Eftersnack Gelleråsen 12/8

Här pratar vi efter träffarna, bilder och videos från träffar lägger du här!
Kategoriregler
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
  • Börja alltid topic med "Eftersnack:" Detta för att det ska bli enkelt vid en sökning att se vilken tråd som är inför och efter en träff.
  • Ha alltid med träffdatum i topic.
Användarvisningsbild
Gabriella
Inlägg: 29
Blev medlem: 5 augusti 2009, 22:33
Bil: Acura RSX
Namn: Gabriella Wikberg
Ort: Karlstad

Eftersom vi säkerligen va först hem då vi bor så nära att dä nästan ä orättvist så tänkte jag att jag för ovanlighetens skull kunde starta en eftersnackstråd, eller en tråd överhuvudtaget, å se om iallafall nån hakar på :wink:

Måste bara säga tack till alla glada nunor ni i Hondaklubben faktiskt ä berikade mä :D
Ni ä fantastiska energipåfyllare hela högen!
Fast ni har halvt motorhaveri, dä saknas decibellproppar, eller ni inte ens har nån bil å köra mä, så ä ni lika glada iallafall :D

Min dag gjords nog av både körningen å Bongo, tro dä eller ej, men jag nämner inte varför, utifall inte alla va mä på noterna :wink:

Så tacktacktack för en toppendag på alla sätt å vis!
V-tectjosan :)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Detta var en sjukt skoj helg, och det gick bättre på banan än förra gången. Riktigt roligt! Tack alla :D

Hoppas nån tog lite bilder? Alltid kul :grin: Jag lämnade min kamera hemma denna gång.
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Första gången på gälleråsen, riktigt skoj. Lyckad helg, kul att träffa hpcare som vanligt. Hammerin..upp med åsnefilmen :)
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Glöm inte bort Garbiella att du är också en av dessa energi påfyllare i klubben, alltid lika trevligt att träffa er två och alla andra galna medlemmar, nya som gamla. Spännvidden på bilarna var lika härlig som åldrarna... Vi hade otroligt fina NSX och lite mer slitna äldre bilar, likväl som unga nyfikna barn så som äldre herrar långt över pensions ålder med stort barna sinne kvar :wink: Det är just detta som gör vår klubb så fantastisk och spännande. Stort tack till alla som gjorde dennna träffen härlig och möjlig.

/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
iSixx87
Inlägg: 711
Blev medlem: 23 maj 2010, 00:17
Namn: Robin Giöbel
Ort: Göteborg

Får börja med att Tacka för alla vänliga bemötanden! Inte för att jag trodde nåt annat men lite nervös är man ju alltid bland alla banrävar i klubben! ;)

Hade en riktigt rolig förstagångsbanåkardag och nu när jag vet vad bilen går för och vad som behövs göras för att det ska bli ännu roligare så kan det bara bli bättre!
Robin Giöbel
CRX VT -91


0703111050
VMT
Inlägg: 1219
Blev medlem: 12 december 2005, 20:04
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Ort: Ängelholm
Has thanked: 6 times
Kontakt:

Läst snabb på Ford klubben: "...det var 61 besiktade bilar. 13 Ford, 8 Peugeot, 22 Honda, 5 Subaru samt 13 'diverse' bilar som köpte sin plats via Rejsa.." haha 22 Honda
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06


EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

VMT skrev:Läst snabb på Ford klubben: "...det var 61 besiktade bilar. 13 Ford, 8 Peugeot, 22 Honda, 5 Subaru samt 13 'diverse' bilar som köpte sin plats via Rejsa.." haha 22 Honda
Nice Honda is the shit hehe
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
Semir
Inlägg: 328
Blev medlem: 26 juli 2004, 16:37
Bil: Civic 1.6d -16
Namn: Semir Daifallah
Ort: Göteborg

Ett stort tack till alla som gjorde denna träff!
Hade väldigt trevligt som vanligt... :)
Kul att träffa HPC:are "in real life" och inte bakom en skärm hehehe.

Bra väder för körning dock líte bilar men fick kört en del och jag var ändå nöjd med tider på 1:18.58 och 1:18.71 som bäst...
Hoppas det löste sig med Kraft, samt hoppas på att få se lite bilder från dagen...
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
50 plus
Inlägg: 8
Blev medlem: 25 mars 2010, 18:23

Semir skrev:Ett stort tack till alla som gjorde denna träff!
Hade väldigt trevligt som vanligt... :)
Kul att träffa HPC:are "in real life" och inte bakom en skärm hehehe.

Bra väder för körning dock líte bilar men fick kört en del och jag var ändå nöjd med tider på 1:18.58 och 1:18.71 som bäst...
Hoppas det löste sig med Kraft, samt hoppas på att få se lite bilder från dagen...
Rolle 50 plus

Riktigt rolig helg! första gången jag körde på Gälleråsen, rolig o teknisk bana med många luriga svängar.
Kul att träffa alla trevliga medlemmar både kvällen innan å på söndagen.
Blev lite strul med stugorna, men det redde upp sig. ( berodde mest på personalen som verkade vara väldigt ovetande om det mesta ). Blev kvar ganska länge på söndagen, hjälpte Kraft med lite verktyg o beg stift.
Hoppas han kom hela vägen hem utan mera strul.
Tack för en kanonhelg / Rolle
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Inlägg: 711
Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Ort: Södermalm
Been thanked: 3 times

Gabriella skrev: Min dag gjords nog av både körningen å Bongo, tro dä eller ej, men jag nämner inte varför, utifall inte alla va mä på noterna :wink:
Dagens roligaste :lol:

Jag kan inte vara mer än grymt nöjd :D

Skönt mys med alla härliga HPC:are kvällen innan och sen bara ut och äga åsen !

