Nu har jag äntligen monterat mina fjädrar som stått i garaget ett år...men nu kommer det roliga att bestämma vinklar! Kan ändra både fram å bak på min ctr med andra camberstag.
Ni som körde med 3 graders camber, har ni märkt nått mer slitage än? Märker man av att det är mindre däck i marken vid accelerationen?
Grejen är att jag körde med 2-2,5 grader direkt efter sänkningen och jag måste säga att bilen gick väldigt stabilt med detta. Inte ett dugg spårig, men jag är rädd för slitage och vill ju inte tappa i accet heller. Nyligen ändrade jag tillbaka till ca 0,7 fram och 1,7 bak som närmar sig original, fast jag tycker bilen blev oroligare.
Nu har jag ju höftat när jag skruvat...lyckades ändå rätt ok tycker jag. Ska snart göra en riktig hjulinställning då jag skakat in grejerna.
Här är mina camber värden:
Original (med fyrhjulsinställning)
VFram______HFram_______VBak______HBak
-0,43_______-0,47________-1,69_____-1,67
Första repan (med originalstag bak)
-2,26_______-1,94________-2,47_____-1,84
Andra repan (med nya stag runt om)
-0,83_______-0,49________-1,41_____-1,95
Lite konstigt att det skiljde så mycket på bakhjulens camber i första repan, då ändå stagen är likadana..betyder ju att den fjädrar ned olika, eller så är det att jag skruvat med dämparna som gjorde att den satte sig annorlunda. Fanns inget spel i övre staget att rucka på iallafall. Öhh...jo, kan ju vara mina mätmetoder också <!--emo&:D-->