Hondaklubben behöver skärpa till sig!

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Nu har jag tröttnat på den här tråkiga attityden / inställningen på klubben.

jag har bett om login eller liknande uppgifter för att kunna lägga upp dev mirror på mina servrar för att kunna göra sidan o forumet bättre. (privat pm till passen)
jag har påvisat exakt vart felen är för att rätta till dom (varför det blir mörkt i IE när man klickar i en ruta topicen)
jag kunde tagit fram bra priser på tröj tryck via en vän till mig som äger ett tryckeri (tröjtryck topicen)
jag ville få klubben att inse att det finns mera än bankörnings folk som vill ha en klubb för honda (hondaklubben 2.0 topicen)
jag bad om hjälp med att få hondaklubben att synas i Karlstad. (BTB vårvisning topicen)
Tog med oss grym film utrustning och jobbar på en promovideo (ingen respons på fråga om mera matrial eller tillstånd för drönare)

MEN som vanligt får man bara mothugg eller ingen respons alls.

jag orkar inte vara den som är tjurig i klubben, jag brinner verkligen för honda och har bara i år övertalat 2 vänner o skaffa honda och medlemskap i klubben (EP3 och DELSOL 1 av dom var med till Mantorp tillomed)

Medlemskap i denna klubben kommer jag TYVÄRR! att AVREKOMENDERA hädanefter om man inte vill köra på bana.

finns bättre vägar än HPC där det är lättare att få det man behöver om sin honda utan att betala en avgift om man bara är ute efter lärorik information eller likasinnade människor eller bara simpla träffar o lära känna / snacka med folk eller hjälpas åt IRL eller på nätet.

fast vem vet jag kanske har fel i allt detta jag skrivit nu, för det skulle inte förvåna mig om klubben som vanligt skulle rygga tillbaka och ge mig mothugg.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

IT delarna Kan jag inte svara för de får Pasen göra.
Ang tröjorna så har jag inte haft tid att kolla upp detta pga en massa privata anledningar som nyköpt hus, barn nr 3 kommer närsomhelst mm.
Jag tycker klubben gör mycket som är utanför bankörning. Som tex enkla träffar, grillkväll med däckspark osv.
Kolla i Malmö där har dom ju träffar utan barnkörning jätteofta.
Sen det med B&T så är det en månad innan Mantorp och då har vi fullt upp med allt som skall göras innan detta vilket gör att vi har ont om tid för andra åtaganden. Vi försökte att få upp något som tex tält men vi hitta ingen lösning på det.
Vi tyckte att du gjorde ett jätte bra jobbet med dom medel du hade och de vet du.

Man får inte glömma bort att alla vi som kämpar med allt som har med klubben att göra gör detta på egen fritid utan betalning.
Och man skall veta att det tar mycket mer tid än man kan tro att rodda med allt.
Vi i klubben för naturligtvis allt vi kan och har möjlighet till för att det skall bli så bra som möjligt.
Men resurserna är inte oändliga och tiden för oss alla är begrensad pga av privat jobbigt, familj mm.

Vi är supertacksamma att ni kom och filmade på Mantorp och att ni klippet och fixar till en film men precis som vi så gör ni också detta på er fritid utan betalning för att ni vill hjälpa till.

Mot hugg skall man inte få men att inte få någon respons finns det alltid en anledning till.
Åter igen vi är ingen kundtjänst som får betalt för att finnas tillhands hela tiden utan vi gör så gott vi kan.
Är det inte tillräckligt för dig så är jag ledsen men då får du lämna oss eller stanna kvar och hjälpa till.

Som alla vet så blir klubben de man gör den till och de gäller alla.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
nitr2ox
Inlägg: 10
Blev medlem: 22 februari 2015, 19:11
Bil: Honda HR-V 1.6 DTEC 2015
Namn: Andreas Lindeke
Ort: Karlstad

Jag tror den största frustrationen kommer av att Daniel, som jag förstått det, ska vara delvis ansvarig för/hjälpa till med webb och hemsida men trots detta inte får tillgång till inloggningsuppgifter eller databaser och inte får respons på de förslag på lösningar som han skickar till admin.
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

Ser fram emot att se vad ni filmade med phantomen! Skall bli jättekul!

Hondaklubben och honda i övrigt verkar det finnas mer av neråt i landet. Jag vågar påstå att det är heldött i sthlmsområdet. Mycket mycket trist. Det är upp till oss medlemmar att se till att det händer något.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
posterman360
Inlägg: 480
Blev medlem: 14 april 2013, 15:22
Bil: civic type R ep3
Namn: Robert påhlsson
Ort: göteborg

uploadfromtaptalk1432127037325.jpg
_____________
Robert Påhlsson
Team Japtuning
Kör : Ep3
070-4700787
_____________
Sponsorer
Japtuning AB
Däckhuset i mölndal
E.S.F el service AB
jir måleri AB
Ivarssons RÖR AB
ventilationskontroll aeolus AB
Användarvisningsbild
posterman360
Inlägg: 480
Blev medlem: 14 april 2013, 15:22
Bil: civic type R ep3
Namn: Robert påhlsson
Ort: göteborg

turbobulten skrev:Ser fram emot att se vad ni filmade med phantomen! Skall bli jättekul!

Hondaklubben och honda i övrigt verkar det finnas mer av neråt i landet. Jag vågar påstå att det är heldött i sthlmsområdet. Mycket mycket trist. Det är upp till oss medlemmar att se till att det händer något.
Det är dött i gbg med..
_____________
Robert Påhlsson
Team Japtuning
Kör : Ep3
070-4700787
_____________
Sponsorer
Japtuning AB
Däckhuset i mölndal
E.S.F el service AB
jir måleri AB
Ivarssons RÖR AB
ventilationskontroll aeolus AB
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

{BÅGEN} skrev: Mot hugg skall man inte få men att inte få någon respons finns det alltid en anledning till.
Åter igen vi är ingen kundtjänst som får betalt för att finnas tillhands hela tiden utan vi gör så gott vi kan.
Är det inte tillräckligt för dig så är jag ledsen men då får du lämna oss eller stanna kvar och hjälpa till.

Som alla vet så blir klubben de man gör den till och de gäller alla.
att inte få någon respons ska det inte alls finnas anledning till, man kan skriva då ett enkelt "jag har inte tid just nu återkommer till dig inom 2 veckor" inte knäpptyst så man tror folk skiter i det? speciellt inte om man är utsedd till att vara ansvarig för ett visst område/syssla

exempelvis passen har skrivit svar i topicen men inte på mitt PM om uppgifter till sidans ftp.

du har exempelvis inte skrivit att du har mycket just nu men återkommer snart om det utan ursäkten va "håller på att landa efter Mantorp"

ni har själva hört nu på mötet att åf inte är så nöjda med sammerbetet, det tror jag det då vi inte ens kan visa oss och närvara när dom ber om det, utan istället prioriterar (hela klubben!? Mantorp...) inte konstigt då att åf tycker det är ovärt att hjälpas åt?

ja klubben blir vad man gör det till, men när man inte får göra det för man får käppar i hjulen helatiden blir det svårt?
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

Förlåt men jag kan inte hålla tyst.

Att sitta vid en dator och klaga generellt (och med betoning att jag syftar inte på någon specifik)
Är nog det värsta jag vet.

Jag har tidigare varit regionsombud i södra sverige.
Det krävs MASSOR med tid med att få en organisation att fungera. Tid, som kostar både pengar och ens fritid.

Vad får man tillbaka då? En fantastisk gemenskap.

Jag hoppade av den posten, då jag hade helt enkelt inte tid.
Försökte dela posten med Eisenhut gällande banträffar. Men jag hade varken ork eller energi..

Ledningen jobbar STEN hårt bakom kuliserna. Eisenhut som är en nära vän till mig, har slitit enormt på sin lediga tid tex. Precis som alla dom andra.

Min 2a fråga är. Vi har ett årsmöte. Varför sitter man tyst och inte säger något? (Åter igen pekar inte på någon)

Jag kan förstå frustration hos människor, men glöm inte respekten till varandra.
För om folket i ledningen inte får hjälp/stöd från alla oss andra? Varför ska dom över huvudtaget fortsätta för våran skull?

Då sitter vi här och kan lägga ned hela verksamheten.




Tack!
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Om du snälla lugnar dig så ska du få access. Sist du frågade så slutade du hänga på IRC, vilket jag tycker du borde göra om vi ska kommunicera om saken. Jag vill inte ha 2st som grottar i någon livekod, därför ska du få en kopia så löser vi det.

Du har inte varit speciellt aktiv när det gäller att diskutera med mig det senaste året. Jag vet inte om jag missade något viktigt under årsmötet vad gäller IT som jag borde ha blivit upplyst om?

Du skickade PM igår om detta, jag kom hem från jobbet och käkade igår, sen däckade jag på sängen direkt efter så jag har inte hunnit.

Sist vi pratade om det hade vi ingen fungerade backuplösning och jag ville få det klart innan vi började grotta 2 personer i koden. Sen har jag inte hört ett ord varken på IRC eller forumet.
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

jag menar absolut inte att peka på någon alls med detta, det jag menar är att jag försöker hjälpa till men får inte känner jag.
Jag blir frustrerad över att jag kan göra så mycket men får inte typ.

jag menar inget rakt ut mot dig som person Richard, men när du skriver svar i topicen men inte ger någon headsup på PM så förstår du nog varför man undrar?
Sen ang IRC som jag testade och det inte var nått som händer alls känns rätt meningslöst.
jag har mail, Skype, telefon och finns här på hondaklubben ser ingen vits i att jag ska behöva ha igång irc program med.

jag menar somsagt inte att peka ut folk som gjort fel eller att klubben i sig är lat eller nått det har jag aldrig sagt, vad jag försöker få er att förstå är att klubben är så mycket mera än bankörning men fokuset ligger tyvärr 90% på detta och resten är "när det finns lite tid över kanske"
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
JimmyW92
Inlägg: 575
Blev medlem: 5 oktober 2014, 21:18
Bil: CTR Ep3
Namn: Jimmy Wännström
Ort: Kramfors

Jag håller om allt som sägs, känns det som :)

Att folk inte har tid, att folk har tid som inte används, att klubben handlar om mer än bana.

Nu vet jag ingenting om hur det är uppgjort runt webbadmins o.s.v. men då jag är med i en förening och styr lite så vet jag att beslut tar en jäkla tid. Ofta på grund av att alla håller på med massa saker runt omkring.

T.ex Pasen vill ta ett beslut om hemsidan, men för att göra det måste han diskutera med anno & co. Och när en kan så är den andra upptagen.

Jag tycker det är riktigt kul att se nån som går hela vägen och lägger upp förslag och jag tror alla håller med och tycker det är grejt att du visar framfötterna, Gnagis!

Det är som sagt både plus och minus att klubben är utspridd över hela sverige :P Kan säga att det inte händer speciellt mycket här uppe i norrland ;)))
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag tänker inte ta den här diskussionen. Kan vi försöka göra nånting av det istället för att trycka ner alla och sprida negativa vibbar över allt? Varför sa ingen något på årsmötet!?

Jag tänker inte ta sån här skit.
Användarvisningsbild
posterman360
Inlägg: 480
Blev medlem: 14 april 2013, 15:22
Bil: civic type R ep3
Namn: Robert påhlsson
Ort: göteborg

turbobulten skrev:Ser fram emot att se vad ni filmade med phantomen! Skall bli jättekul!

Hondaklubben och honda i övrigt verkar det finnas mer av neråt i landet. Jag vågar påstå att det är heldött i sthlmsområdet. Mycket mycket trist. Det är upp till oss medlemmar att se till att det händer något.
_____________
Robert Påhlsson
Team Japtuning
Kör : Ep3
070-4700787
_____________
Sponsorer
Japtuning AB
Däckhuset i mölndal
E.S.F el service AB
jir måleri AB
Ivarssons RÖR AB
ventilationskontroll aeolus AB
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Kan bara hålla med pasen.

Vi gör detta på vår fritid. Jag poängterade detta på årsmötet att ingen i ledningen har någonsin fått en spänn för att ställa upp, vi har till och med folk i styrelsen som betalar hotell till Mantorp bara för att vara där och hjälpa till.

Med det sagt är det den entusiasmen man får. Många sitter i styrelsen, inte för att dom så gärna vill, utan för att någon måste. Jag såg inte en enda ny kandidat att välja in vid årets årsmöte så intesset att hjälpa till verkar vara synnerligen svalt. Detta hjälper verkligen inte till några krafttag från min sida iaf utan snarare tvärtom. En massa arbete och det enda man får är skit. Vill ni så gärna bränna all denna energi, varför inte göra det på något positivt i klubben istället för att kritisera?

Jag förstår inte heller den massiva kritiken om att pengarna läggs på bankörning? Det är så klubben alltid lagt fördelningen på och trots detta försökte vi med bla hondaweekend förra året där vi hade camping, utställning osv osv. Intresset blev tyvärr skralt men vi kommer alltid att stötta evenemang oavsett om det är utställning, vinteraktiviteter eller bankörning.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3730
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 277 times

Tänk på att vi alla är människor.

Vissa av oss kan lägga massor med tid på vad dom vill medans andra inte kan det, men lägger all tid de kan men måste också dela den tiden med familj och jobb med mera. Tänk på era egna vardagar, har ni alltid tid att ta tag i varje sak omedelbart? Ha lite is i magen och påminn en extra gång eller två.

Ingen ska behöva tvivla på styrelsen eller klubbens medlemmar. Tänk på att ALLA som är här brinner för Honda och den här klubben.

Ha tålamod och överseende med era kamrater och se till att VI har roligt.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Altså kan personer sluta ta åt sig, jag menar som klubb fortfarande jag menar inte att peka ut en specifik person som nått problem, ni kan lika gärna plocka bort den här tråden tack för somsagt jag menar fortfarande inte att kasta skit på någon eller att någon ska ta illa upp, jag vill att klubben ska växa och att den ska bli bra för alla. End of storry typ.

Så radera denna tråd tack.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Du kan ju inte lägga upp en sådan tråd och inte tro att vi som lägger x antal timmar i veckan för att allt skall rulla inte skall ta åt oss..

Det är klart vi tar åt oss om du skriver att det finns bättre vägar att ta om man vill träffa honda folk och att du skall avrekomendera att bli medlem i klubben när vi gör så mycket vi kan för att alla skall vara nöjda..


Va fan tror du egentligen..
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Självklart ska ni ta åt er, men som klubb inte som personliga påhopp.
Och jag säger igen, jag vill inget illa o jag vil klubben väl. Men som jag säger är hondaklubben 90% inriktad på bankörning vilket gör att jag gärna rekomederar för dom som vill det. Sen känns det inte rätt att rekommendera en som inte är intresserad av sådant att bli betalande medlem?

Ta mig inte fel somsagt jag gillar att komma på träffar med mera o gillar vad ni gör! Jag skrev förut med att ni gör ett bra jobb MEN klubben borde försöka locka lite mera med annat än bankörning....

Förstår inte varför ni tar åt er som personer när jag försöker säga flertalet gånger att jag vill få ändring på klubben.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

gnagis skrev:Självklart ska ni ta åt er, men som klubb inte som personliga påhopp.
Och jag säger igen, jag vill inget illa o jag vil klubben väl. Men som jag säger är hondaklubben 90% inriktad på bankörning vilket gör att jag gärna rekomederar för dom som vill det. Sen känns det inte rätt att rekommendera en som inte är intresserad av sådant att bli betalande medlem?

Ta mig inte fel somsagt jag gillar att komma på träffar med mera o gillar vad ni gör! Jag skrev förut med att ni gör ett bra jobb MEN klubben borde försöka locka lite mera med annat än bankörning....

Förstår inte varför ni tar åt er som personer när jag försöker säga flertalet gånger att jag vill få ändring på klubben.

Okey. Vart anser du ligger majoriteten av medlemmarnas intresse?
Sedan har denna typ av diskussion varit uppe 5 miljoner gånger minst.
Som Eisenhut skrev, och även ledningen informerade om. Att Honda weekend var något det STOR satsades på. Vart var alla "andra" som inte körde enbart på bana? Precis. Dessutom investerade klubben massor i ett sådant evvent.

Sedan kan man ju inte låta bli att ta saker personligt som detta nedan, och förstår inte riktigt?


"Medlemskap i denna klubben kommer jag TYVÄRR! att AVREKOMENDERA hädanefter om man inte vill köra på bana.

finns bättre vägar än HPC där det är lättare att få det man behöver om sin honda utan att betala en avgift om man bara är ute efter lärorik information eller likasinnade människor eller bara simpla träffar o lära känna / snacka med folk eller hjälpas åt IRL eller på nätet.

fast vem vet jag kanske har fel i allt detta jag skrivit nu, för det skulle inte förvåna mig om klubben som vanligt skulle rygga tillbaka och ge mig mothugg."

Detta inlägg du lagt upp har redan lästs mer än 250gånger. Bra!
Det är ganska starka ord du valt att använda.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
nitr2ox
Inlägg: 10
Blev medlem: 22 februari 2015, 19:11
Bil: Honda HR-V 1.6 DTEC 2015
Namn: Andreas Lindeke
Ort: Karlstad

Som jag tolkar det så är det i dagsläget väldigt mycket fokus på bankörning i klubben, vilket givetvis inte är något negativt. Men för att tilltala en större skara människor tror jag det är en fördel om man som klubb gör sig attraktiv mot målgrupperna vi idag inte har - exempelvis de som kanske bara vill ha lite svensson-mekar-tips för sin honda eller de som bygger "glidare" framför ban-racer. I och med att nå dessa målgrupper kan vi öka medlemsantalet och kanske även få bättre feedback från exempelvis handlarna då vi når "mainstreamägaren". Självklart utan att tappa fokus på bankörning, mer som ett komplement till det klubben är idag.

För att nå gemene man tror jag grunden ligger i en attraktiv, användarvänlig och smidig hemsida/forum och om vi nu har gnagis som erbjuder sig att göra ett nytt designförslag tycker jag det är idioti att inte ge honom möjligheten att göra detta. Det kommer inte påverka dagens forum då förslaget utvecklas i en helt isolerad miljö på egna servrar.
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

konstruktiv kritik. Tack!
De som du säger håller jag helt med om.
Ang bredda intresset så är alltid den ständiga frågan.

Hur gör vi detta??

Sen ang IT delen så lämnar jag det då jag är inte insatt i den delen. :)
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Han ska få chansen, ge mig ett par dagar bara, det har gått en dag sedan han tog upp det.

Jag sitter själv med mobilen till 90% av tiden och oftast inte när jag är hemma (med tapatalk då självfallet) och kan inte fixa något innan jag suttit mig ner vid en dator, hemma.

Som svar på hans PM.
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Var nere en sväng på Honda Weekend förra året, jag körde inte bana då. Hängde bara och åt/drack gott. :)
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Inlägg: 2762
Blev medlem: 28 april 2004, 01:22
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Ort: Romelanda (Kungälv)
Has thanked: 84 times
Been thanked: 40 times

Vi har rabatter hos många återförsäljare/verstäder och vi kanske skall trycka lite mer på detta, får man tex 10% rabatt på en sevice så har du redan tjänat in medlemsavgiften.

Jag och Håkan arbetar ständigt med att ragga nya sponsorer men dom vill givetvis att våra medlemmar köper av dom annars är sammarbetet en konstnad för dom och ingen vinst.

Största anledningen till att jag är med i klubben och är aktiv i styrelsen är för bankörningen och träffa likasinnade och dra mitt strå till stacken.
Oskar Johansson
Banträffsansvarig Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
devildancer
Inlägg: 145
Blev medlem: 4 juni 2006, 12:21
Bil: typ en R
Namn: pelle sewerin
Ort: västerås

Om vi börjar med att tänka ut en vision för vad vi vill ha för klubben så kan vi ganska snabbt utveckla klubben åt det håll som vi vill:

Men för att börja kunna skapa en vision kan det vara bra att lista positiva saker mot negativa saker och arbeta med de negativa sakerna så kommer vi sakta men säkert närma oss visionen.

Ex positivt en styrelse som brinner för Honda och som gör mycket på sin fritid= inget som vi kanske behöver arbeta med stenhårt just nu.
positivt vi har sponsorer... negativt de känner kanske inte att de gynnar dem... hur kan vi ändra på det?

Ex Negativt, en del upplever att det mesta fokuset ligger på bankörning. Hur kan vi försöka bredda/förändra detta?

Osv osv osv...

Jag tror jag förstår till viss del hur Gnagis tänker men även styrelsen. Det är många gånger ett otroligt otacksamt att arbeta i en styrelse, mycket som ska skötas/fixas och uppskattningen är föga. Gnagis som kan se möjlighet och vill försöka förändra kan kanske känna att det inte går att påverka och förändra för att vi vill fortsätta mala på i samma kvarnspår och kan lätt förvandlas till frustration.

Jag personligen tycker att klubben behöver utvecklas, men det har inget att göra med att något är specifikt dåligt, utan att min grundtro och övertygelse är att allting kan bli bättre och effektivare.
pererik sewerin
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

Inte kört Honda på ett bra tag nu men försöker vara aktiv i forumet iallafall. Grym cred till er som håller upp det här för det är verkligen inte lätt, intresset kan försvinna snabbt för att senare komma tillbaka igen.

Det har varit såhär på forumet ända sedan jag blev medlem, för sisådär 10 år sedan snart ( fyfan va sjukt hur tiden går)
HPC 2005-2008 kan ha varit som bäst då, träffar hela tiden, hoppas innerligt det blir så igen!

Kämpa på:)

Bästa klubben i Sverige!
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Med tanke på att klubben stod inför ett val för inte så länge sedan gällande att antingen lägga ner eller försöka reda ut sitsen så kan man ju ana vart energin har legat någonstans. Upphämtningen har varit enorm minst sagt :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
gnagis
Inlägg: 947
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:29
Bil: Civic X
Namn: Daniel Svensson
Ort: Karlstad
Been thanked: 6 times
Kontakt:

jag vill bara klargöra ännu en gång att jag menar inte att klubben är dålig på det dom gör eller att dom som jobbar med det gör ett dåligt jobb,
det jag menar är att vill vi växa till vad vi en gång var så måste vi försöka ha fokus på annat än bara bankörning.
jag vill att vi ska växa o få ut Honda som världens bästa biltillverkare, inte bara för deras TYPE R modeller eller racing modeller utan även för deras HR-V med mera :)

just nu är det svårt att se oss som något annat än en bankörar klubb.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag håller inte med, finns flertalet här som inte åker bana och forum kategorin för bankörning och racing är ganska död vill jag påstå, händer inte mycket där t.ex.

Sen arrangerar vi bankörning, och det borde vi inte sluta med. Vi satsade enorma summor pengar förra året på att kombinera bankörning med annat, det blev pannkaka.

Så jag håller inte med.
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

Jag lägger mig i som en gammal dvärg. Jag och några med mig anser att det gått för långt åt att "alla måste göra såhär" i hpc, vilket gör att många tappar intresset.

Jag förstår tråden, det gör jag, men samtidigt förstår jag reaktionerna.

Allt inom föreningslivet speglar egenintresse, så är det bara.

hade klubben vart mer inställda på random shit så hade klubben vart större. true story.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Skriv svar