Köpa Honda s2000

ENBART för motorrelaterade topics
mr_stuff
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 januari 2013, 07:15
Bil: Honda Accord 2.4 Tourer
Namn: Christoffer Gäfvert
Ort: Motala

Hej!
Jag har gått och blivit honda sugen igen.. har hittat denna lilla sötsak på blocket: http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_s ... ?ca=14&w=3

Eller ska man ha is i magen och vänta på något bättre?

Någon som vet något om bilen här?
Tips på saker jag ska vara extra uppmärksam på vid titt på bilen?

Ja alla råd och tips är välkomna :)

Tack på för hand!
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Se till så service är skött.
Titta efter skador/revor på tak och bakruta.
Kolla efter skador på fram om bakskärmar. Original ska det sitta en gummilist längs kanten på insidan i bak. Kolla hur mkt skit det sitter där.

Annars kommer jag inte på så mycket, de är hyfsat felfria ändå.
Kolla så tidigare ägare använt rätt ställen för domkraften.

Sen får du ju göra en bedömning av skicket i övrigt.
Haziza
Inlägg: 157
Blev medlem: 12 september 2010, 21:11
Bil: Honda S2000
Namn: Jeff Holmström
Ort: Skövde

Den har jag sett ett antal gånger i Skövde på en del träffar, då jag själv bor i Skövde.

Billigt pris faktiskt, går säkert prutta ett antal tusen till då de redan själv och ner med priset, kanske så pass mycket så du kan byta cabben, då bakrutan i plast såg lite tråkigt ut?
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

Lite dåliga bilder, svårt att se skicket.

Tycker den var rätt dyr jag men det kanske är där de ligger? Den har ju inget kul på heller förutom coilovers, kopia fälgar är ju inget speciellt så man får ju räkna som att den är så gott som helt standard.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Plastrutan går att polera upp.
Men 2002 bytte de till glas har jag för mig.
mr_stuff
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 januari 2013, 07:15
Bil: Honda Accord 2.4 Tourer
Namn: Christoffer Gäfvert
Ort: Motala

Tackar för infon, är det någon som har en susning om vad en cab kan tänkas kosta om man typ inte handlar den på ebay?

De fälg kopiorna som sitter på en centrum kapsel saknades vet någon om det går att få tag i en sånt till sånna kopior? säljaren påstod att den inte gick att köpa längre?

ska kolla på den i morgon så får vi se om det är något att ha :)
Användarvisningsbild
SoldR
Inlägg: 1254
Blev medlem: 20 oktober 2007, 01:05
Bil: S2000
Namn: Reazhwan Saleh
Ort: Borås
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Original sufflet med glasruta kostar strax under 17kkr exkl mont här i sverige. Finns att köpa från usa. Det finns även firmor u sverige som säljer och monterar.
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Så länge rutan inte är sprucken och taket är i bra skick så behöver du inte byta suflett, men det är ju alltid nice med en glasruta visserligen. Men det känns enklare att köpa en nyare årsmodell om det är ett krav.
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Gåf att själv byta enbart bakrutan till ny plastruta. Kostar inte så mycket heller.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Visst ja, det hade jag glömt :D
mr_stuff
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 januari 2013, 07:15
Bil: Honda Accord 2.4 Tourer
Namn: Christoffer Gäfvert
Ort: Motala

Var och kollade på bilen i dag. var inte riktigt vad jag hade förväntat mig.

tyckte den var lite för trött för att vara 240 hk?
har för visso bara kört trimmad mb6 vti tidigare. men den var ju kul :) I denna kändes de som att grejerna inte riktigt lirade så bra.
Eller så var det bara jag?
Sliten lack, låg budget däck osv. cabben var okey förutom den missfärgade plastrutan.

Men jakten fortsätter! :)
Användarvisningsbild
Barton
Inlägg: 55
Blev medlem: 11 mars 2007, 19:56
Bil: Honda S2000
Namn: Niklas Karlsson
Ort: Österbymo

Jag har funderat lite på denna oxå.
Vad var problemet med lacken? Klarlacksläpp? Oxiderad lr repig?

Tacksam för svar så ja slipper åka 18mil för att bli besviken!
Honda prelude 2,3i
Honda integra type R
Honda Accord -98
_____________________
Honda S2000 -01
Opel Vectra GTS -04
mr_stuff
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 januari 2013, 07:15
Bil: Honda Accord 2.4 Tourer
Namn: Christoffer Gäfvert
Ort: Motala

inte klarlacksläpp var det inte. men repig mer. den var blank men repig. det finns en buckla som en 1-krona på vänster framskärm lite svår att se i vissa lägen.
Det såg ut som höger dörr hade de något skav efter något som gått emot dörren.. det mesta där går att polera bort men inte allt de lär bli kvar ett glatt gäng repor där. det fanns ingen rost vad jag kunde se.

Utblåset hade smält en del utav plasten i rundningen pga att det sitter får långt in.

ljudbygget dom gjort i skuffen såg bra ut. men du kan inte lasta något för då pajar du basen. för den har inget galler eller är försänkt, samt att slutsteget är försänk men dom har gjort hål för de men inte lagt något över så där kan man säker ställa ett sexpack med något gott på värmning . Satt nån Jvc stereo, så original knapparna vid ratten funkade inte. men det är ju egentligen skit samma.

De visst inte om ac'n funkade heller om det nu spelar någon roll.

Jag tyckte den kändes svampig i fjädringen bak. det är ju ställbart. men frågan är om de inte de är slut? nu i efterhand tyckte jag den var lite gungig bak i färd. så det kanske man skulle ta o kolla en extra gång. eller så är det bara jag? ;)

den gick bra annars på vägen. den är inte så värst sänkt alls just nu. rätt hög faktiskt. smidigt om man ska besikta den kanske. men men.

ja är inte helt säker om fronten är omlackad på den. finns ett veck eller vad man nu ska kalla de på höger sida om nummerplåten 3-4cm långt 4mm brett och 2 mm djup? kanske var så original på dom? de kan säker någon här på forumet ha svar på? :)

rätt blästrad undertill..

Min far var med och tyckte att han hörde ett litet kamkedje rassel precis vid uppstart. för han stod vid motorutrymmet när vi startade upp den.

sista riktiga service stämpeln i boken var 2010 har jag för mig. och någon hade skrivit 2011. sen är det ingen dokumentation på vad som är gjort.

Sitter såna där häftiga däck med tribaler på däcksidorna fram och några king star bak. fälgarna kollade jag inte så mycket på tror dom var rätt okey. dock saknades ena centrumkåpan.

bakrutan hade gulnat. men den ska gå att polera upp vad jag förstår? cabben funka klockrent. och det vad jag kunde se var inte skav eller antydan till läckage på den.

Har dom pratat pris med dig, om du har pratat med dom?

ja som sagt jag åkte 15 mil enkel resa för att bli kvitt mina demoner i huvudet angående bilen. jag ser det mer som en lärdom om modellen. men jag kanske är mer kräsen?
och egentligen var det inte det yttre den föll på, utan det var motor/drivlinan jag tyckte de saknades/inte stämde något på. dock har jag bara kört en s2000. så vad vet jag egentligen?
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

Utblåset för långt in, eftermarknads alltså?
Det där med däcken låter ju också illa, är det verkligen coilovers på bilen eller har ägaren satt på sänkfjädrar och kallar det coilovers? Verkar onekligen vara någon som inte har någon koll. Det är ett varningstecken för mig, köper hellre en bil som gått mer mil av någon som kan bilar och tar hand om dem än någon som inte kan ett skit och håller på och pundarmeckar med bilen.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
mr_stuff
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 januari 2013, 07:15
Bil: Honda Accord 2.4 Tourer
Namn: Christoffer Gäfvert
Ort: Motala

Jepp, kollade faktiskt inte var det var för system. har redan bestämt mig att jag inte skulle ha bilen då.
det sätt väl så där bra upphängt med egentligen om man ska vara petig.

här är föregående ägares bilder på bil som jag hittade på garaget. http://www.garaget.org/?car=254006

Ja asså på en sån bil sätter man inte skit där så. visst åker du runt i stan o börnar vid vare gatuhörn förstår jag om man slår på sånt skit.
Det satt faktiskt några ställbara coilovers på den. men jag tror dom har hängt med en stund eller så hade dom helt enkelt ställt in dom kasst? men när den blir gungig så ja jag vet inte? känns inte rätt.

