Tändstift r20a3
-
Pitejohan
- Inlägg: 61
- Blev medlem: 6 mars 2022, 14:35
- Bil: Honda Accord
- Namn: Johan Sundqvist
- Ort: Västerhaninge
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 6 times
Jag står och ska byta stift på min 2011 Accord.
Men det ser ut som jag har fått fel stift.
För dom som sitter i bilen heter NGK IZFR6K11NS och har en gänglängd på 19 mm och dom jag har fått heter NGK SILZKR7C11S och har en gänglängd på 25 mm.
Kan det vara fel stift som sitter i från början eller har jag fått fel stift?
Motorn är en r20a3.
Men det ser ut som jag har fått fel stift.
För dom som sitter i bilen heter NGK IZFR6K11NS och har en gänglängd på 19 mm och dom jag har fått heter NGK SILZKR7C11S och har en gänglängd på 25 mm.
Kan det vara fel stift som sitter i från början eller har jag fått fel stift?
Motorn är en r20a3.
-
Okyu

- Inlägg: 1128
- Blev medlem: 15 november 2004, 23:47
- Namn: Kangwook Yu
- Ort: Sollentuna
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 22 times
Hej
NGK IZFR6K11NS Bör vara orginal.
OBS! Jag skulle INTE använda dom med 25mm gänglängd, även om gängan kanske passar så är risken för att dom är för långa och kolven krockar med tändstifftet med katastrof som resultat för stor.
Mvh okyu
NGK IZFR6K11NS Bör vara orginal.
OBS! Jag skulle INTE använda dom med 25mm gänglängd, även om gängan kanske passar så är risken för att dom är för långa och kolven krockar med tändstifftet med katastrof som resultat för stor.
Mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999