köpa bil...no more..
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
blir lite svårt att fatta denna tråd nu... därför borde den tas bort!
ja ja iaf så vill jag ha en crx vt eller en civic vti, som är fräch(rostrfi matt lack gör inget) och i hyfsat orginalskick(vill trimma själv ju)
också så har jag kommit på att just nu är inte ett speciellt bra tillfälle för mig att köpa bil. eftersom jag ska flytta nästa vecka så vet jag inte om jag har parkeringsplats för bilen vid min nya lägenhet.
mycket talar dock för att det kommer att bli en honda. måste åka honda snart igen...
verkar vara lite bättre stämning här nu.(stormen lugnat ner sig?)
ja ja iaf så vill jag ha en crx vt eller en civic vti, som är fräch(rostrfi matt lack gör inget) och i hyfsat orginalskick(vill trimma själv ju)
också så har jag kommit på att just nu är inte ett speciellt bra tillfälle för mig att köpa bil. eftersom jag ska flytta nästa vecka så vet jag inte om jag har parkeringsplats för bilen vid min nya lägenhet.
mycket talar dock för att det kommer att bli en honda. måste åka honda snart igen...
verkar vara lite bättre stämning här nu.(stormen lugnat ner sig?)
Senast redigerad av Jay-c den 6 augusti 2005, 19:40, redigerad totalt 1 gånger.
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
gissa vad svaret blir på detta forum ??
svar du kommer få:
opel = trtist slö mm
200sx s13 = finns massor av dålig info på detta forum om den !
CRX = bäst i hela världen !
svar du kommer få:
opel = trtist slö mm
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
Inte S13, leta efter S14 istället isf... bättre hållbarhet o potential att piska far din.
Men annars Är rexen bra, FWD är snarare en fördel när du ska bo uppåt landet.
O den kan nog slå din far den å, om inte på motorväg så kan du lura i honom i kurvor... går bra med långa svepande kurvor också, volvobilar går fan så dåligt i alla sorters kurvor... de är tangent-linje-riddare.
Men annars Är rexen bra, FWD är snarare en fördel när du ska bo uppåt landet.
O den kan nog slå din far den å, om inte på motorväg så kan du lura i honom i kurvor... går bra med långa svepande kurvor också, volvobilar går fan så dåligt i alla sorters kurvor... de är tangent-linje-riddare.
Medlem 427
Köp min bil, men du får spara lite längre [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Jay%c+26 Jul 2005, 13:17:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 26 Jul 2005, 13:17:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-SnowGuy+26 Jul 2005, 14:12:32--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 26 Jul 2005, 14:12:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->gissa vad svaret blir på detta forum ??
svar du kommer få:
opel = trtist slö mm
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168319"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
får hålla tummarna på att de finns några sakkunniga som inte gudaförklarar crx:en. fwd= trist som få.... då kan man ju inte sladda runt på isarna lika gött..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168321"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Sedan när blev FWD tråkigt. Går lika bra att sladda med som en bakhjulsdriven bil om man har rätt setup. Bakhjulsdriven är även mindre säkert på vintern så där är väl egentligen ingen fördel med en rwd på vintern mer än att just kunna dra upp ett ställ när man vill. Men även att den drar upp ett ställ när du INTE vill!
Dessutom slipper du få stryk av en Crx om du köper en.
svar du kommer få:
opel = trtist slö mm
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168319"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
får hålla tummarna på att de finns några sakkunniga som inte gudaförklarar crx:en. fwd= trist som få.... då kan man ju inte sladda runt på isarna lika gött..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168321"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Sedan när blev FWD tråkigt. Går lika bra att sladda med som en bakhjulsdriven bil om man har rätt setup. Bakhjulsdriven är även mindre säkert på vintern så där är väl egentligen ingen fördel med en rwd på vintern mer än att just kunna dra upp ett ställ när man vill. Men även att den drar upp ett ställ när du INTE vill!
Dessutom slipper du få stryk av en Crx om du köper en.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Att du ens funderar på en S13 efter allt du läst. Jag är Opelmek och jag säger: KÖP INTE CALIBRAN!!!
Återstår änna bara en bil...
Återstår änna bara en bil...
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Jay%c+26 Jul 2005, 20:05:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 26 Jul 2005, 20:05:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Charly: snacka skit kan man... v70:n har riktigt bra väghållning för att vara från fabrik.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nej, det har den inte.
