Hej, har en accord 2.0 -94 (CC7) som jag har haft bromsproblem med nu ett tag, som jag inte får bukt på.
Nu är det så att jag har bytt 3st bromsok, nya skivor och belägg fram.
Har luftat 1.5l bromsvätska DOT4.
Även en ny ABS-givare (onödig fakta)
Okej, dåså. Symptom: bromspedalen tar i botten, och fungerar "svampigt", tappar även tryck vid konstant pedaltryckning med bilen igång. Pedalen åker även in lite vid hårt tryck utan bilen igång.
Det går att tvärnita så ABS:en går igång, tills den åker i botten, då får man trycka igen.
Men samtidigt känns det inte som om man kan bygga upp mer tryck vid fler trampningar osv.
Så, någon som vet vart felet ligger?
Dålig luftning? (har som sagt luftat 1.5l allt som allt. och ja, jag har luftat ALLA oken)
Bromsslangar? (ser fina ut)
Huvudbromscylinder? (känns som om felet kan ligga där)
Bromsservo?
Orkar inte lägga en massa pengar i onödan på bilen så jag vill helst inte chansa.
Jag har sökt utan att finna , bara massa trådar med bromsfel utan något svar.
MVH Linus
Bromsproblem Accord, Hjälp!
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag har haft en Accord 2.3l -94a med kärvande vänster frambroms, det var stopp i bromslangen. Men slangen såg fin ut när man tittade och kände på den. Så slangarna verkar gå på sista versen på dessa bilarna, så prova att dem kan du ju göra.
Annars gissar jag på dålig bromscylinder alternativt skum bromsservo eller intern läckage i ABS-paketet.
Annars gissar jag på dålig bromscylinder alternativt skum bromsservo eller intern läckage i ABS-paketet.
Okej, hur går man lättast tillväga att prova dessa saker, eller är det bara att byta och hoppas på det bästa?
Ska tilläggas att problemet uppstod efter att vi hade bytt dom främre oken,
vi tänkte att det var luft i dem så vi luftade 0.5l till, ingen skillnad.
Efter det är det luftat en gång till också ca 0,7l, alla oken, i rätt ordning. fortfarande samma fel.
jag blir galen, kan inte stanna i en backe, då rullar jag in i bilen bakom tids nog. Om man inte drar handbromsen dvs.
Ska tilläggas att problemet uppstod efter att vi hade bytt dom främre oken,
vi tänkte att det var luft i dem så vi luftade 0.5l till, ingen skillnad.
Efter det är det luftat en gång till också ca 0,7l, alla oken, i rätt ordning. fortfarande samma fel.
jag blir galen, kan inte stanna i en backe, då rullar jag in i bilen bakom tids nog. Om man inte drar handbromsen dvs.
Linus Bylund