Eftermarknad för Civic FN2
Jag vet dessvärre inte hur mkt originalsystemet väger (tänkte inte på att väga det, och hade nog inte haft tillgång till våg där iaf så) så kan inte jämföra.
Att millteks väger 30 kilo visste jag inte heller
Ja jag märker skillnad med luftfilter och avgassystem men det är inte bara positivt :/
Jag skapar en tråd under Teknik för de som är intresserade, har lite frågor som jag behöver expertisens hjälp med!
I övrigt kan jag säga att jag monterade inte systemet själv, men jag tittade på. Dom som tog hem det till sverige åt mig (ChipCenter Växjö) slängde på det åt mig då jag ändå bestämde mig för att åka hela vägen dit för att hämta det så var det rätt skönt att få på det direkt utan att smutsa ner mig själv
Passformen var dock precis som man kan förvänta sig av milltek, riktigt bra. Det var inget större krångel, vi fick (ja lata jag hjälpte faktiskt till lite grann haha) ta bort trekantsinsatserna för att få på de sista rörbitarna bara, absolut inget svårt utan bara lite krångel.
Nu måste systemet finjusterast lite bara, är ju rostfritt så det har vridit sig lite av temperaturförändringarna och spelrummet bak i trekanterna är inte så stort.. det skorrar emot ibland.
Att millteks väger 30 kilo visste jag inte heller
Ja jag märker skillnad med luftfilter och avgassystem men det är inte bara positivt :/
Jag skapar en tråd under Teknik för de som är intresserade, har lite frågor som jag behöver expertisens hjälp med!
I övrigt kan jag säga att jag monterade inte systemet själv, men jag tittade på. Dom som tog hem det till sverige åt mig (ChipCenter Växjö) slängde på det åt mig då jag ändå bestämde mig för att åka hela vägen dit för att hämta det så var det rätt skönt att få på det direkt utan att smutsa ner mig själv
Passformen var dock precis som man kan förvänta sig av milltek, riktigt bra. Det var inget större krångel, vi fick (ja lata jag hjälpte faktiskt till lite grann haha) ta bort trekantsinsatserna för att få på de sista rörbitarna bara, absolut inget svårt utan bara lite krångel.
Nu måste systemet finjusterast lite bara, är ju rostfritt så det har vridit sig lite av temperaturförändringarna och spelrummet bak i trekanterna är inte så stort.. det skorrar emot ibland.
[b]Marcus Börjesson[/b]
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
06 ACCORD TOURER 2.0 SPORT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
06 ACCORD TOURER 2.0 SPORT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Läste om detta idag: <a href="http://www.civinfo.com/forum/type-r/126 ... ystem.html" target="_blank">http://www.civinfo.com/forum/type-r/126 ... em.html</a>
Ett avgas från HKS, är nybörjare och de säger mig inget särkilt, men det verkar vara bra grejer iaf. Rätt ok finish trots att piporna sticker ut en bit. Är billigare än Miltek med.
Googlade lite och där fann ett forum som heter "japnorth" där han som monterat det har lagt ut fler bilder.
Ett avgas från HKS, är nybörjare och de säger mig inget särkilt, men det verkar vara bra grejer iaf. Rätt ok finish trots att piporna sticker ut en bit. Är billigare än Miltek med.
Googlade lite och där fann ett forum som heter "japnorth" där han som monterat det har lagt ut fler bilder.
Adrian Hansson
- Steffo

- Inlägg: 2208
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Vettig effektökning också med de mods som nämndes... Inga fantastiska +15-20 hästar med ett nytt catback som man får se ibland.
8 extra hjulhästar och en hel del extra vrid bör kännas iallafall
8 extra hjulhästar och en hel del extra vrid bör kännas iallafall
Senast redigerad av Steffo den 11 april 2008, 14:08, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
ja cell jag e på samma banor som du när det gäller ett cai och ett avgas. cai finns ju redan men ett avgas........... hks låter ju intressant och vad jag vet så skall de vara typ bäst när det gäller att trimma bilar,de är även dyrast också tror jag.
ps; vilka bilder såg ni ?????jag kommer ej in , måste man vara inloggad eller?????
ps; vilka bilder såg ni ?????jag kommer ej in , måste man vara inloggad eller?????
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
- fonzeka
- Inlägg: 3488
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Lite bilder från brittiska forumet.
