Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Stora tråden om MC
Bara ta kortet.M Scotte skrev:VTX:en får till och med en bilkille som mig att vilja ta körkort och köpa! Så läcker.
Jag skulle absolut kunna tänka mig en custom också... men då skall den banne mig vara så pass läcker som en Fury.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUUD va läcker, ÄNTLIGEN!
dags o sälja barnen
dags o sälja barnen
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Det roliga är att om jag skulle sälja VTR´n och köpa denna så är jag säker på att frugan skulle vara med och betala halva hojen... fast jag tror inte den tillfredställer mina behov av kurvattack på små kurviga landsvägar.
Kör:
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Skitläcker men jag tycker bakpartiet med skärmen och det är för "tjockt" och sabbar utseendet lite. Skitcool ändock!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Koco
- Bil: Honda Civic VT
- Namn: Serif Koco
- Kontakt:
Ganske tråkigt och alltid va nere på jorden med ;p
<a href="http://img209.imageshack.us/i/20090926maglaby040.jpg/" target="_blank">
</a>
<a href="http://img209.imageshack.us/i/20090926maglaby040.jpg/" target="_blank">
</a>VW Pickup 97
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Ska man lämna jorden finns det bättre sätt än på motorcykel 
VTX1800 är jävligt mäktig! 160Nm @ 3000rpm

VTX1800 är jävligt mäktig! 160Nm @ 3000rpm
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
160nm i en hoj, det är galet mycket, det är mer NM än vad en B16 har. Jag undrar hur "mycket" nm jag har i min 600cc cbr.
Farsan kör en Intruder 800 och den har så mycket vrid att min hoj känns som en moppe på låga varv. Hur är då en 1800cc?
Farsan kör en Intruder 800 och den har så mycket vrid att min hoj känns som en moppe på låga varv. Hur är då en 1800cc?
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
En grundregel för NA-motorer är att 1000cc ger maximalt ca 100Nm i vrid (om det inte är riktigt hårt trimmat), så jag gissar att din farsas 800 inte har så mycket mer än 80Nm i vrid. Dock så kommer det lågt ner i registret och ganska direkt på en V-twin, så det känns brutalt. Min R1:a ligger på 117 Nm om jag inte minns fel.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Dani
- Kontakt:
Grattis Jerre, vi fixade det samma dag 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Grattis Jerre! Skoj!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jahapp, då bär det av tillbaka till London efter semestern i skåneland..
Blir dock inte på hojjen eftersom vädret är skit (och ska fortsätta vara det resten av helgen).
Tittade ut i morse och såg det haglade, så det fick bli en flygbiljett tillbaka istället. Så nu blir cykeln avställd över vintern här istället
Lite vemodigt är det då man inte riktigt var beredd på det, men rätt skönt att komma hem med en hel bak
Föräldrarna är inte helt missnöjda heller, då detta garanterar att jag kommer tillbaka (om inte annat för att hämta motorcykeln i vår) igen.
Slut på säsongen för mig!
Blir dock inte på hojjen eftersom vädret är skit (och ska fortsätta vara det resten av helgen).
Tittade ut i morse och såg det haglade, så det fick bli en flygbiljett tillbaka istället. Så nu blir cykeln avställd över vintern här istället
Lite vemodigt är det då man inte riktigt var beredd på det, men rätt skönt att komma hem med en hel bak
Föräldrarna är inte helt missnöjda heller, då detta garanterar att jag kommer tillbaka (om inte annat för att hämta motorcykeln i vår) igen.
Slut på säsongen för mig!
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
- Dani
- Kontakt:
Två frågor.
1. Vad kör ni med för ryggskydd? Provade Halvarssons och Dainese idag. Halvarssons var bekvämast men det är riktigt tjockt och massivt, lär väl bli apvarmt med det men vad säger ni? Dainese kändes lite väl plastigt och fastän det var lättare kändes det inte lika bekvämt.
2. Har ni några tips på skor/stövlar som är så lika vanliga skor som möjligt? Länk isf?
1. Vad kör ni med för ryggskydd? Provade Halvarssons och Dainese idag. Halvarssons var bekvämast men det är riktigt tjockt och massivt, lär väl bli apvarmt med det men vad säger ni? Dainese kändes lite väl plastigt och fastän det var lättare kändes det inte lika bekvämt.
