Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Träningstråden
ahhh då förstår jag 
får skylla på kvällströtthet :whistling:
får skylla på kvällströtthet :whistling:
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
Jag kommer ihåg på gymnasiet så hade vi en idrottslärare som sa att det fanns fyra energikällor. Fett, kolhydrater, protein och alkohol. Stämmer detta?
Alkohol innehåller ju kalorier men är det en egen energikälla?
Alkohol innehåller ju kalorier men är det en egen energikälla?
[b]Medlem #1535[/b]
här är en OTROLIGT DÅLIG ryggbild på mig, ska se om jag kan ordna bättre senare, tantens mobilkamera var inställd på lägst upplösning o minst bild.. ingen bra kombo med andra ord, skulle ju satsa på cbb i oktober, men jag hoppar det och satsar längre fram istället, helt enkelt pga att jag har för mycket att gå ner, har gått ner ca 19kg sen i mars o har ca 10-15kg kvar och det fins ingen mening att stressa enligt mig, särskillt inte när det är debuten
vikten ligger runt 102 kg

vikten ligger runt 102 kg

Senast redigerad av Koffe den 28 juli 2007, 10:43, redigerad totalt 1 gånger.
Nytt grepp för att få bukt med formen!
Skaffade Billy´s Bootcamp, hade första passet idag och jag är helt slut.
Får se om jag överlever första veckan...
Skaffade Billy´s Bootcamp, hade första passet idag och jag är helt slut.
Får se om jag överlever första veckan...
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Verkar ju finnas en hel del här på forumet som är rätt insatta i det här med seriös träning,både vad gäller muskler och kondition.
Så ja kanske skulle passa på att fråga några saker och då samtidigt be om hjälp.
Har tränat till och från under 6år nu,Med varierande resultat.
För 4år sen låg ja på 75-80kg och va rätt rippad,MEN hade inte så jätte ordentligt med muskler synligt.
Pajade en gammal axel skada då och tappade intresset för träningen iom det.
Kg rasade upp i vikt igen och man blev nästan förskräckt sen när man en dag kom på sig själv väga 90kg.
Började då träna igen och höll på så i nåt år 2.Sen började axeln spöka igen och man blev inte mer glad då.
Så återigen ett längre uppehåll pga ointresse.
Men är nu där igen,vikten har rasat upp och man har lärt sig att vissa övningar är bara att glömma pga axeln.
Tex: Flyes i maskin och liknande.
Ända sen ja bytte gym för ca 2år sen har ja haft skit svårt att komma tillbaks till gammla formen,känns som det inte spelat nån roll vad man gjort.
Har tom funderat på E.C.A kur men skippat det.
Så,har vi någon/några vänliga själar som kanske kan hjälpa till med ett bra schema (övningar),Mat tips osv om ja vill: Gå ned i vikt,lägga på mig mer muskler och forma kroppen till det snyggare.
Så ja kanske skulle passa på att fråga några saker och då samtidigt be om hjälp.
Har tränat till och från under 6år nu,Med varierande resultat.
För 4år sen låg ja på 75-80kg och va rätt rippad,MEN hade inte så jätte ordentligt med muskler synligt.
Pajade en gammal axel skada då och tappade intresset för träningen iom det.
Kg rasade upp i vikt igen och man blev nästan förskräckt sen när man en dag kom på sig själv väga 90kg.
Började då träna igen och höll på så i nåt år 2.Sen började axeln spöka igen och man blev inte mer glad då.
Så återigen ett längre uppehåll pga ointresse.
Men är nu där igen,vikten har rasat upp och man har lärt sig att vissa övningar är bara att glömma pga axeln.
Tex: Flyes i maskin och liknande.
Ända sen ja bytte gym för ca 2år sen har ja haft skit svårt att komma tillbaks till gammla formen,känns som det inte spelat nån roll vad man gjort.
Har tom funderat på E.C.A kur men skippat det.
Så,har vi någon/några vänliga själar som kanske kan hjälpa till med ett bra schema (övningar),Mat tips osv om ja vill: Gå ned i vikt,lägga på mig mer muskler och forma kroppen till det snyggare.
