Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Startspärr
Har ett stort problem
Har efter felsökning kommit fram till att bilen inte startar pga immobilizern.
Har bara en nyckel utan plasten på helt ren alltså inte det vita kvar heller
Varit i kontakt med Honda i Trelleborg som säger att dom inte kan göra en ny nyckel utan en fungerande och den röda nödnyckeln.
Så frågan är nu kan man koppla bort startspärren eller flasha om ecun?
Eller ta en ecu och tändningslås från skroten?
Bilen är en Accord 2.0 coupe -96
All hjälp mottages tacksamt för just nu vet jag inte vad jag skall göra
Har efter felsökning kommit fram till att bilen inte startar pga immobilizern.
Har bara en nyckel utan plasten på helt ren alltså inte det vita kvar heller
Varit i kontakt med Honda i Trelleborg som säger att dom inte kan göra en ny nyckel utan en fungerande och den röda nödnyckeln.
Så frågan är nu kan man koppla bort startspärren eller flasha om ecun?
Eller ta en ecu och tändningslås från skroten?
Bilen är en Accord 2.0 coupe -96
All hjälp mottages tacksamt för just nu vet jag inte vad jag skall göra
Brian Sten
:crybaby: plz ingen som har nån bra idé.
Måste ha igång denna så jag kan sälja min andra bil.
Vill bara säga jag vet att det är korkat att köpa en bil med bara en nyckel men jag har köpt den av en vän så jag vet att det inte är nått skumt.
Bara slarv o okunnighet från min vän :hmm: och från mig som i mitt enfald trodde det var main reläet.
Jag bryr mig inte om startspärren funkar bara bilen går att köra med.
Detta borde väl vara en piece of cake i jämförelse med att swappa motor osv?
mkt tacksam för allhjälp eller idéer :worthy:
Måste ha igång denna så jag kan sälja min andra bil.
Vill bara säga jag vet att det är korkat att köpa en bil med bara en nyckel men jag har köpt den av en vän så jag vet att det inte är nått skumt.
Bara slarv o okunnighet från min vän :hmm: och från mig som i mitt enfald trodde det var main reläet.
Jag bryr mig inte om startspärren funkar bara bilen går att köra med.
Detta borde väl vara en piece of cake i jämförelse med att swappa motor osv?
mkt tacksam för allhjälp eller idéer :worthy:
Brian Sten
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Det finns hopp... 
Har du transpondern i nyckeln eller hänger den bredvid (som på t.ex. CTR-nycklarna)?
Kan du ta en bild på nyckeln o slänga upp den här eller i ett PM till mig (är inte intresserad av hur mönstret ser ut, så det kan du maska om du vill)?
Beroende på om du har transpondern inbyggd i nyckeln eller inte så blir det till att göra lite olika saker.
Du råkar inte ha nyckelkoden tillgänglig i någon instruktionsbok eller liknande?
I sådana fall ska det gå att tillverka en ny nyckel utan allt för mycket bråk om jag inte missuppfattat det hela.
Har du transpondern i nyckeln eller hänger den bredvid (som på t.ex. CTR-nycklarna)?
Kan du ta en bild på nyckeln o slänga upp den här eller i ett PM till mig (är inte intresserad av hur mönstret ser ut, så det kan du maska om du vill)?
Beroende på om du har transpondern inbyggd i nyckeln eller inte så blir det till att göra lite olika saker.
Du råkar inte ha nyckelkoden tillgänglig i någon instruktionsbok eller liknande?
I sådana fall ska det gå att tillverka en ny nyckel utan allt för mycket bråk om jag inte missuppfattat det hela.
Christian Homrighausen
Nyckeln är helt bar bara metal med 2hål (har inte nyckeln här så jag kan inte ta bild idag) men det har suttit svart plast på den innan som trillat av, då satt där en liten vit plastbit kvar i ena hålet som nu också är borta.intothered skrev:Det finns hopp...
Har dock en lös centrallås dosa?
När jag kollade i instruktionsboken såg jag ingen kod men skall kolla igen för säkerhets skull.
Jag pratade med Honda verkstan i Trelleborg men dom sa att dom inte kan koda en ny nyckel utan en fungerande vanlig och en röd specialnyckel :blink: lite moment 22 känner jag.
Tack så hemskt mkt jag skall försöka fixa bild till imorrn om det hjälper
:wallbash: känns så jäkla jobbigt när man står handfallen
Brian Sten
OkMicke 16v skrev:Ring igen! det är nästan alltid telefonkö när man ringer dit
får nog jaga dom på måndag.
Fylla levern istället idag o glömma min stilla stående honda
Brian Sten
Snackade med en trevlig kille på Rozenholtz kom fram till att man kunde beställa ny Immobilizer/nyckel sats.
Så har beställt en sån blev lite mer pengar
men skall väl funka sen hoppas jag.
Funderar allvarligt på att börja köra gamla bilar utan alla dessa mojänger som jämt går sönder :blink2:
Den senaste tiden har jag bråkat med detta o abs system på 2 andra bilar och en Merca som inte vill ge värme efter termostathus byte som såklart har klimat anläggning :annoyed:
Men mången tack för all hjälp
Så har beställt en sån blev lite mer pengar
Funderar allvarligt på att börja köra gamla bilar utan alla dessa mojänger som jämt går sönder :blink2:
Den senaste tiden har jag bråkat med detta o abs system på 2 andra bilar och en Merca som inte vill ge värme efter termostathus byte som såklart har klimat anläggning :annoyed:
Men mången tack för all hjälp
Brian Sten
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
Den vita biten var imobi. transpondern.
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
MikaelR. skrev:Den vita biten var imobi. transpondern.
Jo jag misstänkte nästan det
Jaja har köpt nycklar slipat om dom bytt imobi till en ny väntar bara på att Honda skall ha tid o programmera sen skall man väl ha en bil som funkar igen hehe
Brian Sten
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Du köpte väl en ny sats med imob enhet, röd nyckel och en svart? Det får man i satsen, det enda du behöver komplettera med är en svart nyckel till. Beställs genom din Honda åf då kommer den färdigslipad. Efter det är det bara att besöka din åf när du har fått tid så programmerar dem allt till dig.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Jo Det är gjort fick den programmerad av Bil larsson i Trelleborg. så nu funkar biljäkeln igen :prop:M Scotte skrev:Du köpte väl en ny sats med imob enhet, röd nyckel och en svart? Det får man i satsen, det enda du behöver komplettera med är en svart nyckel till. Beställs genom din Honda åf då kommer den färdigslipad. Efter det är det bara att besöka din åf när du har fått tid så programmerar dem allt till dig.
Tackar för all hjälp
Nu skall jag bara ha igång vti´n :blink2: med så kan jag sälja denna
Fast denna går jäkligt skönt go viktfördelning men dock inte lika rolig att köra som civicen
Brian Sten
Aj som faen!
Är det någon som vet hur eller vad man kan göra? (det BILLIGASTE sättet) om man tappat bort ALLA nycklar?
Fick bara med en nyckel när jag köpte min Honda Civic 3d -96
den HAR immobilizer, för de sa det när jag frågade de på Honda, som då sa att det skulle kosta mig ~2300:- för nya nycklar + databox, samt 1000:- för arbetet (programmeringen)
och då ytterligare 1200:- för en fjärrdosa! >_<
kan man inte bara programmera om den själv om man får instruktionerna? eller kan man inte hitta nycklar någon annanstans billigare?
Är det någon som vet hur eller vad man kan göra? (det BILLIGASTE sättet) om man tappat bort ALLA nycklar?
den HAR immobilizer, för de sa det när jag frågade de på Honda, som då sa att det skulle kosta mig ~2300:- för nya nycklar + databox, samt 1000:- för arbetet (programmeringen)
kan man inte bara programmera om den själv om man får instruktionerna? eller kan man inte hitta nycklar någon annanstans billigare?
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Har du tappat alla nycklar finns inget annat sätt än att köpa en ny imob. enhet och satsen som hör till med en röd och en svart nyckel. Du kan inte programmera om något själv, bara en hondaverkstad kan göra det.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Jag gav 2500kr för imob och en svart och en röd nyckel 500kr för programmeringen +- nån krona4m4s0 skrev:Aj som faen!
Brian Sten
Jag gav 2500kr för imob och en svart och en röd nyckel 500kr för programmeringen +- nån kronaBrian skrev:<!--quoteo(post=506065:date=25 Sep 2008, 03:39:27:name=4m4s0)--><div class='quotetop'>QUOTE(4m4s0 4 25 Sep 2008, 03:39:27) <a href="index.php?act=findpost&pid=506065"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Aj som faen!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jasså?
Med det var ju nått företag där nere i Skåne väl? Vad hette företaget? Finns det här i Sthlm?
Om inte, vet du om det finns något annat ställe som gör det lika "billigt"?
Och, var du tvungen att ta dit bilen när de skulle programmera om databoxen?
Jag har ju lite svårt med det med tanke på att jag inte kan vrida ratten nu när jag inte har nyckel och rattlåset gått i...