2. Har ni några tips på skor/stövlar som är så lika vanliga skor som möjligt? Länk isf?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
1) Jag kör med Knox (deras skydd finns i många andra plagg) och är toknöjd, visst, ett ryggskydd bli alltid varmt men jag känner inte att det blir för varmt. Det viktigaste är att det sitter bra, att det sitter på plats och att du är bekväm med det... för om det inte känns bra så kommer du antingen tycka att hojkörning är jobbigt eller skita i skyddet.... inget av de är bra!
Vad gäller värmen så är det viktigaste vad du har under skyddet och vad du har över... det skall vara material som andas under och helst inget annat än skinnstället/corduran över... är det kallt så dra en bomullströja över och sen jackan...
Jag kör oftast med t-shirt, ryggskydd, skinnställ. Är det kyligt så kör jag med långärmad (hpc-långärmad t-shirt) t-shirt över ryggskyddet (alltså under skinnstället).
2) Prova prova och återigen, prova! Men finns Adidaskängor om det är så. De första jag köpte (än så länge de enda) är ett par touringstövlar för 1000:- som känns kanon. Jag har inga problem att knata några hundra meter för att käka lunch och tillbaka om så är fallet. Däremot ser jag dessa stövlar som bra komplement men kommer till nästa säsong köpa mig ett par riktiga racestövlar för de mer aktiva körningarna (bandagar)... men då snackar vi 3-5000:-.
Detta har funkat bra för mig i nästan 900mil där här säsongen.
Vad gäller värmen så är det viktigaste vad du har under skyddet och vad du har över... det skall vara material som andas under och helst inget annat än skinnstället/corduran över... är det kallt så dra en bomullströja över och sen jackan...
Jag kör oftast med t-shirt, ryggskydd, skinnställ. Är det kyligt så kör jag med långärmad (hpc-långärmad t-shirt) t-shirt över ryggskyddet (alltså under skinnstället).
2) Prova prova och återigen, prova! Men finns Adidaskängor om det är så. De första jag köpte (än så länge de enda) är ett par touringstövlar för 1000:- som känns kanon. Jag har inga problem att knata några hundra meter för att käka lunch och tillbaka om så är fallet. Däremot ser jag dessa stövlar som bra komplement men kommer till nästa säsong köpa mig ett par riktiga racestövlar för de mer aktiva körningarna (bandagar)... men då snackar vi 3-5000:-.
Detta har funkat bra för mig i nästan 900mil där här säsongen.
Senast redigerad av Krister den 2 oktober 2009, 21:24, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Tack för tipset ang. ryggskydd jag får se om det finns inne här med. Ang. skorna så syftade jag på utseendet, mitt fel att inte skriva det. Jag tänker köpa delat ställ i tyg/textil just för jag vill kunna gå på stan eller fika utan att gå runt i skinnställ och se ut som ett miffo. Då passar det bra in om man har skor/stövlar som oxå ser "normala" ut 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
De dagar du vill "posera" så kör med mc-jeans eller liknande... jag har ett par STR Lindstrands med knäskydd som jag har dagligen på jobbet (kör hoj fortfarande om det var oklart
).
Men när det kommer till aktiv körning så är det skinn som gäller skulle jag säga. Visst, finns bra textilställ... finns snygga textilställ för att vara mckläder men de är långt ifrån snygga vardagskläder som du kommer vilja gå runt på Avenyn med.
När det gäller mckläder vill jag påstå att prio ett är att det skyddar, prio 1,5 är att det sitter riktigt bra (TIGHT SOM FAN),prio 2 att du är nöjd med hur det ser ut, prio 3 att det inte fladdrar onödigt mycket i fartvind.... prio 10 och uppåt är vad andra tycker.
Men när det kommer till aktiv körning så är det skinn som gäller skulle jag säga. Visst, finns bra textilställ... finns snygga textilställ för att vara mckläder men de är långt ifrån snygga vardagskläder som du kommer vilja gå runt på Avenyn med.
När det gäller mckläder vill jag påstå att prio ett är att det skyddar, prio 1,5 är att det sitter riktigt bra (TIGHT SOM FAN),prio 2 att du är nöjd med hur det ser ut, prio 3 att det inte fladdrar onödigt mycket i fartvind.... prio 10 och uppåt är vad andra tycker.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Hahaha det där lät kul det med avenyn. Jag menar inte att jag ska skaffa kläder som ska se bra ut för jag ska gå i de jämt utan om man väl kör hoj och bestämmer sig för att fika med någon polare man träffar så kan man lika gärna ha kläder som ser bra ut, sen tycker jag skinnställ enbart passar när man kör inspirerat och det är inget jag skulle vilja ha till vardags när jag ska köpa mjölk typ. Jag kommer ju säkert gasa på osv men njae, skinn lär jag vänta länge med. Nåja jag får googla och leta vidare om ni inte har några bra tips ang. skor iaf. Tack för tipsen dock Krister!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Dani: Jag satt med exakt samma tankar och funderingar för ett år sedan... var även helt inne på en Hornet... om 16 dagar är det exakt ett år sedan jag provkörde en hornet första gången och insåg att det inte alls är vad jag ville ha. Nu sitter jag med sporthoj, skinnställ, 3 par handskar, 2 hjälmar, MC-Jeans, textiljacka och ett par boots... samt har kraschat en uppsättning med hjälm, byxor och jacka. byxorna och jackan var cordura och förmodligen hade jag fortfarande haft de om jag inte kraschat... men i ärlighetens namn är jag glad att jag köpte skinnställ, sitter klart bättre, känns bättre att köra i och det fladdrar inte när man kör +70km/h.
Men absolut, jag rekommenderar att köpa en uppsättning du trivs med, gärna en billig uppsättning men som sitter skitbra... alltid bra att ha en sjysst grund och sen uppgradera del efter del.
Jag handlade på ACE Customs fast i Sthlm heter det BurnOut... billigt som satan blev det.
Men absolut, jag rekommenderar att köpa en uppsättning du trivs med, gärna en billig uppsättning men som sitter skitbra... alltid bra att ha en sjysst grund och sen uppgradera del efter del.
Jag handlade på ACE Customs fast i Sthlm heter det BurnOut... billigt som satan blev det.
Kör:
Kör:
Just det, angående ryggskyddet så visst, "inbyggt" i jacka i all ära men ett separat är vad jag skulle rekommendera. Det sitter bättre på plats, det skyddar bättre och främst av allt, det flyttar inte på sig för att jackan vrider på sig när du glider på asfalten.
Med det sagt så kör jag med inbyggt ryggskydd i min streetjacka... men det är bara till vardags... normalt kör jag med ryggskydd och skinnställ.
Med det sagt så kör jag med inbyggt ryggskydd i min streetjacka... men det är bara till vardags... normalt kör jag med ryggskydd och skinnställ.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Ang. val av MC så vill jag inte ha sporthoj hur roligt det än är. Dels är jag nybörjare och alldeles för rädd om mitt liv. Jag vill inte köra ihjäl mig och jag är övertygad om att så skulle bli fallet om jag köpte nåt som hade det minsta R.et i beteckningen. Därför väljer jag en lättkörd hoj som ändå har grymt bra prestanda om man ska jämföra med bilar. En Hornet har i princip bättre effekt/vikt förhållande än t.ex en Ferrari F430 (har inte räknat petnoga på det men ni hajar vart jag vill komma) så det lär räcka för mig i många år framöver.
Ryggskydd kommer jag köpa löst utan tvekan och jag är rätt övertygad om att det blir tygkläder men vi får se
Ryggskydd kommer jag köpa löst utan tvekan och jag är rätt övertygad om att det blir tygkläder men vi får se
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Dani: Låter vettigt, så tänkte jag med. Sen föll jag ändå för sporthoj... 
Men du... HoRnet... så vad skall du kolla på istället?
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->(Beteckningen är å andra sidan CB600)<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Jerre: Mmmm, det är en riktigt nice hoj.
Men du... HoRnet... så vad skall du kolla på istället?
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->(Beteckningen är å andra sidan CB600)<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Jerre: Mmmm, det är en riktigt nice hoj.
Kör:
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
inte för o va sån, men du har inget o förlora dani, köp de värsta som går...köp de nu...nu...
ditt liv lixom hallåååå who cares
ditt liv lixom hallåååå who cares
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- Dani
- Kontakt:
Smek min pung kakken!
Krister: CB600FA ska jag ha för att va exakt
Jag får självklart provköra några till våren innan jag bestämmer mig men det jag läst och hört är väldigt betryggande. Fattas väl bara att jag hatar den efter provkörningen 
Krister: CB600FA ska jag ha för att va exakt
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014