När jag var på väg hem igår så började det me att stereon la av och sen så dog alla lysen eftersom. Sen så efter ca 10 min på en parkering så dog motorn.
Om jag provade så på tändnigen så gick fläkten och lyserna lite svagt. men så fort jag skulle slå igång bilen så tändes motorlampan och bilen är hel död.
Har tänkt att det kan vara generatorn eller ännu enklare att det bara är kolen som är slut.
Nån som har nått annat bra tips??
Bilen la av
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
Om batteriet var dött skulle bilen fortfarande funka eftersom generatorn ger ström. Låter mest troligt att det är generatorn som lagt av. Mät upp o kolla va den levererar när bilen är igång (du får alltså försöka starta bilen med ett full-laddat batteri)
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Håller med Fresa. Kolla generatorn. Kolen kan vara slut eller ha hoppat ur. Har gjort det på en bil till mig och då blev bilen som du beskriver.
Hade batteriet varit kasst så hade generatorn hållt igång bilen efter du fått igång den. Men så fort du stänger av den så går den inte att starta igen. My two cents...
Hade batteriet varit kasst så hade generatorn hållt igång bilen efter du fått igång den. Men så fort du stänger av den så går den inte att starta igen. My two cents...
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Har fått svaret av en mekaniker. Generatorn är död och skickad till en firma för renovering.
Dom vet iofs inte om det är generatorn eller bara kolen. Specialfirman skulle kolla upp det och fixa. Förhoppningsvis klart imorgon.
Dom vet iofs inte om det är generatorn eller bara kolen. Specialfirman skulle kolla upp det och fixa. Förhoppningsvis klart imorgon.
Johan Söderberg
HPC Norr #1349
Crx ED9
HPC Norr #1349
Crx ED9