Från denna tråd <a href="http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... 9&t=161489" target="_blank">http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... =161489</a>




Från denna tråd <a href="http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... 9&t=161489" target="_blank">http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... =161489</a>




- Steffo

- Inlägg: 2208
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Intressant att se... Det är verkligen minst sagt märklig avgasdraging på FN2. Skarpa krökar och knepig slutburk!

Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
soffpotatis
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 23 april 2007, 15:45
- Ort: Göteborg
Mina vänner glöm inte bort LR performance också. Tycker de har lite biffigare ljud en Millteks och inte lika mycket bludder men om det kan jag inget.
Här är 5 filmer <a href="" target="_blank">http://www.dailymotion.com/related/5783 ... 35_auto</a>
Milteks system säljs för 8800 av återförsäljare i sverige. lite dyrt, montering ytterligare 1500
<a href="http://www.peansweden.com/milltek_nyheter.htm" target="_blank">http://www.peansweden.com/milltek_nyheter.htm</a>
LR-performance kostar 780 euro undra vad frakt och montering går på
<a href="http://www.lr-performance.net/Boutique/ ... php?ID=240" target="_blank">http://www.lr-performance.net/Boutique/ ... ?ID=240</a>
Här är 5 filmer <a href="" target="_blank">http://www.dailymotion.com/related/5783 ... 35_auto</a>
Milteks system säljs för 8800 av återförsäljare i sverige. lite dyrt, montering ytterligare 1500
<a href="http://www.peansweden.com/milltek_nyheter.htm" target="_blank">http://www.peansweden.com/milltek_nyheter.htm</a>
LR-performance kostar 780 euro undra vad frakt och montering går på
<a href="http://www.lr-performance.net/Boutique/ ... php?ID=240" target="_blank">http://www.lr-performance.net/Boutique/ ... ?ID=240</a>
David Willemoth
Fick precis in ett Milltek till FN2 och 22kg inkl emballage står vågen på. 8 kg lättare än 30kg..Soren K skrev::whatever: Milltek väger 30 kilo lite väl tungt det också. Håller på att försöka hitta ett lättare system till min bil.
Dessutom har priserna sänkts
Per @ PEAN
Per Stacke
PEAN Sweden AB
PEAN Sweden AB
Edit: Oj såg inte att du var från PEAN Per 
Miltek låter alldeles för standard eller till och med sumpar lite av ljudet från de jag har hört, kanske jag har fel?
Förresten någon som har testat miltek med ett cai? kanske bättre ljud då, de filmer man sett är väl bara med filter?
Miltek låter alldeles för standard eller till och med sumpar lite av ljudet från de jag har hört, kanske jag har fel?
Förresten någon som har testat miltek med ett cai? kanske bättre ljud då, de filmer man sett är väl bara med filter?
Senast redigerad av cell den 15 april 2008, 09:48, redigerad totalt 1 gånger.
Adrian Hansson
Finns den som som har ett CAI monterad, den franska? Eller har det kommit några andra?
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Läset lite häromdan och såg detta på hondatech austrailia forums <a href="http://www.hondatech.com.au/forum/showthread.php?t=2378" target="_blank">http://www.hondatech.com.au/forum/showt ... ?t=2378</a> vilket måste anses som ganska intressant...
Injen säger ju att deras ger 8-14 k mer, men det kan ju inte va med origial ECU, frågan är hur bra det tex fungerar med Hondatas ECU?
ey guys, this is a copy and paste from another post I made last week.. but it explains why there are no manufacture’s really developing intakes for the FN2… have a read..
Even if manufactures develop a intake the intake could ONLY flow exactly the same amount of air as the stock intake, Quick summary - For a intake to be successful on a FN2 you need a intake + a ECU tuned for the intake.
The long version….
This does goes against the common line of modifying a Naturally Aspired Honda Engine as typically the first modification you do to a Honda Engine is an intake modification, allowing the engine to breath more efficiently… with the FN2 K20 Engine this is not the case… if you wish to lean more.. please keep reading.
The reason we are not releasing an intake alone is because for the first time on the k20 Engine Honda have included a MAF sensor (Mass Air Flow Sensor) this sensor is directly responsible for amount of fuel the engine consumes and directly effects engine performance. The MAF sensor is VERY sensitive replacing the standard intake to allow more air to flow past the MAF sensor will cause the car to go dangerously lean, if you decrease the intake internal diameter you will cause the car to go extremely rich.