Jag är inte helt säker men tänk att det är en familjebil, och som sådan mjukare än andra familjebilar....
enligt privata affärer har den
Fjädring/hjulställ
Skruvfjädring och krängningshämmare runt om. Fram fjäderben, bak individuell upphängning.
inte imponerande, men som sagt, det är en familjebil.
Tänk på att en S60R fick pisk av en accord 2.4 runt en knixig bana förra året.
Säger en del.
nej, det har den inte.
Jag är inte helt säker men tänk att det är en familjebil, och som sådan mjukare än andra familjebilar....
enligt privata affärer har den
Fjädring/hjulställ
Skruvfjädring och krängningshämmare runt om. Fram fjäderben, bak individuell upphängning.
inte imponerande, men som sagt, det är en familjebil.
Tänk på att en S60R fick pisk av en accord 2.4 runt en knixig bana förra året.
Säger en del.
Senast redigerad av Charly den 26 juli 2005, 20:19, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
- Dani
- Kontakt:
Calibran blev aldrig riktigt populär för att den helt enkelt inte höll måttet. Rost rost rost...tråkig bil i stort sett, väghållning njaee...drivlina bajs osv. Som tur är får vi typ aldrig in såna där på jobbet.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Jay-C Fan killen du verkar inte ha alla åsnor hemma asså. Du är så impulsive hela tiden, gör så här gå in på zatzy, kolla igenom alla köpråd på forumet, där får du en vettig grund. Nästa steg är att kolla annoser och se vilka delar som är bytta på repektive bil osv. Här på honda klubben kommer du bara att få ett svar HONDA ÄR BÄST [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] även för mig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]. Fast jag kan tänka mig annat märke, men det finns inget som är lika hållbart!!!!
lycka till...
lycka till...
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- Dani
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Jay%c+26 Jul 2005, 21:09:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 26 Jul 2005, 21:09:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+26 Jul 2005, 21:03:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 26 Jul 2005, 21:03:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Calibran blev aldrig riktigt populär för att den helt enkelt inte höll måttet. Rost rost rost...tråkig bil i stort sett, väghållning njaee...drivlina bajs osv. Som tur är får vi typ aldrig in såna där på jobbet.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168456"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
drivlina bajs? vad är det som inte är bra?
är lessen grabbar, jag hade faktiskt högre tankar om er här på hondaklubben, endast ett fåtal verkar konsekventa [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168460"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Motor och låda är ingen höjdare tycker jag. Sen är kvalitén i bilen kass oxå.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168456"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
drivlina bajs? vad är det som inte är bra?
är lessen grabbar, jag hade faktiskt högre tankar om er här på hondaklubben, endast ett fåtal verkar konsekventa [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168460"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Motor och låda är ingen höjdare tycker jag. Sen är kvalitén i bilen kass oxå.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
calibra har riktigt dålig föredlingslåda, är den hel på bilen du köper kommer du rasa den om du kör som man vill köra=hårt.
org e dom slöare än crx vt, har provat själv många ggr..
sen själva motorn är en bra spis, men allt beror på hur du trimmar, ta det lungt med laddet så håller det,
köp ett anant grenrör,turbo spridare,btr 3" avgas o lite sånt sen kan du ladda lite mer ju.
alltså pengarna försvinner snabbt när du ska trimma
förstår inte hur du menar när du säger att för 45k kan du få en trimmad calibra T
det vettifan, inte en vettig bil iallafall, finns ju org i hyfsat skick för dessa pengar, men iofs med trimmad kanske du bara menar lite chip o sånt?
men ja akta dig för o köpa en sån, finns otroliga vrak på marknaden nu, jag hade nog köpt en som e rasad från början o byggt precis som jag själv vill,
finns ibland några som skötit motorn + fördelningslåda som är billiga, köp en sån o bygg om allt!
org e dom slöare än crx vt, har provat själv många ggr..
sen själva motorn är en bra spis, men allt beror på hur du trimmar, ta det lungt med laddet så håller det,
köp ett anant grenrör,turbo spridare,btr 3" avgas o lite sånt sen kan du ladda lite mer ju.
alltså pengarna försvinner snabbt när du ska trimma
förstår inte hur du menar när du säger att för 45k kan du få en trimmad calibra T
det vettifan, inte en vettig bil iallafall, finns ju org i hyfsat skick för dessa pengar, men iofs med trimmad kanske du bara menar lite chip o sånt?
men ja akta dig för o köpa en sån, finns otroliga vrak på marknaden nu, jag hade nog köpt en som e rasad från början o byggt precis som jag själv vill,
finns ibland några som skötit motorn + fördelningslåda som är billiga, köp en sån o bygg om allt!
