Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Sportluftfilter i nya CTR
Hej allesammans!
Jag har införskaffat mig en ny fin CTR -07. Mycket nöjd förutom att den låter som en symaskin, till skillnad från min gamla civic.
Det jag undrar är om någon har en fin lösning på monteringen av sportluftfilter då luftmassemätaren (eller vad det nu är för givare) är monterad direkt på luftburken.
Samt så undrar jag över om monteringen av sportluftfilter påverkar motorgaranti med mera?
Och om så är fallet, vad gäller om en auktoriserad Honda verkstad monterar detta?
Mycket tacksam för svar!
Jag har införskaffat mig en ny fin CTR -07. Mycket nöjd förutom att den låter som en symaskin, till skillnad från min gamla civic.
Det jag undrar är om någon har en fin lösning på monteringen av sportluftfilter då luftmassemätaren (eller vad det nu är för givare) är monterad direkt på luftburken.
Samt så undrar jag över om monteringen av sportluftfilter påverkar motorgaranti med mera?
Och om så är fallet, vad gäller om en auktoriserad Honda verkstad monterar detta?
Mycket tacksam för svar!
Simon Sprah
Civic Type R GT -07
Civic Type R GT -07
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
rickie skrev:jag köpte ett EAM V2 til min och är sjukt nöjd. Låter otroligt härligt när du går in i v-tech

Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
*PAPPOUS* skrev:<!--quoteo(post=411651:date=13 Jun 2007, 17:42:22:name=rickie)--><div class='quotetop'>CITERA(rickie 4 13 Jun 2007, 17:42:22) [snapback]411651[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->jag köpte ett EAM V2 til min och är sjukt nöjd. Låter otroligt härligt när du går in i v-tech

<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hej jag håller med dig asså,, skit jag visste värkligen inte vad ett J**** filter kunde göra
Fan bilen låter osm en Formulet bil assåå
Jag har ett KN TYFON (Typ V2) filter på min fyyy fan säger jag bara .. bilen känns som en helt annan bil.. hehehe
Kul Kul
Tusen tack till Saud Type R här på forumte som hjälpte mig...
CTR äger
Yll Ramadani
rickie skrev:jag köpte ett EAM V2 til min och är sjukt nöjd. Låter otroligt härligt när du går in i v-tech
Vi pratar om nya FN2. Du har den gamla CTR:en. =)
Jag har ett filter på väg som ska passa nya FN2. Det är ett företag i Storbritannien som av slump upptäckte att ett nuvarande filterkit passade på nya FN2, dock är det inte anpassat för det fullt ut. Vi får se hur det går. Får filterkittet om ca 1 vecka. Köpte det dock inte från luredrejarna i Storbritannien.
Senast redigerad av Tizian den 14 juni 2007, 07:40, redigerad totalt 1 gånger.
Tzn
Tizian skrev:<!--quoteo(post=411651:date=13 Jun 2007, 17:42:22:name=rickie)--><div class='quotetop'>CITERA(rickie 4 13 Jun 2007, 17:42:22) [snapback]411651[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->jag köpte ett EAM V2 til min och är sjukt nöjd. Låter otroligt härligt när du går in i v-tech
Jag har ett filter på väg som ska passa nya FN2. Det är ett företag i Storbritannien som av slump upptäckte att ett nuvarande filterkit passade på nya FN2, dock är det inte anpassat för det fullt ut. Vi får se hur det går. Får filterkittet om ca 1 vecka. Köpte det dock inte från luredrejarna i Storbritannien.
:whistling: såg det nu när jag läste om, sorry sprah! men man kan ju hoppas dom fixar nått till din bil också!
tizz tizz...kalla inte min bil gamal.... :ranting: Då måste jag köra ner till malmö igen och :boxing: dig lite...palla inte det ju! :wohow:
Lycka till sprah, hoppas du hittar nått.
Ha det gött tizz!
//Rickie
Nya åket: Honda Civic 1,5 97:a
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
*PAPPOUS* skrev:<!--quoteo(post=411651:date=13 Jun 2007, 17:42:22:name=rickie)--><div class='quotetop'>CITERA(rickie 4 13 Jun 2007, 17:42:22) [snapback]411651[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->jag köpte ett EAM V2 til min och är sjukt nöjd. Låter otroligt härligt när du går in i v-tech

