medans de som tjänar runt 30papp får tillbaka ett par 3 tusen...så visst lönar det sig men för folk som tillhör högre lönesklasserna...

men alla måste ju få tycka sitt så..jag personligen hade väl inte tyckt nåt alls eller röstat blankt om jag inte haft sebbe som e sosse och snackar mycket sånt..
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

<!--QuoteBegin-Hondagirl+15 Sep 2006, 15:25:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Hondagirl @ 15 Sep 2006, 15:25:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tjänar man som t.ex jag som har 12-13000 efter skatt så får jag cirka 200 kr mer i lön i månaden av moderaterna medans de som tjänar runt 30papp får tillbaka ett par 3 tusen...så visst lönar det sig men för folk som tillhör högre lönesklasserna...
[right][snapback]328309[/snapback][/right]

Det låter som väldigt avancerad matematik om du som tjänar 12-13'000 får tillbaka 200kr och de som tjänar 30'000 får tillbaka 2-3'000... Hur räknar du då? <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo--> Skrämselpropaganda i vanlig sosseanda... 30'000 är 2,3 gånger så mycket som 13'000 och skillnaden skulle således bli 200kr / 460kr om det är samma procentsats för alla. Jag har dock för mig att i förslaget skulle de som tjänar mindre skulle få större skattelättnad?
Oavsett så är jag inte avundsjuk på de som tjänar mer än mig, de flesta har säkert jobbat hårt för det. Det är upp till mig själv att skapa mitt liv och min lön, jag har ingen annan att skylla på.

<!--QuoteBegin-Hondagirl+15 Sep 2006, 15:25:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Hondagirl @ 15 Sep 2006, 15:25:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->kan nog påstå att killen min som e sosse har influerat mig som är vanligen neutral när det gäller politik och som inte ens skulle gått och röstat om jag inte hade haft han..
[right][snapback]328309[/snapback][/right]

Röstar du på ett parti bara för att din kille gör det så är du nog lite fel ute.
Är det inte bättre att tänka själv istället för att följa strömmen? (Lite som att t.ex. välja Honda för att man tänkt till lite själv istället för att lyssna alla som påstår att Honda är skit).

Edit: Såg nu i din profil att du kör Volvo... <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Joakim Olsson den 15 september 2006, 15:47, redigerad totalt 1 gånger.
Hondagirl

Joakim: jag har inte sagt några exakta siffror nej..så jag har inget räkne sätt..men om man går in på moderaternas hemsida och läser så står det där allt som de tänkt sig angående skatterna och lönerna...och då är det så att de som tjänar under ett visst antal tusen bara får några hundringar tbax om man sänker skatt...så nej det finns inge räknesätt som jag tillämpat...

Hehe han har influerat mig visst men jag tänker ju inte så enbart pga han även om det kanske lät så när man läste det ser jag nu i efterhand hehe...menjag har aldrig tänkt på så mycket politik förut och aldrig brytt mig något särskilt men då jag har hört så mycket angående det nu och vart med killen på olika saker som har med politik att göra så har man ändå bildat sig en uppfattning även om jag fick en knuff dit av han som är så¨intresserad...
hmm om du fattar va ja menar hehe <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

har aldrig röstat i nån ända fråga än.. kalla mig soffliggare eller vad som hellst.. har aldrig kännt mig totalt insatt så jag kunnat ta ställning.. mina tankar och funderingar figurerar över hela skalan om man kunde få lite av alla partier vore de bäst!

borde tillämpas lite mer ikea filosofi över regering och partifolk.. ner och jobba på golvet i industrier.. kör en rostig gammal micra.. lev på studiebidrag x antal månader... låt dom smaka på svensson-liv så dom vet vad de handlar om! för många politiker verkar se sig själv som en nån typ av överklass.. de får mig att spy!

en sak känner jag mig dock säker på.. G.Persson måste bort innan allt folk i de här landet tappar förtroendet för politik..
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7

<!--QuoteBegin-Joakim Olsson+15 Sep 2006, 14:37:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson @ 15 Sep 2006, 14:37:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Edit: Såg nu i din profil att du kör Volvo...  <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]328314[/snapback][/right]

bADABING BADABOOM! <!--emo&:band:-->Bild<!--endemo-->
2008 wrx sti
Freed
Namn: Andreas Freed

Hondagirl:
[attachmentid=21451]

