K&N 57i Induction kit, Honda Civic
- DeaXu
- Bil: FK2-07
- Namn: Olof Bergqvist
- Kontakt:
Tjenare allihop!
Installerade nyss ett K&N 57i filter-kit på min Civic med R18A2 för en relativt OK peng.
Tycker insugsljudet blev till ett trevligt morrande på varv över 3,5K då jämfört med originalburkens tysta sus.
Att det även ingick en flexislang att montera från hasplåten och upp till det öppna filtret är också ett plus!.
Är det någon annan som installerat ett filter-kit till sin Honda?
Vad är eran bedömning/betyg?
Installerade nyss ett K&N 57i filter-kit på min Civic med R18A2 för en relativt OK peng.
Tycker insugsljudet blev till ett trevligt morrande på varv över 3,5K då jämfört med originalburkens tysta sus.
Att det även ingick en flexislang att montera från hasplåten och upp till det öppna filtret är också ett plus!.
Är det någon annan som installerat ett filter-kit till sin Honda?
Vad är eran bedömning/betyg?
Ibland innebär "majoritet" bara att alla idioter står på samma sida.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Har ett Tegiwa-kit med filter och övre delen av boxen på frugans 2014 FK2 (1,8). Trevligare ljud men ingen märkbar effektökning direkt är väl min dom. Inte rätt motor att lägga en massa trimpengar på, men lite prylar finns om man känner sig manad. Köpte även en sportkatalysator, och den upplevde jag gav någon kuse eller så.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- DeaXu
- Bil: FK2-07
- Namn: Olof Bergqvist
- Kontakt:
Intressant. Är den boxen skärmad ungefär som "Typhoon-kiten" som finns att köpa?Steffo skrev:Har ett Tegiwa-kit med filter och övre delen av boxen på frugans 2014 FK2 (1,8). Trevligare ljud men ingen märkbar effektökning direkt är väl min dom. Inte rätt motor att lägga en massa trimpengar på, men lite prylar finns om man känner sig manad. Köpte även en sportkatalysator, och den upplevde jag gav någon kuse eller så.
Det känns inte värt att lägga dessa X antal tusenkronor per Hk på en vanlig civic.
Hur pass krångligt var det att montera en sportkat till denna motorn, hur var "prestanda förbättringen" vs kostanden för inköp?
Ångrar bistert att jag inte valde att köpa en Honda med mer klös i motor och högre original effekt men man gör sina val.
Ibland innebär "majoritet" bara att alla idioter står på samma sida.