Hade inte tänkt på det förens nu, men bytt ventilkåpa idag. och såg att slangen som går från ventilkåpan ovanför olje påfyllningslocket var kopplat in i mitt CAI/ luftintags rör.
Ska det vara så?
Undrar bara då det borde suga in olja från ventilkåpan.
tacksam för svar
ventilkåpsventilations anlsutning kopplat till cai?
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Montera catchtank utan filter så samlas en del olja där, dock inte oljedimman. SBP (även övriga) är grymt gnälliga för övre vevhusventilation om det är "öppet".
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
uthii
- Bil: Civic EK3-99/ep3 -02
- Namn: Kristian Johansson
tjena! glider in och ställer en fråga också på ämnet:)
Jag bytte till CAI på min ep3a och upptäckte 2 slangar, en till vevhusventilationen och en annan lite smalare slang, efter lite googlande hittade jag namnet i stil med "air bypass control thermal valve".
Denna slangen var pluggad på mitt gamla filter så jag gjorde detsamma på CAIet. Men jag undrar vad denna uppfyller för funktion och vad det gör för skillnad när den är pluggad?
MVH
Kristian
Jag bytte till CAI på min ep3a och upptäckte 2 slangar, en till vevhusventilationen och en annan lite smalare slang, efter lite googlande hittade jag namnet i stil med "air bypass control thermal valve".
Denna slangen var pluggad på mitt gamla filter så jag gjorde detsamma på CAIet. Men jag undrar vad denna uppfyller för funktion och vad det gör för skillnad när den är pluggad?
MVH
Kristian
Kristian Johansson
Civic EK3 -99// Civic EP3 -02
Civic EK3 -99// Civic EP3 -02
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Jag googlade "air bypass control thermal valve" och det ska tydligen göra att motorn når arbetstemp lite snabbare, inget annat.uthii skrev:tjena! glider in och ställer en fråga också på ämnet:)
MVH
Kristian
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz