Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
B18C4
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Hej
Skulle vilja ha lite tips och tankar på B18C4
Jag har läst på mycket om motorn nu, mest i England
Jag blev förvånad när jag läste att VTEC går in vid 4400 på denna motorn, det har jag aldrig märkt jag trodde den kom vid 6000 men det är butterfly spjällen i insuget som man hör då
Jag åkte ut igår för att se om jag inte kan på nått sätt märka nått vid 4400 men nepp, varken ljud eller bättre drag det händer inget
Pratade med Oskar om det och de sluta med att jag fick gå ut och kolla så det verkligen var en P9K ECU i den, så de inte var en chippad P30 för det hade förklarat endel. Men nejdå det satt P9K boxen som det ska.
Men oavsätt när VTEC går in så tycker jag motorn funkar fin fint i en bruksis
Men efter all läsning så verkar det gå att hitta överaskande många HK med små mods på denna motorn så varför inte se om det stämmer
Malkom : Kan du skriva specen på den B18c4 du hade och vad den gav effektmässigt
Insuget med butterfly spjäll verkar vara bra efter allt jag läst, många rekomenderar att man har kvar det. Så om ingen har bevis på motsatsen så stannar det
Jag tänkte göra följande med motorn
4-1 grenrör (påväg från usa)
Vanligt konat luftfilter (sitter på bilen)
B16b alt B18c ITR kammar (är det någon som vet om det är värt pengarna?, jag kan få tag i b16b kammar billigt från england)
Beggad race/sport katalysator
Hondata style insugspackning
Jag vill om möjligt behålla orginal avgassystem
Tankar och ideér tack
//Lars
Skulle vilja ha lite tips och tankar på B18C4
Jag har läst på mycket om motorn nu, mest i England
Jag blev förvånad när jag läste att VTEC går in vid 4400 på denna motorn, det har jag aldrig märkt jag trodde den kom vid 6000 men det är butterfly spjällen i insuget som man hör då
Jag åkte ut igår för att se om jag inte kan på nått sätt märka nått vid 4400 men nepp, varken ljud eller bättre drag det händer inget
Pratade med Oskar om det och de sluta med att jag fick gå ut och kolla så det verkligen var en P9K ECU i den, så de inte var en chippad P30 för det hade förklarat endel. Men nejdå det satt P9K boxen som det ska.
Men oavsätt när VTEC går in så tycker jag motorn funkar fin fint i en bruksis
Men efter all läsning så verkar det gå att hitta överaskande många HK med små mods på denna motorn så varför inte se om det stämmer
Malkom : Kan du skriva specen på den B18c4 du hade och vad den gav effektmässigt
Insuget med butterfly spjäll verkar vara bra efter allt jag läst, många rekomenderar att man har kvar det. Så om ingen har bevis på motsatsen så stannar det
Jag tänkte göra följande med motorn
B16b alt B18c ITR kammar (är det någon som vet om det är värt pengarna?, jag kan få tag i b16b kammar billigt från england)
Jag vill om möjligt behålla orginal avgassystem
Tankar och ideér tack
//Lars
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
race kisse, samt köpa steg2 kammar typ blox b eller liknande samt plana toppen mycket, närmare 0,75mm så kommer det att ge mycket hk.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- NilsG
- Bil: Saab x5, Berlingo
- Namn: Nils-Gunnar Johansson
ja vtec går i väldigt tidigt, runt 4500 enligt mätaren i våran (vilket är skit när man kör motorväg)
varför det är gjort så har jag ingen koll på för har aldrig kört med orginal plenum, men går det köra p28/p30 med det kvar? jag är osäker på hur det styrs
hittar du kamaxlar billigt så köp, tror det kan ge en hel del med mappning och grenrör
orginal avgas hade jag personligen bytt ut
varför det är gjort så har jag ingen koll på för har aldrig kört med orginal plenum, men går det köra p28/p30 med det kvar? jag är osäker på hur det styrs
hittar du kamaxlar billigt så köp, tror det kan ge en hel del med mappning och grenrör
orginal avgas hade jag personligen bytt ut
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
-
Lars P

