Tog mig samman och dammade av kameran och begav mig ut och fotade lite ikväll i "vår värmen".
Ganska snabbt märkte jag dock att de varma sommarkvällarna inte riktigt nått hit. Helt sjukt kallt så foto-turen blev en kort rackare. Men men, värmen kommer väll....
Postar bilderna här för att få lite kritik hur man kan göra bilderna bättre till nästa gång.
Vet inte vad jag ska säga om objektet =0)
Men jag skuller verkligen vilja lära mig fixa bilderna så de ser ut så, grymt snygga kontraster och färger =)
Grymmt som alltid! Den första bilden är svinsnygg, har du använt nått vidvinkelobjektiv eller dylikt?
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Vtec-matte: Anledningen till det svarta precis i kanterna av bilderna är för att jag har ett polirisations-filter på linsen och i full vidvinkel syns kanterna på det tyvärr.
Lynxen: Bilden är tagen med 28mm vidvinkel
Pappous: Vaddå ful? Nu förstår jag inte...det är ju en glidarbil av högsta klass. Tittar du/ni riktigt riktigt noga ser ni att jag har en Pimp My Ride wounderbaum. Hur många hästar är inte det liksom!?
<!--QuoteBegin-*PAPPOUS*+27 Mar 2005, 21:38:13--><div class='quotetop'>QUOTE(*PAPPOUS* 4 27 Mar 2005, 21:38:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du är nog den enda som kan få en ful bil att se snygg ut [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Väldigt bra fotat [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=118675"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hahaha ja håller med dig
snyggt fotat martin
börjar fan bli sugen på att köpa en ordentlig kamera igen
<!--QuoteBegin-Koxen+28 Mar 2005, 01:26:40--><div class='quotetop'>QUOTE(Koxen 4 28 Mar 2005, 01:26:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mycket bra bilder Martin!
Vad ska det till för att man ska få vidvinkel på en filmkamra? byta objektiv?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=118728"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
<!--QuoteBegin-Larsen+28 Mar 2005, 08:17:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Larsen 4 28 Mar 2005, 08:17:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->enda saken jag kan komma på e kanske att byta bil att fota på=)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=118742"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Påminner mig om en volvo 440(?) jag såg förrut, påtal om hur man får en ful bil att se ok ut.
Hur det kan bli bättre... den tredje bilden längst ner ser baken på bilen för hög ut än vad den gör på de andra bilderna. En annan vinkel där hade nog gjort susen.