Luft i bromsarna????? AKUT!
jaha, då har jag bytt mina bromslangar och bromsoljan, och följde peters tips när jag luftade, meen nu e det så att när motorn inte är igång känns pedalen stum och fin, men när jag startar och provbromsar försiktigt så tar bromsarna, men inte alls stumt och sjunker ner till botten till en sten, betyder det att det e luft i systemet ändå? var ju inte en endaste bubbla när jag luftade.. eller e det nåt annat vajsing? <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
vore tacksam för snabba svar då <!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo-->
vore tacksam för snabba svar då <!--emo&:crybaby:-->
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Luft i systemet- Bara att lufta vidare.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
tack, misstänkte att det var det och luftade vidare och det gjorde susen! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
SPEEDFREAK
-
darthv
- Namn: Christian T
- Been thanked: 7 times
såg nånstans att man skulle lufta i ordningen -
- höger bak - vänser bak - höger fram - vänster fram
förutsatt att huvudcylindern sitter närmast vänster framhjul.
- höger bak - vänser bak - höger fram - vänster fram
förutsatt att huvudcylindern sitter närmast vänster framhjul.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
Så är det inte på civic EG, men kan ju vara olikt på CTR...
EG: Höger bak, Vänster fram, Vänster bak, Höger fram
EG: Höger bak, Vänster fram, Vänster bak, Höger fram
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag har aldrig luftat i någon speciell ordning, och jag har då aldrig varit med om några problem med luftningen, känns lite som det kvittar i vilken ordning man tar vilket hjul, bara man gör det ordentligt.
ursäktar att jag lånar tråden lite...
mina bromsar är typ lika som dina där men jag har inte gjort något med dom annat än använt dom.
hände efter att jag låg och gled i en lagom trevlig hastighet och blev tvungen att nita ordentligt sen har inte bromsarna varit lika fasta och fina.
kan det vara att det bildats gas i systemet på grund av värmen?
hjälp tack
mina bromsar är typ lika som dina där men jag har inte gjort något med dom annat än använt dom.
hände efter att jag låg och gled i en lagom trevlig hastighet och blev tvungen att nita ordentligt sen har inte bromsarna varit lika fasta och fina.
kan det vara att det bildats gas i systemet på grund av värmen?
hjälp tack
[i]Tommy Wikström[/i]
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Äger Mazda Mx-5 Miata års-00
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Krolleg
- Bil: Civic type R -05
- Namn: Kristoffer Gustafsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Vet inte vad det kan vara. men kolla så att bromsarna ser hela å fina ut. gör dom det så kan det kanske va dags att byta bromsolja.
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
HPC member #1262
Civic Type R -05
ingen fara kollade dom tidigare i veckan och dom är bara på hälften så det borde inte vara någon fara.
[i]Tommy Wikström[/i]