- Kontakt:
Richard : Kommer inte lyfta toppen, och vill inte ha spec vassa kammar så inte mer än CTR/ITR
Nisse : Jag tror inte du kan ha kvar OEM plenum om du har P30/P28
Om jag ska mappa om den så måste jag väll köra P28/P30 för vad jag förstått så går inte det att mappa med P9K
Jag har också sökt lite för att se om det är OBD2a eller OBD2b, har inte hittat svaret tyvärr någon som vet?
Jag vill helst slippa konvertera och alltså ha kvar min P9K med orginal mapp
Kammarna verkar inte vara spec mycket vassare än orginal så jag undrar om en ommappning och då alltså konvertering till OBD1 är nödvändig
Nisse : Jag tror inte du kan ha kvar OEM plenum om du har P30/P28
Om jag ska mappa om den så måste jag väll köra P28/P30 för vad jag förstått så går inte det att mappa med P9K
Jag har också sökt lite för att se om det är OBD2a eller OBD2b, har inte hittat svaret tyvärr någon som vet?
Jag vill helst slippa konvertera och alltså ha kvar min P9K med orginal mapp
Kammarna verkar inte vara spec mycket vassare än orginal så jag undrar om en ommappning och då alltså konvertering till OBD1 är nödvändig
Senast redigerad av Lars P den 21 augusti 2009, 16:06, redigerad totalt 1 gånger.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Du kan mappa orgnialboxen med en Apexi Vafc/Neo, då är det lönt att byta kammar till ITR/EK9. Är det snuskigt billigt du kan få tag på kammarna eller? I usa kostar b16b-kammarna 1760kr/st nya.
Min motor gick jäkligt snällt, jag hade önskat att toppeffekten låg högre upp i varv, så jag rekommender att byta kammarna och ett bra 4-1 grenrör (EJ 4-2-1). Men det är min personliga åsikt.
Givetvis måste du byta avgas, men byt då till något som inte låter såmycket, tex Apexi WS2 (alt. Apexi Noir mffler).
Vill du köra med racecat? annas kan man köra med catersättare och bara montera dit caten inför besiktningen.
Sen rekommenderar jag ett CAI, det känns som att Bserie åkarna har glömt bort att CAI ger mest valuta för pengarna fortfarande. Nu för tiden är det nästan bara Kseriefolk som kör med CAI.
Min gamla b18c4 hade Bloxinsug, shortram med K&Nfilter, 5zigen grenrör med 2,5"kollektor, 2,5" catersättare och ett hemmabyggt 2"avgas med 2st stora simonsdämpare, hade även EK9 remhjulspulleyn och blåa vakumslangar. Fick ut 201hk i motorn på ljugarbänken.
Min motor gick jäkligt snällt, jag hade önskat att toppeffekten låg högre upp i varv, så jag rekommender att byta kammarna och ett bra 4-1 grenrör (EJ 4-2-1). Men det är min personliga åsikt.
Givetvis måste du byta avgas, men byt då till något som inte låter såmycket, tex Apexi WS2 (alt. Apexi Noir mffler).
Vill du köra med racecat? annas kan man köra med catersättare och bara montera dit caten inför besiktningen.
Sen rekommenderar jag ett CAI, det känns som att Bserie åkarna har glömt bort att CAI ger mest valuta för pengarna fortfarande. Nu för tiden är det nästan bara Kseriefolk som kör med CAI.
Min gamla b18c4 hade Bloxinsug, shortram med K&Nfilter, 5zigen grenrör med 2,5"kollektor, 2,5" catersättare och ett hemmabyggt 2"avgas med 2st stora simonsdämpare, hade även EK9 remhjulspulleyn och blåa vakumslangar. Fick ut 201hk i motorn på ljugarbänken.
-
Lars P

