tråkigt som fan! hoppas de löser sig med en ny motor snart!
Mvh/Danne
Motorras!!! Nu med bilder!
-
4Honda
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
Kan tillägga att mina stift också såg vita ut när jag körde Civic:en på etanol om än kkanske inte riktigt lika vita som dina... Även om den gått snålt så borde det inte bero på att den blivit för varm då etanolen kyler rätt mycket bättre än bensinen (bildas mer vattenånga). Jag tror också på kolvarna...
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
kan inte minnas att mina stift blir så vita på E85..
sen att gapet ätit upp sig till så mycket, det ska ett stift inte kunna göra om det inte går snålt..
samtidigt så borde det finnas spikmärken i utkanten av ventilurtagen där godset är som tunnast...
mao, jag är kluven
sen att gapet ätit upp sig till så mycket, det ska ett stift inte kunna göra om det inte går snålt..
samtidigt så borde det finnas spikmärken i utkanten av ventilurtagen där godset är som tunnast...
mao, jag är kluven
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Går motorn snålt och de blir någon liten spikning så kan sätet lossna, gjorde de på farsans rallymotor (Bmw) och ventilen gick fan rätt av vid själva tallriken, som din gjort.. Så de är ju en möjlighet..
Eller helt enkelt en utslitningsskada i ventilen, den kanske hade gjort sitt så att säga..
Svårt å tro att kamremmen kuggat då borde de vara märken i alla andra kolvar från de andra ventilerna.
Bara några tankar
Mvh
Uffe
Eller helt enkelt en utslitningsskada i ventilen, den kanske hade gjort sitt så att säga..
Svårt å tro att kamremmen kuggat då borde de vara märken i alla andra kolvar från de andra ventilerna.
Bara några tankar
Mvh
Uffe
Senast redigerad av wuffee den 6 juli 2009, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Ulf Norss