Stjäla kort på ens bil..

För Topics som ej är motorrelaterade
Vicke

Jag vet att det är grymt irriterande när någon stjäl ens kort på bilen och säger/använder det som sina egna.. Har ju hänt ett par ggr på Blocket som man har sett eller läst här inne att någon använt någon annans kort.. Trodde inte jag skulle få vara med om det här inne på HPC bara..

Har även mailat den personen och sagt till henne att ta bort korten då hon inte frågat mig om hon kan använda dem.. Riktigt lågt!!

Ni får säga vad ni vill om det, spelar för mig ingen roll att jag sålt bilen, korten är iaf mina och ingen annans..
A Girl With A Need For Speed

Viveka Lundbom

Tojta Camry -89 (skruttig som få) ;-)
SAAB 9000 turbo -88 (nästan utan rost, kanonfin)(borta)
Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Corrado G60 -89 (bortbytt)
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Jo har själv råkat ut för det flertal gånger.

En del har frågat, o då har jag självklart godkänt det. Det är så det ska vara. men vissa tar bilder o sätter ut dem själva.

Du har inte lust att berätta vart din bild har använts?
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Chucky
Kontakt:

jodu, det är dina bilder oavsett om bilen är såld eller inte..

är det köparen av bilen som använt bilderna?, för då kanske man kan förstå dom, men det är ändå dina bilder!
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Vicke

Chucky: Jag sålde bilen till en kille och det är en tjej som lagt upp korten här under klubbilar..

Martin: Skickade dig ett pm..

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
brippo

pja.. du kan ta det som lite smicker annars.

Men om det är den nya ägaren som använder bilderna så ser jag inte ett jätteproblem. Men det var ju din så upp till dig, hoppas det löser sig.
Philippe Chorin / Prelude Gen4 / STHLM/BE<span style='color:red'>LIE</span>VER

The RWD Project.

No one can be both smart and wreckless.
ironm
Kontakt:

Du har upphovsrätten, jag antar att det var Du som fotade bilen.. för det är den som tar bilderna som har upphovsrätten till bilderna.. och är så fallet så har du ju rätt i det du säger..

Tycker det är lågt att bara sno bilder sådär.. iofs så "snodde" jag en bild på min bil till min säljesannons som fanns på HPC-Norrs hemsida.. fotot togs då jag inte ägde bilen.. såhär i efterhand så kan jag nog tycka att jag borde ha frågat iaf.. Men här uppe i norr bryr vi oss inte så mycket [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Aja, hoppas det löser sig.. för min del hade jag nog inte brytt mig speciellt mycket.. Men alla gör som dom vill & du har helt rätt i det du säger (om du är har upphovsrätten, för annars har du ingen rätt alls)
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

bilen ser väll likadan ut om hon knäpper egna kort

ser inte problemet, en sak å sno kort å säga att det är sin bil fast det inte är, har hänt nåra gånger på jdmcivic.com då skulle ja bli riktigt syr,
men om det är nån som äger bilen nu som har tagit korten som du har knäppt så ser ja inte problemet, folk som har andvänt mina bilder har jag inte ens brytt mig om, bara vart glad att det va mina bilder dom lag upp typ,
värre med dom som lägger ut på blocket "inte bilen på bilden" sånt suger babian konkel

fast i vilket fall som helst så är det ju dina kort
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Vicke

Men använder man nån annans kort kan det ju vara en bra grej att fråga den som tagit korten först om det är ok tycker jag.. Men det är löst nu iaf. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
civicjonte

Det finns en tjej på calibra klubben som säger sig äga bilar som hon inte gör.....

Man måste ha ett väldigt tråkigt liv asså
Jonas karlsson
Skriv svar