Det är ju dottern som annonserar bilen som säljer den åt sin mor. och de kändes mer som dom köpt bilen för att den var en status pryl o glassa runt i och poppa stereo :P

Känns som den bilen har levt ett hårt liv.
Användarvisningsbild
Barton
Inlägg: 55
Blev medlem: 11 mars 2007, 19:56
Bil: Honda S2000
Namn: Niklas Karlsson
Ort: Österbymo

Tackar för all info!!

Jag tycker priset är högt och tänkte vänta och se om de sänker ytterligare innan ja kontaktar dom.
Men nu tror ja ja väntar tills de dyker upp en finare.
det låter som det är för mycket klabb med den bilen.

Om man jämför med den svarta som står hos Rosenholtz för 150k, som man säkert får ner till 140k.
1 ägare från 600mil tills nu (4850mil). Hardtopen bara provmonterad men aldrig använd.
Den verkar vara i strålande orginalskick, varit inne hos Rosenholtz på service varje år även om den bara gått 150mil en sommar.
Bara hardtopen gör ju att värdet stiger 20k tycker jag. lr är ja ute o cycklar?

Så har du pengar köp den svarta, min budget räcker tyvärr inte så långt :(
så den blå är mycket dyr, haft många ägare oxå.

Tack återigen för infon :)
Honda prelude 2,3i
Honda integra type R
Honda Accord -98
_____________________
Honda S2000 -01
Opel Vectra GTS -04
Haziza
Inlägg: 157
Blev medlem: 12 september 2010, 21:11
Bil: Honda S2000
Namn: Jeff Holmström
Ort: Skövde

Den på rosenholtz ser ju grymt bra ut, priset verkar okej med, få ner den ett par tusen och du har gjort ett bra klipp!

Den har inte gått så långt heller och ser helt original ut, hardtop är väl kul även om jag aldrig skulle använda den! Top allways down :)

Skulle aldrig sälja min för under 135000kr om jag lade ut den! Den skulle få stå tills den blir såld! ;)
Kim75
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 mars 2014, 19:25
Namn: Kim.n
Ort: Västerås

Barton skrev:Tackar för all info!!

Jag tycker priset är högt och tänkte vänta och se om de sänker ytterligare innan ja kontaktar dom.
Men nu tror ja ja väntar tills de dyker upp en finare.
det låter som det är för mycket klabb med den bilen.

Om man jämför med den svarta som står hos Rosenholtz för 150k, som man säkert får ner till 140k.
1 ägare från 600mil tills nu (4850mil). Hardtopen bara provmonterad men aldrig använd.
Den verkar vara i strålande orginalskick, varit inne hos Rosenholtz på service varje år även om den bara gått 150mil en sommar.
Bara hardtopen gör ju att värdet stiger 20k tycker jag. lr är ja ute o cycklar?

Så har du pengar köp den svarta, min budget räcker tyvärr inte så långt :(
så den blå är mycket dyr, haft många ägare oxå.

Tack återigen för infon :)
Tjena kollar också efter en S2000, har bara kikat på en bil o de va den svarta du skriver om.
Vill bara säga att höger bakskärm o framskärm är omlackad, riktigt dåligt jobb. Spackel lyser igenom på bakskärmen och även taskig passning på bakstötfångaren mot bakskärmen. Halvrisig lack på resten av bilen.
Användarvisningsbild
Barton
Inlägg: 55
Blev medlem: 11 mars 2007, 19:56
Bil: Honda S2000
Namn: Niklas Karlsson
Ort: Österbymo

Där ser man!
de va ju trisst, då kan ske inte priset är rätt!
Honda prelude 2,3i
Honda integra type R
Honda Accord -98
_____________________
Honda S2000 -01
Opel Vectra GTS -04
Skriv svar