PAPPOUS :whip: VTEC då :thumbup:
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
rickie skrev:<!--quoteo(post=411805:date=14 Jun 2007, 07:35:18:name=Tizian)--><div class='quotetop'>CITERA(Tizian 4 14 Jun 2007, 07:35:18) [snapback]411805[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=411651:date=13 Jun 2007, 17:42:22:name=rickie)--><div class='quotetop'>CITERA(rickie 4 13 Jun 2007, 17:42:22) [snapback]411651[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->jag köpte ett EAM V2 til min och är sjukt nöjd. Låter otroligt härligt när du går in i v-tech
:whistling: såg det nu när jag läste om, sorry sprah! men man kan ju hoppas dom fixar nått till din bil också!
tizz tizz...kalla inte min bil gamal.... :ranting: Då måste jag köra ner till malmö igen och :boxing: dig lite...palla inte det ju! :wohow:
Lycka till sprah, hoppas du hittar nått.
Ha det gött tizz!
//Rickie
He he, tack ska du ha Rickie!
Jag var lite snabb med att posta detta ämne. Läste på civinfo senare på kvällen just det där att britterna hade en lösning på det hela!
Men är det någon som har den nya CTR och faktiskt har monterat sportluftfilter? Sen undrar jag även vad FN2 betyder? :prop:
Senast redigerad av sprah den 14 juni 2007, 13:55, redigerad totalt 1 gånger.
Simon Sprah
Civic Type R GT -07
Civic Type R GT -07
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
FN2 är bara modellbeteckningen för din modell av Civic.
Förra modellen CTR hette EP3 och är den vanligaste modellen än så länge
Första modellen CTR (som inte såldes i Sverige) hette EK9
Förra modellen CTR hette EP3 och är den vanligaste modellen än så länge
Första modellen CTR (som inte såldes i Sverige) hette EK9
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Till vilken årsmodell?rickie skrev:<!--quoteo(post=411782:date=13 Jun 2007, 23:50:09:name=taskov)--><div class='quotetop'>CITERA(taskov 4 13 Jun 2007, 23:50:09) [snapback]411782[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Någon som vet vart i sverige man kan köpa hem detta filter? (AEM)
BTW, namn i signaturen tack!
Jag äger en Ctr 07.. och e sugen på den som dom visar på bilden eller ett K&N kit.. någon som vet vart jag kan få tag i det i swe? :annoyed:
Senast redigerad av taskov den 15 juni 2007, 01:30, redigerad totalt 1 gånger.
Deni Taskov CTR 07 Gbg!
Då verkar det inte vara allt för mycket på marknaden ännu iallfall. Tizian hade ju nått på G, så hoppasd et går bra.
Men det lär u komma mer och mer på markanden iofs.
Men det lär u komma mer och mer på markanden iofs.
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Beställ från England istället så slipper du vänta.
<a href="http://www.abpmotorsport.co.uk" target="_blank">http://www.abpmotorsport.co.uk</a>
<a href="http://www.abpmotorsport.co.uk" target="_blank">http://www.abpmotorsport.co.uk</a>
Drygt att dom inte har fått upp sin nya e-handel som det står. Jag är ganska säker på att om jag ringer och vill beställa ett sånt kit så får jag hem något helt annat, min engelska är kanske inte vad den borde vara :whistling:
Simon Sprah
Civic Type R GT -07
Civic Type R GT -07
Nu är det bara några timmar kvar innan luftfiltret ska komma med DHL. Får se om jag hinner montera det ikväll. Ska göra en före-/eftervideo för att låta er få höra skillnaden. Synd bara att man bara har en kass mobilkamera...
För er som bara vill ha lite skönare ljud och som vågar borra i luftboxen så kan man göra det. Fick höra det hos en som hade moddat sin, lät riktigt najs faktiskt.
För er som bara vill ha lite skönare ljud och som vågar borra i luftboxen så kan man göra det. Fick höra det hos en som hade moddat sin, lät riktigt najs faktiskt.
Tzn
Alla filterkit som passar nya civic Si borde kunna passa rätt bra i nya ctr. Kanske krävs ett par små modifikationer av någon fästpunkt, men i övrigt ska krökning på rör och anslutningar vara desamma. Är det någon som har testat Injens short ram kit till civic SI? (Vi vet ju redan att AEM's kit funkar fint, och K&N har testats i UK)
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Tizian skrev:Nu är det bara några timmar kvar innan luftfiltret ska komma med DHL. Får se om jag hinner montera det ikväll. Ska göra en före-/eftervideo för att låta er få höra skillnaden. Synd bara att man bara har en kass mobilkamera...
jag väntar med spänning :thumbup:
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Fonzeka: Jepps, jag pratar alltså om diverse short ram kits för civic si...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Såhär blev det:

