Luft i bromsarna????? AKUT!

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Racetec
Kontakt:

jaha, då har jag bytt mina bromslangar och bromsoljan, och följde peters tips när jag luftade, meen nu e det så att när motorn inte är igång känns pedalen stum och fin, men när jag startar och provbromsar försiktigt så tar bromsarna, men inte alls stumt och sjunker ner till botten till en sten, betyder det att det e luft i systemet ändå? var ju inte en endaste bubbla när jag luftade.. eller e det nåt annat vajsing? <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->

vore tacksam för snabba svar då <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo-->
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Luft i systemet- Bara att lufta vidare.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Racetec
Kontakt:

tack, misstänkte att det var det och luftade vidare och det gjorde susen! <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
darthv
Namn: Christian T
Been thanked: 7 times

såg nånstans att man skulle lufta i ordningen -
- höger bak - vänser bak - höger fram - vänster fram
förutsatt att huvudcylindern sitter närmast vänster framhjul.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
Fresa
Namn: Fredrik Arvidsson
Kontakt:

Så är det inte på civic EG, men kan ju vara olikt på CTR...

EG: Höger bak, Vänster fram, Vänster bak, Höger fram
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Seeage

Jag gjorde det alldeles nyss och ordningen ska vara
Högerbak,VänsterBak,Högerfram och Vänster Fram
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jag har aldrig luftat i någon speciell ordning, och jag har då aldrig varit med om några problem med luftningen, känns lite som det kvittar i vilken ordning man tar vilket hjul, bara man gör det ordentligt.
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Från verkstadsmanualen för CTR.
RainesX

ursäktar att jag lånar tråden lite...

mina bromsar är typ lika som dina där men jag har inte gjort något med dom annat än använt dom.

hände efter att jag låg och gled i en lagom trevlig hastighet och blev tvungen att nita ordentligt sen har inte bromsarna varit lika fasta och fina.
kan det vara att det bildats gas i systemet på grund av värmen?

hjälp tack
[i]Tommy Wikström[/i]
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Äger Mazda Mx-5 Miata års-00
Krolleg
Bil: Civic type R -05
Namn: Kristoffer Gustafsson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Vet inte vad det kan vara. men kolla så att bromsarna ser hela å fina ut. gör dom det så kan det kanske va dags att byta bromsolja.
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
Joakim

kolla så att inte bromsbeläggen är slut.
Joakim Remler

Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
RainesX

ingen fara kollade dom tidigare i veckan och dom är bara på hälften så det borde inte vara någon fara.
[i]Tommy Wikström[/i]
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Äger Mazda Mx-5 Miata års-00
Skriv svar