Nya Civic Type-R 2015
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
- Arson
- Bil: Civic FK2 2016
- Namn: Mattias Aronsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Remus har precis släppt ett system med "ventil" som du elektroniskt kan öppna och stänga när du känner för det.Greyman skrev:Är det någon som monterat på annat avgassystem? Jag letar efter ett system som inte ger så mycket resonans i bilen. Tips någon?
Kostar dock närmare 20 000 kr, vilket alla system verkar göra till denna bil (= löjligt högt).
//Mattias Aronsson
- Brox
- Bil: Civic VT-Turbo
- Namn: Krille Brozinic
20 000 för ett helsystem till en bil som kostar 350 000 är väl ändå inte överdrivetArson skrev:Remus har precis släppt ett system med "ventil" som du elektroniskt kan öppna och stänga när du känner för det.Greyman skrev:Är det någon som monterat på annat avgassystem? Jag letar efter ett system som inte ger så mycket resonans i bilen. Tips någon?
Kostar dock närmare 20 000 kr, vilket alla system verkar göra till denna bil (= löjligt högt).
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Hade ju varit trevligt om Honda erbjöd Acrapovic avgas som det var tal om som tillval, då hade ju dessa stålar kunnat smyga sig in i månadskostnaden 
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Arson
- Kontakt:
Man får ju inte downpipen, utan den kostar 6000kr extra.
Jämför man vad ett system kostar till t.ex STI eller EVO X så känns Civicens priser lite väl monopolaktigt satta...
Jämför man vad ett system kostar till t.ex STI eller EVO X så känns Civicens priser lite väl monopolaktigt satta...
//Mattias Aronsson
Sånt kan gå att lösa ändå.Mordiiax skrev:Hade ju varit trevligt om Honda erbjöd Acrapovic avgas som det var tal om som tillval, då hade ju dessa stålar kunnat smyga sig in i månadskostnaden
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
När nästa CTR kommer som kombi och med vinterläge på dämpningen så styr vi något, Jontis 
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Ingår det katalysator då också? Som det gör i ett helsystem till FK2 (om man inte köper utan då...). Sitter ju i downpipen.Arson skrev:Man får ju inte downpipen, utan den kostar 6000kr extra.
Ett Spoon catback till S2000 kostar väl runt 9000Kr. Lägg sen till grenröret för minst 10k (tror det kostar runt 18k hos Spoon). Då låter helsystem till FK2 för 26000 helt ok, du slipper ju köpa grenrör helt och hållet
-
greven78
- Bil: Audi A6
- Namn: Marcus Mörner
Måste ett system vara dyrare beroende till vilken bil det är? Om samma mängd material har gått åt så borde det väl vara samma kostnad till en CTR eller en Nissan GT-R?
Men så ser inte verkligheten ut förstår jag.
-
Greyman
- Bil: Civic Type R -15
- Namn: Rickard Nee
Jag har varit i kontakt med remus och de intygar att komforten i bilen har blivit avsevärt bättre än med original. Men slänga iväg en 20000 på chans känns lite friskt. Vågar inte chansa innan jag hört någon intyga att set stämmer.Arson skrev:Remus har precis släppt ett system med "ventil" som du elektroniskt kan öppna och stänga när du känner för det.Greyman skrev:Är det någon som monterat på annat avgassystem? Jag letar efter ett system som inte ger så mycket resonans i bilen. Tips någon?
-
Greyman
- Bil: Civic Type R -15
- Namn: Rickard Nee
Hur då? Har de nåt på gång?Jontis skrev:Sånt kan gå att lösa ändå.Mordiiax skrev:Hade ju varit trevligt om Honda erbjöd Acrapovic avgas som det var tal om som tillval, då hade ju dessa stålar kunnat smyga sig in i månadskostnaden
-
fireblade_88
- Bil: Type r 2016
- Namn: Jesper Larsson
Har själv köpt ett milltek race exhaust system 19k ☺ ligger just nu i vardagsrummet å väntar på att bilen ska komma inom 4 veckor☺ ser ut som fina grejer å mycket bra passform i skarvarna .
- Roten
- Bil: Civic Type-R GT
- Namn: Mathias Rotevall
Oh, mycket intressant med recension och ljud på det sen, går nämligen i tankarna att köpa precis samma, fast för 16kfireblade_88 skrev:Har själv köpt ett milltek race exhaust system 19k ☺ ligger just nu i vardagsrummet å väntar på att bilen ska komma inom 4 veckor☺ ser ut som fina grejer å mycket bra passform i skarvarna .
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
greven78 skrev:Måste ett system vara dyrare beroende till vilken bil det är? Om samma mängd material har gått åt så borde det väl vara samma kostnad till en CTR eller en Nissan GT-R?
Man betalar ju oftast för märke osv.