Blev väl fint tyckte jag =)
Videon i 3gp-format finnes nedan:
<a href="http://novilo.se/pub/aem/MOV00110.3GP" target="_blank">Utan AEM</a>
<a href="http://novilo.se/pub/aem/MOV00113.3GP" target="_blank">Med AEM</a>
Klaga inte på växlingen, det är svårt (och dumt) att filma och köra samtidigt...

Blev väl fint tyckte jag =)
Videon i 3gp-format finnes nedan:
<a href="http://novilo.se/pub/aem/MOV00110.3GP" target="_blank">Utan AEM</a>
<a href="http://novilo.se/pub/aem/MOV00113.3GP" target="_blank">Med AEM</a>
Klaga inte på växlingen, det är svårt (och dumt) att filma och köra samtidigt...
Senast redigerad av Tizian den 21 juni 2007, 15:00, redigerad totalt 1 gånger.
Tzn
det blev fint tizian men eftersom jag ej kan se den förbannade filmen så får du gärna berätta allt, typ vad kostade det hela, var det svårt att måntera den och hur mycket bättre blev ljudet och även var du köpte det. tack
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Härligt! Är det ett vanligt AEM Civic SI Short Ram Intake (http://www.aempower.com/ViewProduct.aspx?ProductID=358)? Behövde du göra några modifikationer eller var det bolt on?
Trevligt ljud blev det iaf!
Trevligt ljud blev det iaf!
Senast redigerad av ToLo den 21 juni 2007, 17:24, redigerad totalt 1 gånger.
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Åh! Underbart Tizian!
Super bra att du la upp film så man kunde höra skillnaden! Underbart ljud när motorn går in i vtec läge...
Nu vet jag vad som står på min inköpslista :wub:
Edit: Btw, kan passa på att fråga, vet att det inte hör till denna tråd men ändå, någon moderator som kan förklara varför det står "Inlägg: 0", uppenbarligen så har jag åtminstonde gjort ett
Super bra att du la upp film så man kunde höra skillnaden! Underbart ljud när motorn går in i vtec läge...
Nu vet jag vad som står på min inköpslista :wub:
Edit: Btw, kan passa på att fråga, vet att det inte hör till denna tråd men ändå, någon moderator som kan förklara varför det står "Inlägg: 0", uppenbarligen så har jag åtminstonde gjort ett
Senast redigerad av sprah den 21 juni 2007, 17:43, redigerad totalt 1 gånger.
Simon Sprah
Civic Type R GT -07
Civic Type R GT -07
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Som det sagts tidigare så räknas bara vettiga inlägg :biglaugh2:
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
:biglaugh2:zozo skrev:<!--quoteo(post=413649:date=21 Jun 2007, 16:01:55:name=ei9440)--><div class='quotetop'>CITERA(ei9440 4 21 Jun 2007, 16:01:55) [snapback]413649[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Som det sagts tidigare så räknas bara vettiga inlägg :biglaugh2:
:biglaugh2:
Tzn