Där har du räkneexempel på Moderaternas skattesänkningar och höjningar
tex kommer någon med 16 100 i lön ha 734 kronor MER i månaden med alla sänkningar och höjningar inräknade
Krister

Hondagirl: Låter som du har blivit hjärntvättad av din pojkvän. Om du hade gått på precis lika många tillställningar och propagandamöten av moderaterna kanske det hade låtit lite annorlunda.
Sossarna försöker oftast med sina klassiska argument om att låginkomsttagarna kommer få jättelite tillbaka men få betala så mycket mer på annat medans höginkomsttagarna kommer få tillbaka jättemycket men inte belastas med något mer... detta är inget annat än ren o skär lögn som sossarna kör för att skrämma folk att rösta på de.

Högeralliansen jobbar för att ALLA skall få mer tillbaka och att låginkomstagare skall få mer kronor tillbaka än höginkomstagare.
Att alliansen vill privatisera sjukhus och akutmottagningar är redan dementerat och förnekat sedan länge nu så där kan ni ge upp.

Jag säger inte att du skall rösta på sossarna, jag ber dig bara gå till valstugorna utan sebbe och skaffa dig en egen uppfattning. Om du fortfarande röstar på sossarna så gör du det av rätt anledning och inte för att det är det enda du har hört något gott från.
Som jag skrivit tidigare, jag respekterar alla som röstar för något de själva kan stå för... men dina argument håller inte utan är grundade på skrämselpropaganda vilket inte finner mycket sympati om du frågar mig.

Kör:
Krister

Blev fel i forumet.

MagnusL: Den översta ungjäveln är ju inte ens examinerad... hon hoppade av gymnasiet (fordon) och skyller invandringen på att hon inte får jobb. SNORUNGE!

Dani, ta och säg upp dig nu så den här snorungen kan få sitt jobb här i sverige... hon anser tydligen att hon kan meka lika bra som du... typ...

Fan vad jag blir förbannad på sådana där idioter som tror att invandring är något ont och snor deras jobb!
Senast redigerad av Krister den 15 september 2006, 17:01, redigerad totalt 1 gånger.

Kör:
Nett@n

Jag är väldigt påläst i ämnet SD. Och PERSONLIGEN tycker jag att det är helt fel att rösta på det partiet. Men å andra sidan tycker de flesta av er att jag röstar på helt fel parti. Det är skönt att man i Sverige själv får välja vad man röstar på. Om följande är rasistiskt eller ej får ni själva fundera på.

Sd vill återskapa Sverige som en svensk nation såväl etiskt som kulturellt. För att nå dit ska invandringen stoppas. Tidigare stod det i partiprogramet att alla som invandrat efter 1970 skulle repatrieras, utan undantag för dem som var gifta med svenska medborgare. Nu är tidsgränsen borttagen, men återinvandringen är en lika central punkt som tidigare.

I deras propaganda kopplas våldtäkter och rån till invandrare i allmänhet.

De vill förbjuda moskebyggen, alltså stoppa religionsfriheten som är en av grunderna för demokratin.
Jeanette Wallberg Sundgren
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

<!--QuoteBegin-MagnusL+15 Sep 2006, 15:11:55--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL @ 15 Sep 2006, 15:11:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><a href='http://ungtval.lunarstorm.se/main.aspx?article=838977' target='_blank'>http://ungtval.lunarstorm.se/main.aspx? ... =838977</a>

När man läser sånt här vet man inte om man ska skratta eller gråta. Vad är det för urblåsta jädra idioter den svenska skolan examinerar?? Om man på allvar tror att invandringen påverkar så att mycket att man inte får jobb.. HAhaha.. Då ska man nog ta och förtidspensionera sig med en gång och sikta in sig på närmsta dagcenter.

Jag är så jävla för man bara kan bli när det gäller invandring. Klart vi ska hjälpa dom som har det svårt, gör vi inte det så kan vi sluta vara stolta över att vara svenskar.

