Som ni säkert sett så visas nya accordreklamen på en TV nära dig, vad tycker du om den?
För er som inte sett den:
<a href="http://www.honda.se/sw22668.asp" target="_blank">http://www.honda.se/sw22668.asp</a>
Vad tycker ni om nya Accord-reklamfilmen?
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Stabil reklam som vanligt från Honda som inte är som alla andras
lite boxer-robban känsla över den
med alla figurer i olika tappning.
Favoriten är nog dock den för diesel motorn som va rätt så flower-power över
lite boxer-robban känsla över den
Favoriten är nog dock den för diesel motorn som va rätt så flower-power över
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
Tycker det är en tilltalande reklam som får en att vilja provköra bilen.
Tyvärr är jag inte överrens med fronten som, då för mig, tyvärr syns för mycket i reklamen.
Sen att många Hondahandlare har hakat på och kör helsidor i tidningarna gör inte saken sämre... Honda City i Upplands Väsby passar på rejält... eller är det för att jag börjat läsa MC-tidningar?!?!?!
Tyvärr är jag inte överrens med fronten som, då för mig, tyvärr syns för mycket i reklamen.
Sen att många Hondahandlare har hakat på och kör helsidor i tidningarna gör inte saken sämre... Honda City i Upplands Väsby passar på rejält... eller är det för att jag börjat läsa MC-tidningar?!?!?!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
riktigt bra, bilen är även fin som fan, otroligt skön o lätt körd, polaren fick hem sin nydligen , igår tror ja det var, svart .. mmmm mumma 
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Tycker den var riktigt bra.
Provade nya Accorden medans jag fick vingen monterad på min kärra.
Det var ju en helt annan bil. Så grymt skön att köra =) Lite mer komfort var de allt. Påkostade material osv. Fast min "gamla" ATS känns roligare/busigare att köra.
Provade nya Accorden medans jag fick vingen monterad på min kärra.
Det var ju en helt annan bil. Så grymt skön att köra =) Lite mer komfort var de allt. Påkostade material osv. Fast min "gamla" ATS känns roligare/busigare att köra.
Antonio Pozzi
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
jag tyckte att filmen var löjlig.
alltså missförstå mig inte, den är bra gjord och snyggt filmat och allt det där, men usch vilken vek röst som sjunger om något löjligt.
alltså missförstå mig inte, den är bra gjord och snyggt filmat och allt det där, men usch vilken vek röst som sjunger om något löjligt.
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Det postitva är att man fångar ´köparens intresse, man blir spontant nyfiken när man ser den.
Vad händer nu, varför gör dom så, bilen är i lera, varför det? osv osv...
Glad och pigg, plötsligt åker det ut en färgstark bil med en super glad kille! Som dom visar några sekunder på bana dessutom
Tycker dom visar upp själva bilen för dåligt, kanske kunnat visa någon rolig finness!
Dock spöar den nya Mazda 6 reklamen med hästlängder, den reklamen kör bilen runt på havsbotten med massa fiskar... SUCK
Vad händer nu, varför gör dom så, bilen är i lera, varför det? osv osv...
Glad och pigg, plötsligt åker det ut en färgstark bil med en super glad kille! Som dom visar några sekunder på bana dessutom
Tycker dom visar upp själva bilen för dåligt, kanske kunnat visa någon rolig finness!
Dock spöar den nya Mazda 6 reklamen med hästlängder, den reklamen kör bilen runt på havsbotten med massa fiskar... SUCK
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Kontakt:
helt OK reklam å bilen såg bättre ut i filmen än i värkligheten
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Gillar inte heller rösten och musiken i reklamfilmen, i övrigt tycker jag den var bra :thumbup:
Såg nya Honda Accord i Simrishamn körandes igår, vit var den, riktigt snygg, finare än på reklamfilmen :thumbup: :wub:
Såg nya Honda Accord i Simrishamn körandes igår, vit var den, riktigt snygg, finare än på reklamfilmen :thumbup: :wub:
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Håller med tidigare talare ang rösten...
Men reklamen i sig gillar jag skarpt! Kul att Honda satsar så här mycket nu!
Har även sett några börja rulla här nere i Malmö, Nice!
Men reklamen i sig gillar jag skarpt! Kul att Honda satsar så här mycket nu!
Har även sett några börja rulla här nere i Malmö, Nice!
Det här en bra bil reklam, iaf rolig.
<a href="" target="_blank">
Only M Matters
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
*hahahaha*YASH skrev:Det här en bra bil reklam, iaf rolig.
Tyvärr säljer nog inte roliga reklamer så mycket bilar. En känsla av premium säljer bilar.
Visserligen kan man väl påstå att denna hade lite "premiumkänsla"
Ang. Accordreklamen så tycker jag den är skön, men rösten i slutet? Är reklamen lånad från Baltikum?
Frågan är om reklamen väcker begär i hemmen att köpa just den bilen.
Senast redigerad av Joakim Olsson den 29 augusti 2008, 13:45, redigerad totalt 1 gånger.
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
Både jag och Madelene var överens om att reklamen var tilltalande, inte så mycket betättande om varför man ska köpa en Accord.
Men tillräckligt för att många kommer få upp ögonen för bilen och förhoppningsvis gå och kolla på den.
Civic typ R reklamen är bra med.
Men Jazz reklamerna som finns på uppslag i tidningar i bland är rätt trist, en trist bild på en jazz och står ingen anledning till varför jag ska köpa Jazzen.
Men accord reklamen var bra!
,Per och Madde
Men tillräckligt för att många kommer få upp ögonen för bilen och förhoppningsvis gå och kolla på den.
Civic typ R reklamen är bra med.
Men Jazz reklamerna som finns på uppslag i tidningar i bland är rätt trist, en trist bild på en jazz och står ingen anledning till varför jag ska köpa Jazzen.
Men accord reklamen var bra!
,Per och Madde
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Sångrösterna är ju som de är för att de ska ge intryck av att det är han som ritade bilen som sjunger, han som kör. "Du och jag." Inte en proffessionell sångare. Är det bara jag som gör den kopplingen eller?
Kul parentes: i samma ögonblick som jag klickade in på denna tråd gick reklamfilmen upp på Kanal 9. Har tv:n igång vid sidan av ...
Ett tecken?
I såfall ska jag överväga köpa en när den kommer som fyrhjulsdrivern, eller möjligen klassad som miljöbil.
Snygg är den i alla fall, nya Accord- Bra så det räcker och blir över lär den vara, och reklamfilmen är trevlig och folklig. En bil för dig och mig. En som gör dig så glad att du börjar sjunga.
Kul parentes: i samma ögonblick som jag klickade in på denna tråd gick reklamfilmen upp på Kanal 9. Har tv:n igång vid sidan av ...
Ett tecken?
I såfall ska jag överväga köpa en när den kommer som fyrhjulsdrivern, eller möjligen klassad som miljöbil.
Snygg är den i alla fall, nya Accord- Bra så det räcker och blir över lär den vara, och reklamfilmen är trevlig och folklig. En bil för dig och mig. En som gör dig så glad att du börjar sjunga.
Senast redigerad av Johan den 29 augusti 2008, 22:08, redigerad totalt 1 gånger.
Sångrösterna var faktiskt irriterande dåliga, man kan ge bilden av amatörsångare utan att de är snordåliga.
En annan sak som gör att sången låter så dålig är när det är så uppenbart att sångarna är svenskar (eller här i krokarna) fast sjunger på engelska. Brytningen är otroligt uppenbar och gör definitivt sitt för dra ner intrycket.
Sjung på svenska eller anställ ordentligt engelsktalande sångare.
En annan sak som gör att sången låter så dålig är när det är så uppenbart att sångarna är svenskar (eller här i krokarna) fast sjunger på engelska. Brytningen är otroligt uppenbar och gör definitivt sitt för dra ner intrycket.
Sjung på svenska eller anställ ordentligt engelsktalande sångare.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
jag förstår faktiskt inte de som klagar på sångarna... måste vara tondöv.
Nej, säger inte att de sjunger bra men det är ju inte meningen heller.
Nej, säger inte att de sjunger bra men det är ju inte meningen heller.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
bra men liten kort, jämfört med vissa reklamer från andra biltillverkare.
MEN helt klart ett steg i rätt riktning, givetvis har även jag blåst ner till närmsta hondahandlare och provkört, de var tacksamma för reklamen.. sa att de redan sålt 3 stycken redan.
MEN helt klart ett steg i rätt riktning, givetvis har även jag blåst ner till närmsta hondahandlare och provkört, de var tacksamma för reklamen.. sa att de redan sålt 3 stycken redan.
Medlem 427
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
Det går ju en viss subaru reklam på TV nu med
om man jämför med den så säger ju Subaru reklamen varför man ska köpa en Subaru (och det är för man får en 4hjulsdriven bil som drar 0.56 liter milen.).
Medans Hondas reklam bara visar upp bilen.
,Per
om man jämför med den så säger ju Subaru reklamen varför man ska köpa en Subaru (och det är för man får en 4hjulsdriven bil som drar 0.56 liter milen.).
Medans Hondas reklam bara visar upp bilen.
,Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.