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
- LinusE
om du gillar rattlåskörning är inte s13 ett alternativ då dom inte håller o trimma. oplen är tung o med ganska dålig verkningsgrad..
kolla tiderna från stripen.
13 tider på honda
finns de någon calibra som kört en tid än ?
s13 efter mycket trim o massa ras så kör dom 13..
så att försöka få ett vetigt svar på dina frågor här är ju ett skämt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
men om vi säger så här:
s13 finns mycket dokumenterat om des ras o relativt dåliga kvalite
och desutom hyfsat svår mekad...
opel: en opel mekaniker kör o älskar honda. det säger mig en hel del om opel [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
kolla tiderna från stripen.
13 tider på honda
finns de någon calibra som kört en tid än ?
s13 efter mycket trim o massa ras så kör dom 13..
så att försöka få ett vetigt svar på dina frågor här är ju ett skämt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
men om vi säger så här:
s13 finns mycket dokumenterat om des ras o relativt dåliga kvalite
och desutom hyfsat svår mekad...
opel: en opel mekaniker kör o älskar honda. det säger mig en hel del om opel [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Calibran har väl turbon inbyggd i grenröret org? Det är ju kanske inte jätteskoj att byta om nått rasar... Sen så är som sagt drivlinan ganska tunn, samt att chassit är väl samma som Vectrans? Jaja... Har bara kört snikaren 8v... Så jag kan tänka mig att en turbo går bra, sen så får man ut ganska mycket pållar av bara chip till den också...
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
integramagnus
- Bil: Integra -91
- Namn: Magnus Larsson
Vad vill du ha för bil?? FWD eller RWD eller 4WD
S13 är RWD men där är en liten nackdel, den är väldigt lätt i baken...
Är de lite halt ute snurrar den nästan med en gång...
De va iaf min erfarenhet när jag kört den...körde en sån nått år...
Mvh Magnus
S13 är RWD men där är en liten nackdel, den är väldigt lätt i baken...
Är de lite halt ute snurrar den nästan med en gång...
De va iaf min erfarenhet när jag kört den...körde en sån nått år...
Mvh Magnus
Magnus Larsson #1233
Honda Integra LS -91 DB1
Nissan Sunny -88 N13
Renault Scenic -02
Honda Civic -89 ED3
VW Passat CL 2.0 -91
Honda Integra LS -91 DB1
Nissan Sunny -88 N13
Renault Scenic -02
Honda Civic -89 ED3
VW Passat CL 2.0 -91
kom och prova och köp min så ska du se att du varken tycker turbo, fwd eller honda är tråkigt
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
- Dani
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Jay%c+26 Jul 2005, 21:21:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 26 Jul 2005, 21:21:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->kass på vilket sätt? kass på så sätt att den är tråkig eller för att den verkligen är dålig, går sönder hela tiden etc.
junior: jo ja e ganska impulsiv, det känns som om ni klankar ner på mina visioner eller nåt å säger ofta att den är skit, den ska du inte ha utan riktig grund...
hur kommer det sig att nästan alla "roliga" bilar som inte är honda är skit?
vad säger ni om camaro gen3 då?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168469"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Knirr knarr, fula sega reglage och vred, växelspaken är nog bland det fulaste jag sett osv, en 80-tals japsbil framstår som guld.
junior: jo ja e ganska impulsiv, det känns som om ni klankar ner på mina visioner eller nåt å säger ofta att den är skit, den ska du inte ha utan riktig grund...
hur kommer det sig att nästan alla "roliga" bilar som inte är honda är skit?
vad säger ni om camaro gen3 då?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=168469"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Knirr knarr, fula sega reglage och vred, växelspaken är nog bland det fulaste jag sett osv, en 80-tals japsbil framstår som guld.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- LinusE
<!--QuoteBegin-Jay%c+26 Jul 2005, 21:21:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 26 Jul 2005, 21:21:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur kommer det sig att nästan alla "roliga" bilar som inte är honda är skit?
H som i Honda
P som i Performance
C som i Club
undra varför vi gillar honda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
H som i Honda
P som i Performance
C som i Club
undra varför vi gillar honda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
fwd med diff å effekt = kul!
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Bort med hatthyllan så kan du lägga skidorna därbak.
Och om man plockar bort baksätet i rexen så får man plats med en jädra massa saker, t.ex. en 32" widescreen tv i sin låda.