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Tips för axeln är att hålla armarna rakt ut o göra små/stora cirklar varierande o verkligen kämpa med det i en 10 minuter utan att lägga ner armarna. sen inte stretcha axeln. det tightar upp axeln rätt bra o gör den hållbarare. för jag antar att det är en ligamentskada du fått iom subluxation (lite ur led) eller en luxation (helt ur led) är typ de vanligaste skadorna som töjer ut ligamenten o gör det väldigt viktigt att träna upp muskulaturen kring axleln o tighta till.
har testat en MaxOT Cardio metod för skojs skull de senaste veckorna. O resultaten är rätt bra. För mej har det resulterat i att jag inte tappat vikt fast jag inte gymmat, snarare har jag gått upp igen litegranna, inte mycket men lite och fettprocenten har minskat och håller sig stadigt hyfsat låg, konditionen har ökat avsevärt utan att jag tappat så mycket muskelmassa.
det jag kört: rodd 16 minuter
pass 1: rodde jag 1000 meter på tyngsta nivån o var helt fucking slut (min kondition RÅSÖG)
Nu: ror 3600 meter på tyngsta nivån. har tränat 4 dagar i veckan i 2 veckor på det sättet
Målet är varje gång att åtminståne komma nån meter längre än förra passet. verkar funka rätt bra. men sku va kul om nån som behöver gå ner i vikt ville pröva det o se om det funkar. jag är väl inte idealpersonen för att testa fettförbränningsmetoder
har testat en MaxOT Cardio metod för skojs skull de senaste veckorna. O resultaten är rätt bra. För mej har det resulterat i att jag inte tappat vikt fast jag inte gymmat, snarare har jag gått upp igen litegranna, inte mycket men lite och fettprocenten har minskat och håller sig stadigt hyfsat låg, konditionen har ökat avsevärt utan att jag tappat så mycket muskelmassa.
det jag kört: rodd 16 minuter
pass 1: rodde jag 1000 meter på tyngsta nivån o var helt fucking slut (min kondition RÅSÖG)
Nu: ror 3600 meter på tyngsta nivån. har tränat 4 dagar i veckan i 2 veckor på det sättet
Målet är varje gång att åtminståne komma nån meter längre än förra passet. verkar funka rätt bra. men sku va kul om nån som behöver gå ner i vikt ville pröva det o se om det funkar. jag är väl inte idealpersonen för att testa fettförbränningsmetoder
Senast redigerad av EcciBaka den 28 augusti 2007, 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Vet inte exakt vad det där första va du pratade om,Men det är iaf brosket i axeln som är skadat och överansträngs det så kan ja få den att typ hoppa runt lite.
Micke16v har sätt det och vet vad ja pratar om.
Känner mig dum nu,Men vad är Cardio?
Har tyvär inte möjlighet med rodd genom att mäta meter.
Har enbart lats drag (tror ja det heter när man simulerar rodd genom att dra ryggen bakåt och dra armarna mot sig) tillgängligt.
Vet inte om det skulle hjälpa med lite bakgrund och mått m,m för mig att kunna tipsa om div för min del?!
Micke16v har sätt det och vet vad ja pratar om.
Känner mig dum nu,Men vad är Cardio?
Har tyvär inte möjlighet med rodd genom att mäta meter.
Har enbart lats drag (tror ja det heter när man simulerar rodd genom att dra ryggen bakåt och dra armarna mot sig) tillgängligt.
Vet inte om det skulle hjälpa med lite bakgrund och mått m,m för mig att kunna tipsa om div för min del?!
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
jahapp...
lär väl uppa denna lite då, efter bilköpet i juni så sket sig träningen styggt.
gjorde inte ett skit på 2,5 månader.
har efter det börjat köra 1-2 ggr./vecka(hållit på i ca:2 månader nu å tränar bara de saker jag tycker är roliga, tills jag kommer igång igen)
å idag va det en stor dag för mig, lyckades ta 100kg i bänk.
jävligt nöjd faktiskt =)
lär väl uppa denna lite då, efter bilköpet i juni så sket sig träningen styggt.
gjorde inte ett skit på 2,5 månader.
har efter det börjat köra 1-2 ggr./vecka(hållit på i ca:2 månader nu å tränar bara de saker jag tycker är roliga, tills jag kommer igång igen)
å idag va det en stor dag för mig, lyckades ta 100kg i bänk.
jävligt nöjd faktiskt =)
Honda Civic Type R -15
-
EcciBaka
- Kontakt:
hondapower: brosket blir lätt skadat vid en urledvridning. det är väldigt tunnt och ledytan är väldigt liten. det är därför vi har så stor rörlighet i axlarna. men där gäller samma sak, träna upp axlarna med lättare vikter iom att de är lite trasiga. sen tränar du hårdare efter hand, det viktigaste är att du tightar upp muskulaturen så att ligament och brosk inte belastas lika mycket.
Jag har faktiskt kommit igång igen efter sommaren som bestod av väldigt mycket öl och tobak. vikten vill inte röra på sig så mycket men vikterna i gymet börjar nå normala nivåer. maxar 90 kg bänken nu, målet är att komma upp till 100 kg som träningsvikt, är ju en bit kvar men det är iaf målet
Jag har faktiskt kommit igång igen efter sommaren som bestod av väldigt mycket öl och tobak. vikten vill inte röra på sig så mycket men vikterna i gymet börjar nå normala nivåer. maxar 90 kg bänken nu, målet är att komma upp till 100 kg som träningsvikt, är ju en bit kvar men det är iaf målet
------------------------
------------------------
------------------------
Träning är fan skadligt
Nu när jag äntligen har kommit igång ordentligt och springer varannan dag och har gjort det i 5veckor nu, innan det så sprang jag två ggr i veckan för att komma igång.
Först fick jag problem med högerfoten, efter ett läkarbesök visade det sig vara en stress fraktur, detta kan uppstå om man tränar för hårt berättade läkaren. Nu har jag sprungit iaf med hårdare sulor och det har läkt bra i den foten. Som om inte detta skulle vara nog så har jag fått benhinneinflamation i båda benen nu och inflamation i ett muskelfäste i vänsterfoten. Fy fan det är inte meningen att jag ska få träna :S
Först fick jag problem med högerfoten, efter ett läkarbesök visade det sig vara en stress fraktur, detta kan uppstå om man tränar för hårt berättade läkaren. Nu har jag sprungit iaf med hårdare sulor och det har läkt bra i den foten. Som om inte detta skulle vara nog så har jag fått benhinneinflamation i båda benen nu och inflamation i ett muskelfäste i vänsterfoten. Fy fan det är inte meningen att jag ska få träna :S
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio: vad använder du för skor?
Om du springer så mycket som du gör nu så skall du byta dina löparskor efter max 1 år absolut inte ens fundera på att använda dem efter 2 år då sulan torkar sakta innifrån och du tappar all dämpning runt om dämpningen. Se till att ha löparskor som är dämpade fram och bak och se till att hamna på 1000:- och över för att få en sko som håller för den mängden löpning som du kör-
Kolla upp tillverkningsdatum på skon oxå då det inte spelar någon roll om den bara stått och samlat damm i 2 år, likförbannat torkar sulan ut.
Benhinneinflamation är ett tydligt tecken på för dåliga/felaktiga skor, likaså muskelfästeinflammation.
Om du har schyssta grejer och tränar rätt så skall du träna uppåt 40 h i veckan utan att få stressfraktur
Om du springer så mycket som du gör nu så skall du byta dina löparskor efter max 1 år absolut inte ens fundera på att använda dem efter 2 år då sulan torkar sakta innifrån och du tappar all dämpning runt om dämpningen. Se till att ha löparskor som är dämpade fram och bak och se till att hamna på 1000:- och över för att få en sko som håller för den mängden löpning som du kör-
Kolla upp tillverkningsdatum på skon oxå då det inte spelar någon roll om den bara stått och samlat damm i 2 år, likförbannat torkar sulan ut.
Benhinneinflamation är ett tydligt tecken på för dåliga/felaktiga skor, likaså muskelfästeinflammation.
Om du har schyssta grejer och tränar rätt så skall du träna uppåt 40 h i veckan utan att få stressfraktur
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
Nu skall även jag berätta en rolig liten historia som utspelade sig i går afton.
Jag har tränat min kropp på alla olika roliga sätt sedan -98 då jag gick ner från 120kg till 70kg, men skit samma det är en annan historia.
Jag har alltit varit av inställningen att kosttillskott av olika former är onödigt om man äter korrekt. Men för ett tag sedan köpte jag proteinpulver, mest bara för att testa.
Den sista tiden har min kropp inte vart kompis med mig riktigt, och jag har utvecklat delt astma, struma, samt laktosintolerans.
Glad i hågen kom jag hem från gymet igår, allt för att blanda till mig en trevlig shake, med vatten såklart, jag är ju laktosintolerant tydligen.
30 minuter passerade. Sedan kom 2 timmar av rent helvete, det absolut värsta jag varit med om till dags dato!
Min mage sa upp sig totalt. Efter enorma magsmärtor fick jag sitta på toalätten och fullständligt vrida ur allt skit ur mitt tarmpaket. Efter 15 minuter att konstand skitande blev det bättre. La mig i knät på tjejjen med frossa. Fick nästan omedelbart gå på toalätten igen för att avlägsna ytterligara 10liter rinnbajs.