If a intake is designed with the same internal flow as the standard intake a normal fuel mixture can be achieved although with our internal test unless you increase the physical amount of air which enters the engine there is no net performance benefit.
During our testing we developed prototype intakes with the same flow as the standard intake making the intake compatibility with the standard MAF sensor and standard ECU whilst there was a gain in induction noise there was a decrease in every example of power and torque. In fact even disconnecting the second half of the standard induction system will loose power…. Honda have truly fine tuned the standard intake to be the very best it can be when used in conjunction with the MAF sensor and standard ECU.
Ok now to the positive side of the story, Yes we have developed a JTune forced fed cold air induction system included in our Extreme. Our intake is 3” in diameter throughout the entire length of the intake with an extreme K&N filter placed in the bottom bumper bar, this provides maximum amounts of cold air which is forced fed via acceleration forces into the engine.
The reason we have an intake in our Extreme kit is because the Extreme kit includes our ECU which has been tuned perfectly to work with our intake. The combination of our intake + ECU allows us to harness the maximum amounts of cold air into the engine combined with correct ECU tuning to making everything work in harmony.
Please note our Mild flash ECU is only compatible with the standard Honda Intake, to use our intake you must have an Extreme or better JTune performance kit.
Hope this helps clear up the reasons why we are not releasing our intake alone as a separate upgrade.
Regards James
Injen säger ju att deras ger 8-14 k mer, men det kan ju inte va med origial ECU, frågan är hur bra det tex fungerar med Hondatas ECU?
ey guys, this is a copy and paste from another post I made last week.. but it explains why there are no manufacture’s really developing intakes for the FN2… have a read..
Even if manufactures develop a intake the intake could ONLY flow exactly the same amount of air as the stock intake, Quick summary - For a intake to be successful on a FN2 you need a intake + a ECU tuned for the intake.
The long version….
This does goes against the common line of modifying a Naturally Aspired Honda Engine as typically the first modification you do to a Honda Engine is an intake modification, allowing the engine to breath more efficiently… with the FN2 K20 Engine this is not the case… if you wish to lean more.. please keep reading.
The reason we are not releasing an intake alone is because for the first time on the k20 Engine Honda have included a MAF sensor (Mass Air Flow Sensor) this sensor is directly responsible for amount of fuel the engine consumes and directly effects engine performance. The MAF sensor is VERY sensitive replacing the standard intake to allow more air to flow past the MAF sensor will cause the car to go dangerously lean, if you decrease the intake internal diameter you will cause the car to go extremely rich.
If a intake is designed with the same internal flow as the standard intake a normal fuel mixture can be achieved although with our internal test unless you increase the physical amount of air which enters the engine there is no net performance benefit.
During our testing we developed prototype intakes with the same flow as the standard intake making the intake compatibility with the standard MAF sensor and standard ECU whilst there was a gain in induction noise there was a decrease in every example of power and torque. In fact even disconnecting the second half of the standard induction system will loose power…. Honda have truly fine tuned the standard intake to be the very best it can be when used in conjunction with the MAF sensor and standard ECU.
Ok now to the positive side of the story, Yes we have developed a JTune forced fed cold air induction system included in our Extreme. Our intake is 3” in diameter throughout the entire length of the intake with an extreme K&N filter placed in the bottom bumper bar, this provides maximum amounts of cold air which is forced fed via acceleration forces into the engine.
The reason we have an intake in our Extreme kit is because the Extreme kit includes our ECU which has been tuned perfectly to work with our intake. The combination of our intake + ECU allows us to harness the maximum amounts of cold air into the engine combined with correct ECU tuning to making everything work in harmony.
Please note our Mild flash ECU is only compatible with the standard Honda Intake, to use our intake you must have an Extreme or better JTune performance kit.
Hope this helps clear up the reasons why we are not releasing our intake alone as a separate upgrade.
Regards James
Adrian Hansson
-
soffpotatis
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 23 april 2007, 15:45
- Ort: Göteborg
45 hästar extra.... Hittade en tråd på brittiska forumet där teamet bakom BTCC bilen ska börja sälja sina prylar. bla en ECU med insug och avgas som ska ge 45 extra hästar.