- Kontakt:
Jag bör kunna få hem kammar för ca 2000krmalkolm666 skrev:Du kan mappa orgnialboxen med en Apexi Vafc/Neo, då är det lönt att byta kammar till ITR/EK9. Är det snuskigt billigt du kan få tag på kammarna eller? I usa kostar b16b-kammarna 1760kr/st nya.
Väldigt bra för min del att det går att mappa med apexi, ska forska mer i det
4-1 grenrör är påväg från usamalkolm666 skrev:Min motor gick jäkligt snällt, jag hade önskat att toppeffekten låg högre upp i varv, så jag rekommender att byta kammarna och ett bra 4-1 grenrör (EJ 4-2-1). Men det är min personliga åsikt.
Jag lär bygga ett eget avgasmalkolm666 skrev:Givetvis måste du byta avgas, men byt då till något som inte låter såmycket, tex Apexi WS2 (alt. Apexi Noir mffler).
Jag vill ha Kat på min bruksbil (Principfråga som vi inte behöver diskutera här
Jag har ju nu orginal slangen och sen en bit alu rör och sen filteret, på MB6 går det inte att få in luft till utrymmet innanför innerskärmen som man kan på typ alla andra civic / CRX så jag kommer ha kvar filtret i motorrummetmalkolm666 skrev:Sen rekommenderar jag ett CAI, det känns som att Bserie åkarna har glömt bort att CAI ger mest valuta för pengarna fortfarande. Nu för tiden är det nästan bara Kseriefolk som kör med CAI.
Sweet då bör jag kunna få liknande med den setup jag tänkt utmalkolm666 skrev:Min gamla b18c4 hade Bloxinsug, shortram med K&Nfilter, 5zigen grenrör med 2,5"kollektor, 2,5" catersättare och ett hemmabyggt 2"avgas med 2st stora simonsdämpare, hade även EK9 remhjulspulleyn och blåa vakumslangar. Fick ut 201hk i motorn på ljugarbänken.
Senast redigerad av Lars P den 21 augusti 2009, 19:00, redigerad totalt 1 gånger.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 22 times
"Jag har också sökt lite för att se om det är OBD2a eller OBD2b, har inte hittat svaret tyvärr någon som vet?"
det är OBD2 men OBD1 kontakter på härva o ecu.(om du niu ska köra med orginal härva)
det går o köra p28 /P30 med orginal insug, men krävs lite lödande o lite fler komponenter i ecu, sök på "IAB in p28" på pgmfi.org.
mvh okyu
det är OBD2 men OBD1 kontakter på härva o ecu.(om du niu ska köra med orginal härva)
det går o köra p28 /P30 med orginal insug, men krävs lite lödande o lite fler komponenter i ecu, sök på "IAB in p28" på pgmfi.org.
mvh okyu
Senast redigerad av Okyu den 21 augusti 2009, 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
-
Lars P

- Kontakt:
Jag har fått veta idag att det är nån form av muterad OBD1
Men då jag numera vet att man kan ställa lite apexi så känns det ointressant
Men då jag numera vet att man kan ställa lite apexi så känns det ointressant
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
Lars P

- Kontakt:
Jo jag försökte
Det var ren plåt bakom dimljushålen
Det var ren plåt bakom dimljushålen
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 52 times
Gillar b18c6 kammarna det låga kompet det är i denna motor?
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
-
Malkolm
det är ju knappt lägre komp än i en b16, så då dem kammarna funkar klockrent i en b16 så funkar dem även klockrent i en b18c4.
Och det skiljer ju inte så mycket i komp mellan b18c6 vs b18c4.
På samma bänk där min b18c4 med kopia på ITRinsuget hade 201hk så hade en ITRmotor med Todagrenrör och bättre avgas 208hk. Med samma yttre delar så skiljer det inte så mycket effekt mellan dessa motorer. Men ITRmotorn är roligare desto mera man varvar den, GSRmotorn funkar jättebra att varva med fast den blir bara tamare och tamare upptill.
Och det skiljer ju inte så mycket i komp mellan b18c6 vs b18c4.
På samma bänk där min b18c4 med kopia på ITRinsuget hade 201hk så hade en ITRmotor med Todagrenrör och bättre avgas 208hk. Med samma yttre delar så skiljer det inte så mycket effekt mellan dessa motorer. Men ITRmotorn är roligare desto mera man varvar den, GSRmotorn funkar jättebra att varva med fast den blir bara tamare och tamare upptill.
Senast redigerad av Malkolm den 21 augusti 2009, 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
-
Lars P

- Kontakt:
Ja men detta gick ju bra, fått svar på allt jag undrade
Tack alla
Tack alla
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Den där myten med att vassa kammar MÅSTE ha mycke komp stämmer inte, Rocket gjorde ett test för några år sen med 3 olika steg på kammar i en iövrigt original motor. Steg 3 kammarna gav alltid mest effekt, när han gjorde ett referenstest med en högkomps motor så gav den motorn mer effekt med alla kammar än lågkomps motorn.
Den största skillnaden mellan högkomps motorn och lågkompsmotorn blev ju givetvis med dom vassaste kammarna eftersom dom kom mer till sin rätt när dom får den högre kompressionen.
Den största skillnaden mellan högkomps motorn och lågkompsmotorn blev ju givetvis med dom vassaste kammarna eftersom dom kom mer till sin rätt när dom får den högre kompressionen.
Kristian, Hondalös.
Vi kan väl passa på och fråga här Lars eftersom vi inte var säkra?
Någon kanske vet om det är samma spjällhuspackning på B18c4 som på någon annan B16/B18?
E: Jag verkar ha hittat svaret på min egen fråga. Tydligen delar inte c4 spjällhuspackning med någon annan B serie...