Hur som helst, nu är magen mycket bättre, har dock lite småont fortfarande.
Inte fan visste jag att protentillskott innehöll typ 99% laktosinnehållande grejjer.
Fyfan!
Jag har tränat min kropp på alla olika roliga sätt sedan -98 då jag gick ner från 120kg till 70kg, men skit samma det är en annan historia.
Jag har alltit varit av inställningen att kosttillskott av olika former är onödigt om man äter korrekt. Men för ett tag sedan köpte jag proteinpulver, mest bara för att testa.
Den sista tiden har min kropp inte vart kompis med mig riktigt, och jag har utvecklat delt astma, struma, samt laktosintolerans.
Glad i hågen kom jag hem från gymet igår, allt för att blanda till mig en trevlig shake, med vatten såklart, jag är ju laktosintolerant tydligen.
30 minuter passerade. Sedan kom 2 timmar av rent helvete, det absolut värsta jag varit med om till dags dato!
Min mage sa upp sig totalt. Efter enorma magsmärtor fick jag sitta på toalätten och fullständligt vrida ur allt skit ur mitt tarmpaket. Efter 15 minuter att konstand skitande blev det bättre. La mig i knät på tjejjen med frossa. Fick nästan omedelbart gå på toalätten igen för att avlägsna ytterligara 10liter rinnbajs.
Hur som helst, nu är magen mycket bättre, har dock lite småont fortfarande.
Inte fan visste jag att protentillskott innehöll typ 99% laktosinnehållande grejjer.
Fyfan!
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Skorna jag har är bra, det är inte ett halvår gamla men jag har ingen aning om tillverkningsdatum. Jag köpte ett par New Balance skor för över 1000:- för att de skulle vara bra men jag har aldrig haft dessa problem tidigare och då har jag sprungit i skor som jag kört i tvättmaskinen och haft i 5år.Öberg skrev:adio: vad använder du för skor?
Senast redigerad av adio den 6 november 2007, 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Micro whey active, från en firma som heter Selfomninutrion, svensk firma tydligen.JF. skrev:Va är de för protein pulver du har? Om du köper de bättre märkena så inehåller de inte mkt laktos alls.
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
EcciBaka
- Kontakt:
laktosintollerant tror jag att jag också är, men det härstammar knappast från pulvret utan snarare från konsumtion av homogeneriserad (hur det nu stavas) mjölk. Testa dricka färskmjölk, inga problem.
------------------------
------------------------
------------------------
Grejjen är att jag blandade pulvret med vatten just pga att jag hade slut på laktosfri mjölk.EcciBaka skrev:laktosintollerant tror jag att jag också är, men det härstammar knappast från pulvret utan snarare från konsumtion av homogeneriserad (hur det nu stavas) mjölk. Testa dricka färskmjölk, inga problem.
Är man laktosintollerant så fixar inte magen att bryta ner mjölksockret på rätt sätt, intället för enzymer som bryter ner det till glykos och galaktos, så är det bakterier i tarmen som gör detta. Då får man diarre och sjuhelvetes ont i maggen.
Allt som innehåller typ vassle etcetcetc ska man passa sig för som fan.
Och vid närmare kik på mitt proteinpulver så är det just vassleprotein.
Inte vet jag, men det ska man iaf enligt wikipediaJF. skrev:varför ska man passa sig som fan för vassle? Har haft laktos problem när jag var yngre och hade aldrig nå problem med vassle
Skit samma, jag fick iaf grymt jävla magont och 20minuters ränneskita.
adio: låter konstigt, kan hända att du köpt en modell som inte funkar till din fot, new balance har 3 olika bredder på sina modeller plus att de har ett brett utbud av neutrala och pronationsstödda skor. Tvättmaskin är aja baja på skor som man löper i värmen som den utvecklar dödar sulan direkt.
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
Men det är ju det jag menar, det gick ju jätte bra när jag sprang i skor som var totalt slut och nu när man lägger lite pengar på skor så skiter sig allt!
Jävla Intersport amatörer som hade mig på speglar och springa på band.
Jävla Intersport amatörer som hade mig på speglar och springa på band.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
EcciBaka
- Kontakt:
Vassle är protein
Laktos är en kolhydrat. disackarid
finns tabletter, sådana har jag, som innehåller den bakterieflora du behöver för att bryta ner laktosprodukter. de tar du i samband med intag av laktoshaltig föda. lyckligtvis behöver jag sällan använda dem iom att jag inte är jättelaktosintollerant. blir lite risig i buken bara o luktar illa när jag får i mej laktos hehe. finns ju de som mår riktigt dåligt av det.
