Skulle vilja ha lite tips och tankar på B18C4
Jag har läst på mycket om motorn nu, mest i England
Jag blev förvånad när jag läste att VTEC går in vid 4400 på denna motorn, det har jag aldrig märkt jag trodde den kom vid 6000 men det är butterfly spjällen i insuget som man hör då
Jag åkte ut igår för att se om jag inte kan på nått sätt märka nått vid 4400 men nepp, varken ljud eller bättre drag det händer inget
Pratade med Oskar om det och de sluta med att jag fick gå ut och kolla så det verkligen var en P9K ECU i den, så de inte var en chippad P30 för det hade förklarat endel. Men nejdå det satt P9K boxen som det ska.
Men oavsätt när VTEC går in så tycker jag motorn funkar fin fint i en bruksis
Men efter all läsning så verkar det gå att hitta överaskande många HK med små mods på denna motorn så varför inte se om det stämmer
Malkom : Kan du skriva specen på den B18c4 du hade och vad den gav effektmässigt
Insuget med butterfly spjäll verkar vara bra efter allt jag läst, många rekomenderar att man har kvar det. Så om ingen har bevis på motsatsen så stannar det
Jag tänkte göra följande med motorn
4-1 grenrör (påväg från usa)
Vanligt konat luftfilter (sitter på bilen)
B16b alt B18c ITR kammar (är det någon som vet om det är värt pengarna?, jag kan få tag i b16b kammar billigt från england)
Beggad race/sport katalysator
Hondata style insugspackning
Jag vill om möjligt behålla orginal avgassystem
Tankar och ideér tack
//Lars