Nu ska jag på semester, när jag kommer tillbaka vill jag att någon har köpt och testat detta åt mig:-)
"We can confirm we are offering upgrade products for the Honda Civic FN2. At the moment we can confirm the following, all prices are plus VAT:
Brake Kit - £1500 + vat
Civic Kits involve:
- Calipers, 4-piston road specification types with a black or red finish.
- Caliper mounting brackets.
- Discs, Ø330x26mm thick, 48 cooling vanes, 8 grooves per brake face, bolted to alloy bell centres.
- Pads, Ferodo DS2500
- Hose adaptors to convert standard Honda hose to suit APR caliper hydraulic feed
- Brake fluid, 1Ltr high temp DOT 5.1.
- All mounting bolts, washers’ nuts etc…
17” aftermarket wheels with adequate spoke depth are required to clear this kit.
BTCC race replica wheels (15” & 16” do not suit upgrade calipers) – tyre packages available on request.
- 7x15" Pro race 1.2 £110.00
- 7x16" Pro race 1.2 £120.00
- 7x17" Pro race 1.2 £140.00
- 7.5x17" Pro race 1.2 £150.00
- 8x17" Pro race 1.2 £155.00
- 9x17" Pro race 1.2 £165.00
- 8x18" Pro race 1.2 £160.00
- 9x18" Pro race 1.2 £185.00
- 9x20" Pro race 1.2 £260.00
Induction kit - £435
Available in 4 weeks. Power increase yet to be confirmed should be available in the next week or so.
Stainless steel Exhaust system
Full system available, manifold (+ de-cat or Sports cat), and a cat back system, all interchangeable. Mounts on existing road car mounts. Power increase and prices not yet confirmed. Available next month
Piggy back Engine ECU
This is still in development though the final product is imminent, it is on our development car at the moment. We are anticipating the final product twinned with the exhaust system and induction kit to achieve an increase of 45 BHP from the standard car. This does not involve anything more than the ECU and brackets, there are no internal engine modifications required.
Spring and damper upgrade
Ohlins fully adjustable – price & availability dependant in interest in this product.
BTCC body kit
Available Now
- Front bumper - £650
- Pair of front wings - £450
- Pair of Rear arches - £350
- Pair of Sill extensions - £150
- Rear wing – available on request.
- Inner door cards
Limited Slip Diff - £525
AVAILABLE NOW
Roll Cage
dependant on spec more info available on request.
Please excuse the lack of prices available, we will have all of this information by next week. All of the products have been developed from our BTCC race cars. We have a continued relationship with our Motorsport suppliers, which has enabled us to provide a road legal upgrade to the standard road going Honda Civic FN2. A fitment service will be available in due course, though at present it is supply only."
Nu ska jag på semester, när jag kommer tillbaka vill jag att någon har köpt och testat detta åt mig:-)
"We can confirm we are offering upgrade products for the Honda Civic FN2. At the moment we can confirm the following, all prices are plus VAT:
Brake Kit - £1500 + vat
Civic Kits involve:
- Calipers, 4-piston road specification types with a black or red finish.
- Caliper mounting brackets.
- Discs, Ø330x26mm thick, 48 cooling vanes, 8 grooves per brake face, bolted to alloy bell centres.
- Pads, Ferodo DS2500
- Hose adaptors to convert standard Honda hose to suit APR caliper hydraulic feed
- Brake fluid, 1Ltr high temp DOT 5.1.
- All mounting bolts, washers’ nuts etc…
17” aftermarket wheels with adequate spoke depth are required to clear this kit.
BTCC race replica wheels (15” & 16” do not suit upgrade calipers) – tyre packages available on request.
- 7x15" Pro race 1.2 £110.00
- 7x16" Pro race 1.2 £120.00
- 7x17" Pro race 1.2 £140.00
- 7.5x17" Pro race 1.2 £150.00
- 8x17" Pro race 1.2 £155.00
- 9x17" Pro race 1.2 £165.00
- 8x18" Pro race 1.2 £160.00
- 9x18" Pro race 1.2 £185.00
- 9x20" Pro race 1.2 £260.00
Induction kit - £435
Available in 4 weeks. Power increase yet to be confirmed should be available in the next week or so.
Stainless steel Exhaust system
Full system available, manifold (+ de-cat or Sports cat), and a cat back system, all interchangeable. Mounts on existing road car mounts. Power increase and prices not yet confirmed. Available next month
Piggy back Engine ECU
This is still in development though the final product is imminent, it is on our development car at the moment. We are anticipating the final product twinned with the exhaust system and induction kit to achieve an increase of 45 BHP from the standard car. This does not involve anything more than the ECU and brackets, there are no internal engine modifications required.
Spring and damper upgrade
Ohlins fully adjustable – price & availability dependant in interest in this product.
BTCC body kit
Available Now
- Front bumper - £650
- Pair of front wings - £450
- Pair of Rear arches - £350
- Pair of Sill extensions - £150
- Rear wing – available on request.
- Inner door cards
Limited Slip Diff - £525
AVAILABLE NOW
Roll Cage
dependant on spec more info available on request.
Please excuse the lack of prices available, we will have all of this information by next week. All of the products have been developed from our BTCC race cars. We have a continued relationship with our Motorsport suppliers, which has enabled us to provide a road legal upgrade to the standard road going Honda Civic FN2. A fitment service will be available in due course, though at present it is supply only."
David Willemoth
- Steffo

- Inlägg: 2208
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag tycker att det är synd att de lovar guld och gröna skogar... 45 hästar med insug, catback och en piggyback. Jag ställer mig till tvivlarna.
En K20A2 ger 35 hästar extra med CAI (luftfilterkit), nytt insugsgrenrör, avgasgrenrör utan katalysator, catback samt en bänkoptimerad mapp för just den setupen på just den motorn.
Om det sitter vassare kammar i K20Zx-motorn så kanske det går att få ur 45 extra hästar jämfört med original med samma mods som på K20A2, men jag tror verkligen inte att det går att fixa med enbart nytt luftfilterkit, catback och en fabriksprogrammerad piggyback!
En K20A2 ger 35 hästar extra med CAI (luftfilterkit), nytt insugsgrenrör, avgasgrenrör utan katalysator, catback samt en bänkoptimerad mapp för just den setupen på just den motorn.
Om det sitter vassare kammar i K20Zx-motorn så kanske det går att få ur 45 extra hästar jämfört med original med samma mods som på K20A2, men jag tror verkligen inte att det går att fixa med enbart nytt luftfilterkit, catback och en fabriksprogrammerad piggyback!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Är riktigt sugen på att byta mitt filter och avgassystem men vet inte riktigt vad man ska ta. Avgassystemen jag kollat på är <a href="http://www.lr-performance.net/Boutique/ ... php?ID=240" target="_blank">http://www.lr-performance.net/Boutique/ ... ?ID=240</a> och sen HKS men har inte hittat vart man kan beställa de? Filtret har jag ingen aning om vad man ska välja, lever problemet fortfarande kvar att motorn blir slö på låga varvtal? Sen tänkte jag hur är passformen på alla avgassystem går de att montera själv om man inte har tillgång till svets? Behövs de bockas och ha sig eller? Om man kollar på bilden på LR systemet ser de ut som de har 4 utblås hur fan ska de gå till?
Du ska va försiktig med Filter och insug pga maf-mätaren...vissa kör med HKS panelfilter, övriga insug som tar in med luft en standard setup ger negativ effekt. Stor diskussion pågår angående om Gruppe M's insug fungerar eller ej utan mappning, de får du upp punga upp 750euro för 
<a href="http://www.tdi-north.com/" target="_blank">http://www.tdi-north.com/</a> och <a href="http://www.cplracing.co.uk/" target="_blank">http://www.cplracing.co.uk/</a> säljer många kvalité delar till FN2. Toda catback och grenrör är bäst men också sjukt dyrt. Jag har själv miltek catback och är nöjd med det, helt ok ljud och några extra hästar till hyfsat pris i jämförelse med vad andra kostar. Vad jag så är de catback system som kommit bolt-on, alltså bör du inte behöva nån svets eller liknande.
<a href="http://www.tdi-north.com/" target="_blank">http://www.tdi-north.com/</a> och <a href="http://www.cplracing.co.uk/" target="_blank">http://www.cplracing.co.uk/</a> säljer många kvalité delar till FN2. Toda catback och grenrör är bäst men också sjukt dyrt. Jag har själv miltek catback och är nöjd med det, helt ok ljud och några extra hästar till hyfsat pris i jämförelse med vad andra kostar. Vad jag så är de catback system som kommit bolt-on, alltså bör du inte behöva nån svets eller liknande.