Laktosintollerans är en frukt av vårt moderna näringsintag, homogeniserad mjölk t.ex. UHF mjölk är en mjölk jag brukar kunna dricka ibland där laktoset, som är en disackarid, är nedbrutet till glukos färdigt. glukos är en monosackarid. dvs så nedbruten en sackarid blir.
Laktosintollerans är alltså nåt du troligtvis byggt upp en längre tid.
Laktos är en kolhydrat. disackarid
finns tabletter, sådana har jag, som innehåller den bakterieflora du behöver för att bryta ner laktosprodukter. de tar du i samband med intag av laktoshaltig föda. lyckligtvis behöver jag sällan använda dem iom att jag inte är jättelaktosintollerant. blir lite risig i buken bara o luktar illa när jag får i mej laktos hehe. finns ju de som mår riktigt dåligt av det.
Laktosintollerans är en frukt av vårt moderna näringsintag, homogeniserad mjölk t.ex. UHF mjölk är en mjölk jag brukar kunna dricka ibland där laktoset, som är en disackarid, är nedbrutet till glukos färdigt. glukos är en monosackarid. dvs så nedbruten en sackarid blir.
Laktosintollerans är alltså nåt du troligtvis byggt upp en längre tid.
------------------------
------------------------
------------------------
-
sommarhydda
Hörde jag jägarvila?!
Varsgod och sitt
Varsgod och sitt
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
// Björn "Sommarhydda" Wollarz
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
// Björn "Sommarhydda" Wollarz
Jahopp nu har jag en liten fråga igen
..
Ute mat handlar det om, jag är ju tyvärr en sån person som hatar att laga mat och är totalt förälskad i Asiatisk mat. När jag äter Asiatisk mat inbillar jag mej att det är ju relativt nyttigt ändå då det är blandad kost som oftast innehåller bra med grönsaker och smala proteiner. Är det något jag kan glömma eller är det så att Asiatisk mat ofta är ganska nyttigt, nu menar jag inte dom friterade rätterna utan lite wok och sånt.
Ute mat handlar det om, jag är ju tyvärr en sån person som hatar att laga mat och är totalt förälskad i Asiatisk mat. När jag äter Asiatisk mat inbillar jag mej att det är ju relativt nyttigt ändå då det är blandad kost som oftast innehåller bra med grönsaker och smala proteiner. Är det något jag kan glömma eller är det så att Asiatisk mat ofta är ganska nyttigt, nu menar jag inte dom friterade rätterna utan lite wok och sånt.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Problemet med Asiatisk mat är väl tyvärr att det kvittar om det är friterade räkor, för all deras mat lagas/steks i mängder mängder med olja & jätte hög temp, så det blir nästan om fritterat ändå. Nu är jag ingen expert, men tror tyvärr inte det är så mkt nyttigare än annan ute mat..
Som sagt, är ingen expert på detta, men när man sett de laga maten på bufféerna och ser all olja de häller på hela tiden när de steker maten så får det en att tänka lite iaf
MVH
István
Som sagt, är ingen expert på detta, men när man sett de laga maten på bufféerna och ser all olja de häller på hela tiden när de steker maten så får det en att tänka lite iaf
MVH
István
http://www.fotoi.se
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Maten i sig är nog rätt nyttig, och även oljan dom använder.xzbatt skrev:Jahopp nu har jag en liten fråga igen..
Stark mat är bra, det ökar mättnadskänslan och man förbränner även något mer.
Dra ner på riset bara och skippa det fritterade.
Sen vatten eller mjölk till
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Mjölk har de också börjat varna för som en viktfälla, tydligen innehåller det fler kalorier än man tror.
<a href="http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vi ... e383632.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vi ... 3632.ab</a>
<a href="http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vi ... e383632.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vi ... 3632.ab</a>
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Ja aftonbladet brukar ju vara en bra källa.
Mjölk är hur bra som helst när man tränar, bra med proteiner och bra vitaminer.
Mjölk är hur bra som helst när man tränar, bra med proteiner och bra vitaminer.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Fan Asse vet du inte att allt som står i Aftonbladet är sant?!
Tror du missade ironin i mitt tidigare inlägg........
Tror du missade ironin i mitt tidigare inlägg........
Senast redigerad av adio den 23 november 2007, 15:06, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner