Honda Civic 4wd ;)

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
NaZeR

Ja här har ni lite bilder på min Vinterbil som jag har har rustat upp och renoverat växellådan på [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Väldigt rolig bil till vintern och udda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

[attachment=16875:attachment]

[attachment=16876:attachment]

[attachment=16877:attachment]
Äh, nu blir d matlagning på bög nivå...
[b]Andreas [i]NaZeR[/i] Mattsson[/b]
Okke

Fräck bil!
<span style='color:red'>Oscar Örnborg</span>

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:blue'>Varberg</span></span>
Honda CRX VT -91 (såld)
VW Lupo 75 starka kusar -99
co2-
Kontakt:

Hade inte Ecci en sån?

Fin för övrigt...
[b]Edvin "Eddy" Eminovic [/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

AHHAHA! fan det ÄR min gamla bil, kan säga att det finns bara en vit 4wd i hela finland, sen finns det en svart till!

Har du köpt lös den från försäkringsbolaget? för den blev ju inlöst av ömsen efter att ägarn efter mej körde över ett rådjur.
1. Växellådan har alltid varit sådär att du måste dubbeltrampa för backen, du lär dej, o den har alltid låtit konstigt när man backar, sen NY alltså.
2. Första ägaren är En danielsson på kalmarnäs, han ägde den till... 2004, då han köpte ny bil från zebra, jag köpte den sedan därifrån hösten 2004 och hade den till sena våren 2005 då jag sålde den ti en kille som hade den en månad o sen kvadda den mot ett rådjur.
3. körde på ett brunnslock o slog sönder en hel del så en hel del är bytt bak, bland annat kardanaxelfäste...
4. Byt kam o vippor (om inte bytt) de var riktigt dåliga då jag hade den.

i övrigt hoppas jag du fixar upp den och vårdar den ömt! den är grymt fint skick annars, egentligen bara kammen som var dåligt på den förut.

o så bilder på från när jag hade den.
[attachment=16880:attachment]
[attachment=16881:attachment]
Senast redigerad av EcciBaka den 28 mars 2006, 01:11, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

vad är det för 4wd? först fram sen bak när det släpper eller?
EcciBaka
Kontakt:

kox: yep, prexis så, funkar riktigt bra på den faktiskt. testade efter kopplingsbytet att få däcken att släppa. meeeen, med den motorn går det inte ... framdäcken "hoppar" till och på en mycket mycket kort tid så hugger bakdäcken i o det suger iväg. fullgasstarter var inga problem med den.
------------------------
------------------------
NaZeR

<!--QuoteBegin-EcciBaka+28 Mar 2006, 01:08:00--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka @ 28 Mar 2006, 01:08:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->AHHAHA! fan det ÄR min gamla bil, kan säga att det finns bara en vit 4wd i hela finland, sen finns det en svart till!

Har du köpt lös den från försäkringsbolaget? för den blev ju inlöst av ömsen efter att ägarn efter mej körde över ett rådjur.
1. Växellådan har alltid varit sådär att du måste dubbeltrampa för backen, du lär dej, o den har alltid låtit konstigt när man backar, sen NY alltså.
2. Första ägaren är En danielsson på kalmarnäs, han ägde den till... 2004, då han köpte ny bil från zebra, jag köpte den sedan därifrån hösten 2004 och hade den till sena våren 2005 då jag sålde den ti en kille som hade den en månad o sen kvadda den mot ett rådjur.
3. körde på ett brunnslock o slog sönder en hel del så en hel del är bytt bak, bland annat kardanaxelfäste...
4. Byt kam o vippor (om inte bytt) de var riktigt dåliga då jag hade den.

i övrigt hoppas jag du fixar upp den och vårdar den ömt! den är grymt fint skick annars, egentligen bara kammen som var dåligt på den förut.

o så bilder på från när jag hade den.
[attachment=16880:attachment]
[attachment=16881:attachment]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=262206"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

