JDMracing bjuder in till bänkningsdag lördag 30:e September!
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Effektmätningar!
Lördagen den 30:e september!
Tid: 09:00-19:00
Plats: Västjädra 2, 72592 Västerås
Tel: 070-770 49 66
ALLA är VÄLKOMMNA!
1km från E18 avfarten mot Eskilstuna/Norrköping. Trafikplatsen heter "VÄSTJÄDRA".
Alla som vill effektmäta sin bil kan göra det den dagen på vår helt nya bromsbänk, en rullande landsväg från V-TECH som bromsar 1000hk utan problem.
Specialpris denna dagen för effektmätning är 800kr (3pulls).
Skriv gärna upp er på listan så jag har ett hum om hur många som kommer.
1,
2,
3,
Osv
Lördagen den 30:e september!
Tid: 09:00-19:00
Plats: Västjädra 2, 72592 Västerås
Tel: 070-770 49 66
ALLA är VÄLKOMMNA!
1km från E18 avfarten mot Eskilstuna/Norrköping. Trafikplatsen heter "VÄSTJÄDRA".
Alla som vill effektmäta sin bil kan göra det den dagen på vår helt nya bromsbänk, en rullande landsväg från V-TECH som bromsar 1000hk utan problem.
Specialpris denna dagen för effektmätning är 800kr (3pulls).
Skriv gärna upp er på listan så jag har ett hum om hur många som kommer.
1,
2,
3,
Osv
-
- Inlägg: 145
- Blev medlem: 4 juni 2006, 12:21
- Bil: typ en R
- Namn: pelle sewerin
- Ort: västerås
1, fonzeka
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3,
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3,
pererik sewerin
-
- Inlägg: 1248
- Blev medlem: 18 december 2007, 23:04
- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Ort: Svärtinge
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
1, fonzeka
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3, Lars P, säkert Nitram också som stöd....
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3, Lars P, säkert Nitram också som stöd....
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- Jonny
- Inlägg: 959
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:37
- Namn: Jonny Lakemountain
- Ort: Gävle
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
1, fonzeka
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3, Lars P, säkert Nitram också som stöd....
4, Jonny, lite osäker med tid och så. Men skall göra mitt yttersta för den goda sakens skull
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3, Lars P, säkert Nitram också som stöd....
4, Jonny, lite osäker med tid och så. Men skall göra mitt yttersta för den goda sakens skull
Honda Civic Type R -15
- lotek9003
- Inlägg: 435
- Blev medlem: 15 mars 2012, 09:28
- Bil: Accord CL9 Type SE
- Namn: Mathias Eriksson
- Ort: Sthlm / Väsby / Rosersberg
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
1, fonzeka
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3, Lars P, säkert Nitram också som stöd....
4, Jonny, lite osäker med tid och så. Men skall göra mitt yttersta för den goda sakens skull
5, lotek9003 (Effektmäta dieseln!)
2, Devild - dyker förbi o säger hej =)
3, Lars P, säkert Nitram också som stöd....
4, Jonny, lite osäker med tid och så. Men skall göra mitt yttersta för den goda sakens skull
5, lotek9003 (Effektmäta dieseln!)
Mathias Eriksson
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
- Jonny
- Inlägg: 959
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:37
- Namn: Jonny Lakemountain
- Ort: Gävle
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Har en liten fråga här...
Är detta något en utomstående skulle kunna vara med på?
Fullt förståeligt om det inte klaffar.
Herrn kör en Audi A5 3.0tdi
Funkar den för awd fressten?
Är detta något en utomstående skulle kunna vara med på?
Fullt förståeligt om det inte klaffar.
Herrn kör en Audi A5 3.0tdi
Funkar den för awd fressten?
Honda Civic Type R -15
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Only 2wd.
Sen är det problem med bilar jag inte är van att spänna fast på bänken, kan ta lång tid och det är inge bra ifall det kommer många bilar.
Sen är det problem med bilar jag inte är van att spänna fast på bänken, kan ta lång tid och det är inge bra ifall det kommer många bilar.
-
- Inlägg: 1248
- Blev medlem: 18 december 2007, 23:04
- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Ort: Svärtinge
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Tack alla för en trevlig dag!
Inga monster på bänken, men kanonväder och massa grillkorv & skitsnack är minste lika bra.
Inga monster på bänken, men kanonväder och massa grillkorv & skitsnack är minste lika bra.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- NitraM
- Inlägg: 2933
- Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Ort: Norrköping
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 81 times
Ja tack för en riktigt trevlig dag.
Min accord type-s på v-power fick 185.9hk 199.0nm
Samwest accord type-s på v-power fick 187.3hk 204.3nm (med danska chippet)
Det vill säga, detta Chip från Danmark som skulle ge mellan 210-225hk på kolstrups bänken (har bildbevis på det)
är egentligen inte så bra som det sägs
Visst den ger lägre vtec, 400rpm högre varvstopp. Samt lite roligare karaktär.
MEN med det sagt. Det skiljer bara 1.4hk. PÅ SAMMA BÄNK, SAMMA DAG, SAMMA VÄDER
Min accord type-s på v-power fick 185.9hk 199.0nm
Samwest accord type-s på v-power fick 187.3hk 204.3nm (med danska chippet)
Det vill säga, detta Chip från Danmark som skulle ge mellan 210-225hk på kolstrups bänken (har bildbevis på det)
är egentligen inte så bra som det sägs
Visst den ger lägre vtec, 400rpm högre varvstopp. Samt lite roligare karaktär.
MEN med det sagt. Det skiljer bara 1.4hk. PÅ SAMMA BÄNK, SAMMA DAG, SAMMA VÄDER
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Min CL9 fick 215 hk på Brians bank med flash.
Tror bilen hade 198 hk innan flash?
Helt annan bil med ett sååå mycket bättre register. VTEC sitter bättre. Varvar det där lilla extra man vill samt slickade i sig mindre sås.
Klart värt pengarna enligt mig.
Tror bilen hade 198 hk innan flash?
Helt annan bil med ett sååå mycket bättre register. VTEC sitter bättre. Varvar det där lilla extra man vill samt slickade i sig mindre sås.
Klart värt pengarna enligt mig.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Ja det var en riktigt trevlig dag, tack Malkolm och alla andra som dök upp
Filmade några repor men inte tankat ur kameran och kollat om de vart nåt att se, får se om det kommer upp nåt sen.
Jag tyckte danskflashen verkade ge bra valuta för pengarna, har för mig det skiljde nästan 20hk som mest.
Toppeffekt är inte allt och när man dessutom jämför två olika bilar så kan det ju skilja en del bara av det.
Ja just det 232hk V-techhestar vart det i min maskin
Filmade några repor men inte tankat ur kameran och kollat om de vart nåt att se, får se om det kommer upp nåt sen.
Jag tyckte danskflashen verkade ge bra valuta för pengarna, har för mig det skiljde nästan 20hk som mest.
Toppeffekt är inte allt och när man dessutom jämför två olika bilar så kan det ju skilja en del bara av det.
Ja just det 232hk V-techhestar vart det i min maskin
- NitraM
- Inlägg: 2933
- Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Ort: Norrköping
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 81 times
Ja att den flashen ger en roligare karaktär, det säger jag inget om.
Men några 30-40hk på topp registret ger den då inte som det blivit sagt att den ska ge.
När jag var i kontakt med honom så fick jag sagt att de flesta accorder fått mellan 213-224hk. Och jag fick även bänkpapper på det.
Självklart kan det skilja på bänk mot bänk och motor mot motor.
Men samma bänk. Samma dag. Samma väder, samma soppa och det var inte ens 2hk på toppeffekten.
Det är en markant skillnad det.
Så för mig, som varit sugen på kitet i snart ett år. Fick mig en riktig funderare
Men några 30-40hk på topp registret ger den då inte som det blivit sagt att den ska ge.
När jag var i kontakt med honom så fick jag sagt att de flesta accorder fått mellan 213-224hk. Och jag fick även bänkpapper på det.
Självklart kan det skilja på bänk mot bänk och motor mot motor.
Men samma bänk. Samma dag. Samma väder, samma soppa och det var inte ens 2hk på toppeffekten.
Det är en markant skillnad det.
Så för mig, som varit sugen på kitet i snart ett år. Fick mig en riktig funderare
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
- Samwest
- Inlägg: 295
- Blev medlem: 22 juni 2015, 15:37
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Saman Mottaghy
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 4 times
Tack för en grym dag!
