byta en honda prelude mot en bmw m5

ENBART för motorrelaterade topics
preludejoel

<a href="http://www.blocket.se/view/6708583.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">http://www.blocket.se/view/6708583.htm? ... &city=0</a>

Vad tycker ni ska jag byta den här mot min?

<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=20843" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=20843</a>

Han vill även ha lite pengar mellan hur mycket tycker ni man ska lägga?
Kan tilläga att den haft 23 ägare och är avställd.
joel stenlund
JG
Kontakt:

ja byt!

hur mkt pengar ska du lägga mellan?

m5:an listar mkt mkt högre än preluden.

m5an är mkt säkrare pengar, dom kommer bli värda mer pengar i framtiden.
bara drivlinan lös är nästan värd vad han begär för bilen
...men där finns ett par för runt 50.
men som sagt byt!
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
<JL>

Tänk på att en halvförsäkring brukar ligga på 10-15k för dom bilarna så kolla
upp det först.
Senast redigerad av <JL> den 14 december 2005, 10:38, redigerad totalt 1 gånger.
JG
Kontakt:

instämmer om försäkringen, skriv den på nån förälder, eller ställ av den till du sålt den.

min m3a kostade en bit över 40000 när jag hade den. =)
därför valde jag att köra oförsäkrat, vilken jag INTE vill rekomendera..
det är bra ända fram tills det händer ngt.
Johan Grönberg

<JL>

Ja problemet är ju att du inte kan köra en bil helt oförsäkrad, en trafik försäkring
går nog på nära 10k bara den. Ställer du den på en förälder och inte bor på
samma adress så får du inte en krona så det är ingen bra ide heller.

Den bilen är extremt svårsåld även runt 40-50k till våren också tyvärr. Jag hade inte gjort det bytet risken är att du sitter med en bil du inte blir av med och som är svindyr att äga och köra.

>JG har du någon som vill köpa en 3,6 drivlina för 50k kan du pm:a mig ;-)
JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-<JL>+14 Dec 2005, 11:04:45--><div class='quotetop'>QUOTE(<JL> 4 14 Dec 2005, 11:04:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ja problemet är ju att du inte kan köra en bil helt oförsäkrad, en trafik försäkring
går nog på nära 10k bara den. Ställer du den på en förälder och inte bor på
samma adress så får du inte en krona så det är ingen bra ide heller.

Den bilen är extremt svårsåld även runt 40-50k till våren också tyvärr. Jag hade inte gjort det bytet risken är att du sitter med en bil du inte blir av med och som är svindyr att äga och köra.

>JG har du någon som vill köpa en 3,6 drivlina för 50k kan du pm:a mig ;-)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=220427"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

är bilen avställd kan du köra oförsäkrat, inget att rekomendera som sagt =)..
jag har haft många bilar skrivna på föräldrar och även polare som haft, på annan ort mm. och fått ersättning vid olycka ändån...
jag menar, det funkar ju så länge man inte ringer och berättar rakt ut att fordonet varit skenförsäkrat. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
jag handlar med bilar, gjort det i 10år, tro mig en m5 med ok mil och skick är väldigt mkt lättare att sälja en en prelude 2,3 på 55000mil.
svårt med alla bilar nu i december, men till våren tar det ny fart, och är bilen ok så kan du inte förlora på det.
men som sagt, beror ju på hur mkt du ska lägga mellan oxo.
kom ihåg att reservdelarna är ganska dyra till m5:an....finns ju en del begagnat, men om du tvingas köpa nytt...

JL: sålde min 3,2l m-motor, i okännt skick efter att ha voltat 7 varv på längden, avgas grenrören var mosade, insuget och spjällen var spräckta, ventilkåpan var krossad, sumpen var väldigt tillknycklad mm till norge för 1 år sen.
fick 45000:- för den.
vet som sagt inget om motorns skick efter krock, men vev och lager borde tagit skada iom remskivan fått så kraftiga smällar, samt att ingen vet hur länge motorn gick utan olja, dom visste dock detta och köpte ändån.
koppling och växellåda ingick oxo förresten.
dock liknande skick på lådan har jag för mig.

3,6 är perfa för turbo, 3,8 har för stort borr och sylinderväggarna är för tunna, dom håller inte lika bra, 3,6 är en bättre motor.
och normännen är galna i bmw, speciellt för turbo-ändamål mm.
dom kan ju köra allt gatreggat där.

har ju inga kunder nu, men annons på autopower gör susen, mkt norrmänn där.
Johan Grönberg

MikaelR.
Bil: CR-V 2013
Namn: Mikael Rautio
Kontakt:

En sak o tänka på är att nivåregleringen är bort plockad (minska värdet) iom byte till koni. Sen drar den ordentligt med soppa, min snittar 1.7l milen(mycket gasa). Men går att köra strax under litern vid lugn långkörning!
Själv har jag min helförsäkrad för 12k /år , men det är ju här i norr! Prova lådan ordentligt vanligt med taskiga synkringar som ger en mycket trögväxlad vid max acc.

Mvh Micke
Mikael Rautio

*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
andno

23 ägare på 15 år?? Jag skulle aldrig köpt en sådan bil! Vem har servat den och hur mycket? De flesta har nog bara köpt den för att gasa så mycket som möjligt och det med gammal olja osv.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Elvis_EG2
Namn: Elvis

byyyt på dirketen
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
david-o

Säger också byt, även om andno har en poäng så väger den nog tyngre än preluden med tanke på miltalet.
Inte många som skulle våga köpa en japanare som gått 55000 mil.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Torre

Det faktum att han vill byta mot en Prelude med 55000 mil på mätaren tycker inte jag talar för M5:an direkt. Jag hade nog satsat på att sänka priset en bit på Preluden och få den såld. För 25000 borde den vara intressant.
<span style='color:blue'>Tobias Rydholm

Honda Prelude 2,3i
Golf TDi Highline</span>
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

hahaha glöm det....gör ingen sån affär
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
VTI_Johan

byt! m5! Fan så sköjj!
/Johan
Johan Jonsson
M-G

hade oxå bytt,
anledning: ingen kommer köpa din prelude,55000mil det komemr aldrig gå även om den är fin och så.
10000spänn kanske inte mer,
så byt så fort du kan o sen sälj m5an,
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
preludejoel

Det blir inget byte han villa runt 20000:- i mellan och så mycket har jag inte, annars hade jag nog bytt. Blev ganska sugen. Tack för tipsen i alla fall.
joel stenlund
Bagarn

Den killen kontaktade mig också... Skillnaden är att jag vill ha en del mer för min bil, >50000 men han ville ändå ha ett gäng pengar emellan. Verkar mest som han försökte sig på en rövare..
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
hondapower
Been thanked: 3 times

allså bara en sak som att ägaren i fråga vill byta mot en bil med 55k mil och att han vill bli av med Bmw:n fort höjer mina ögonbryn.

att den sen har haft 23ägare behöver inte betyda allt,snarare så betyder service boken väldigt mycket i detta fall.

till skillnad från många andra så hade ja nog faktist inte bytt,pga att Bmw:n kunde blivit en väldigt dyr affär i slutendan..
JG
Kontakt:

fan va korkad jag är....hehe, jag har ju själv en prelude -94 i garaget....den kan jag lätt tänka mig att byta med om ingen annan här vill?
Johan Grönberg

Skriv svar