Lite bakgrund:
Detta hände en söndagkväll, Alex som min polare heter skulle åka till jobbet för att jobba natt. Vart lite halvstressad hemma, hann inte äta middag utan skulle åka iväg till Statoil för att handla en baguette för att ta med till jobbet. Mörkt ute samtidigt som det regnade. Han gasa väl på en del, inte säker på hastighet men det var väl ca 110 km på 90 väg. Säkerligen inget ovanligt för någon av oss. Inte för mig ivarjefall om man skall vara ärlig. Helt ok mönsterdjup på däcken. Nåja, en vattenplaning blev det ivarjefall, korsade andra körbanan, missade en annan bil med ca 50 meter. Låter kanske mycket men det handlar inte om många sekunder. Flyger över det där vägräcket ni ser på de andra bilderna. Ner för slänten. Han kan inte ens räkna hur många ggr han voltar rundor. Kapar ett träd som är MINST 20 cm i diameter för att stanna ungefär 250 meter från det stället där han gick av vägen, lutandes mot ett mindre trädparti som ses på bilderna.
Smällen var så kraftig så att panelerna inne i bilen trycktes ut......
Jaha, hur gick det då? Jadu, otroligt nog hände ingenting. Han fick lite blåmärken men inget allvarligare. Inga benbrott eller liknande. Inga skador på nacke eller rygg. Inget som visats sig ännu ivarjefall.
Så tänk efter lite när ni ligger o buskör eller när ni kör när det är halt eller regnigt. Behövs inte så hög fart för att det ska hända grejor. Han kör numera en nissan 300 och den går väldigt snällt. Han vet hur illa det kan gå även fast han körde i relativt låg hastighet på en hyffsad väg.
Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg men det kanske kan vara en väckarklocka till alla oss som älskar att köra bil. Han hade nog en ängel som vakade över honom. Sån tur har kanske inte du eller jag när det är dags..En sån här sak ska inte överlevas.
Detta är privata bilder, så vill ni sprida dessa vidare uppskattar jag om ni meddelar detta och vart dessa bilder läggs upp. Tack!

För att se alla bilderna gå in på:
<a href="http://www.boltis.fotopic.net/c368285.html" target="_blank">www.boltis.tk BMW Krasch</a>