Nya Civic Type-R 2015

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
noija
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 januari 2016, 15:39
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin
Ort: Göteborg

Tjo!

Ny medlem här som beställde en Civic Type-R med GT-paketet den 27.e juli. Lite nyfiken på när ni som fått era bilar beställde. ÅF har varit väldigt knapphändig med info och återkommande förseningar. Fått jaga dem för att få uppdateringar. Som jag förstått (och läst mig till) så har Honda själva inte varit något under av hjälpsamhet i informationsflödet.

Senaste bud på min är att den ska dyka upp i Sverige på onsdag och förhoppningsvis vara hos ÅF en vecka senare. Har varit som ett barn på (h)julafton i en vecka eftersom jag var och kollade på deras demobil i förra veckan. Kanske lika bra att det dröjer med tanke på skitvädret här på västkusten men tö och frysgrader omvartannat iofs. Fått besked tidigare om ett leveransdatum som var den här veckan men "leveransdatum" var tydligen den dag bilen kommer till Sverige.

Får skjuta fram den planerade turen ner till Skåne för att visa för farsan helt enkelt vilket stör! DiTEC-tiden får jag också boka om.

Allt kommer förmodligen vara förlåtet sedan när man får rulla iväg men satan vad tiden går långsamt nu.
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Jag beställde i Oktober och min bil är väldigt nära typ samma som din. Så jag tror det i stort sett stått still mellan sommaren och hösten. Min bil är faktiskt bättre än de ursprungliga prognosen.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Vafan jag bor i Ingared och det är ju as nära Floda!!!
Nu vet jag vem jag skall besöka. :)
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
noija
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 januari 2016, 15:39
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin
Ort: Göteborg

Första besked jag fick var att bilen skulle komma i mitten av november så det har varit en grymt lång väntan. Sedan var det mitten av december för att nu då bli sista veckan i januari. Fick iaf en riktigt sjysst deal med vinterdäck på orginalfälg för 5000:-.

Ingared är ju löpavstånd... Se men inte röra? ;)

Jag är ju såklart nyfiken på era bandagar. Kört hoj på bana under ett par års tid. Hojen säljs nu för att göra plats i garaget för den nya raketen. Kör ni också utbildningen som krävs? Var köper man kläderna? (lite lätt off-topic är jag rädd)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Kul att du fick bättre deal för väntetiden. Det krävs ingen riktig utbildning för att köra på klubbens banträffar, även om det så klart inte skadar. Du behöver SMA försäkring. Det fixar du här http://www.svenskamotorsportalliansen.se

Engångsvarianter går att lösa på plats också.

Och har du inte åkt förut är det rekommenderat att du åker med någon rutinerad som visar dig runt banan lite, och sen ber någon åka med lite de första passen/varven. Oavsett om du tänk köra eller inte så borde du komma till Mantorp i maj då klubben har premiärträff :)

Skyddsutrustning kan man köpa lite överallt, men vad du än gör köp ingen overall för gokart/karting, eller MC grejer för den delen...
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2933
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

Varför finns inte denna att köpa för, skulle va underbart, speciellt med dragkrok också :P

Bild
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Mumsig tourer ;)
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Nu överpresterar ÅF varje dag. Leverans onsdag nästa vecka de ville den här veckan men det är för mycket vardag i vägen.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

NitraM skrev:Varför finns inte denna att köpa för, skulle va underbart, speciellt med dragkrok också :P

Bild
Ja, det undrar jag också.
Jag hade nog sålt frugans familjeraket och lagt en order på en sådan istället.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
noija
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 januari 2016, 15:39
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin
Ort: Göteborg

Min ÅF (med samma namn som sohe's efternamn) hoppas jag ringer imorgon med trevliga besked. Bilen ska komma till Malmö hamn imorgon och då ska också ÅF få tillgång till alla papper är det sagt.

Vilka kläder kör ni andra på bandagarna?

Tyvärr så krockar Mantorp med en simtävling jag ska vara med i så den blir svår!
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Heltäckande bomullsklädsel.
Mitt personliga klädesval:
Långärmad tischa, jeans, väl åtsnörade dojor och lite finare handskar med långa kragar (för att kunna använda händerna i händelse av eld samt få ett fint grepp om ratten trots svettiga händer).
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Håller med om klädseln och handskar är kanske det som man ska fundera på att köpa lite bättre/tajtare modell av först det är otroligt irriterande när de inte sitter klokt på händerna . Sen är ett par bra skor också riktigt skönt men där finns det vanliga mockasin liknande modeller som fungerar bra.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

noija skrev:Min ÅF (med samma namn som sohe's efternamn) hoppas jag ringer imorgon med trevliga besked. Bilen ska komma till Malmö hamn imorgon och då ska också ÅF få tillgång till alla papper är det sagt.

Vilka kläder kör ni andra på bandagarna?

Tyvärr så krockar Mantorp med en simtävling jag ska vara med i så den blir svår!
Hur vet du redan att det krockar när vi inte gått ut med datum än? Låter som en dålig bortförklaring ;)

Skämt å sido, hoppas du kommer på nån av träffarna iaf.
noija
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 januari 2016, 15:39
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin
Ort: Göteborg

Jag kollade vilken helg det varit de 2 senaste åren och förutsatte att ni kör samma varje år. Blir det någon annan helg så finns det hopp :)

För övrigt så fick jag inte det utlovade samtalet från ÅF idag. Sjukt irriterande...
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

noija skrev:Jag kollade vilken helg det varit de 2 senaste åren och förutsatte att ni kör samma varje år. Blir det någon annan helg så finns det hopp :)

För övrigt så fick jag inte det utlovade samtalet från ÅF idag. Sjukt irriterande...
Masters SM? Är lite sugen själv att va med i en lagkapp och 50 fritt
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Det är inte exakt samma helg som det varit de senaste 2-3 åren kan jag säga iaf, så det finns hopp! ;) det lär komma en tråd med inbjudan ganska snart
noija
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 januari 2016, 15:39
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin
Ort: Göteborg

Asse skrev:Masters SM? Är lite sugen själv att va med i en lagkapp och 50 fritt
Exakt! Jag kör 800m,200,100 fritt tror jag. 100rygg också. Lär bli lite lagkapper också. Kul!
pasen skrev:Det är inte exakt samma helg som det varit de senaste 2-3 åren kan jag säga iaf, så det finns hopp! ;) det lär komma en tråd med inbjudan ganska snart
Alright! Låter lovande :)


Fick nytt besked från ÅF idag. 99% säkert att min bil var på båten som kom till Malmö hamn igår lät det i början på veckan. Dedär 1% var det visst. En vecka försenat till... lagom tröstlöst. Mer än 6 månaders väntan nu.

Nu har iaf ÅF vaknat ordentligt och är lika irriterad som jag är på Honda. Få se vad det ger. Lär ju inte få bilen snabbare men någon annan slags kompensation får man ju hoppas på.
sohe
Inlägg: 205
Blev medlem: 23 oktober 2013, 11:14
Bil: Jazz 2009
Namn: sören hedin
Ort: solna

Min ÅF tjatar på att jag ska hämta min bil :D Jag var väl egentligen sådär sugen nu mitt i vintern men nu ska den hämtas på söndag innan öppningsdags den står väl och tar plats för honom eller så tror han att han kan snurra min bil snabbt. Kan ju vara färgberoende (min är röd) men jag har fått min bil 3.5 månader efter order om inte den där 1% drabbar mig också och något går fel så åker jag därifrån på söndag i en ny bil.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
noija
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 januari 2016, 15:39
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin
Ort: Göteborg

Kan kanske bero på färg. Tror jag valt en rätt ovanlig som det verkar (Polished Metal). Det börjar ändå bli jäkligt fånigt. Att de levererar bilarna i den ordning de är beställda verkar ju rent ut sagt ren bullshit.