Adrian Hansson
Goda nyheter till alla fn2-ägare 
<a href="http://ecu-performance.com.pl/2009/05/h ... an=english" target="_blank">http://ecu-performance.com.pl/2009/05/h ... english</a>
<a href="http://ecu-performance.com.pl/2009/05/h ... an=english" target="_blank">http://ecu-performance.com.pl/2009/05/h ... english</a>
Adrian Hansson
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
<a href="http://www.hondata.com/flashpro.html" target="_blank">http://www.hondata.com/flashpro.html</a>
Frågan om det går att programmera fler än en bil med denna, eller om dem lagt en grym kryptering så detta inte kan göras.
Frågan om det går att programmera fler än en bil med denna, eller om dem lagt en grym kryptering så detta inte kan göras.
Senast redigerad av M Scotte den 11 maj 2009, 13:16, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- Will this work on more than one vehicle?
The FlashPro is locked to one vehicle. It can be unlocked and transferred to another vehicle by returning the ECU to stock.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
The FlashPro is locked to one vehicle. It can be unlocked and transferred to another vehicle by returning the ECU to stock.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Adrian Hansson
-
beathacker
- Inlägg: 0
- Blev medlem: 3 september 2007, 07:01
- Ort: skane
Om jag förståt detta med hondata rätt så finns det olika mjukvaror o ladda ner till ecun beroende på vad man har för avgas cai osv ?
E detta nått svårt att använda ?
E detta nått svårt att använda ?
Senast redigerad av beathacker den 12 maj 2009, 23:23, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Holmgren
-
MikaelR.
- Inlägg: 117
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:59
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Nu verkar Mugen ha fått upp ögonen för FN2:an! Ska bli intressant o se vad som blir av detta! <a href="http://www.evo.co.uk/news/evonews/23685 ... typer.html" target="_blank">EVO Magazine</a>
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
- henkoh
- Inlägg: 23
- Blev medlem: 11 augusti 2005, 17:00
- Bil: Honda Civic 1,5T Sport´19
- Namn: Henrik Celmins
- Ort: Stockholm/Enköping
nu verkar det som om Jtune nere i Australien har släppt lite kit till Fn2.. <a href="http://www.jtune.com.au/products.html" target="_blank">Jtune</a>
största kitet med kompressor ska tydligen ge cirkus 300hp
största kitet med kompressor ska tydligen ge cirkus 300hp
Henrik Celmins
Honda Civic 1,5T Sport ´19
Suzuki Swift 1,0T Inclusive ´17
Acura RSX Type S ´02
Honda Prelude VTI ´98
Honda Civic 1,5T Sport ´19
Suzuki Swift 1,0T Inclusive ´17
Acura RSX Type S ´02
Honda Prelude VTI ´98
-
alexis_kokkinos
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 12:08
- Ort: Solna, Stockholm.
vart kan man få tag på detta då?cell skrev:Goda nyheter till alla fn2-ägare
<a href="http://ecu-performance.com.pl/2009/05/h ... an=english" target="_blank">http://ecu-performance.com.pl/2009/05/h ... english</a>
Ni som har erfarenhet av fn2, vilket är de bästa sättet att börja trimma den?
Är nära att beställa CW nu när den kommer efter sommarn och vill verkligen att den ska gå bättre än standard.
Vill gärna få upp den till 230hk+ iaf. `
Vill mest satsa på enkla trim är jag rätt ute då? Vill inte riskera garanti osv...
- freddej
- Inlägg: 83
- Blev medlem: 25 juli 2004, 14:47
- Bil: Ford Focus RS mkII
- Namn: Fredrik Jonsson
- Ort: Uppsala
Oavsett trim så åsidosätts garantierna, dom gäller bara om bilen är orginal.
Ska man upp i 230+ så innebär det ju en ommappning av motorn +lämplig hårdvara och skulle nått hända då med motorn så ska du nog vara bra "kompis" med med garantiansvarig hos din åf
Ska man upp i 230+ så innebär det ju en ommappning av motorn +lämplig hårdvara och skulle nått hända då med motorn så ska du nog vara bra "kompis" med med garantiansvarig hos din åf
Senast redigerad av freddej den 9 juli 2009, 20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
-
alexis_kokkinos
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 12:08
- Ort: Solna, Stockholm.
Vafan ska de va så svårt me dom här bilarna föööör 