export till UK

ENBART för motorrelaterade topics
larsli

Jag har haft min bil till salu , bla på mobile.de. Häromdagen fick jag mail från en kille i UK som skrev : faxa över ett undertecknat köpekontrakt så kommer jag att skicka över en check utställd från en välkänd bank. När checken är mottagen och pengarna överflyttade till ditt bankkonto så ring mig så skickar jag efter överenskommelse en firma att hämta bilen. Vad säger ni om det här , köpa bilen obesett och utan att pruta. Luktar det båg ? Någon som vet hur jag gör med ägarbyte ? / lars-erik
Lars-Erik Lindell
svart nsx -91
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

När du har fått pengarna och kontrollerat checken så kan du slutföra köpet.
Alternativt att du kräver att ni träffas..
Благодаря мутра!
larsli

ok clabbe men köparen är ju i UK , vill han köpa den obesett så har han nog inte tänkt resa hit / Lars-Erik
Lars-Erik Lindell
svart nsx -91
matadoren

Läs kontrakt och sånt nogrannt som fan först bara, så att han inte på något sätt kan kräva tillbaka pengarna via något kryphål eller dylikt.
Robin Salomonsson
[b]Honda civic vti -92[/b]
Uddevalla
<JL>

Senast redigerad av <JL> den 7 april 2005, 19:44, redigerad totalt 1 gånger.
hondapower
Been thanked: 3 times

allså,ja tror knappast att england lider av så STOR brist av nsx:er så man tittar lite på en annons över nätet och sen får ett köpe kontrakt och sen bara skickar över en check/pengar utan att ens villja titta och prova bilen själv på riktigt.

om killen inte ens vill lägga dom där 2-3 tusen lapparna på att flyga över och göra d så uppfattar ja det som han antingen är störd i huvet eller har allt för mycket pengar för sitt eget besta och inte skulle bry sig ifall nån blåste honom på 200-300 tusen eller inte.

men som sagt,tror du ska nog va väldigt försiktig angående denna bil affären.

anlita en advokat eller om du har nån bekant eller vän som VERKLIGEN kan juridik om köpes kontrakt och be sedan köparen att underteckna ditt köpe kontrakt.om han sen vill att du undertecknar hans också så visst.

men tror du ska ta enbart pengar på konto som betalning.
VARFÖR:just därför att en check/post växel och liknade är enklare att mygla med än pengar på konto.

men oavset hur du gör så hoppas ja allt kommer att gå bra och du inte råkar ut för nått skit med denna ev affär.

mvh//Tommy
Senast redigerad av hondapower den 7 april 2005, 19:27, redigerad totalt 1 gånger.
Beck

Jag skulle bara ta emot något som en svensk bank garanterar att det finns täckning för. Typ en postväxel. Han kan köpa denna via sin bank. Tycker också att det är märkligt att han inte vill komma till Sverige för att se bilen.
Senast redigerad av Beck den 7 april 2005, 19:27, redigerad totalt 1 gånger.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
larsli

MMM , det finns rätt mycket som talar för att köparen inte är helt seriös. Det bästa är nog som ni säger att köparen kommer hit alternativt att den han skickar att hämta bilen tar pengarna med sig. Tack för era råd och synpunkter / Lars-Erik
Lars-Erik Lindell
svart nsx -91
bavan424

jag bor i england om d vore till nått nytta för dig...bor i london dock om du kan fixa hans nummer ellet nått eller om han bor i london så kan jag ta kontakt med han å checka hur han e...eller om han bara e en lurendräja! pm:a mej om jag kan vara till din hjälp...
If I cant take my CRX with me to heaven...I'd rather drive it to hell...
- Bavan Ahluwalia, CRX´89
larsli

Tack Bavan , jag skickar dig ett pm om det blir läge för det . Nu när jag hämtat ut bilen och kört några dagar så käns det som att det skulle vara fel att sälja den. jag kan tom stå ut med att ha den på gatan. ( det är helt omöjligt att hitta garage i helsingborg) / lars-erik
Lars-Erik Lindell
svart nsx -91
Skriv svar