ÅF skulle be Hondas regiochef ringa mig. Få se om det händer...
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag tror att de ovanligare färgerna levereras först, då Honda ville hålla ner efterfrågan på typ vit, för att få en större blandning färger på vägarna.


Sen kanske inte det stämmer längre, men jag läste nåt om det för länge sen.

Ordningen verkar väl vara lite sisådär. Hur sena är era bilar nu? Jag fick uppfattningen att de jobbat in backlogen lite nu, min bil blev 3 månader sen (9 månaders leverans).
noija
Inlägg: 21
Blev medlem: 25 januari 2016, 15:39
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin
Ort: Göteborg

Beställde i juli. Första leveransbesked 16/11. Sedan 16/12. Sedan 27/1 och nu då 3/2 är de jag fått. Det är när bilen levereras till Sverige då. Sedan ytterligare någon vecka för leverans till ÅF och någon dag i verkstaden för att göra den kundklar. Så 2,5 månad extra för min just nu...

sohe.s röda verkar ju dock leveransklar nu trots att han beställde i oktober.
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

När jag jobbade som bilförsäljare, sålde jag bilar med met än 1års leveranstid.

Så sjukt surt att vänta, men tyvärr inget ovanligt :(

Men är sjukt avundsjuk på alla er som skaffat nya type r :)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
mrnenad
Inlägg: 35
Blev medlem: 2 januari 2014, 21:25
Bil: Mitsubishi Evo 10
Namn: Nenad Ringdahl
Ort: Staffanstorp

Vems vita var det jag såg som smög omkring i byn? (Staffanstorp)
greven78
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 augusti 2015, 12:14
Bil: Audi A6
Namn: Marcus Mörner
Ort: Göteborg

Såg att det är en hel del godis på g från JRM, blev ännu mer sugen nu. Någon som kommer bygga vidare på sin bil?
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

De har ju inte släppt nånting av nytta än. Att byta bromsslangar, kylslangar och tryckslangar är nog bara att kasta pengar i sjön och riskera att få mer problem :)

Intercoolern blir dock intressant, även om jag inte tror den kommer ge så mycket. Bromsarna blir intressant också, men jag tror inte de behöver bytas heller.

Autotech verkar ha fått ur 350hk/520nm med originalbil redan, bara mjukvara :)

Men jag köpte bilen för att slippa bygga.
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1348
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

pasen skrev:
Men jag köpte bilen för att slippa bygga.
Lycka till :mrgreen:
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
greven78
Inlägg: 17
Blev medlem: 28 augusti 2015, 12:14
Bil: Audi A6
Namn: Marcus Mörner
Ort: Göteborg

pasen skrev:De har ju inte släppt nånting av nytta än. Att byta bromsslangar, kylslangar och tryckslangar är nog bara att kasta pengar i sjön och riskera att få mer problem :)

Intercoolern blir dock intressant, även om jag inte tror den kommer ge så mycket. Bromsarna blir intressant också, men jag tror inte de behöver bytas heller.

Autotech verkar ha fått ur 350hk/520nm med originalbil redan, bara mjukvara :)

Men jag köpte bilen för att slippa bygga.
Nä slangarna vet jag inte vad man skall med till men avgassystemet från Milltek är väl intressant eller? Göttigare ljud är väl inte fel. Har iofs inte hört original och det kanske är bra nog men oftast är det så att man vänjer sig och vill ha mer ;)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Jag har åkt tillräckligt med bröliga avgassystem :P ska jag byta lär det komma lite fler alternativ å välja på innan. Alternativt bara byta kissen, men det kanske är för mycket hassle.
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Orginal avgassystem låter perfekt enligt mig.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Idag var det torrt underlag, så jag tog en sväng :roll:
Tåls att säga igen att +R läget är för extremt för gatan, man studsar nästan av vägen om man står på lite, till och med på raksträckorna...
Men det är väl meningen kanske, ska bli kul å testa det på Mantorp :mrgreen:
Skriv svar