Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Krockade idag, totalkvaddad bil
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
erik,det låter som du verkar lika oruttinerad som herr DarkDog!
Svänger vägen svänger man inte åt motsatt håll.
*Ja,ursäkta att ja inte släppt ditt hackande ännu..men ska du hacka på det sättet du gjorde så skall du även isf ha befogenhet för det,vilket du inte har,har det som syntes kanske märkts!*
Svänger vägen svänger man inte åt motsatt håll.
*Ja,ursäkta att ja inte släppt ditt hackande ännu..men ska du hacka på det sättet du gjorde så skall du även isf ha befogenhet för det,vilket du inte har,har det som syntes kanske märkts!*
Senast redigerad av hondapower den 18 juni 2007, 23:13, redigerad totalt 1 gånger.
Jag körde helt klart för fort med tanke på hur omgivningen såg ut och orutinerad var jag absolut med tanke på att jag bara haft körkortet i ett halvår då.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Bra Adio!
nu lägger ja ned "kriget" mot dig! och önskar dig samtidigt en fortsättning i trafiken utan olyckor. :thumbup:
nu lägger ja ned "kriget" mot dig! och önskar dig samtidigt en fortsättning i trafiken utan olyckor. :thumbup:
Men det är ju bara att konstatera att man kör alltid för fort om man inte kan undvika en olycka, oavsett vad det är för hastighetsbegränsning på vägen.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
innocent until proven guilty funkar inte i forumvärlden.
här är man automatiskt mördare ifall ens granne dött tills någon kan bevisa att grannen halkade på en tvål.
hursom, fredrik, det är alltid en omtumlande upplevelse att krocka.
rätt självklart men, ta inte att ni klarade er 5 pers i en crx i motorvägsfart som att det är en möjlighet, du har mer eller mindre trotsat naturens lagar.
köp en till honda, alla andra märken suger när det kommer till pris jämfört med skoj.
här är man automatiskt mördare ifall ens granne dött tills någon kan bevisa att grannen halkade på en tvål.
rätt självklart men, ta inte att ni klarade er 5 pers i en crx i motorvägsfart som att det är en möjlighet, du har mer eller mindre trotsat naturens lagar.
köp en till honda, alla andra märken suger när det kommer till pris jämfört med skoj.
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Hur fan kan man skriva så illa?!<!--sizec--></span><!--/sizec-->
För ca 12-13 år sedan hade jag en CRX av första generationen. Det var en -85. Tyvärr visade det sig att rosten hade fått fäste i chassit. Jag fick för mig en dag att jag skulle testa att svänga på motorvägspåfarten i ca 70 kmh. Påfarten ligger i 90 grader mot vägen jag körde på. Vi var två i bilen och rexen låg som ett strykjärn på vägen i stort sett hela svängen, precis när svängen rätar ut sig smäller det till i bakvagnen. Hela bilen började vobbla och den kändes som en geléklump. Ingen stabilitet i sidled. Det visade sig att bakre sidostabilitetsstaget helt losnat från infästningspunkten i bottenplattan. Följden blir att karossen kan röra sig i sidled ca 10 cm samtidigt som bottenplattan/chassit är stilla.
Så har rosten fått minsta fäste i chassit på Hondor så är det bara till att åtgärda OMG. Bilen var förresten besiktigad relativt kort innan det brakade.
superyll skrev:Tjena...
Jag krokad eoxo för några dgar sen med ne komomps.. På motorvägen 120 km/h men vi kladarde oss bilen gr inte ens och se att dte rä en bil.. plus så börjde de brinna helt svar ä den som din...
Men ingen va ss fick någon skada...värkligen änglavakt...
Ni som är fårn skåne... HAr kanske läst coh sett om min olycka.. mellan HBG och ängelholm... Olycka med 5 personer..
Och dte värsta var att jag kan beskriv min krok precos som du skulle köra om en bil sne börjad emin bil darra och kasatd emit till höger rakt in i dne bilen jag skulle köra om.. Det var läskigt såg värkligen slutet på tunneln som dte heter...
Men tackar gud för att jag lever...
MVh yll
Ps någon som har en annanig om varfrö det kan bli så med bilen som det blev med oss två..
