Är lite sugen på att montera ett sportluftfilter på min civic..
Undrar om det är nån som har nån erfarenhet av billiga sportfilter som man kan hitta på dalhems, stylingbutiken osv.
Vad är det för parametrar som spelar in, gällande filtret? Mer luft -bättre effekt?
Billiga Sportluftfilter?
Micro har ett öppet luftfilter för några hundringar. Sen har den även en monteringssats med rör och skarvar men den kostar över 500:-. Finns det någon billig slang man kan använda, typ damsugarslang om den inte varit för smal?
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
<!--QuoteBegin-Tobbera+2 Aug 2005, 23:47:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 2 Aug 2005, 23:47:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Micro har ett öppet luftfilter för några hundringar. Sen har den även en monteringssats med rör och skarvar men den kostar över 500:-. Finns det någon billig slang man kan använda, typ damsugarslang om den inte varit för smal?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171050"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
använd inte micro... man måste ju tvätta filtret lite då o då... konstigt nog så börjar micro filter rosta... gjorde min :S
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171050"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
använd inte micro... man måste ju tvätta filtret lite då o då... konstigt nog så börjar micro filter rosta... gjorde min :S
Danel Kirch (Åkersberga)
<!--coloro:#C0C0C0--><span style="color:#C0C0C0"><!--/coloro-->Medlem #1805<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.flashguru.se" target="_blank">Flashguru</a>
Honda Civic Coupè -95 SÅLD
Alla vill ha en Honda men inte alla som kan hantera en
<!--coloro:#C0C0C0--><span style="color:#C0C0C0"><!--/coloro-->Medlem #1805<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-Mr.Danne+2 Aug 2005, 23:19:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Mr.Danne 4 2 Aug 2005, 23:19:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Tobbera+2 Aug 2005, 23:47:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 2 Aug 2005, 23:47:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Micro har ett öppet luftfilter för några hundringar. Sen har den även en monteringssats med rör och skarvar men den kostar över 500:-. Finns det någon billig slang man kan använda, typ damsugarslang om den inte varit för smal?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171070"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
du måste använda filter olja efter du tvättat det....samma med alla filter med liknande filtermassa
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171070"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
du måste använda filter olja efter du tvättat det....samma med alla filter med liknande filtermassa
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
<!--QuoteBegin-HanneZ+2 Aug 2005, 23:37:13--><div class='quotetop'>QUOTE(HanneZ 4 2 Aug 2005, 23:37:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är nog ytterst liten skillnad i effekt skulle jag tippa på. Det är det iallafall på motorcyklar.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171041"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
när jag monterade mitt filter för första gången så kände jag en stor skillnad.... det kändes verkligen men gamla filtret att den suger alldeles för länge men inte med öppet filter.
min lsi accelererade iaf bättre och snabbare
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171041"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
när jag monterade mitt filter för första gången så kände jag en stor skillnad.... det kändes verkligen men gamla filtret att den suger alldeles för länge men inte med öppet filter.
min lsi accelererade iaf bättre och snabbare
Danel Kirch (Åkersberga)
<!--QuoteBegin-JG+3 Aug 2005, 00:21:16--><div class='quotetop'>QUOTE(JG 4 3 Aug 2005, 00:21:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Mr.Danne+2 Aug 2005, 23:19:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Mr.Danne 4 2 Aug 2005, 23:19:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Tobbera+2 Aug 2005, 23:47:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 2 Aug 2005, 23:47:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Micro har ett öppet luftfilter för några hundringar. Sen har den även en monteringssats med rör och skarvar men den kostar över 500:-. Finns det någon billig slang man kan använda, typ damsugarslang om den inte varit för smal?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171073"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
ja det vet jag...
men i vilket fall som helst så fick jag en svamp istället... antagligen för turbo men den fungerar lika bra den med
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171073"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
ja det vet jag...
men i vilket fall som helst så fick jag en svamp istället... antagligen för turbo men den fungerar lika bra den med
Danel Kirch (Åkersberga)
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
nånting du framför allt ska va uppmärksam på är filtrets renings förmåga och luft flödet.
ett filter som släpper igenom MYCKET luft filtrerar oftast därefter.
medans ett filter som filtrerar VÄLDIGT MYCKET släpper igenom mindre luft.
men dom vanliga och halv kända PiperCross,K&N,JR,Greencotton,BMC,mfl liknande är erkännt bra filter.
så tyvär så skulle ja kunna sätta en bra slant på att MÅNGA av alla dessa lågpris filter som finns på marknaden garanterat har flöde som är tok högt,men som filtrerar skit.
eller filtrerar super och har flöde som skit.
försök istället att hitta ett lätt begagnat filter av nån privat person istället för att köpa nått "halv fabrikat".