Någon kanske vet om det är samma spjällhuspackning på B18c4 som på någon annan B16/B18?
E: Jag verkar ha hittat svaret på min egen fråga. Tydligen delar inte c4 spjällhuspackning med någon annan B serie...
Senast redigerad av Tahiti den 22 augusti 2009, 10:29, redigerad totalt 1 gånger.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Förlåt för att jag lånar tråden men jag kör också en mb6 med b18c4.
Bilen är på lack efter P skada och kan inte mäta själv nu, någon som har en aning hur stort spjällhuset är orginal?
Kan inte så mycket om bilar, men ska beställa alu rör o filter till bilen nu, går det att köra 3" på orginal spjällhus? eller är det för stort kanske ?
Ska även passa på att fråga om råd, folk som har invändningar eller tips.
Det sitter ett skunk 2 insug på nu, ett grenrör från ebay, kommer inte ihåg märke.
Har ett par JDM itr kammar som ska monteras, ska lämnas in på Stockholm turbo center för mappning och avgassystem också.
har ett par bosch röda spridare 349 cc liggandes, är de någon mening med att montera dem ??
testade men dem går inte in i original fuelrail. då är det ju antingen att borra större hål eller köpa ny ? som sagt, är det värt det ??
Finns det några mer grejer jag kan köra på ?? inte övedriva nu saker för 10 000 haha.. ( ÄR STUDENT= FINANSKRIS TILL MAX ) typ saker som att byta bränslepump till ITR elr nåt. kom med förslag, råd och vägledning då jag som sagt inte kan mycket om bilar. men en sak kan jag och vet jag, jag älskar min bil
.
PMa. !!!!!
Sorry Lars för att jag lånade tråden. tyckte de va onödigt att skapa en med samma rubrik eller liknande.
PMa!!!!!
Mvh Christopher :thumbup:
Bilen är på lack efter P skada och kan inte mäta själv nu, någon som har en aning hur stort spjällhuset är orginal?
Kan inte så mycket om bilar, men ska beställa alu rör o filter till bilen nu, går det att köra 3" på orginal spjällhus? eller är det för stort kanske ?
Det sitter ett skunk 2 insug på nu, ett grenrör från ebay, kommer inte ihåg märke.
Har ett par JDM itr kammar som ska monteras, ska lämnas in på Stockholm turbo center för mappning och avgassystem också.
har ett par bosch röda spridare 349 cc liggandes, är de någon mening med att montera dem ??
testade men dem går inte in i original fuelrail. då är det ju antingen att borra större hål eller köpa ny ? som sagt, är det värt det ??
Finns det några mer grejer jag kan köra på ?? inte övedriva nu saker för 10 000 haha.. ( ÄR STUDENT= FINANSKRIS TILL MAX ) typ saker som att byta bränslepump till ITR elr nåt. kom med förslag, råd och vägledning då jag som sagt inte kan mycket om bilar. men en sak kan jag och vet jag, jag älskar min bil
PMa. !!!!!
Sorry Lars för att jag lånade tråden. tyckte de va onödigt att skapa en med samma rubrik eller liknande.
PMa!!!!!
Senast redigerad av Zhoom den 22 augusti 2009, 17:36, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->|[b]VTEC[/b]|<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Civic MB6 VTI [i]1.8vtec[/i] -98<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tack till Södertälje bilverkstad för all hjälp och vänligt bemötande.
<!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Civic MB6 VTI [i]1.8vtec[/i] -98<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Spridare är bra att byta men inte ett absolut krav, sen tycker jag att du ska skita i att lämna bilen på mappning hos turboteknik och lämna den till Kraft här på forumet istället. Han har garanterat mappat fler Hondor och det blir med största sannorlikhet billigare åxå.
Kristian, Hondalös.
Är du säker på spjällhuspackningen? Insugspackningen är ju mycket riktigt helt olika men det ska ju även spjällhuspackningen vara. Jag ska skära ut en B18c5 spjällhuspackning nästa helg och det vore kul att jämföra den med en B18c4, någon som vill skruva som bor i Stockholm? :prop:NilsG skrev:spjällhuspackningen är la lika, det är insugspackningen som skiljer
Zhoom, ska du ha en insugspackning när jag ändå skär ut några?
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
-
Malkolm
En fråga till Zhoom: Hur gör turbocenter din bil mappbar? Det jag vill komma fram till är att de har nog själva inte en aning, så jag rekommender Kraft, men först måste du göra din bil mappningsbar, det finns flera sätt, tex Apexi Vafc, P28 ecu och konverharness, Hondata S300..
Om spridarna är för grova så har du köpt för nya spridare, skaffa röda Saab spridare ifrån gammal 9000 2.3l.
Tahiti: starta en egen tråd när du har helt nya frågor som inte är relevanta i denna tråd. Sen ska du inte tvivla på Nils ord, om han säger att det passar så passar det.
Om spridarna är för grova så har du köpt för nya spridare, skaffa röda Saab spridare ifrån gammal 9000 2.3l.
Tahiti: starta en egen tråd när du har helt nya frågor som inte är relevanta i denna tråd. Sen ska du inte tvivla på Nils ord, om han säger att det passar så passar det.
Senast redigerad av Malkolm den 23 augusti 2009, 11:19, redigerad totalt 1 gånger.
haha men va.. vart kom allt snack om insugspackningar ifrån?.. :s 
jag undrade om själv "utgången" på spjällhuset är tillräckligt stort för att köra 3" insugsRÖR till luftfilter.
tack endå för alla svaren om packningarna