Vi har ställt till med tillräckligt jävla elände i denna värld redan, så vi har lite goda gärningar att ta igen. Visste ni tex att över 1/5 av ALLA landminor i världen är tillverkade i Sverige.
[right][snapback]328302[/snapback][/right]

Hahaha, vilken snorunge som Krister skrev. Sådant folk som man hoppas på inser vilken idiot hon/han egentligen är när de blåa får makten. Att man inte kan få allt dukat på silver fat. Dom som jobbar och sliter ska också få betalat därefter. Därför hoppas man på blått. Men ja, jag har fortfarande lite saker som jag anser negativt med blått. Men det är ändå rätta vägen att gå för det är mer negativt med S.
Stefan Karlsson
TriXiE77

Fast hela principen med att ta hit folk så att vi kan ta hand om dom bygger på att vi är ett framgångsrikt i-land vilket vi inte på något sätt är längre. Dessutom dom som verkligen behöver hjälp. Är de dom som kommer hit eller dom som är kvar? Dom som lyckas ta sig hit är dom de är minst synd om.

Moskebyggen är jag totalt frågande till. Kommer folk till sverige. Ta seden dit ni kommer. Punkt slut. Om jag på gamla dagar vill flytta till Israel, Indien, Japan eller where ever.. tror folk på fullaste allvar att jag ska med deras pengar bygga en svensk tradionell kyrka för att jag ska trivas? Ren idioti............. nästa anhalt är att de börjas bedriva hela krig även här.. NO THANKS!

Den som inte ser att SD är ett (numera) förtäckt odemokratiskt parti borde undersöka sin hjärna eller skaffa sig glasögon. För en inte över huvudtaget påläst människa ser och fattar de med rent bondförnuft. Sorry Chrille men där torskar du poäng i mina ögon...

Stackars vilsna små flickor... och vilken tjänst aftonbladet gör för deras framtid... great!
073-9034221

JAG kan tycka att vilket land man än bor i ska man kunna FÅ utöva sin religion. Det finns kristna kyrkor i MÅNGA länder....Vart pengarna ska tas ifrån är en helt annan diskussion.
Nett@n

Håller inte med dig om att de som kommer hit är det som minst behöver det. Jag jobbar med dessa dagligen. Jag jobbar delvis med de som har skyddad identitet, har jobbat som ambassadörer och hela familjen blev mördad pga det förutom de själva eftersom de hann undan, de som har sett din mamma bli våldtagna och pappan mördad eftersom han försökte skydda mamman osv. Jag tycker också att sverige är ett framgångsrikt i-land. Jag har tre tv-apprater hemma och vi har två bilar, jag kan åka på semester till ett annat land. För MIG är det ett i-land som har det riktigt bra. Vi har en av världens bästa skola, vi är framgångrika inom flera områden.
Senast redigerad av Nett@n den 15 september 2006, 18:31, redigerad totalt 1 gånger.
TriXiE77

Nettan förstår om du lider för ditt arbete. Har människorna lyckas komma så långt som upp till sverige kan man ju undra hur dom fick stålars till de...? Dom som lider mest.. svälter mest.. har minst pengar.. dom kommer aldrig så långt. Dom dör långt innan....

Skulle vilja se den skolan... faktiskt.. om man jämför skola med länder fårn afrika sure.. då kan jag hålla med om att den är världsbäst... men sverige är långt ifrån något dominerande land inom utbildning.. var och varannan svensk kan inte stava.. de syns ju tydligt på forumet.. blocket.. etc...

Varsegoo.. utöva din religon.. men jag vill inte ha nån moské utanför mitt fönster.. thats for sure! vad kommer näst? Är satanism också en religon? Förtryckarreligoner där man tvingar fruntimmer att gå med heltäckande klädsel och saker för ansiktet hör inte hemma här. Man tar seden dit man kommer. När du åker till några kompisar.. sitter du och fiser vid matbordet där? ...för de gör du ju hemma ibland..... uh....? samma sak men ett patetiskt exempel.
073-9034221

Tänker inte en bemöda mig att svara på ditt inlägg....speciellt inte det om skolan eftersom du inte har någon aning om vad du pratar om.
TriXiE77

Sant.. jag har ju bara gått dryga 14år i skola.. antagligen bytt skola mer än dom flesta här.. så jag har ingen anning om vad jag pratar om.

Lugnt.. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
073-9034221
Namn: Andreas Freed

Kommunism är ju rumsrent i Sverige, varför är inte andra extrema grenar det?
Ohly är öppet kommunist/leninist och ha sitter i riksdagen. (kanske regeringen efter valet) Läs på om Lenins 12 teser och försök sen förklara hur man kan rösta på honom. Vet inte folk vad en leninist tror på?? är revolution och proletariatets diktatur demokratiskt?? Tror inte många av de som röstar på Vänsterpartiet vet vad Ohlys (Lenins) åsikter är. (så onda människor finns väll inte??)