om ja frågar detta:ska du ha filtret för effekten eller ljudets skull?
när det gäller monterings satts med rör och slang klämmor så går du bara till en mekanisk verkstad så finns det säkert nån som vill göra nån hundring extra till helgens fylla.
klämmor köper du tex:Mekonomen,AD-center mfl.
ev fäst stag till själva röret ber du gubben på den mekaniska firman lösa åt dig när han endå håller på.
ett filter som släpper igenom MYCKET luft filtrerar oftast därefter.
medans ett filter som filtrerar VÄLDIGT MYCKET släpper igenom mindre luft.
men dom vanliga och halv kända PiperCross,K&N,JR,Greencotton,BMC,mfl liknande är erkännt bra filter.
så tyvär så skulle ja kunna sätta en bra slant på att MÅNGA av alla dessa lågpris filter som finns på marknaden garanterat har flöde som är tok högt,men som filtrerar skit.
eller filtrerar super och har flöde som skit.
försök istället att hitta ett lätt begagnat filter av nån privat person istället för att köpa nått "halv fabrikat".
om ja frågar detta:ska du ha filtret för effekten eller ljudets skull?
när det gäller monterings satts med rör och slang klämmor så går du bara till en mekanisk verkstad så finns det säkert nån som vill göra nån hundring extra till helgens fylla.
klämmor köper du tex:Mekonomen,AD-center mfl.
ev fäst stag till själva röret ber du gubben på den mekaniska firman lösa åt dig när han endå håller på.
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
original luftburk är mycket mycket bättre
*skonsammare för motorn
*bättre vridmoment
*kallare luft om man tagit bort resonanslådan vill säga [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
mm mm mm
*skonsammare för motorn
*bättre vridmoment
*kallare luft om man tagit bort resonanslådan vill säga [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
mm mm mm
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Tidigare:
Honda CRX VT -1991
Peugeot 205 GTi -1989
-
hondapower
<!--QuoteBegin-Andreas Lundgren+2 Aug 2005, 23:29:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas Lundgren 4 2 Aug 2005, 23:29:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->original luftburk är mycket mycket bättre
*skonsammare för motorn
*bättre vridmoment
mm mm mm
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171080"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
skulle komma till det när killen svarat och att det finns så kallade "orginal filter" för orginal för boxen med betydligt bättre flöde än orginal filtret till bra pris om man ville ha effekten framför den oftast varma luften man får in med öppna filter.
*skonsammare för motorn
*bättre vridmoment
mm mm mm
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171080"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
skulle komma till det när killen svarat och att det finns så kallade "orginal filter" för orginal för boxen med betydligt bättre flöde än orginal filtret till bra pris om man ville ha effekten framför den oftast varma luften man får in med öppna filter.
<!--QuoteBegin-hondapower+3 Aug 2005, 00:45:31--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower 4 3 Aug 2005, 00:45:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Andreas Lundgren+2 Aug 2005, 23:29:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas Lundgren 4 2 Aug 2005, 23:29:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->original luftburk är mycket mycket bättre
*skonsammare för motorn
*bättre vridmoment
mm mm mm
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171085"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Lånar tråden lite...ger inte "originalfiltret" någon skillnad i ljud?
*skonsammare för motorn
*bättre vridmoment
mm mm mm
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171085"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Lånar tråden lite...ger inte "originalfiltret" någon skillnad i ljud?
<!--QuoteBegin-Wikmaldo+3 Aug 2005, 02:02:56--><div class='quotetop'>QUOTE(Wikmaldo 4 3 Aug 2005, 02:02:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lånar tråden lite...ger inte "originalfiltret" någon skillnad i ljud?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171107"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, har du tagit bort resonanslådan så blir insugsljudet högre.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171107"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, har du tagit bort resonanslådan så blir insugsljudet högre.
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Det är väldigt ofta man får man vad man betalar för... det finns inte många större team i USA som kör med ebay saker.. det kanske finns en anledning?
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Kan faktiskt rekommendera dessa filter. 
Helt rostfria filter, som inte behöver oljas in, som filtrerar riktigt bra.
Bara att spola i vatten så är de rena. Tvättade mitt filter i hink första gången, och det verkar filtrera riktigt bra. var en hel del skit där
Finns på Fastrcars.se för en fyrhundring.
Dra sedan en släng från fronten till filtret, och du får kall och go luft till motorn
Helt rostfria filter, som inte behöver oljas in, som filtrerar riktigt bra.
Bara att spola i vatten så är de rena. Tvättade mitt filter i hink första gången, och det verkar filtrera riktigt bra. var en hel del skit där
Finns på Fastrcars.se för en fyrhundring.
