Någon som kan rekommendera en BRA o Seriös Plåt o lack firm

ENBART för motorrelaterade topics
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

Parkera bilen på Arlanda outlet framför ica maxi, skulle in o handla lite grejor, kommer ut ca 15min senare, o möts av en dansktalande gubbe som fråga om det var min bil?,
han sa att han hade kört på min bil med husvagnen. (passagerar sidan) först såg jag inte skadan för bilen stog parkerad så att man inte såg skadan från ica maxi. men jag såg på polarens reaktion att det inte var ett "litet dörruppslag" när jag såg skadan blev jag inte glad, min första reaktion var "WTF!!! va fan har du gjort!!, o sedan tog jag sats o knäa gubben i skrevet..........not, men så kändes det iallafall.

jag frågade honom, varför han var tvungen o köra just där, när resten av parkeringen nästan var tom. ja..det visste han inte, men han var ledsen iallafall, jaja..tur att han var ärlig o stannade kvar, hoppas han inte får, för mycket skuldkänslor på semestern.
skriver av mig lite...

bilen är helförsäkrad så det skall inte vara några problem tror jag,men jag vill lämna in den till en seriös firma som vet vad dom gör, ingen klåpare som gör så att rosten kommer om nåt år eller så.

men som sagt, Någon som kan rekommendera en BRA o Seriös Plåt o lack firma i Stockholm?

bilder kommer så fort jag hämtat kameran imorgon.
mvh okyu
Senast redigerad av Okyu den 21 juli 2009, 10:44, redigerad totalt 1 gånger.
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Tråkigt det som har hänt på en sånn fin bil. JAg har inte behövt att använda dem själv men enligt Rosenholtz så är dessa väldigt seriösa:

PLÅT OCH LACK REPARATIONER

Hallbergs Plåt & Lack AB
Västberga Allé 30. Tfn: 08-556 755 30
Little Elk
Inlägg: 210
Blev medlem: 26 juni 2005, 17:53
Namn: Fredrik Edin
Ort: The Hood

Jag har ingen erfarenhet av deras igentliga jobb. Men jag ger i alla fall tummen upp för deras kundbemötande och vilja att hjälpa till!

När jag skulle leka allan ballan med min förra EP3a på vintern och göra handbrons svängning in på våran stora gata (gatan jag bor på är stor, sen bor jag på en liten stickgata in från denna) så smackade jag framvagnen och det fick jag itne lämna till Rosenholtz då de va "för dyra" enligt försäkringsbolaget så då va det Hallbergs Plåt & Lack AB som tog hant om min bil konstigt nog... Sedan körde de den till Rosenholtz som lagade den och allt men Hallbergs Plåt & Lack AB stod på papprena...
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Kullen
Inlägg: 258
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:37
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström
Ort: Vårsta

Är det inte för mycket lackskada så kanske dentmaster eller liknande kan fixa det? Är ju att föredra då man slipper nyansskillnader.
Finns även en firma i Västberga som heter spotpaint (http://www.spotpaint.se) dessa ska vara duktiga på mindre skador.
Brum Brum!
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

Kullen skrev:Är det inte för mycket lackskada så kanske dentmaster eller liknande kan fixa det? Är ju att föredra då man slipper nyansskillnader.
Finns även en firma i Västberga som heter spotpaint (http://www.spotpaint.se) dessa ska vara duktiga på mindre skador.
tyvärr så är det inte "en liten lack skada" så det behövs lackas om. :(



tack för tipsen killar, ska kolla Hallbergs Plåt & Lack AB
o prata med Rosenholtz, nån som vet när dom kommer tillbaka från semester?

Edit: Rosenholtz e tillbaks Måndag 27/7

mvh okyu
Senast redigerad av Okyu den 21 juli 2009, 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Användarvisningsbild
insigma
Inlägg: 748
Blev medlem: 26 april 2004, 21:21
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark
Ort: Sundbyberg

Ska åka till Berras i Solna imorgon med min.. aldrig hört talas om de.. men jag har inga större skador iofs. kan ju ge ett utlåtande sen..