JO vi har byt lager och busningen m.m och ett drev och en axel därför har den inte funkat sen fabriken. och sen har jag lagat lite rost och butsat ^^, Men vet du vart fjädrarna till trunken har tagit vägen? som håller upp den? eller kan du fixa nummret till andra killen så jag kan höra om han har dem kvar.
EcciBaka
Kontakt:

oh, fjädrarna... hmm, de vet jag inga var är mera faktiskt, jag tog bort dem för om du har kvar SPL högtalarna som jag stoppa i så kan du inte ha fjädrarna i iallafall, magneterna blir ivägen, bättre att fixa en annan lösning med en gasdämpare eller nåt ifall du tänkt ha nå vettiga högtalare baki.
------------------------
------------------------
NaZeR

Okej Mjo jag har beställt hem DLS fram och bak system [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Men det finns en till 4wd i finland en röd ska söka upp den nu
Så där <a href="http://www.dynamiitti.com/galleria/dynycars/dtr.html" target="_blank">http://www.dynamiitti.com/galleria/dynycars/dtr.html</a> [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] På dynamiitti finns det massor med roliga grejer till honda lite svårt med finska bara men man hittar nog ändå.
Senast redigerad av NaZeR den 28 mars 2006, 13:53, redigerad totalt 1 gånger.
Freddy
Namn: Freddy Bigun

sitter drivlinan på en vanlig D16A6?? i så fall måste det passa rakt över på en crx?? nu blir jag sugen! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Freddy Bigün

Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

<!--QuoteBegin-Freddy+30 Mar 2006, 16:11:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy 4 30 Mar 2006, 16:11:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->sitter drivlinan på en vanlig D16A6?? i så fall måste det passa rakt över på en crx?? nu blir jag sugen!  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263305"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Förutom att du saknar kardantunnel [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Freddy
Namn: Freddy Bigun

<!--QuoteBegin-Koxen+1 Apr 2006, 14:27:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Koxen 4 1 Apr 2006, 14:27:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Freddy+30 Mar 2006, 16:11:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy 4 30 Mar 2006, 16:11:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->sitter drivlinan på en vanlig D16A6?? i så fall måste det passa rakt över på en crx?? nu blir jag sugen!  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=263305"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Förutom att du saknar kardantunnel [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=264162"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

det är det man använder vinkelslip maskiner till [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Freddy Bigün

Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
PolZa
Kontakt:

Men nu är den ramvind <!--emo&:(-->Bild<!--endemo--> Nazer jag jag råka komma med lite häng och träffa en stolpe på vänster sida fam <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->.... Men vi funderar på att plocka över allt till en annan Honda civic <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Kör man Honda så är det månda!
BuuMi
Namn: David Boman

<!--QuoteBegin-PolZa+24 Jan 2007, 10:10:03--><div class='quotetop'>QUOTE(PolZa 4 24 Jan 2007, 10:10:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men nu är den ramvind <!--emo&:(-->Bild<!--endemo--> Nazer jag jag råka komma med lite häng och träffa en stolpe på vänster sida fam <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->.... Men vi funderar på att plocka över allt till en annan Honda civic <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]368666[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ajaj Polza! <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->

vad är det som gick slut på den?
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

AHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH <!--emo&:))-->Bild<!--endemo-->

Sorry men jag var bara tvungen...

Upp som en sol och ner i diket som en kung
Благодаря мутра!
EcciBaka
Kontakt:

Vafan! är det bara jag som klarar av att hålla den på vägarna eller?
------------------------
------------------------
BuuMi
Namn: David Boman

det verkar som det <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
EcciBaka
Kontakt:

*suck* stackars pärlan...
------------------------
------------------------
PolZa
Kontakt:

Hahah <!--emo&:P-->Bild<!--endemo--> Men man måste ju leka lite med bilarna <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Kör man Honda så är det månda!
EcciBaka
Kontakt:

PolZa: Tror du inte jag lekte med den då? <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
------------------------
------------------------
Skriv svar