Dra sedan en släng från fronten till filtret, och du får kall och go luft till motorn
Mattias Dahlstedt
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Jag vill nog ha det för lite både och... Både effekt och ljud... effekt vinsten på min bil antar jag inte är så fruktansvärt stor... Tycker det dessutom är snyggt med öppet filter... Men effekt är alltid kul så det är svårt att avgöra vad som är viktigast...
På vilket sätt är det skonsammare för motorn med "orginalfilter"?
På vilket sätt är det skonsammare för motorn med "orginalfilter"?
Senast redigerad av nenilsson den 4 augusti 2005, 19:26, redigerad totalt 1 gånger.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
hondapower
nja,skonsammare vet ja inte om det är en konkret fråga,snarare den att du inte får lika mycket skitig luft som filtret ska filtrera om du har kvar din orginal box och köper ett sport filter till den istället.
men framför allt så ligger effekt vinst gentemot arbete och kostnad betydligt högre med ett sådant.
sen angående det där filtret rostfritt så kan ja inte svara på hur dess filtrerings förmåga gentemot luft genomströmmning är.
vet dock att Blitz har den här typen av filter som håller riktigt hög klass.
så ja tipar på att detta är ytterligare en copy i mängden på dessa filter.
men genom att använda orginal boxen mot ett helt öppet filter så visst,du får inte samma insugs ljud.
men om du modifierar din orginal box så går det endå att skapa ett trevligt insugs ljud men dock inte lika högt som med det öppna filtret.
men framför allt så ligger effekt vinst gentemot arbete och kostnad betydligt högre med ett sådant.
sen angående det där filtret rostfritt så kan ja inte svara på hur dess filtrerings förmåga gentemot luft genomströmmning är.
vet dock att Blitz har den här typen av filter som håller riktigt hög klass.
så ja tipar på att detta är ytterligare en copy i mängden på dessa filter.
men genom att använda orginal boxen mot ett helt öppet filter så visst,du får inte samma insugs ljud.
men om du modifierar din orginal box så går det endå att skapa ett trevligt insugs ljud men dock inte lika högt som med det öppna filtret.
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
precis som tommy säger så sparar du motorn från mkt finkornigt damm/grus som lätt åker igenom de billiga filtren! av egen erfarenhet så åker jag moddad originalbox...
Mvh:Adde
Senast redigerad av Andreas Lundgren den 4 augusti 2005, 23:06, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Tidigare:
Honda CRX VT -1991
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Tidigare:
Honda CRX VT -1991
Peugeot 205 GTi -1989
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
<!--QuoteBegin-Andreas Lundgren+4 Aug 2005, 20:54:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Andreas Lundgren 4 4 Aug 2005, 20:54:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->predis som tommy säger så sparar du motorn från mkt finkornigt damm/grus som lätt åker igenom de billiga filtren! av egen erfarenhet så åker jag moddad originalbox...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171969"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Moddad originalbox är bäst helt klart, har testat båda nu och ljudet blir mulligare med öppetfilter men det känns som om sportfilter i originalbox ger mest effekt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=171969"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Moddad originalbox är bäst helt klart, har testat båda nu och ljudet blir mulligare med öppetfilter men det känns som om sportfilter i originalbox ger mest effekt.
Honda CR-V PHEV
Jag som har dessa rostfria filter...hittils bara fått bra cred och nöjda kunder , vi har inga "bänknings" papper osv , men det ger en helt klar effektökning OM man får in kall luft..annars blir det sämre.., filtret är dubbel konigt och 100% rostfritt , räcker att spola av i ljummet vatten , behöver ej oljas in.
Tillverkare i Japan , tror inte det ör ngn ripoff på Blitz faktist..inte speciellt likt förutom att det är "rostfritt" , ALLA som sett/kännt på filtrerna ändrar uppfattning och säger..jag VILL ha [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tillverkare i Japan , tror inte det ör ngn ripoff på Blitz faktist..inte speciellt likt förutom att det är "rostfritt" , ALLA som sett/kännt på filtrerna ändrar uppfattning och säger..jag VILL ha [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
[i]<span style='color:black'>Jonas Eriksson</span>[/i] Medlem #<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:red'>1416</span></span>
<span style='color:black'>fast</span><span style='font-size:13pt;line-height:100%'><span style='color:red'>R</span></span><span style='color:black'>cars</span><span style='color:white'>Hybrid Civic-94</span>
<span style='color:black'>fast</span><span style='font-size:13pt;line-height:100%'><span style='color:red'>R</span></span><span style='color:black'>cars</span><span style='color:white'>Hybrid Civic-94</span>
Och var hittar man dessa filter? Pris, bild?
<!--QuoteBegin-Vision79+4 Aug 2005, 22:35:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Vision79 4 4 Aug 2005, 22:35:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag som har dessa rostfria filter...hittils bara fått bra cred och nöjda kunder , vi har inga "bänknings" papper osv , men det ger en helt klar effektökning OM man får in kall luft..annars blir det sämre.., filtret är dubbel konigt och 100% rostfritt , räcker att spola av i ljummet vatten , behöver ej oljas in.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=172049"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--QuoteBegin-Vision79+4 Aug 2005, 22:35:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Vision79 4 4 Aug 2005, 22:35:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag som har dessa rostfria filter...hittils bara fått bra cred och nöjda kunder , vi har inga "bänknings" papper osv , men det ger en helt klar effektökning OM man får in kall luft..annars blir det sämre.., filtret är dubbel konigt och 100% rostfritt , räcker att spola av i ljummet vatten , behöver ej oljas in.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=172049"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Jag skaffade mitt PiperX på dalhems, har för mig det låg på 500spänn.
Honda CR-V PHEV
-
hondapower
välj någon av dom välkända,typ PiperXross,K&N,BMC,GreenCotton,mfl.
vet att det finns ett luftfilter test i Dalhems 2004års katalog där dom har tabeller m,m om flöde och filtrering och andra saker också.
då får PiperXross bäst resultat när det gäller luftflöde gentemot filtrering...MEN,om detta beror på att dom själva säljer PiperXross vet ja inte..det fanns även en länk till det testet som dom hade lagt upp i sin tidning..(det var ett test gjort av nån fristående som dom la ut i katalogen)
vet att det finns ett luftfilter test i Dalhems 2004års katalog där dom har tabeller m,m om flöde och filtrering och andra saker också.
då får PiperXross bäst resultat när det gäller luftflöde gentemot filtrering...MEN,om detta beror på att dom själva säljer PiperXross vet ja inte..det fanns även en länk till det testet som dom hade lagt upp i sin tidning..(det var ett test gjort av nån fristående som dom la ut i katalogen)
Tobbera: Bild har jag postat i tråden, och beställer gör du genom fastrcars.se
<!--QuoteBegin-Tobbera+5 Aug 2005, 09:08:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 5 Aug 2005, 09:08:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Och var hittar man dessa filter? Pris, bild?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=172118"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteBegin-Tobbera+5 Aug 2005, 09:08:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 5 Aug 2005, 09:08:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Och var hittar man dessa filter? Pris, bild?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=172118"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Mattias Dahlstedt
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
Nu är det ett öppet luftfilter påväg på posten och 3"-slang är inhandlad. Jag tittade lite under huven idag och såg då en smal slang som går mellan ventilkåpan och 3"-slangen från luftfilterboxen. Vad ska jag göra med denna slangen om jag tar bort hela det gammla systemet och slänger på min nya slang direkt på luftintaget i motorn? Eller ska jab behålla den första delen slang (närmast motorn) och trycka in den nya slangen i den? Jag tänkte fira ner luftfiltret innanför kofångaren för att fånga upp lite kallare luft. (CAI).
MVH
Tobias
<a href="http://img99.imageshack.us/my.php?image=dsc001516ab.jpg" target="_blank">
</a>
MVH
Tobias
<a href="http://img99.imageshack.us/my.php?image=dsc001516ab.jpg" target="_blank">
</a>Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
<!--QuoteBegin-HanneZ+2 Aug 2005, 22:37:13--><div class='quotetop'>QUOTE(HanneZ 4 2 Aug 2005, 22:37:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är nog ytterst liten skillnad i effekt skulle jag tippa på. Det är det iallafall på motorcyklar.
Du måste ju ha universums största filter [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] men det funkar ju iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Du måste ju ha universums största filter [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] men det funkar ju iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Det där är vevhusventilationen som går tillbaka till insuget. dra slangen ut i fria luften så får vi lite varmare klimat framöver [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mattias Dahlstedt
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
Ok, så det finns ingen risk att den börjar suga in luft (och därmed smuts) den vägen då?
<!--QuoteBegin-Dalan+10 Aug 2005, 20:57:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Dalan 4 10 Aug 2005, 20:57:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det där är vevhusventilationen som går tillbaka till insuget. dra slangen ut i fria luften så får vi lite varmare klimat framöver [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=174489"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--QuoteBegin-Dalan+10 Aug 2005, 20:57:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Dalan 4 10 Aug 2005, 20:57:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det där är vevhusventilationen som går tillbaka till insuget. dra slangen ut i fria luften så får vi lite varmare klimat framöver [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=174489"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
nejdå, ingen fara. bästa är såklart att köpa en catchtank och dra slangen dit, och sedan tillbaka till insugsröret
Mattias Dahlstedt
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07