Tändstift r20a3

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Pitejohan
Inlägg: 61
Blev medlem: 6 mars 2022, 14:35
Bil: Honda Accord
Namn: Johan Sundqvist
Ort: Västerhaninge
Has thanked: 13 times
Been thanked: 6 times

Jag står och ska byta stift på min 2011 Accord.
Men det ser ut som jag har fått fel stift.
För dom som sitter i bilen heter NGK IZFR6K11NS och har en gänglängd på 19 mm och dom jag har fått heter NGK SILZKR7C11S och har en gänglängd på 25 mm.
Kan det vara fel stift som sitter i från början eller har jag fått fel stift?
Motorn är en r20a3.
Okyu
HPC Guld Medlem
Inlägg: 1128
Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
Namn: Kangwook Yu
Ort: Sollentuna
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Hej
NGK IZFR6K11NS Bör vara orginal.

OBS! Jag skulle INTE använda dom med 25mm gänglängd, även om gängan kanske passar så är risken för att dom är för långa och kolven krockar med tändstifftet med katastrof som resultat för stor.

Mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Skriv svar