Hur röstade ni i europavalet
givetvis kan vi ha lite diskussion också 
Jag röstade på Piratpartiet, men inte för att jag är en mjukvarusnattande jäkel som inte vill betala för mig utan för att jag
tröttnat på att vi får ett övervakningssamhälle som inte fan hjälper ett skit.
Jag röstade på Piratpartiet, men inte för att jag är en mjukvarusnattande jäkel som inte vill betala för mig utan för att jag
tröttnat på att vi får ett övervakningssamhälle som inte fan hjälper ett skit.
Medlem 427
O mitt alternativ fanns inte med. Blankt???? Är för dåligt insatt för att rösta på något parti men givetvis röstade jag ändå.
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Inget parti, han röstade blankt alltså.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Piratpartiet - i brist på annat. Och det är mest för att jag är en mjukvarusnattande jävel.
För övrigt så spelar det mindre roll för min del vilka som vinner, känns mest som pest eller kolera ändå.
För övrigt så spelar det mindre roll för min del vilka som vinner, känns mest som pest eller kolera ändå.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Jag låg hemma och pilla i navlen. Fel? kanske. Men är EU motståndare från början så då ser jag inte heller varför jag ska engagera mig.
Men att inte rösta är ju oxå att rösta.
Men att inte rösta är ju oxå att rösta.
Gammal räv...
Det är tyvärr många som tänker så. Men ju färre som röstar, desto större är sannolikheten att extremister kommer med, som exempelvis sverigedemokraterna. Detta reflekterar dock inte hur samhället i stort vill ha det. Men som sagt, ju färre det är som röstar, desto mer påverkar en enstaka röst...
Mvh,
Mvh,
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Om jag skulle ha röstat, så hade det hamnat på Piraterna eller Svergiedemokraterna.
SD eftersom de är de enda som vågar säga nått om att invandringspolitiken i Sverige är helt käpp rätt åt helvete.
Kalla mig rasist eller va fan ni vill, det skiter jag totalt i för jag är andra generationens invandrare själv.
Om ni är så närsynta att ni inte ser att den politik som finns nu inte ens är human så får det stå för er.
Att växa upp i ett land och lära sig dess seder och bruk och sen inte ens kunna vara stolt över landet utan att bli kallad rasist, då e det nått som är totalt galet i samhället.
Jag ser det så här...
Är det humant att ha invandrare internerade på flyktingförläggningar?
Att ha dem internerade i lång tid, i många fall i flera år?
Att de under denna tid integrerar sig själva in i samhället, barnen lär sig språket, får kompisar, vänner och nån kanske börjar jobba...
De skapar ett nytt stabilt liv och ser en ljus framtid i ett land där de känner sig stolta och trygga, och efter ett par år så säger myndigheterna att nej, ni får inte asyl i Sverige och ska lämna landet..
Är det humant?
Är det humant och mänskligt att asyl sökande eller andra invandrare med hög kompetensutbildning inte får jobb i Sverige pga att de inte talar språket eller har för "konstigt" efternamn? Att dessa människor får istället försörja sig som lokalvårdare eller kanske jobba på McD.
Har Sverige verkligen råd att ignorera den kompetens som finns och som kommer med invandringen?
Varför måste man kunna Svenska?
Räcker inte Engelska? Iom att Sverige är ett av de länderna i Europa med högst engelska kunskaper som icke modersmål.
Jag talar ingen tjeckiska men det är inget problem för mig att få ett jobb eftersom jag talar Engelska som är oftast "company language" här nere.. Varför skulle inte det funka i Sverige?
Stäng gränserna, ta hand om de flyktingar som redan idag sitter på anläggningarna och snabba på handläggningstiden.
Utred vilka som har speciela kompetenser, stöd dem som behöver riktigt stöd, hjälp till med svenska/engelska undervisning och behandla dem humant.
När Sverige har kommit i balans igen med antalet asylsökande och invandrare så kan man öppna gränserna igen men ta emot dem i den takt som de kan tas hand om på ett effektivt och humant vis.
Som det är idag är det inget humant system som jag ser det.
Och om ens nått av de "etablerade" partierna skulle öppna sin trut om förslag så blir det automatiskt ett helvetes hallå i alla medier och de blir utpekade som rasister och de backar för det är ju politisk självmord-
Och rasist är ju ingen i Sverige som vill bli kallad för det är det fulaste man kan vara.... tydligen.
SD eftersom de är de enda som vågar säga nått om att invandringspolitiken i Sverige är helt käpp rätt åt helvete.
Kalla mig rasist eller va fan ni vill, det skiter jag totalt i för jag är andra generationens invandrare själv.
Om ni är så närsynta att ni inte ser att den politik som finns nu inte ens är human så får det stå för er.
Att växa upp i ett land och lära sig dess seder och bruk och sen inte ens kunna vara stolt över landet utan att bli kallad rasist, då e det nått som är totalt galet i samhället.
Jag ser det så här...
Är det humant att ha invandrare internerade på flyktingförläggningar?
Att ha dem internerade i lång tid, i många fall i flera år?
Att de under denna tid integrerar sig själva in i samhället, barnen lär sig språket, får kompisar, vänner och nån kanske börjar jobba...
De skapar ett nytt stabilt liv och ser en ljus framtid i ett land där de känner sig stolta och trygga, och efter ett par år så säger myndigheterna att nej, ni får inte asyl i Sverige och ska lämna landet..
Är det humant?
Är det humant och mänskligt att asyl sökande eller andra invandrare med hög kompetensutbildning inte får jobb i Sverige pga att de inte talar språket eller har för "konstigt" efternamn? Att dessa människor får istället försörja sig som lokalvårdare eller kanske jobba på McD.
Har Sverige verkligen råd att ignorera den kompetens som finns och som kommer med invandringen?
Räcker inte Engelska? Iom att Sverige är ett av de länderna i Europa med högst engelska kunskaper som icke modersmål.
Jag talar ingen tjeckiska men det är inget problem för mig att få ett jobb eftersom jag talar Engelska som är oftast "company language" här nere.. Varför skulle inte det funka i Sverige?
Stäng gränserna, ta hand om de flyktingar som redan idag sitter på anläggningarna och snabba på handläggningstiden.
Utred vilka som har speciela kompetenser, stöd dem som behöver riktigt stöd, hjälp till med svenska/engelska undervisning och behandla dem humant.
När Sverige har kommit i balans igen med antalet asylsökande och invandrare så kan man öppna gränserna igen men ta emot dem i den takt som de kan tas hand om på ett effektivt och humant vis.
Som det är idag är det inget humant system som jag ser det.
Och om ens nått av de "etablerade" partierna skulle öppna sin trut om förslag så blir det automatiskt ett helvetes hallå i alla medier och de blir utpekade som rasister och de backar för det är ju politisk självmord-
Och rasist är ju ingen i Sverige som vill bli kallad för det är det fulaste man kan vara.... tydligen.
Благодаря мутра!
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Så du menar om ingen röstade så slutar vi alla att existera ?Charly skrev:Hur är inte att rösta att rösta Christian?
Att du inte röstade är precis samma sak som om du inte existerade...
Å vi alla är ju olika å vi visar vårt missnöje på olika sätt. Att inte rösta är mitt sätt att visa. Må kanske vara fel. Men nu finns jag inte så då slipper jag bry mig i fortsättningen.
Gammal räv...
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Jag missa detta helt
var ju Honda träff i västerås ju
var ju Honda träff i västerås ju
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Så du menar om ingen röstade så slutar vi alla att existera ?Chrille79 skrev:<!--quoteo(post=551420:date=7 Jun 2009, 21:45:29:name=Charly)--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly 4 7 Jun 2009, 21:45:29) <a href="index.php?act=findpost&pid=551420"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hur är inte att rösta att rösta Christian?
Att du inte röstade är precis samma sak som om du inte existerade...
Å vi alla är ju olika å vi visar vårt missnöje på olika sätt. Att inte rösta är mitt sätt att visa. Må kanske vara fel. Men nu finns jag inte så då slipper jag bry mig i fortsättningen.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag tror på att man har möjlighet till en förändring, nu får "vi" in några från piratpartiet och förhoppningsvis kan de göra en förändring.
Medlem 427
Moderat och kryssade i Fjellner eller vad han heter, jag ville ha dit nån ung förmåga som är hungrig på att förändra...
