Olycka med BMW

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
boltis
Kontakt:

Jaha, eftersom det varit lite diskussioner här om olyckor som folk varit inblandade i, och om hur folk har klarat sig och så vidare lägger jag här upp bild o en länk till hur det såg ut efter det att en polare till mig kraschade i våras. Vill inte tänka mig hur det hade gått om han kört i en liten honda civic eller annan småbil. Bmw va inte vacker efter detta.

Lite bakgrund:

Detta hände en söndagkväll, Alex som min polare heter skulle åka till jobbet för att jobba natt. Vart lite halvstressad hemma, hann inte äta middag utan skulle åka iväg till Statoil för att handla en baguette för att ta med till jobbet. Mörkt ute samtidigt som det regnade. Han gasa väl på en del, inte säker på hastighet men det var väl ca 110 km på 90 väg. Säkerligen inget ovanligt för någon av oss. Inte för mig ivarjefall om man skall vara ärlig. Helt ok mönsterdjup på däcken. Nåja, en vattenplaning blev det ivarjefall, korsade andra körbanan, missade en annan bil med ca 50 meter. Låter kanske mycket men det handlar inte om många sekunder. Flyger över det där vägräcket ni ser på de andra bilderna. Ner för slänten. Han kan inte ens räkna hur många ggr han voltar rundor. Kapar ett träd som är MINST 20 cm i diameter för att stanna ungefär 250 meter från det stället där han gick av vägen, lutandes mot ett mindre trädparti som ses på bilderna.
Smällen var så kraftig så att panelerna inne i bilen trycktes ut......

Jaha, hur gick det då? Jadu, otroligt nog hände ingenting. Han fick lite blåmärken men inget allvarligare. Inga benbrott eller liknande. Inga skador på nacke eller rygg. Inget som visats sig ännu ivarjefall.

Så tänk efter lite när ni ligger o buskör eller när ni kör när det är halt eller regnigt. Behövs inte så hög fart för att det ska hända grejor. Han kör numera en nissan 300 och den går väldigt snällt. Han vet hur illa det kan gå även fast han körde i relativt låg hastighet på en hyffsad väg.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg men det kanske kan vara en väckarklocka till alla oss som älskar att köra bil. Han hade nog en ängel som vakade över honom. Sån tur har kanske inte du eller jag när det är dags..En sån här sak ska inte överlevas.

Detta är privata bilder, så vill ni sprida dessa vidare uppskattar jag om ni meddelar detta och vart dessa bilder läggs upp. Tack!

Bild

Bild

För att se alla bilderna gå in på:

<a href="http://www.boltis.fotopic.net/c368285.html" target="_blank">www.boltis.tk BMW Krasch</a>
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
ironm
Kontakt:

<!--QuoteBegin-boltis+14 Dec 2004, 21:25:16--><div class='quotetop'>QUOTE(boltis 4 14 Dec 2004, 21:25:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Så tänk efter lite när ni ligger o buskör eller när ni kör när det är halt eller regnigt. Behövs inte så hög fart för att det ska hända grejor. Han kör numera en nissan 300 och den går väldigt snällt. Han vet hur illa det kan gå även fast han körde i relativt låg hastighet på en hyffsad väg.

<a href="http://www.boltis.fotopic.net/c368285.html" target="_blank">www.boltis.tk BMW Krasch</a>
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71425"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Japp, jag fick en kompressionsfraktur på ena ländkotan i ryggraden & jag hade en hastighet av ungefär 50km/h.. så det krävs inte alls så höga hastigheter som man kan tro för att skada sig rejält!

Kör fort under kontrollerade former... en olycka händer så snabbt, behöver ju inte vara ert fel att olyckan sker.. kan vara nån som inte tänker sig för & svänger ut framför en.......
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

måste erkänna en sak, när de ändå e på tapeten...
när jag va 19 o hade min första rex, smällde jag i 130 knyck...

kunde gått jääävlit illa men smällen tog på "rätt" ställe....

efter de e jag inte alls lika gasglad även om de självklart kan gå undan ibland....

ni skulle sett den bilen...ingen kul syn
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Uschhh... ja man får sig en tankeläsare, civicen är kanske inte den mest säkra bilen, sammt med en sådan motor "ja 150hk tycker ja e rätt snabbt!" så får man kanske tänka en extra gång innan man gasar iväg. Men är det vått eller nått ute så gasar jag aldrig hårt....
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Mizzle

bra initiativ, behövs tyvärr såna här skräckexempel för att man ska förstå vad farten gör ibland
Mikael Olofsson

GBG

Del Sol VTi -92

A little cute thing said: whats yo' name//
I put my necklace in her face and told her read the chain//

Luda
Ken

Skönt att det gick bra iaf...

