Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Påkörd bakifrån
Jag åkte på Bergshamraleden och skulle upp på E18. Jag låg i vänsterfil och denna fil går ihop med höger fil på E18, så jag hade väjningsplikt. Jag blev tvungen att nästan stanna eftersom det kom en buss och en bil åkande i höger fil på E18. Då kände jag någon som körde in i mig bakifrån.
Jag körde iväg sakta och signalerade åt den som körde på mig att vi skulle stanna. Jag bytte till högerfil för att åka av vid nästa avfart. Han körde om mig och jag följde efter. Jag signalerade åt honom att han skulle stanna, men han verkade ointresserad. Till slut körde han av vid Mörby Centrum och vi stannade på Gamla Landsvägen nedanför OKQ8. Jag klev ur bilen och han satt kvar och pratade i mobiltelefon. Jag gick fram till honom och sa åt honom att komma ut, men han satt kvar och pratade i flera minuter innan han klev ur. När han väl kom ut så var han vansinnig och började skrika och vråla en massa otrevliga saker åt mig. Han tog tag i mig flera gånger och höjde näven och skrek att han skulle slå ihjäl mig. Jag försökte vara lugn och få honom att inse att han gjort fel, men det var helt förgäves. Han vägrade att skriva på några papper och gick tillslut tillbaka till sin bil och körde iväg.
Jag ringde polisen och gjorde en anmälan direkt när han lämnat platsen. Jag gick upp till OK-macken och frågade de som jobbade i verkstan om de hade sett och hört vad som hände. Ett par stycken hade hört skrikande, men ingen hade brytt sig om att gå och kolla vad som hände, så jag har inga vittnen.
Jag antecknade registreringsnumret på bilen han körde. Problemet är ju att jag inte kan vara säker på att det är hans bil. Jag har kollat upp numret på bilregistret och sedan sökt upp adressen till ägaren. Hoppas att det var han som körde bilen...
Vad kan jag göra mer? Det skulle vara bra om jag kunde söka upp eventuella vittnen till händelsen.
Olyckan inträffade idag, den 25/4, runt 12:30 om någon av er var i krokarna och råkade lägga märke till något.
Jag kör en CTR Cosmic Grey -05 och han körde en Grön Lexus GS300 -05
Det blev en liten skada på min bakre stötfångare. Kommer jag få betala självrisk för att få denna lagad?
Jag körde iväg sakta och signalerade åt den som körde på mig att vi skulle stanna. Jag bytte till högerfil för att åka av vid nästa avfart. Han körde om mig och jag följde efter. Jag signalerade åt honom att han skulle stanna, men han verkade ointresserad. Till slut körde han av vid Mörby Centrum och vi stannade på Gamla Landsvägen nedanför OKQ8. Jag klev ur bilen och han satt kvar och pratade i mobiltelefon. Jag gick fram till honom och sa åt honom att komma ut, men han satt kvar och pratade i flera minuter innan han klev ur. När han väl kom ut så var han vansinnig och började skrika och vråla en massa otrevliga saker åt mig. Han tog tag i mig flera gånger och höjde näven och skrek att han skulle slå ihjäl mig. Jag försökte vara lugn och få honom att inse att han gjort fel, men det var helt förgäves. Han vägrade att skriva på några papper och gick tillslut tillbaka till sin bil och körde iväg.
Jag ringde polisen och gjorde en anmälan direkt när han lämnat platsen. Jag gick upp till OK-macken och frågade de som jobbade i verkstan om de hade sett och hört vad som hände. Ett par stycken hade hört skrikande, men ingen hade brytt sig om att gå och kolla vad som hände, så jag har inga vittnen.
Jag antecknade registreringsnumret på bilen han körde. Problemet är ju att jag inte kan vara säker på att det är hans bil. Jag har kollat upp numret på bilregistret och sedan sökt upp adressen till ägaren. Hoppas att det var han som körde bilen...
Vad kan jag göra mer? Det skulle vara bra om jag kunde söka upp eventuella vittnen till händelsen.
Olyckan inträffade idag, den 25/4, runt 12:30 om någon av er var i krokarna och råkade lägga märke till något.
Jag kör en CTR Cosmic Grey -05 och han körde en Grön Lexus GS300 -05
Det blev en liten skada på min bakre stötfångare. Kommer jag få betala självrisk för att få denna lagad?
Senast redigerad av Daniel den 25 april 2007, 20:12, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Rehnberg
CTR -05 Cosmic Grey
CTR -05 Cosmic Grey
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Tror han får mycket svårt att bortförklara det. Bra att Du gjorde en polisanmälan direkt. Han är nog inte lika kaxig när försäkringsbolag m.m. börjar höra av sig.
Senast redigerad av MagnusL den 25 april 2007, 21:05, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Precis, bra att du gjorde anmälan och inte började hytta med näven tillbaka.
Att han totalt ignorerade dig i flera minuter och sedan var aggresiv är bara positivt för dig för det visar på att han visste att han gjort fel och "räknade" med att du skulle ge dig av.
Smitning betyder indrag av körkort om det kan bevisas... och be polisen kolla om lexusen lämnas in i täby då det är garanterat säljstället.
Att han totalt ignorerade dig i flera minuter och sedan var aggresiv är bara positivt för dig för det visar på att han visste att han gjort fel och "räknade" med att du skulle ge dig av.
Smitning betyder indrag av körkort om det kan bevisas... och be polisen kolla om lexusen lämnas in i täby då det är garanterat säljstället.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
om du har tur kanske tjafset kom med på en övervakningskamera...
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Blev det märken på hans bil? Polisen kan i sällsynta fall åka ut till den angivnes adress för att kontrollera eventuella skador för att verifiera din historia. Om du verkligen vågar dra detta långt så har du med all rätt att göra en anmälan på olaga hot när han skriker att han ska döda dig... då blir det kanske lite mera eld på polisen.
Se till att kräva detta snabbt. Låter du det ligga kan han säkert få eventuella skador lagade.
Se till att kräva detta snabbt. Låter du det ligga kan han säkert få eventuella skador lagade.
Tzn
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Åk FORT SOM FAN tillbaka till stationen och kolla om det finns kameror som kan ha registrerat det hela.
Anledning till varför jag säger detta är att materialet inte sparas speciellt många timmar.
Så har du tur finns det kvar, har du otur så är det överspelat
Anledning till varför jag säger detta är att materialet inte sparas speciellt många timmar.
Så har du tur finns det kvar, har du otur så är det överspelat
Благодаря мутра!
Jag har varit i kontakt med polisen via telefon och på en station. Det verkar omöjligt att påverka handläggningstiden på ärendet. De säger bara att jag inte är ensam om detta och att det enda jag kan göra är att vänta.
De sa också att det inte finns några kameror uppsatta varken vid olycksplatsen eller den plats där han hotat mig.
Fan vad hopplöst det känns...
De sa också att det inte finns några kameror uppsatta varken vid olycksplatsen eller den plats där han hotat mig.
Fan vad hopplöst det känns...
Daniel Rehnberg
CTR -05 Cosmic Grey
CTR -05 Cosmic Grey