Clabbe: Läs ditt inlägg igen och se hur väl det rimmar med SD... första stycket sure... men resten, absolut inte.
Clabbe: Läs ditt inlägg igen och se hur väl det rimmar med SD... första stycket sure... men resten, absolut inte.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
jag hann inte dit pga rejsmeck 
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Clabbe
Krister: Läss mitt inlägg igen.. Och läs rätt...Krister skrev:Moderat och kryssade i Fjellner eller vad han heter, jag ville ha dit nån ung förmåga som är hungrig på att förändra...
Jag skrev "SD eftersom de är de enda som vågar säga nått om att invandringspolitiken i Sverige är helt käpp rätt åt helvete."
och under det Jag ser det så här...
Skrev inte att jag stödjer deras åsikter, bara att de är de enda som vågar säga nått..
Благодаря мутра!
faktiskt så gjorde jag det...tanken var att gå och rösta idag, men det kändes viktigare att svarva svänghjul få rätt tryck på lamellen =)Charly skrev:rejsmeckade du bort hela veckans möjlighet att poströsta eller rösta i förtid också?
annars hade jag röstat M som vanligt.
Men när jag tänker efter så är jag för dåligt insatt i vad frågan gäller, så jag anser egentligen inte mig ha något rösträtt.
just nu hinner jag tyvärr inte engagera mig i sådant.
Johan Grönberg
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
sket i att rösta iomed att det inte spelar nån jävla roll vad jag säger hur mycket jag än säger det. Men skulle jag röstat så hade det troligtivis varit på SD av samma orsak som clabbe. + att de vill ut ur EU, låta jaktlagar bland annat styras lokalt m.m. EU är en bra idé som barkat ur och fråntar oss våra egna rättigheter.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Ecci du skulle ha kollat Junilistan, dom tar upp precis dom saker du skriver i sitt valmanifest...
Det där med att inte rösta som ett statement är ju skevt... det är ju svårt för "makthavarna" att urskilja dom som vill säga något med sitt icke röstande och dom som inte "hann". Därför har man alternativet att rösta blankt.
Jag gillar Hollands system där man får inskränkningar i sina medborgerliga rättigheter om man inte röstar, visst det är inga stora grejer men det är en markering att man ska ta sitt ansvar.
Det där med att inte rösta som ett statement är ju skevt... det är ju svårt för "makthavarna" att urskilja dom som vill säga något med sitt icke röstande och dom som inte "hann". Därför har man alternativet att rösta blankt.
Jag gillar Hollands system där man får inskränkningar i sina medborgerliga rättigheter om man inte röstar, visst det är inga stora grejer men det är en markering att man ska ta sitt ansvar.
Senast redigerad av Kristian den 8 juni 2009, 07:42, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag tycker man borde införa röstplikt istället för rösträtt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
Clabbe skrev:Är det humant och mänskligt att asyl sökande eller andra invandrare med hög kompetensutbildning inte får jobb i Sverige pga att de inte talar språket eller har för "konstigt" efternamn? Att dessa människor får istället försörja sig som lokalvårdare eller kanske jobba på McD.
Vi har fortfarande en stor grupp människor som inte behärskar engelskan, tex dom äldre som ofta är i behov av sjukvård. Där funkar det inte med engelsk talande doktor eller nån med skitdålig svenska. För hör man dåligt är det extremt svårt att uppfatta vad nån säger som bryter.
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Jag röstade blankt. Fanns ju tyvärr inte med som alternativ. Tycker inte det finns några vettiga partier i dagens läge.
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Jag va så bakis efter träffen i v-rås så jag satt hemma o lira poker istället 
Bilar i dagsläget:
Galant (utställningsprojekt) -89
Honda CRX V-Tec -91
Chrysler Stratus 2,5l v6 -97
Volvo 855 -95
Galant (utställningsprojekt) -89
Honda CRX V-Tec -91
Chrysler Stratus 2,5l v6 -97
Volvo 855 -95
-
Clabbe
Point taken..moggesthlm skrev:Vi har fortfarande en stor grupp människor som inte behärskar engelskan, tex dom äldre som ofta är i behov av sjukvård. Där funkar det inte med engelsk talande doktor eller nån med skitdålig svenska. För hör man dåligt är det extremt svårt att uppfatta vad nån säger som bryter.