Lillbrorsan hade också änglavakt för ca 2 år sen. Han satt som passagerare fram i en vanlig Sierra som föraren skulle visa sig på styva linan i. Trots 7!!! pers inkl föraren i bilen så körde idioten fort fast dom sa åt honom att ta det lugnt. Bilen gick av vägen å ner i diket där den först träffade en sten. Sen ett träd som fick bilen å snurra till ordentligt innan den till slut landade på vägen igen. Bara brorsan som va den enda med bälte på satt medvetslös kvar i bilen när den hade stannat. Dom andra hade flugit ur å en av tjejerna dog omedelbart.

Brorsan klarade sig med bara smärtor från bältet å lite ont i nacken. Med tanke på hur bilen såg ut så borde han haft stora skador...så ta d lugnt med folk i bilen...
<span style='color:blue'>Ken Hallbrink
Civic 1,8vti (MB6)</span>

Västerås
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Tur i oturen.. usch tragiskt att se.. men skönt han överlevde
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
AcKyL

Tur att killen överlevde utan skador, riktigt tur. Men det är sådant som händer när man är stressad, man tänker inte lika konsekventivt då och tänker mer på att komma fram snabbt, vet hur det e.

Ken: Det där var en jävligt oansvarig och krokad förare....jag brukar köra ganska många i min bil trotts att det är en crx, men jag kör aldrig över hastighetsgränserna då jag skjutsar folk sådär. Du ansvarar för andras liv ffs! Även om det inte är passagerare i bilen så ansvarar du iaf för andra liv.

Jag har smällt med min bil 2 ggr, båda väldigt småskador så som strålkastare, spolare, stötfångare som skadats lite lätt, och första gången var jag inte riktigt 100% ansvarig för det som hände. Första gången stannade en kille framför mig på en 70 väg, solen bländade så jag såg honom inte förrän några få meter (20-30 max) och flög på bromsen som en idiot (hann inte ens pumpbromsa, så abs hade varit bra i det fallet) och hann näääästan bromsa in, men slog in i honom lite lätt så han fick lite lackskador och sin stötfångare intryckt lite lätt.
Sedan var andra gången mitt fel istortsätt till 100%, mina bromsar hade blivit fucked natten när jag jobbade (höger fungera inte alls och vänster tog jävligt dåligt). Så jag tänkte inte så mycket på det, körde lugnt. När jag sedan kommit tillbaka till kontoret, som ligger i ett vanligt garage hus, och skulle köra hemåt så hade glömde jag nästan bort om bromsarna, körde lite fortare än jag skulle gjort och kom på sen att bromsarna var skumma. Så jag bromsade in med minst 30-50 m tillgodo (hastighet ca 30 km/h) det som hände var att vänster sida låste sig direkt (riktigt blött och det var betong underlag, blev som is nästan) och bilen drog som fan åt vänster för det medans höger inte gjorde ett skit. som tur var så hade jag manövrerat in bilen så den träffade inte betongväggen utan carporten. Kändes riktigt sugigt när man kört igenom den med halva fronten, så jag backade ut från den och fick hjälp av några arbetskamrater att flytta den. Dem bytte sedan ut den efter 1 vecka typ...

Det ända som hände mig dessa 2 gångerna var att jag blev skitskraj, men tänk hur det hade kunnat gått om jag gjort något annorlunda.. Tänk om jag inte hade kisat med ögonen och sett bilen som stannade framför mig? Hade smällt in i han i 60 km/h som jag körde.. Eller tänk om jag inte hade lyckats manövrera bilen in i carporten och smällt in i betongväggen... Jag hade tur båda gångerna, ingenting med skicklighet att göra.
Jag skriver också det här för att, som andra försöker göra, upplysa andra om att man inte är oövervinnerlig på vägarna trotts att man kan köra i 200-250 km/h på en raksträcka utan att krocka och dö första gången. Vi tonåringar, lämnar snart er [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img] 1 månad kvar, kör på ett väldigt riskfylllt sätt och låtsas oftast som att vi inte gör det och är riskmedvetna. Oavsett vad nån annan säger om hur bra/dåligt du kör så ska du alltid köra med säkerhet i tankarna, för passagerare, medtrafikanter, pedestrianter, cyklister, djur, miljön, och inte minst din egen skull.

