Undrar om någon här kan uppskatta hur varmt de kanske kan bli vid toppens utgångsida...vid "oljeåterrinningskanalen"??
De är ca 7-10mm alu-gods mellan oljekanalen och avgasporten....man ser spår av olja men inget som har bränt in lr liknande!!
200-225grader....är ja helt fel ute då??
Hur varm blir toppen!!!
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Hej Gert, jag vill ställa dig en fråga istället för att det ska vara enklare att hitta ett svar på din fråga.
Det är i allmänhet mycket lättare att hjälpa till med frågor och funderingar om man ger mer bakgrundsfakta, tex varför undrar du? Vad är det du ska göra med toppen? osv, oxå gärna vad det är för topp, är det på en Volvo, eller en motorcykel, scooter, gräsklippare?
Det är i allmänhet mycket lättare att hjälpa till med frågor och funderingar om man ger mer bakgrundsfakta, tex varför undrar du? Vad är det du ska göra med toppen? osv, oxå gärna vad det är för topp, är det på en Volvo, eller en motorcykel, scooter, gräsklippare?
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
plana kan man självklart göra.
finns servic mariganaler på hur långt man kan gå utanjusterbara drev..
svetsningen får man givetvis oxå lämna tillnågion som kan hantera alu.
med tanke på att de ändå är hyfsat dyra motordelar du leker med skulle jag då inte
snålla med sådana saker. om vi då säger att siliconet inte funkar och de förljer med in i motorn ?
liksom allt annat är detta inget som man vill ha i motorn..
du har ju även ett oljetryck som siliconen måste hålla emot
villket förmodligen är de svåra.
låter dock som ett rätt kul projekt du håller på med.
får gärna berätta mer om de
finns servic mariganaler på hur långt man kan gå utanjusterbara drev..
svetsningen får man givetvis oxå lämna tillnågion som kan hantera alu.
med tanke på att de ändå är hyfsat dyra motordelar du leker med skulle jag då inte
snålla med sådana saker. om vi då säger att siliconet inte funkar och de förljer med in i motorn ?
liksom allt annat är detta inget som man vill ha i motorn..
du har ju även ett oljetryck som siliconen måste hålla emot
villket förmodligen är de svåra.
låter dock som ett rätt kul projekt du håller på med.
får gärna berätta mer om de
Senast redigerad av LinusE den 24 december 2007, 23:21, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
sorry men tyvär känns de som du inte har en susning om va du snackar om.
de finns miljontals toppar som planats efter att ha brukats utan att ngånting havererar.
byggt, pillat o skruvat motorer sen länge o gjort de på åtskiliga toppar o block för den delan.
men klart du jobbar ju med cnc maskiner o är bäst i svergie så klart du vet det. ööö
aja. har du inte större koll på motorer så är jag ledsen att jag förbrukade min kunskap och framföralt tid på o ens fundera eller läga en tanke
och till och med svara på din befängda fråga om o stoppa slicon i en motor..
men tacka för din ovärderliga kunskap o beskriving om hur duktigt du är (Y)
/ Linus
de finns miljontals toppar som planats efter att ha brukats utan att ngånting havererar.
byggt, pillat o skruvat motorer sen länge o gjort de på åtskiliga toppar o block för den delan.
men klart du jobbar ju med cnc maskiner o är bäst i svergie så klart du vet det. ööö
aja. har du inte större koll på motorer så är jag ledsen att jag förbrukade min kunskap och framföralt tid på o ens fundera eller läga en tanke
/ Linus
Senast redigerad av LinusE den 25 december 2007, 15:51, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Jag har varit med om en topp som har blivit "skev" efter planing, den motorn hade gått nästintill utan kylarvatten i nästan en vecka (eller som han som hade bilen sa " de rök en massa men sen efter ett tag så slutade det att ryka men motorn går lite ojämt och det finns ingen värme, skulle du kunna kolla varför värmen inte funkar")
så det ska mycke till för att få en topp att bli så skev att den vrider sej vid demontering.
så det ska mycke till för att få en topp att bli så skev att den vrider sej vid demontering.
Kristian, Hondalös.
LinusE skrev:sorry men tyvär känns de som du inte har en susning om va du snackar om.
/ Linus
???????????????? Problem lr....de finns hjälp att få du vet....psykiatri kallas de!!!!??????????????????????
Gert Johansson