Näh klaga på alla högerextrema grupper det förtjänar de men glöm inte kommunisterna som faktisk har makt i Sverige (det har inte de högerextrema)
Nett@n

<!--QuoteBegin-TriXiE77+15 Sep 2006, 19:05:42--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 15 Sep 2006, 19:05:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sant.. jag har ju bara gått dryga 14år i skola.. antagligen bytt skola mer än dom flesta här.. så jag har ingen anning om vad jag pratar om.

Lugnt.. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]328401[/snapback][/right]

Förlåt...då vet du säkert mer än mig..... <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Nett@n den 15 september 2006, 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
alexanderj

<!--QuoteBegin-Nett@n+15 Sep 2006, 16:46:48--><div class='quotetop'>QUOTE(Nett@n @ 15 Sep 2006, 16:46:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är väldigt påläst i ämnet SD. Och PERSONLIGEN tycker jag att det är helt fel att rösta på det partiet. Men å andra sidan tycker de flesta av er att jag röstar på helt fel parti. Det är skönt att man i Sverige själv får välja vad man röstar på. Om följande är rasistiskt eller ej får ni själva fundera på.

Sd vill återskapa Sverige som en svensk nation såväl etiskt som kulturellt. För att nå dit ska invandringen stoppas. Tidigare stod det i partiprogramet att alla som invandrat efter 1970 skulle repatrieras, utan undantag för dem som var gifta med svenska medborgare. Nu är tidsgränsen borttagen, men återinvandringen är en lika central punkt som tidigare.

De vill förbjuda moskebyggen, alltså stoppa religionsfriheten som är en av grunderna för demokratin.
[right][snapback]328368[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Av alla våldsbrott i Sverige , är 80 % av utländskhärkomst.
Dom siffrorna va det Leif GW Persson som sa i Efterlyst!
Jag ser hellre att dom lägger pengar på skolor & vårdhem än på moskèr !!!!!!!!!!
Alexander Johansson , Högsby
Krister

Trixie: Nu är du ute på hal is...

Frihet betyder väl även att du skall få utöva den religion du tror på? Och nej, satanism är inte en religion...
Att du inte skulle sakna svenska kyrkan om du flyttar till Kina eller Japan är inte så konstigt då svenska kyrkan inte är särskilt rotad i svenska folket men du måste kunna decentralisera dig så pass att du inser att så inte är fallet i resten av världen. Många andra länder har religionen tätt knuten till landsstyret både på gott och ont men vi kan inte låta människorna komma hit och lämna mycket av sin identitet i hemlandet.
Och vilka som kommer hit... det du jämför är äpplen och päron, vad är det som säger att de som sparat sina sista slantar för att kunna ta sig till sverige inte är i stort behov av hjälp då? Att de som sålt sina sista ägodelar för att fly från ett regimsförtryck kanske behöver hjälp från omvärlden...

Du diskuterar detta utifrån din egna världsbild, men du har aldrig sett en bomb slå ner i grannhuset eller se alla dina bröder bli nedskjutna eller grannfamiljen hängda för att de tänkte lite annorlunda.

SD tänker jag inte ens diskutera då det verkar vara många här som påstår sig vara pålästa utan att faktiskt ha dykt ner i deras politik och styren... Chrille, trodde du gillar pizza...

Kör:
Krister

Alexanderj: Mmm... och de som går till den moskén är säkerligen samma som sitter i finkan också... du har inte tänkt på att det defakto finns många som kommer till sverige för att begå brott just för att våra fängelser är bättre än många hotell i deras hemland...?

Kör:
MagnusL

<!--QuoteBegin-TriXiE77+15 Sep 2006, 17:07:34--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 15 Sep 2006, 17:07:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->att vi är ett framgångsrikt i-land vilket vi inte på något sätt är längre. ... great!
[right][snapback]328376[/snapback][/right]

Åja, lite kan vi allt va?

Ericsson, electrolux, abb, autoliv, ikea, sandvik, skype, m.m. <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Vi har fortfarande en av världens högsta överlevnadsprocent på tex Cancer.

Gratis universitet i världsklass (KTH, Chalmers)

Sjukt snygga tjejer!
2008 wrx sti
Jocke_A

<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
Sjukt snygga tjejer!

copy that!!! =)
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
Nett@n

<!--QuoteBegin-alexanderj+15 Sep 2006, 19:44:31--><div class='quotetop'>QUOTE(alexanderj @ 15 Sep 2006, 19:44:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Nett@n+15 Sep 2006, 16:46:48--><div class='quotetop'>QUOTE(Nett@n @ 15 Sep 2006, 16:46:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är väldigt påläst i ämnet SD. Och PERSONLIGEN tycker jag att det är helt fel att rösta på det partiet. Men å andra sidan tycker de flesta av er att jag röstar på helt fel parti. Det är skönt att man i Sverige själv får välja vad man röstar på. Om följande är rasistiskt eller ej får ni själva fundera på.

[right][snapback]328368[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Av alla våldsbrott i Sverige , är 80 % av utländskhärkomst.
Dom siffrorna va det Leif GW Persson som sa i Efterlyst!
Jag ser hellre att dom lägger pengar på skolor & vårdhem än på moskèr !!!!!!!!!!
[right][snapback]328420[/snapback][/right]

Jag menade inte att vi ska lägga pengar på att bygga moskeer utan att man ska få tro på den religion man vill. Eller vara ateist för den delen.
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Så när alla juggar och finnar "skeppades" hit när det var brist på arbetare var det helt OK, nu ska det restrikteras? De kan ju jämföra dagens invandring med den på t.ex 70-talet och se hur många som invandrar nu och då.

SAAB fabriken innehöll ju i princip 99.9% finnar på 70-talet, på vissa avdelningar var det inte en jävel som fatta svenska. En invandrare från turkiet eller var det nu var som började på SAAB trodde han lärde sig svenska av sina arbetskamrater när han egentligen lärde sig finska.

Jodå...rösta på Chrille...de har säkert alla pinnar i staketet. Men tänk på att om de hade fått som de vill så hade du inte bott här nu. Det är inga problem för de svenskar som vill flytta utomlands och jobba och tjäna pengar men kommer det hit invandrare som vill jobba och göra detsamma så ska packet ut ur Sverige för de "stjäl våra jobb"

Jodå, heja heja!

OBS! När jag skriver svenskar så menar jag inte alla utan de som tycker sådär så skippa svenskhatarsnacket direkt.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Lynxen

Rösta på Sverige Demokraterna behåll sverige svenskt!

<Sarkasm mode=on>
Skitbra Idé i globaliseringens tidevarv, INTE. Dessutom har vi problemet med Inavel, titta bara på Engelsmännen levt isolerade på sin ö, är det en slump att de är det fulaste folkslaget på planeten? Nä isolering å inavel, behåll sverige svenskt och vi blir lika fula som engelsmännen (tror iofs att vissa delar av sverige redan är på god väg)
</off>

Kan inte förstå varför man vill stoppa invandring, jag vill ha MER invandring. Speciellt nu när jag bor på Campus på en av världens mest multinationella universitet, är väll i runda slängar 50-60 nationaliteter som är mina grannar. Och det är så jävla schysst, för även om man tror att det ska vara så jävla olika så skiljer det inte så jäkla mycket när det väl kommer till kritan.

Ett annat argument för Invandring är att vi kommer att mötas av en stor generation som går pension framöver och då behövs det arbetskraft som kan betala skatt (deras pensioner).

Nä fan skippa hela snacket om Vi och Dom, nu kommer jag väll låta som nån jävla hippie eller nått men vafan vi är alla människor...

Nånting som vore jäkligt schysst att ha i sverige är en helt Engelskspråkigt Universitet med låga terminsavgifter men grymmt hög kvalitét, och se till att det blir känt världen över. Inse hur mycket kompetens vi skulle locka till oss från "tredje världen", och hoppas att de stannar och driver sverige frammåt som ett "High-tech land".

Fast å andra sidan så kan vi ju bygga en mur längs gränsen och tvinga alla att flytta in i små röda stugor med vita knutor och bära folkdräkt.

Heja Sverige!

EDIT: Det är lördagkväll här och ett par XXXX Bitter har slunkit ner, så ha överinseende <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

EDIT2: Okej mer än ett par, så mycket överinseende
Senast redigerad av Lynxen den 16 september 2006, 13:19, redigerad totalt 1 gånger.
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Skriv svar