<!--QuoteBegin-GIBBON+14 Jun 2005, 18:48:42--><div class='quotetop'>QUOTE(GIBBON 4 14 Jun 2005, 18:48:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->syftade på tipps angående luftningen...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=153340"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det du kan göra, som jag gjorde.
Eftersom det är ett sk tvåkretssystem så behöver man bara lufta antingen bake eller fram. JAg luftade bak för då kom man åt utan att behöva lyfta upp bilen.
Så jag fyllde en glasflaska med lite bromsolja i botten. Sen satte jag en silicone slang på ventilskruven, eller vad det heter, och stoppade ner andra änden i flaskan. Alltså, en sida i taget [img]
http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Sen var det bara att sätta sig och pumpa på bromsen tills den blir hårdare och hårdare, så kommer du se att det kommer massa luft ner i flaskan. Eftersom du har olja i flaskan redan så suger den i sig olja istället för luft när du släpper på bromsen (om den nu suger något).
Sen när inga mer bubblor kom var det bara att skruva åt ventilen igen och köra nästa sida. sen är det klart.
Tillägas kanske bör att vi var två som hjälptes åt. En som pumpade på bromsen och en som hade lite koll på luften och stängde ventilen samtidigt som man håller bromsen nere innan man stänger.
Sen om denna metod är rätt vet jag inte, men det funkar kalas för mig i alla fall.
Lycka till!