En glasfirma jag INTE rekomenerar iaf är Ryds Bilglas i Bromma. Repade min bil men vill inte höra av sig.

EDIT: Fyfan vad tråkig din skada såg ut.. :/ hoppas de löser sig!
Senast redigerad av insigma den 21 juli 2009, 11:07, redigerad totalt 1 gånger.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Kullen
Inlägg: 258
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:37
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström
Ort: Vårsta

Missade att du hade en bild på skadan, såg ju inget kul ut det där!
Silverfärgad bil också, brukar ju inte bli något vidare vid omlack, tycker att man väldigt ofta ser nyansskillnader just på silverfärgade bilar.
Brum Brum!
Användarvisningsbild
Xchai
Inlägg: 1633
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås

Tråkit det som har hänt.Men tur att han stannade och vänta,finns mkt halv idioter som bara dra.

Hoppas det löser sej för dej.och att båda blir någolunda nöjda
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

snackade med försäkringsbolaget idag, dom sa inga problem! bara lämna in bilen så fixar dom allt.
så nu äre bara o vänta till Rosenholts är tillbaka från semester på måndag. (Hallbergs Plåt & Lack AB hade semesterstängt till 3 Aug.)

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Passa på att kolla med dem hur mycket du får lägga extra för att de ska lacka om lite andra saker samtidigt. Det kanske finns några andra småskavanker som kan vara skönt att bli av med ;).
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Kan tillägga att jag lackade om min bakdel på min CTR hos dem (Hallbergs) efter en parkeringsskada orsakad av anonym shoppare vid Barkarby outlet... Resultatet blev bra.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Bongo
HPC Medlem
Inlägg: 397
Blev medlem: 24 april 2005, 12:15
Bil: Crx/Civic
Namn: Daniel Fernerö
Ort: västerås
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Haft min bil två gånger vid hallbergs för plåt & lackskador & dom är supergrymma..
Kan starkt rekommdera dom.

Lycka till & hoppas de löser sig snabbt.
mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

WooHooo! :D :D
Bilen är klar! ska hämta den i morgon, har inte sett den så jag vet inte om det blev bra, men det tror jag nog.
dom verkade riktigt seriösa när jag lämna in den, exakt 2 veckor tog det. :thumbup:
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Holman85
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 oktober 2005, 00:02
Bil: Nissan Qashqai
Namn: Andreas Holmgren
Ort: Lidingö

Okyu skrev:WooHooo! :D :D
Bilen är klar! ska hämta den i morgon, har inte sett den så jag vet inte om det blev bra, men det tror jag nog.
dom verkade riktigt seriösa när jag lämna in den, exakt 2 veckor tog det. :thumbup:
mvh okyu


står att du bor i sthlm/väsby...
varför lämnade du inte in den till Tillbergs i väsby/bollstanäs!
Stockholm - Lidingö

Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
_________________________________
Honda Civic Type-R' 2002 Silver- såld
Honda Civic Type-R' 2005 Cosmic Grey- såld
Användarvisningsbild
Mr-CrX
Inlägg: 485
Blev medlem: 27 juli 2004, 00:21
Ort: stockholm

malkolm666 skrev:Tråkigt det som har hänt på en sånn fin bil. JAg har inte behövt att använda dem själv men enligt Rosenholtz så är dessa väldigt seriösa:

PLÅT OCH LACK REPARATIONER

Hallbergs Plåt & Lack AB
Västberga Allé 30. Tfn: 08-556 755 30

dom är jätte bra. ha själv lackat hos dom. dom jobbar bara me honda,subaru,nissan.
BaShaR aL-GaiLaNi

Vti-R B20 Turbo är klar 551whp/546 NM

CTR-05

0704487400
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

Oj, den här hade jag glömt.

Bilen är hämtad, kontrollerad här hemma
kan väl säga så här, Hallbergs Plåt o Lack är inget företag jag kommer att lämna min bil till igen,eller rekommendera till nån!

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Kristian
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

utveckla gärna, det är alltid väldigt intressant att höra varför du inte blev nöjd eftersom dom ju verkar vara poppulära bland andra.
Kristian, Hondalös.
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

Okey, utan å hänga ut dom alltför mycket, det var några saker som jag var missnöjd med.
vet inte om det är jag som är petig eller om det funkar så i branchen,
Gammal bil = inte så noga, för hade det varit en "NY" bil så tror jag att dom hade brytt sig mer.

Jag lämnade in bilen med delar av inredningen bortagen(på den sidan som var skadad) för att det skulle gå fortare, så slapp dom spendera tid på det,för att jag är beroende av bilen, o måste ha den varje dag.

Bilen var ren innuti,dammtorkat och dammsugit (för vem fan vill jobba med en bil som e skitig o rörig/skräp.
hur som helst, här är lite bilder på vad jag var missnöjd med.

någar bilder fattas, en som visar plastburken med diverse plastclips,skruvar,brickor etc..som dom glömde sätta tillbaka. :thumbup: bra jobbat.
och bild på dörrlisten som är för kort, ca 1cm, men det är nog inte deras fel, för både den gamla och den nya listen har samma Art nr men den nya är kortare. (nån på honda som kan kolla upp detta kanske? tack till trixie jr för upptäckten).

hoppas ni förstår vad bilderna föreställer.
mvh okyu

edit, glömde nämna att det är några saker till, men det är inte klart ännu, men allt på bilderna har jag åtgärdat /Fixat.
Senast redigerad av Okyu den 25 oktober 2009, 11:15, redigerad totalt 1 gånger.
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

fan vad tråkigt, lider med dig.
Har lite svårt att se på varje bild vad felet är, så jag måste fråga istället, visst att det inte ska vara dammigt och skitigt när du får bilen, men huvudsaken är ju att den nya plåten de har svetsat dit eller riktat eller vad dem nu har gjort med plåten, sitter allt som den ska till 100%, gör plåten det? Har du någon bild på hela bakskärmen?

HAr du påkallat alla dessa felen för hallbergs? Har du kontaktat ditt försäkringsbolag?
Senast redigerad av Malkolm den 25 oktober 2009, 14:26, redigerad totalt 1 gånger.
crazygreek
Inlägg: 0
Blev medlem: 3 februari 2008, 10:55
Ort: Jönköping

sådär ska de INTE se ut när man får tillbaka sin bil från plåt/lackverkstad ! de e en sak som e säker...
hade jag lämnat ut en sån bil så hade kunden strypt mej levnade...
de du ska göra (om du inte redan gjort de ) åk tillbaka ta upp allt du är missnöjd med...tar dom inte tag i de o nonchalerar (stava) dig då ska du ta kontakt me ditt bolag direkt...man ska få sin bil tillbaka som man lämnar den...oavsett ny som gammal...nu va de lite svårt o se vissa grejjer, men allt damm va tydligt, de e illa..
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[u][b]Honda Prelude 2,2V-tec VTi[/b][/u]<!--colorc--></span><!--/colorc-->


<a href="http://www.garaget.org/crazygreek" target="_blank">www.garaget.org/crazygreek</a>
<a href="http://www.alexautoservice.se" target="_blank">www.alexautoservice.se</a>
Okyu
HPC Medlem
Inlägg: 1101
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Been thanked: 10 times

malkolm666 skrev:fan vad tråkigt, lider med dig.
Har lite svårt att se på varje bild vad felet är, så jag måste fråga istället, visst att det inte ska vara dammigt och skitigt när du får bilen, men huvudsaken är ju att den nya plåten de har svetsat dit eller riktat eller vad dem nu har gjort med plåten, sitter allt som den ska till 100%, gör plåten det? Har du någon bild på hela bakskärmen?

HAr du påkallat alla dessa felen för hallbergs? Har du kontaktat ditt försäkringsbolag?
utsidan "ser" bra ut, bra lack(förutom små bubblor på klarlacken som dom glömt o polera bort, ska fixa det snart)
inte riktigt riktigt nöjd med passformen mot baklyktan, ni ser att den ligger emot plåten,(ser att lite färg är bortskrapad om man synar noga)

"sömmen"på insidan om man öppnar bakluckan(C stolpe?) i höjd med höger bakruta, där har dom missat lite lim/spackel innan lack, och fixat det med vitt sillicon efter, visst, det syns inte när luckan är stängd, men det är en vit blaffa där när man öppnar, lite irriterande men men.

bilden med ficklampan, jag tror dom har missat o fästa förstärkningsplåten mot hjulhuset på insidan, för den har en springa, ochgår att vicka på.

bilden med hjulhuskanten och innerskärmen tog jag med för jag tycket det såg så slarvigt ut, innerskärmen sticker ut (ellerin i detta fall)
ca 2-3mm inte snyggt gjort /slarvigt, o gissa var det troligen kommer att börja börja rosta???

mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Andreas79
Inlägg: 2446
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson
Ort: Ystad

Lider med dig också! Hade aldrig accepterat det du skrev, verkar som om det inte finns
många lackerings/plåtfirmor som är 100% noga när de gör sitt jobb... många stressar
iväg med jobben, har man sett ibland på olika bilar, och därav slarv, på grund utav att
de har alltid fullt upp att göra ! Stå på dig och ge inte upp, självklart ska din bil vara
i fint skick när du får tillbaka den och allt skall göras noga ! :hmm: mycket märkligt !

Dokumentera så mycket du kan med många bilder, så du har bevis och kontakta försäkringsbolaget,
de får göra om / fixa till de grejer du önskar, annars lär företaget få mer negativ kritik, sånt sprids
ju vidare annars... tycker de för skärpa sig faktiskt.

Har du kollat lackeringen riktig riktigt noga både i solljus och andra ljus ? gäller att kolla noga
och vara petig, gör man ett jobb ska det vara 100%-igt perfekt ! förarbete är det jag sett flera
bilar som lackeringsfirmor slarvat med, på vissa bilar (bland annat en väns bil),
där förarbetet varit uselt, och rosten har kommit bara ett halvår senare, vilket är tragiskt,
och det kan bli riktigt dyrt i slutändan !

Verkar inte som att man kan lita på nån lackeringsfirma längre snart, trots rekomendationer
av andra... nej det retar jag mig på väldigt mycket sånt här faktiskt :ranting:

Många många slarvar faktiskt, dock EJ alla, men de flesta helt klart.
Senast redigerad av Andreas79 den 26 oktober 2009, 08:59, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Jag lämnade in Audin hos Proline i högdalen, väldigt jordnära och shysst bemötande måste jag säga. Jag berättade vad jag hade för krav, det kan vara lite svårt med mettalic lack på äldrebilar...

Fick tillbaka bilen 2dagar före utsatt tid, framskärmen var lite små bucklig, så de sa att de skulle rikta och spakla den, men den var helt ny istället. Passformen var bättre än innan mellan dör o skärm o huv. Skillnaden i lacken var så små att jag inte såg skillnad förrens 2 veckor senare (minimalt)

Skall väl tillägga att jag besökte lackfirman innan jag lämnade in den(olika firmor för plåt o lack, men allt går via Proline). Jag ville snacka med lackeraren för att berätta vad jag önskade och vad jag kunde förvänta mig. Lackeraren heter Klarby,(kolla i bilsports några reportage) var även han trevlig och tillmötesgående.

Visst detta var första gången, men jag kommer helt klart att vända mig till dessa pojkar framöver.

Förbannat tråkigt med resultatet av din bil, det är bara att reklamera. Skiten i bilen tycker jag inte att du skall bry dig om, har du haft hantverkare hemma någon gång :D

Hoppas att det löser sig så att du blir nöjd i slutändan, det är vid sådana här tillfällen som en firma sätt på prov, ifall de är bra eller inte (fel kan alla göra).
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Skriv svar