Dock så tror jag fortfarande att det tillskottet med läkare som skulle kunna införas skulle då frigöra de "inhemska" läkarna såp att dessa skulle kunna ta hand om de människor som inte talar annat än Svenska.
Tror också att det är mer spetskompetens som kirurger eller liknande som skulle utgöra den engelska delen då dessa sällan
har direkt kontakt med patienten i mer än ett parr minuter eller liknande.
Samtidigt så kan även kompetensen användas i andra miljöer som forskning och laboratorier.
Där patient kontakt inte alltid är så hög.
Благодаря мутра!
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Har faktiskt stött på flertalet läkare som talar dålig svenska, vet inte hur de klarade proven eller vad de nu gör för att få vara läkare i Sverige men svenska var inte deras starka sida. Jag litar på att de är duktiga läkare men tycker det är lite märkligt att de talar svenska så dåligt. En läkares jobb är till stor del att tala med patienten och är det fel patient som inte är så haj på språk själv kan det bli trassel.
Trist bara att se att ingenjörer går och skurar golv i skolor och liknande när de kan göra mer nytta än så med rätt vägledning.
Jag röstade förövrigt på pirat. Tycker namnet är fjantigt, känns som ett oseriöst parti men jag tog dem eftersom jag är trött på alla de dåliga politikerna som kör över folket. FRA och IPRED har ju kränkt rättigheterna ordentligt och det blir mer och mer ett polissamhälle där storebror är överallt och det är fan inte okej.
Vi lever ju i en demokrati men jag fick inte rösta angående FRA eller IPRED, fick ni?
De kan rösta om trängselskatten i sthlm men inte om FRA eller IPRED. Sen svinar de till det genom att rösta om och om igen tills de får det svaret de vill ha, sen slutar de helt enkelt fråga folket. De kommer knappast fråga om trängselskatten eller om vi vill vara kvar i EU eller inte. Som att hyra en film som verkar bra, se den och sen konstatera att den var inget vidare men vara fast med den för all evighet.
Trist bara att se att ingenjörer går och skurar golv i skolor och liknande när de kan göra mer nytta än så med rätt vägledning.
Jag röstade förövrigt på pirat. Tycker namnet är fjantigt, känns som ett oseriöst parti men jag tog dem eftersom jag är trött på alla de dåliga politikerna som kör över folket. FRA och IPRED har ju kränkt rättigheterna ordentligt och det blir mer och mer ett polissamhälle där storebror är överallt och det är fan inte okej.
Vi lever ju i en demokrati men jag fick inte rösta angående FRA eller IPRED, fick ni?
De kan rösta om trängselskatten i sthlm men inte om FRA eller IPRED. Sen svinar de till det genom att rösta om och om igen tills de får det svaret de vill ha, sen slutar de helt enkelt fråga folket. De kommer knappast fråga om trängselskatten eller om vi vill vara kvar i EU eller inte. Som att hyra en film som verkar bra, se den och sen konstatera att den var inget vidare men vara fast med den för all evighet.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Du har dock varit med och valt partierna som bestämmer, det är det som är demokrati.
Själv röstade jag piratpartiet i riksdagsvalet också, kanske du med gjorde för den delen, därför att jag tycker de få frågor de tar upp är såpass mycket mer viktiga än alla andra frågor där partierna för övrigt är ganska gråa och går ungefär åt samma håll.
Sjukvård, barnomsorg, arbetslöshet, skatter etc är frågor som alltid kommer vara i fokus, men det behövs några som utan omsvep säger tvärt nej till korkade storebrorslagar, därför röstade jag på vad som mer eller mindre är ett enfrågeparti.
Själv röstade jag piratpartiet i riksdagsvalet också, kanske du med gjorde för den delen, därför att jag tycker de få frågor de tar upp är såpass mycket mer viktiga än alla andra frågor där partierna för övrigt är ganska gråa och går ungefär åt samma håll.
Sjukvård, barnomsorg, arbetslöshet, skatter etc är frågor som alltid kommer vara i fokus, men det behövs några som utan omsvep säger tvärt nej till korkade storebrorslagar, därför röstade jag på vad som mer eller mindre är ett enfrågeparti.