Även kul att få lite siffror på bänken. Hade varit intressant att bänka min bil innan flashning. Men som sagt, toppeffekten jämfört med Nitrams skiljde sig knappt. Jag hade hoppas på iaf 1 häst mer än orginal haha!
Måste säga att jag ändå innan bänkning tycker att bilen går helt okej och rör på sig tillräckligt bra Måste nästan provköra en orginal för att kunna jämföra.
Här är en jämförelse mellan min(blå linje) samt Nitrams bil(Grön linje).
Även kul att få lite siffror på bänken. Hade varit intressant att bänka min bil innan flashning. Men som sagt, toppeffekten jämfört med Nitrams skiljde sig knappt. Jag hade hoppas på iaf 1 häst mer än orginal haha!
Måste säga att jag ändå innan bänkning tycker att bilen går helt okej och rör på sig tillräckligt bra Måste nästan provköra en orginal för att kunna jämföra.
Här är en jämförelse mellan min(blå linje) samt Nitrams bil(Grön linje).
-
- Inlägg: 2430
- Blev medlem: 5 februari 2012, 18:06
- Bil: EP3
- Namn: Agge Alonzo
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 50 times
Ser ut att vara en rätt bra skillnad i mellanregistret. Ungefär vad man borde förvänta sig av endast mappning.
Sedan om det är värt och vad det kostar har jag ingen koll på
Hade för övrigt tänkt komma men lyckades inte tyvärr.
Sedan om det är värt och vad det kostar har jag ingen koll på
Hade för övrigt tänkt komma men lyckades inte tyvärr.
- {BÅGEN}
- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ja vid 6k rpm så är de goo skillnad
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Får jag inflika med en ny jämflrelse på kurvor. Sam's vs. Malkolm. Danskt ecu vs. Svensk mappning med Flashpro. Billigt vs. Lite dyrare.
Min bil hade 183hk som bäst när den var original. I grafen nedan är den modifierad med öppet luftfilter bredvid batteriet(precis som Sam och NitraM har sina öppna filter), nya tändstift samt mappad med Flashpro, och då den behövda TSX ecun för att kunna koppla flashpro.
Dvs:
"Danskt ecu & luftfilter" vs. "Flashpro, tändstift & luftfilter".
Titta på kurvorna och tänk på att Sam kör med Shell V-Power, jag kör med Ingo/Jet 95oktan.
(Det var 21grader i lokalen och liknande atmosfärstryck vid både bänkningarna).
Blå kurva är Malkolm.
Röd kurva är Sam.
Min bil hade 183hk som bäst när den var original. I grafen nedan är den modifierad med öppet luftfilter bredvid batteriet(precis som Sam och NitraM har sina öppna filter), nya tändstift samt mappad med Flashpro, och då den behövda TSX ecun för att kunna koppla flashpro.
Dvs:
"Danskt ecu & luftfilter" vs. "Flashpro, tändstift & luftfilter".
Titta på kurvorna och tänk på att Sam kör med Shell V-Power, jag kör med Ingo/Jet 95oktan.
(Det var 21grader i lokalen och liknande atmosfärstryck vid både bänkningarna).
Blå kurva är Malkolm.
Röd kurva är Sam.
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Runt 14 k med Malkolms mappning, Flash - Pro och inklusive ECU ) . 4 k för Brians flash.
V - Power är 98 oktan efter att ST1 köpte Shell.
Vilka tändstift har Sams bil?
V - Power är 98 oktan efter att ST1 köpte Shell.
Vilka tändstift har Sams bil?
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- Samwest
- Inlägg: 295
- Blev medlem: 22 juni 2015, 15:37
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Saman Mottaghy
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 4 times
har inte kollat, men antar att de sitter gamla stift i.anno skrev:Runt 14 k med Malkolms mappning, Flash - Pro och inklusive ECU ) . 4 k för Brians flash.
V - Power är 98 oktan efter att ST1 köpte Shell.
Vilka tändstift har Sams bil?
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Malkolms mapp behöver inte alls kosta några 14k.
Tsx auto ecu 2000kr
Reflash/mappning från min dealer flashpro 3500kr
Koda in immobiliser hos Honda 500kr/eller en påse med kanelbullar.
Med auto ecu 6000kr.
Med manuell ecu 9000kr.
Tsx auto ecu 2000kr
Reflash/mappning från min dealer flashpro 3500kr
Koda in immobiliser hos Honda 500kr/eller en påse med kanelbullar.
Med auto ecu 6000kr.
Med manuell ecu 9000kr.
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Om man vill ha egen Flash - Pro?
Manuell ECU är givet. Reversed lock - out.
Manuell ECU är givet. Reversed lock - out.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
- fonzeka
- Inlägg: 3475
- Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Ort: Avesta
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 55 times
Orkade inte göra nån fin redigering så slängde bara ihop de klippen som jag filmade
Ni får väl säga till om ni vill ha nåt blurrat eller borttaget.
Tog några bilder också
Nitrams kurvor, intressant hur sjukt mycket den tappade (grön kurva) med all el, extraljus osv och AC igång
Röd kurva min och blåa är en gul S2k med liknande mods fast utan ITB's
Resultatstavlan, Kompressorbengt var den enda som trimmat över org och den lät även 10x mer än allt annat så tror han vann
Ni får väl säga till om ni vill ha nåt blurrat eller borttaget.
Tog några bilder också
Nitrams kurvor, intressant hur sjukt mycket den tappade (grön kurva) med all el, extraljus osv och AC igång
Röd kurva min och blåa är en gul S2k med liknande mods fast utan ITB's
Resultatstavlan, Kompressorbengt var den enda som trimmat över org och den lät även 10x mer än allt annat så tror han vann
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
anno skrev:Om man vill ha egen Flash - Pro?
Manuell ECU är givet. Reversed lock - out.
Ja du, om man vill ha en egen flashpro så ska vi ju inte ÖVERHUVUDTAGET jämföra priser med en omprogrammerad original ecu
Det är ju inte samma sak alls!
.
Manuell ecu är det rätta, men jag har kört omkring utan backspärr i 2100mil nu. Det funkar! (Fast kan kännas konstigt emellanåt när man ska ha i 5:an)
Om vi jämför pengar o hästar, vi tar där den danska ecun har som störst effektökning, dvs vid 5900rpm:
• Dansk ecu, 4000kr för 17hk. Man betalar alltså 235kr per hästkraft.
• Reflash med auto ecu, 6000kr för 29hk. Man betalar alltså 207kr per hästkraft.
(• Reflash med Manuell ecu, 9000kr för 29hk. Man betalar alltså 310kr per hästkraft).
-
- Inlägg: 4041
- Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
- Namn: Andreas Norberg
- Ort: Malmö
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Vi måste jämföra priser och vad som ingår. Annars känns det inte rätt.Malkolm skrev:anno skrev:Om man vill ha egen Flash - Pro?
Manuell ECU är givet. Reversed lock - out.
Ja du, om man vill ha en egen flashpro så ska vi ju inte ÖVERHUVUDTAGET jämföra priser med en omprogrammerad original ecu
Det är ju inte samma sak alls!
.
Manuell ecu är det rätta, men jag har kört omkring utan backspärr i 2100mil nu. Det funkar! (Fast kan kännas konstigt emellanåt när man ska ha i 5:an)
Om vi jämför pengar o hästar, vi tar där den danska ecun har som störst effektökning, dvs vid 5900rpm:
• Dansk ecu, 4000kr för 17hk. Man betalar alltså 235kr per hästkraft.
• Reflash med auto ecu, 6000kr för 29hk. Man betalar alltså 207kr per hästkraft.
(• Reflash med Manuell ecu, 9000kr för 29hk. Man betalar alltså 310kr per hästkraft).
Tror jag betalade 3000 skr.
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
- Inlägg: 1248
- Blev medlem: 18 december 2007, 23:04
- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Ort: Svärtinge
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Alla tre är otroligt billiga NA hästarMalkolm skrev:
Om vi jämför pengar o hästar, vi tar där den danska ecun har som störst effektökning, dvs vid 5900rpm:
• Dansk ecu, 4000kr för 17hk. Man betalar alltså 235kr per hästkraft.
• Reflash med auto ecu, 6000kr för 29hk. Man betalar alltså 207kr per hästkraft.
(• Reflash med Manuell ecu, 9000kr för 29hk. Man betalar alltså 310kr per hästkraft).
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....