PS min bil var inte en honda...
För ca 12-13 år sedan hade jag en CRX av första generationen. Det var en -85. Tyvärr visade det sig att rosten hade fått fäste i chassit. Jag fick för mig en dag att jag skulle testa att svänga på motorvägspåfarten i ca 70 kmh. Påfarten ligger i 90 grader mot vägen jag körde på. Vi var två i bilen och rexen låg som ett strykjärn på vägen i stort sett hela svängen, precis när svängen rätar ut sig smäller det till i bakvagnen. Hela bilen började vobbla och den kändes som en geléklump. Ingen stabilitet i sidled. Det visade sig att bakre sidostabilitetsstaget helt losnat från infästningspunkten i bottenplattan. Följden blir att karossen kan röra sig i sidled ca 10 cm samtidigt som bottenplattan/chassit är stilla.
Så har rosten fått minsta fäste i chassit på Hondor så är det bara till att åtgärda OMG. Bilen var förresten besiktigad relativt kort innan det brakade.
Senast redigerad av Olle den 21 juni 2007, 07:53, redigerad totalt 1 gånger.
Olle Lindberg
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Jag har ingen aning, men jag vet att det finns dyslektiker.... kan ju vara en möjlig förklaring ?Olle skrev:<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Hur fan kan man skriva så illa?!<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Motfråga:
Hur fan kan man skriva att korkat inlägg ??
SMacke #364
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Olle skrev:För ca 12-13 år sedan hade jag en CRX av första generationen. Det var en -85. Tyvärr visade det sig att rosten hade fått fäste i chassit. Jag fick för mig en dag att jag skulle testa att svänga på motorvägspåfarten i ca 70 kmh. Påfarten ligger i 90 grader mot vägen jag körde på. Vi var två i bilen och rexen låg som ett strykjärn på vägen i stort sett hela svängen, precis när svängen rätar ut sig smäller det till i bakvagnen. Hela bilen började vobbla och den kändes som en geléklump. Ingen stabilitet i sidled. Det visade sig att bakre sidostabilitetsstaget helt losnat från infästningspunkten i bottenplattan. Följden blir att karossen kan röra sig i sidled ca 10 cm samtidigt som bottenplattan/chassit är stilla.
Nu är det ju otrolig skillnad på chassiet mellan gen 1:an och modellerna av senare version. Så att tro att hondor är livsfarliga och brakar ihop vilken sekund som helst ifall de är rosiga, är fel.
Har man däremot en civic gen3:a eller crx gen:1 så är bakre tvärgående balken som bakaxeln sitter nåt man ska ta sig en ordentlig titt på...
Senast redigerad av nenilsson den 21 juni 2007, 11:51, redigerad totalt 1 gånger.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
RCAnka skrev:innocent until proven guilty funkar inte i forumvärlden.
CivicIssa skrev:Skönt att ni klarade er.. tradit som fan bara me bilen.. men ni har haft änglavakt:)
Haha aa det gjorde vi nog
Fredrik Bergh
-
DeathScythe
hehe, lite offtopic. men jag hade lite svårt att säga nej till folk som ville åka med i min crx.. så jag byggde ljud och tog bort hela baksätet istället =) Nu slipper man att vara helt olaglig iallafall 
KAn även tillägga det att när jag tar ut mig baslåda så märker man en riktigt stor skillnad på väghållningen i bilen. Trodde inte det skulle vara så stor skillnad. Dock så har man det i baktanke nu att man inte ska köra fort, för då finns risken att man får allting i skallen när man krockar
men men, Tur att dessa inblandade klarade sig från dödsolyckor!
KAn även tillägga det att när jag tar ut mig baslåda så märker man en riktigt stor skillnad på väghållningen i bilen. Trodde inte det skulle vara så stor skillnad. Dock så har man det i baktanke nu att man inte ska köra fort, för då finns risken att man får allting i skallen när man krockar
men men, Tur att dessa inblandade klarade sig från dödsolyckor!
[i]Tobias Särkelä
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]
Öland
[b]Honda CRX 1.6i -90 [/b]*Goez Oompa oompa*
[b]VW Corrado VR6 -92[/b] *såld*[/i]