Jag röstade på Piratpartiet, men inte för att jag är en mjukvarusnattande jäkel som inte vill betala för mig utan för att jag
tröttnat på att vi får ett övervakningssamhälle som inte fan hjälper ett skit.
Så du menar om ingen röstade så slutar vi alla att existera ?Charly skrev:Hur är inte att rösta att rösta Christian?
Att du inte röstade är precis samma sak som om du inte existerade...

Så du menar om ingen röstade så slutar vi alla att existera ?Chrille79 skrev:<!--quoteo(post=551420:date=7 Jun 2009, 21:45:29:name=Charly)--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly 4 7 Jun 2009, 21:45:29) <a href="index.php?act=findpost&pid=551420"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hur är inte att rösta att rösta Christian?
Att du inte röstade är precis samma sak som om du inte existerade...
Krister: Läss mitt inlägg igen.. Och läs rätt...Krister skrev:Moderat och kryssade i Fjellner eller vad han heter, jag ville ha dit nån ung förmåga som är hungrig på att förändra...
Clabbe: Läs ditt inlägg igen och se hur väl det rimmar med SD... första stycket sure... men resten, absolut inte.
faktiskt så gjorde jag det...tanken var att gå och rösta idag, men det kändes viktigare att svarva svänghjul få rätt tryck på lamellen =)Charly skrev:rejsmeckade du bort hela veckans möjlighet att poströsta eller rösta i förtid också?
Clabbe skrev:Är det humant och mänskligt att asyl sökande eller andra invandrare med hög kompetensutbildning inte får jobb i Sverige pga att de inte talar språket eller har för "konstigt" efternamn? Att dessa människor får istället försörja sig som lokalvårdare eller kanske jobba på McD.
Har Sverige verkligen råd att ignorera den kompetens som finns och som kommer med invandringen?
Varför måste man kunna Svenska?
Räcker inte Engelska? Iom att Sverige är ett av de länderna i Europa med högst engelska kunskaper som icke modersmål.
Jag talar ingen tjeckiska men det är inget problem för mig att få ett jobb eftersom jag talar Engelska som är oftast "company language" här nere.. Varför skulle inte det funka i Sverige?
Point taken..moggesthlm skrev:Vi har fortfarande en stor grupp människor som inte behärskar engelskan, tex dom äldre som ofta är i behov av sjukvård. Där funkar det inte med engelsk talande doktor eller nån med skitdålig svenska. För hör man dåligt är det extremt svårt att uppfatta vad nån säger som bryter.