Billig turbo till Integra

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
danne_gn

Hittade denna länken på blocket...

<a href="http://www.blocket.se/vi/6878725.htm?ca=20_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/6878725.htm?ca=20_s</a>

Han säljer ett turbo kitt till Integra. Det ingår turbo, ic, wastegate, dump, slangar
universal,
rör etc...
nipplar och klämmor. för 10,500:- . Låter inte det lite väl billigt??

Någon som vet något om snubben
Daniel Gustafson

<span style='font-family:Arial Black'>Honda Integra Type-</span><span style='font-size:11pt;line-height:100%'><span style='color:Red'>R</span></span>

<span style='font-family:Arial Black'>En våt dröm för vissa en verklighet för andra...</span>
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Rikt.nr i annonsen går till Finland om jag inte är helt ute och cyklar..
Благодаря мутра!
jarnkamin

Jag gissar på att det är ett ebay-turbokit och då kan du lika gärna supa upp pengarna på krogen.

Har sett hur 2 billiga ebay-turbokit ser ut och jag skulle aldrig i livet ens låta ett sånt komma in i mitt garage, maken till mer skit har jag aldrig sett. Kvalité finns ingenstans på ett sånt kit.
Fredrik Wedin
[b]Civic Type <span style='color:red'>R</span> -03[/b]
Suzuki <span style='color:yellow'>RM250</span> -06
Melanoz

<!--QuoteBegin-jarnkamin+26 Dec 2005, 23:08:33--><div class='quotetop'>QUOTE(jarnkamin 4 26 Dec 2005, 23:08:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag gissar på att det är ett ebay-turbokit och då kan du lika gärna supa upp pengarna på krogen.

Har sett hur 2 billiga ebay-turbokit ser ut och jag skulle aldrig i livet ens låta ett sånt komma in i mitt garage, maken till mer skit har jag aldrig sett. Kvalité finns ingenstans på ett sånt kit.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=224448"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

dom funkar inte alls eller???
Marcus Melanoz
Hondaholic

När vi var på väg till Vallåkra ifjol så rasade xs-power turbon på min kompis Eclipse..Detta hände i Jönköping..400mil hade turbon gått..Då blev man ju ganska fundersam [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Dom ser ut att vara hur goda som helst när man kollar på dom men dom fungerar inte alls..KÖP INTE!!
Clabbe: japp,det är riktnummret till finland
Mitsubishi Lancer EVO 5 GSR
Mitsubishi Eclipse GS-T
jarnkamin

<!--QuoteBegin-Melanoz+27 Dec 2005, 14:17:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Melanoz 4 27 Dec 2005, 14:17:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-jarnkamin+26 Dec 2005, 23:08:33--><div class='quotetop'>QUOTE(jarnkamin 4 26 Dec 2005, 23:08:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag gissar på att det är ett ebay-turbokit och då kan du lika gärna supa upp pengarna på krogen.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=224448"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=224591"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dom kanske funkar i nån vecka eller några mil... Många får problem med spruckna grenrör, turbon rasar mer eller mindre på en gång osv.
Fredrik Wedin
[b]Civic Type <span style='color:red'>R</span> -03[/b]
Suzuki <span style='color:yellow'>RM250</span> -06
Melanoz

<!--QuoteBegin-jarnkamin+27 Dec 2005, 13:33:01--><div class='quotetop'>QUOTE(jarnkamin 4 27 Dec 2005, 13:33:01)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Melanoz+27 Dec 2005, 14:17:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Melanoz 4 27 Dec 2005, 14:17:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-jarnkamin+26 Dec 2005, 23:08:33--><div class='quotetop'>QUOTE(jarnkamin 4 26 Dec 2005, 23:08:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag gissar på att det är ett ebay-turbokit och då kan du lika gärna supa upp pengarna på krogen.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=224591"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Dom kanske funkar i nån vecka eller några mil... Många får problem med spruckna grenrör, turbon rasar mer eller mindre på en gång osv.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=224597"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
o fan.. där ser man.
Marcus Melanoz
Walkire

Så du menar att det e ingen ide att köpa? skit jag fundera nästan på att köpa den...men om man ersätter turbon? vad är det som felar på dem? Dålig kylning eller?
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Walkire

Fast jag har en civic....
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Ali
Namn: Ali T

ersätter du turbon samt grenröret så är det ett "ok" budget kit..

EDIT: inget jag skulle rekommendera direkt..
Senast redigerad av Ali den 28 december 2005, 11:24, redigerad totalt 1 gånger.
Walkire

Jag fundera på att köpa den fkt, men det verkar som alla har haft dålig erfarenhet av dem så man bör nog avstå...har plockat ihop lite grejer till budgetbygge nämligen...har saabturbo,ic, och oljekyl liggandes..men har inget grenrör som passar...får c om man kan hitta någon...
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Ali
Namn: Ali T

kolla på hondamarketplace.com ifall du hittar nåt eller hör med exempelvis Yash.

skulle jag få ssac/xs-power-grenrör gratis hade jag inte använt de.. kanske som dekoration nånstans ? ... shiny shit [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Walkire

Tog kontakt med personen, tydligen så ska turbon vara garret...men han sa att grenröret e svetsatt av nån peron i usa som fixar avgasrör mm mm...
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Walkire

sorry, person...och grejerna ska finnas i åland...
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
YASH
Kontakt:

Ebay aggregat är ofta kopier på Garrets hus men tillverkade av XS Power, eller SS Auto, . mfl ... dessa saker kan vara prisvärda för montering på en 10-20k's bil med budget bygge... man har ni en dyrare bil ni bryr er om så låt bli dessa är mina rekomendationer.
Only M Matters
Skriv svar