Hoppas någon kan posta bra bilder på hur det såg ut på Åsen, såg riktigt fett ut med alla bilarna kryddat med flaggor och allt.

Hade grymt kul och rexen var sjukt kul att köra ! Glömde tyvärr muttrar till min stol... Såg att jag hade skrapsår på ryggen idag, fick bla ta delar av esset med ena armen runt passagerarstolen för stöd...

Men det var såååå sjukt kul, crx är grymt kul att köra ! Helt okej känsla i bilen nu och riktigt utvecklande körning. Fick bra träning och bättre häng på hur man kan använda bromsen till att få röven på rexen att rotera bättre i kurvorna 8)

Men jag är riktigt sugen på att skaffa en diff, är nog inte helt fel tror jag !

Måste också få tacka vår käre HPC medlem Danhjul för den trevliga turen i Evon :D
Så skönt med lite ost och riktigt intressant hur man kan attackera med 4WD 8)

Jag tog nästan inga bilder alls, filmade lite när jag satt flaggvakt. Tyvärr blev det ingen mer film från dagen. Blev mest en stilstudie på Semir och hans coola bil !

Postar dom få bilder jag har, såg dåligt ut med folk som fotade och filmade.... Men såg en kille som fotade typ allt, skriv här om ni hittar något.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Jocke
Användarvisningsbild
Karlhakan
HPC Guld Medlem
Inlägg: 742
Blev medlem: 30 november 2010, 19:58
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Ort: Göteborg, Hisingen
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Hej alla och kan bara instämma med alla ovan. Speciellt tack till Mike, dina ord ringer i öronen fortfarande :lol:

Här kommer lite bilder. Kolla in sista bilden: HPC står för 1/3 av startfältet det är faan inte dåligt. Flest tält och flaggor också :mrgreen:
Bilagor
G120812-1.JPG
G120812-2.JPG
G120812-3.JPG
G120812-4.JPG
G120812-5.JPG
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

StockholmsJOCKE skrev: skönt med lite ost


:mrgreen:
Användarvisningsbild
Gabriella
Inlägg: 29
Blev medlem: 5 augusti 2009, 22:33
Bil: Acura RSX
Namn: Gabriella Wikberg
Ort: Karlstad

Tack för energipåfyllarreturen Richard :wink:
Å Stockholmsjocke: Visst va dä dagens roligaste :shock: Försökte strypa Bongo, men dä gick inte :wink:
V-tectjosan :)
anno
HPC Guld Medlem
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Banträffen känns som lyckad!? J - a skit att man inte kunde komma och underhålla er med lite skånska. :) Hur gick det för dig Richard Hammerin? Och Jocke min nya idol från vinterviken, hur var kvällen på Lunedet utan mig? :lol:

Tälten och flaggorna blir alltid bra på bild!

Hur gick det jämt emot dem andra märkena?
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Vi var helt klart största klubben på plats, precis som VMT skrev tidigare. Ja, vi hade rikigt trevligt på kvällen både vid middagen och kvällsmyset vid stugorna, vi saknade dock dina skånska inlägg i motor debatterna :wink: Det var skit kul trots att man åkte nästan orginal bil med helt tvärslut bussningar, detta kompenserades med bra bromsar :mrgreen: Tro det eller ej men jag åkte bara 3pass på hela dagen och är tok nöjd med det.... hade mycket trevligt både i depå och på banan. Suget efter att bygga färdigt bilen kom stötvis får se vad som hinns med till andra träffarna ! Men då måste du komma.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Anno, du får se till så du får ihop bilen till sviestad ;-)
robban70
Inlägg: 29
Blev medlem: 3 december 2009, 09:04
Bil: Civic type r ep3
Namn: robert schoultz
Ort: karlskoga

ville bara tacka för en underbar dag på gelleråsen,åkat blev en riktig överaskning då min son klockade mig på 1,18,03 på gatdäck
d tar sig ,har börjat få in känslan med abs en nu inbromsningarna blir mycket senare ,med andra ord det plockar ner sekunder
nog om det,kul med alla glada honda nissar och nissor ,får se om jag dyker upp på sviesta med NSXen kul å pröva nå nytt
kul med alla foton åxo ,medlemsbilden blev ju kanon,ska åxo försöka att få ut en bild på d tre NSXer som varit med nåra gånger
med jag patrik och tommy,fick förfrågan på det av håkan ,,stort tack till alla som arangerat detta ,toppen ,ses snart igen.
Användarvisningsbild
Kraft
Inlägg: 814
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

Kul att träffa alla glada Honda människor, som vanligt.

En bra dag på banan, med viss besvikelse med pga av att jag inte lyckades köra några riktigt bra tider. Men huvudsaken är ju att ha kul och det hade jag.
Tycker det är svårt att få till däcktrycket på dom där jävla r888. Dom håller bara vettigt grepp i max 2-3 varv sen blir dom hala.

Vill tacka alla som hjälpte mig efter mitt lilla missöde med skjutet tändstift. En exta eloge till Rolle och Rogga som fixade så att jag kom hem för egen maskin.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
Semir
Inlägg: 328
Blev medlem: 26 juli 2004, 16:37
Bil: Civic 1.6d -16
Namn: Semir Daifallah
Ort: Göteborg

Gött o höra John att du kom hem med egen maskin!

Ja du ett par A048:or hade väl inte varit fel på din S2K men dom har ju ett annat pris än R888...
Sen är väl de flesta r-däck mer värmetåliga men du körde fort med Toyo ändå:)...
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
Dalju
Inlägg: 172
Blev medlem: 17 maj 2010, 20:27
Bil: Seat Leon
Namn: David Ljungkvist
Ort: Kristianstad

Ja just det ja. Var ju också med på denna banåkadagen :wink:
Några piktures från camping och raceday. Håll till godo :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar