Accord Cl9 Executive Säljes
-
Aruitena

- Bil: Accord CL9 Executive
- Namn: Johanna Forsberg
- Been thanked: 1 time
*Bilen ej leveransklar, se slutet i annonsen, annonsen uppdateras löpande*
*Byte mot småbil (Jazz/Yaris etc.) kan vara intressant*
Nu är det bestämt, jag säljer Accorden då vi flyttat ut på landet och låg bil här är inte optimalt. Kolla gärna in min projekt-tråd "Misshandlad CL9".
43 000 för bara bilen (ej hugget i sten, ge ett bud om du är intresserad!), 50 000 med sommarfälgarna som är slitna Löwenhart LD1 splitfälgar med krypningar och okej däck.
Vinterfälgarna ingår oavsett och är Accord generation 8-originalfälgar med bra däck.
Bilen är en Executive vilket innebär taklucka, elstol på förarsidan och K24A3-motorn. Jag är tredje ägaren.
Bilen har gått 19 150 mil.
Tråkiga punkter på bilen:
*Rost i bakskärmar
*Knarr i vänster fram (inget är glappt och besiktningen släppte igenom den UA). Förmodligen över spindeled.
*1 nyckel. Fick nya på försäkringen men då fanns bara nycklar utan fjärr, och då bangade jag.
*Glapp i styrningen. Inget som märks vid körning utan bara när man håller i hjulet. 90% säkert att det är styrväxeln.
*Servicehistorik är dålig. Servats enligt intervallerna hos första ägaren tom 2009. Efter det är boken tom. Jag bytte olja runt 5 ggr första året, och efter detta servat den normalt.
*Vänster coilover fram går ej justera hårdheten på då justeringen gick av, men går att fixa. Dvs, du behöver inte byta ut hela coilovern.
Bilen har levt ett hårt liv! Jag har försökt laga upp den en del sen jag köpte den årsskiftet 23/24 och större "operationer" jag gjort är:
*Ny koppling
*Bättre begagnad generator (500 mil)
*Bättre begagnade Tein Street Advance Coils (1000 mil)
*Hardrace camberstag/övre och undre länkarmar
*Hardrace spindelleder
*Tagit bort dem två stora ljuddämparena längst bak för mer ljud
*Monterat dragkrok
*Ny kondensator
*Ny Ac-gas
*Nya ok, belägg och skivor runt om
*Nya högtalare fram
*Enklare polering + lackförsegling
I övrigt så är det en hel del slitdelsbyten jag gjort.
*Bytt till lädersäten.
Bilen saknar baksäten då dem är på omklädning. Man får gärna titta på bilen innan, men den kommer inte kunna släppas iväg innan dess.
Jag kommer också laga bilen allt eftersom.
Jag har en del delar till bilen som man får med vid köp.
Hör gärna av er om ni har frågor, för jag har säkert glömt något!
Mvh Johanna
*Byte mot småbil (Jazz/Yaris etc.) kan vara intressant*
Nu är det bestämt, jag säljer Accorden då vi flyttat ut på landet och låg bil här är inte optimalt. Kolla gärna in min projekt-tråd "Misshandlad CL9".
43 000 för bara bilen (ej hugget i sten, ge ett bud om du är intresserad!), 50 000 med sommarfälgarna som är slitna Löwenhart LD1 splitfälgar med krypningar och okej däck.
Vinterfälgarna ingår oavsett och är Accord generation 8-originalfälgar med bra däck.
Bilen är en Executive vilket innebär taklucka, elstol på förarsidan och K24A3-motorn. Jag är tredje ägaren.
Bilen har gått 19 150 mil.
Tråkiga punkter på bilen:
*Rost i bakskärmar
*Knarr i vänster fram (inget är glappt och besiktningen släppte igenom den UA). Förmodligen över spindeled.
*1 nyckel. Fick nya på försäkringen men då fanns bara nycklar utan fjärr, och då bangade jag.
*Glapp i styrningen. Inget som märks vid körning utan bara när man håller i hjulet. 90% säkert att det är styrväxeln.
*Servicehistorik är dålig. Servats enligt intervallerna hos första ägaren tom 2009. Efter det är boken tom. Jag bytte olja runt 5 ggr första året, och efter detta servat den normalt.
*Vänster coilover fram går ej justera hårdheten på då justeringen gick av, men går att fixa. Dvs, du behöver inte byta ut hela coilovern.
Bilen har levt ett hårt liv! Jag har försökt laga upp den en del sen jag köpte den årsskiftet 23/24 och större "operationer" jag gjort är:
*Ny koppling
*Bättre begagnad generator (500 mil)
*Bättre begagnade Tein Street Advance Coils (1000 mil)
*Hardrace camberstag/övre och undre länkarmar
*Hardrace spindelleder
*Tagit bort dem två stora ljuddämparena längst bak för mer ljud
*Monterat dragkrok
*Ny kondensator
*Ny Ac-gas
*Nya ok, belägg och skivor runt om
*Nya högtalare fram
*Enklare polering + lackförsegling
I övrigt så är det en hel del slitdelsbyten jag gjort.
*Bytt till lädersäten.
Bilen saknar baksäten då dem är på omklädning. Man får gärna titta på bilen innan, men den kommer inte kunna släppas iväg innan dess.
Jag kommer också laga bilen allt eftersom.
Jag har en del delar till bilen som man får med vid köp.
Hör gärna av er om ni har frågor, för jag har säkert glömt något!
Mvh Johanna