Kolla vad ett eftermarknads system till en Lamborghini eller Ferrari kostar. De lär kosta bra mycket mer än vad själva materialet för en ford tex ligger på. även om det kanske är samma mängd "metal" som går åt.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
Inte just Akra, men avgassystem går att få in i köpeskillingen.Greyman skrev:Hur då? Har de nåt på gång?Jontis skrev:Sånt kan gå att lösa ändå.Mordiiax skrev:Hade ju varit trevligt om Honda erbjöd Acrapovic avgas som det var tal om som tillval, då hade ju dessa stålar kunnat smyga sig in i månadskostnaden
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
- Roten
på tal om avgassystem till FK2 så hittade jag det här:
http://www.tss-tuning.de/onlineshop/index.html
det låter ju bra å sådär, plus att det va riktigt bra pris på det. Har dock ingen aning om va det är för företag och sådär.
Frakt skulle landa på runt en 200-ing, så runt 11k allt som allt för ett cat-back om jag inte är helt ute och cyklar
http://www.tss-tuning.de/onlineshop/index.html
det låter ju bra å sådär, plus att det va riktigt bra pris på det. Har dock ingen aning om va det är för företag och sådär.
Frakt skulle landa på runt en 200-ing, så runt 11k allt som allt för ett cat-back om jag inte är helt ute och cyklar
- wahlsten
- Bil: FK2
- Namn: Kalle Wahlsten
Vad då, ett extra original?Jontis skrev:Inte just Akra, men avgassystem går att få in i köpeskillingen.Greyman skrev:Hur då? Har de nåt på gång?Jontis skrev:Sånt kan gå att lösa ändå.Mordiiax skrev:Hade ju varit trevligt om Honda erbjöd Acrapovic avgas som det var tal om som tillval, då hade ju dessa stålar kunnat smyga sig in i månadskostnaden
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343
Honda Civic Type R -15
Tidigare Bilar:
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Honda Civic Type R -15
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
- wahlsten
- Bil: FK2
- Namn: Kalle Wahlsten
Gäller garantin på bilen då?Jontis skrev:Milltek
kallewahlsten@hotmail.com
Honda Civic Type R -15
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Honda Civic Type R -15
Tidigare Bilar:
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
- Roten
Gällande avgassystem, så blir det varken Milltek, Scorpion, Remus eller TSS för min del..
Va och besökte "Avgassystemet" (Ferrita) i Bromma idag, och det kommer bli att låta dom platsbygga ett 2,5" rostfritt cat-back system på bilen. Så jag blir lite av testpilot
.. kommer bli nån gång under nästa vecka då dom bara hade ett utav dom slutrören jag ville ha hemma. to be continued.
Spännande spännande
Va och besökte "Avgassystemet" (Ferrita) i Bromma idag, och det kommer bli att låta dom platsbygga ett 2,5" rostfritt cat-back system på bilen. Så jag blir lite av testpilot
Spännande spännande
- Arson
- Kontakt:
Jag tänkte också kontakta dem. Fick bra intryck när jag var där med min gamla BMW 335:a.Roten skrev:Gällande avgassystem, så blir det varken Milltek, Scorpion, Remus eller TSS för min del..
Va och besökte "Avgassystemet" (Ferrita) i Bromma idag, och det kommer bli att låta dom platsbygga ett 2,5" rostfritt cat-back system på bilen. Så jag blir lite av testpilot.. kommer bli nån gång under nästa vecka då dom bara hade ett utav dom slutrören jag ville ha hemma. to be continued.
Spännande spännande
Får man vara näsvis och fråga vad man får ge för allt?
//Mattias Aronsson
- Arson
- Kontakt:
Jag funderar på en sak som stört mig sedan bilen var ny.
Ser ut som att ratten är några grader justerad åt höger när man kör rakt fram. Tycker även att bilen är något spårkänslig. Har laborerat med olika däcktryck, men det känns inte hundra bra.
Någon annan som upplever samma sak?
Ser ut som att ratten är några grader justerad åt höger när man kör rakt fram. Tycker även att bilen är något spårkänslig. Har laborerat med olika däcktryck, men det känns inte hundra bra.
Någon annan som upplever samma sak?
//Mattias Aronsson
- Roten
bara ändrören jag valde kostade 1200:- styck, men jag fick ett pris för allt, alltså både mtrl och arbetstid på som max 7500:-Arson skrev:Jag tänkte också kontakta dem. Fick bra intryck när jag var där med min gamla BMW 335:a.Roten skrev:Gällande avgassystem, så blir det varken Milltek, Scorpion, Remus eller TSS för min del..
Va och besökte "Avgassystemet" (Ferrita) i Bromma idag, och det kommer bli att låta dom platsbygga ett 2,5" rostfritt cat-back system på bilen. Så jag blir lite av testpilot.. kommer bli nån gång under nästa vecka då dom bara hade ett utav dom slutrören jag ville ha hemma. to be continued.
Spännande spännande
Får man vara näsvis och fråga vad man får ge för allt?
det tyckte jag va överkomligt
- Roten
JimmyW92 skrev:Inte 3" när du ändå kör?lätta på trycket lite bakom turbon