Ledsen om detta blev ett långt tillägg, men jag är sjuk och vet inte bättre [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Jävla förkylning... Ska ta o käka nåt sen sova. Ta'et lugnt på vägarna grabbar och flickor! Safe sex and driving! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Senast redigerad av AcKyL den 15 december 2004, 03:16, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]

[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
MartinF

<!--QuoteBegin-PatrikGBG+14 Dec 2004, 22:34:09--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG 4 14 Dec 2004, 22:34:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->måste erkänna en sak, när de ändå e på tapeten...
när jag va 19 o hade min första rex, smällde jag i 130 knyck...

kunde gått jääävlit illa men smällen tog på "rätt" ställe....

efter de e jag inte alls lika gasglad även om de självklart kan gå undan ibland....

ni skulle sett den bilen...ingen kul syn
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71499"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

130 med CRX, bilen som NCAP ger en svart prick i protokollet. Jag vill inte ens smälla i 50 med min rex. Hade en kompis som körde från Biskopsgården mot stan vi Eketrägatan. Han gasade på som fan ner för backen från Biskop, vid rösljusen på eketrä fick kan släpp, kanade mot trottoarkanten bakom Pressbyrån, fram och bakaxel släppte på höger sida och veck sig in under bilen.

Skokartonger är vad vi kör omkring i
Martin Filipowicz
boltis
Kontakt:

Intressant som tusan att läsa om era och andras erfarenheter. Ni får gärna posta lite bilder o sånt i denna tråden oxå för att visa lite hur det kan gå. Gärna med lite bakgrund och sådär. Det kan ju bli en liten "avskräcknings och eftertänksamhetstråd"
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

jag fick smällen i röven...
det var TUR i oturen...
snett bakifrån
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

Blev påkörd av en 92årig gubbe i en saab 900 i somras, han höll runt 65km/h och träffade rakt på mitt vänstra framdäck.
Jag snurrade 180grader och åkte ner i ett dike, men knappt några skador alls på någon av bilarna?!?!?
Trodde min bil var helt kraschad efter det, men icke.
Skulle varit skoj att testa en crx/cvic i ett krocktest, tyckte min höll otroligt bra.
Honda CR-V PHEV
GoMeR
Namn: Ramtin Deyhim
Kontakt:

Min bror krockade sin Hyundai -98 när han körde i 100km/tim när han hade kompisar i bilen och det var minusgrader ute !
Han klarade sig bra, airbag gjorde sin grej.

han smällde in bägge sidorna efter han tappade kontrollen över bilen och isen tog över.

<a href="http://www.gbg.bonet.se/gomer/KROCK/" target="_blank">http://www.gbg.bonet.se/gomer/KROCK/</a>
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

tre dar efter att jag sålt min första Honda, va en CRX-84, så ringde snuten mitt i natten och väckte morsan, va hon som stod på bilen när jag hade den, de frågade om hon hade lånat ut den till sin son eller dylikt,

-det har hänt en olycka! sa polismannen i andra änden på telefonen..

Han som körde dog och passangeraren blev allvarligt skadad.....

Morsan trodde först att det va jag, men när hon vaknat lite fattade hon att jag låg och sov i rummet brevid.......

Just då kändes det som att det lika gärna kunde varit jag, körde som en idiot när jag va 18-19 år, har som tur lungnat ner mig nu........
Senast redigerad av Malkolm den 17 december 2004, 20:05, redigerad totalt 1 gånger.
Joakim

Mycket bra tråd tycker jag... hoppas den avskräcker en del som inte har varit med om liknande situationer.
Tyvärr så har jag det,, vi åkte 4 personer + förare (inte jag som körde) påväg till en kompis i våras och bråttom som vi alla har så gasade han på ganska rejält, dock så slutade det med att vi körde in med ca 90-100 km/h in i en kyrko mur (mur gjort av sten) bilen trycktes ihop hela vägen till mitten av hjulhuset, och bilen la sig på taket och kanade ner ca 10 meter ner i en backe...

Alla 5 fick åka in till sjukhuset med smärta i rygg och nacke samt en fick ett djupt sår i benet varav 2 blev liggande på sjukhuset i en vecka... Ändå så sade poliserna och ambulans personalen att vi hade änglavakt...

Så tänk er för.... För det händer snabbt!
Joakim Remler

Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
Skriv svar