<malkom>
Det ved jag faktiskt inte och det har du rätt i, pratade med en kompis igår och det ser ut som att vi kommer mappa tillsammans hos kraft.
Okej, kan du PMa lite mer info om det där med mappningsbar grejerna?? =)
Tack på förhand.
Mvh Christopher
jag undrade om själv "utgången" på spjällhuset är tillräckligt stort för att köra 3" insugsRÖR till luftfilter.
tack endå för alla svaren om packningarna
<malkom>
Det ved jag faktiskt inte och det har du rätt i, pratade med en kompis igår och det ser ut som att vi kommer mappa tillsammans hos kraft.
Okej, kan du PMa lite mer info om det där med mappningsbar grejerna?? =)
Tack på förhand.
Mvh Christopher
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->|[b]VTEC[/b]|<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Malkolm, eftersom Lars startat tråden och det handlar om hans motor så passade jag på att fråga då han och jag diskuterat detta angående just hans motor. Så det var inte helt irrelevant faktiskt. Dessutom har vi ju fått ett svar av Nils, och det är ju alldeles utmärkt information för både Lars och mig.
-
Lars P

- Kontakt:
Zhoom : Bra att du ska mappa hos kraft så du får det rätt. Du kan inte bra åka dit med din bil som den är nu dock utan du behöver ett av de alternativen Malkom skrev. ta dig lite tid och sök på dom så du förstår vad det är innan du köper nått
Ja du kan använda ett 3" om du har en gummi muff som går att spänna ner mot spjället utan att de läcker.
Jag kan mäta spjället nån dag så får vi se hur det är i jämförelse med andra B-serie
Ja du kan använda ett 3" om du har en gummi muff som går att spänna ner mot spjället utan att de läcker.
Jag kan mäta spjället nån dag så får vi se hur det är i jämförelse med andra B-serie
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- Paul H

- Bil: Civic
- Namn: Paul Tuveneld
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 2 times
Går det att byta till ITR topp och insug, istället för bara kammarna?Lars P skrev:Jag tänkte göra följande med motorn
Paul Tuveneld
jag lånar tråden lite.. det går även att slipa ner spridarna på själva plasten funkar utmärkt. (har stora spridare som sprider upp 70 procent mera)Zhoom skrev:Förlåt för att jag lånar tråden men jag kör också en mb6 med b18c4.
Finns det några mer grejer jag kan köra på ?? inte övedriva nu saker för 10 000 haha.. ( ÄR STUDENT= FINANSKRIS TILL MAX ) typ saker som att byta bränslepump till ITR elr nåt. kom med förslag, råd och vägledning då jag som sagt inte kan mycket om bilar. men en sak kan jag och vet jag, jag älskar min bil.
PMa. !!!!!
PMa!!!!!
Jimmie thungren