Och om man plockar bort baksätet i rexen så får man plats med en jädra massa saker, t.ex. en 32" widescreen tv i sin låda.
Honda CR-V PHEV
- LinusE
att du inte ger dig !
S13: har ägt själv vet fler som försökt trimma dessa bilar !
DE HÅLLER INTE !!!
Opel: Så dåliga lådor, vet flertalet som rasat denna svindyra
fördelningslåda !
Honda: 15k i trim o du kör 13 på strippen med rätt delar !
OCH DE HÅLLER !!
Edit: ingen av dessa kommer du dra AMG mersor med för 15k !
S13: har ägt själv vet fler som försökt trimma dessa bilar !
DE HÅLLER INTE !!!
Opel: Så dåliga lådor, vet flertalet som rasat denna svindyra
fördelningslåda !
Honda: 15k i trim o du kör 13 på strippen med rätt delar !
OCH DE HÅLLER !!
Edit: ingen av dessa kommer du dra AMG mersor med för 15k !
Senast redigerad av LinusE den 26 juli 2005, 22:13, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
jay-c... gör såhär [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
släng ditt excelark o försök att se till att provköra alla bilarna istället, för det spelar ingen roll hur snabb bilen är om du inte tycker den är rolig.
Min kusin hade en 330pållars 850 som han tyckte var skitbra, jag var rädd som fan när jag åkte med honom för den drog o slet åt höger och vänster och chassiet var som gele.
Hade jag inte tyckt det var trevligt att köra min S14 innan jag köpte den så hade jag inte haft någon.
släng ditt excelark o försök att se till att provköra alla bilarna istället, för det spelar ingen roll hur snabb bilen är om du inte tycker den är rolig.
Min kusin hade en 330pållars 850 som han tyckte var skitbra, jag var rädd som fan när jag åkte med honom för den drog o slet åt höger och vänster och chassiet var som gele.
Hade jag inte tyckt det var trevligt att köra min S14 innan jag köpte den så hade jag inte haft någon.
Medlem 427
Efter lite läsning så verkar det som att du redan har bestämt dig för att det inte ska vara en honda och det ändamålet som du ska ha bil till så verkar det bäst om du tar nån av dom andra.
Jag har också kört 200:an , 2gånger! och helt klart var det en jävligt rolig bil men som alla andra här försöker säga till dig så håller dom inte om du ska börja mecka i lite trim, det är ren fakta!
Men lyssna inte så mycket på alla andra ta det som känns bäst och när det går åt pipan så kan du ju köpa en riktig bil (honda) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Jag har också kört 200:an , 2gånger! och helt klart var det en jävligt rolig bil men som alla andra här försöker säga till dig så håller dom inte om du ska börja mecka i lite trim, det är ren fakta!
Men lyssna inte så mycket på alla andra ta det som känns bäst och när det går åt pipan så kan du ju köpa en riktig bil (honda) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Tim Konsberg
Meckar hjälp till DAN....(när det behövs)...
Meckar hjälp till DAN....(när det behövs)...
- Dani
- Kontakt:
De håller jättebra, Kraft laddade 0.55 med originalmotor och det funka prima. Infra laddade 0.7 och körde en hel säsong utan problem.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Vet ej vad mitt kostade i inköp av enbart delar, jag fick betala för grejer + hjälp med montering och mappning. Sen så fick jag smeka Kraft lite oxå.
Senast redigerad av Dani den 26 juli 2005, 22:52, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- LinusE
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... topic=2294" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... ic=2294</a>
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... wtopic=857" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... pic=857</a>
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... wtopic=857" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... pic=857</a>
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
du vill alltså ha en japansk bil, RWD samt varvvillighet?
som dessutom ska vara relativt billig.. ja då finns nästan bara RX7 gen2 kvar i mitt tycke, finns ju som turbo även om priset sticker iväg då.
fast om du nu låst dig vid de tre alternativen så är det väl bara att provköra allesammans och bilda dig en egen uppfattning?
som dessutom ska vara relativt billig.. ja då finns nästan bara RX7 gen2 kvar i mitt tycke, finns ju som turbo även om priset sticker iväg då.
fast om du nu låst dig vid de tre alternativen så är det väl bara att provköra allesammans och bilda dig en egen uppfattning?
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- LinusE
hehe [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
de är ju 7 önskningar i ett.. de går ju faktiskt inte ... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
de är ju 7 önskningar i ett.. de går ju faktiskt inte ... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd