Vad har du för husdjur?(bilder)

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Krister

hehehe, så jäkla sött. Vår Ivanhoe försöker sig på sådana nån gång ibland men får ge upp då de är liiiite för stora för honom.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

silhouette: Reptilhållning är inte ett djurägande, det är en snickeriverksamhet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
silhouette170

Så sant, mina grannar undrar vad jag sysslar med inbland....
Andreas Olsson
Civic Type R-05
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

Kan fatta varför grannarna undrar. Vad faan gör ni om nått sånt där kräck smiter och biter nån granne i foten så dom får amputera eller nått?

Tycker de är galet att flytta massa äckliga djur över hela jordgloben som inte hör hemma.

Kan ju säga att smyger sig nått såntdär äckligt kryp (orm, krokodil etc) in hos mig kommer jag slå ihjäl krypet och smiska upp den som äger de. De rätt duktigt.

Så länge de funkar så bryr jag mig inte. Men hört för många gånger när djuren "bryter sig ut" eller smiter för att känna mig helt till freds me de.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Kontakt:

trixie: har du tänkt på hundar då, långt mer vanligt att de rymmer, LÅNGT mer vanligt att de skadar någon. Tänk hur hundrädda måste känna sig då!

hundar rör sig dessutom utanför längeheten och bor fritt i lägenheten till skillnad från en kajman.

o när vi ändå är inne på hundar, hur många raser tror du hör hemma här? Katter då? så vitt jag vet så är inte den vanliga bond/vildkatten hemma här heller. än mindre bengal, ocicat, perser o.s.v.

ska jag smiska upp ägaren till en katt eller en hund som kommer fram till mej när jag e ute o slå ihjäl djuret på köpet? för det är djur som kommer fram till en... tro mej, en kajman om den mot förmodan rymmer, kommer inte att smyga sig upp på dej. o om en majsorm råkar ringla sig förbi dej i din värld ger dej rätten att reagera så, så har jag rätten att spränga din byggnad om din hund kommer fram till mej om man ska bedöma av farlighetsgrad.

tänk efter lite hur befogad din rädsla och ditt äckel är innan du uttalar dej.

om vi jämför med min pytonorm på nästan 2 meter så kan jag lägga upp en del djur som är mycket farligare.
Katt
Hund
Häst
Ko
Gris
Get
Älg
Rådjur
o.s.v.
------------------------
------------------------
Krister

Ecci: Visst har du rätt... men vem f*n har älg/rådjur som husdjur? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
EcciBaka
Kontakt:

Krister: kolmården! eller var det skansen, TÄNK så många som den älgen kan bita handen av om den bara vill på ett år. TÄNK om den får smak på blod och rymmer och går bersärk! Med sveriges katastrofberedskap skulle den kunna lägga under sig hela djurgården och några kvarter i centrum.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
------------------------
------------------------
M Säverot

har lite bilder på när dizel(boxer) får jobba lite... +även jag får jobba lite som är nybörjare på svenskskydd. + lite andra bilder

dizel.fotopic.net
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Användarvisningsbild
c0k3
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->trixie: har du tänkt på hundar då, långt mer vanligt att de rymmer, LÅNGT mer vanligt att de skadar någon. Tänk hur hundrädda måste känna sig då!

hundar rör sig dessutom utanför längeheten och bor fritt i lägenheten till skillnad från en kajman.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

det kan nog till stor del bero på att det är så många fler som har hundar som husdjur.... inte alls lika vanligt med orm som husdjur.
Om ormar hade varit lika vanligt som hundar och hundar lika ovanligt som ormar till husdjur skulle statistiken se annorlunda ut.
Senast redigerad av c0k3 den 21 april 2006, 16:56, redigerad totalt 1 gånger.
EcciBaka
Kontakt:

c0k3: umm, procentuellt sett om man vill se det så så är det mer skador från hundar med. hur många dödsbitningar eller kramningar av människor har det stått om i tidningarna gällande ormar? Hur många galna ormar har attackerat kvällsjoggare? nä just det.
------------------------
------------------------
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

Ecci.. tack.. behöver ingen uppläxning.. kan ju bero på att en hund, katt eller råtta vet nog 99% av befolkningen hur man hanterar.. medans ungefär 1% av befolkningen vet hur man hanterar en orm som har slitit sig lös.. 99% av befolkningen ser nog inte skillnad på en liten snok och en liten annaconda.. eller en snok och nån annan av dina trevliga små djur för den delen..

tycker de är min medborgerliga rättighet att få vara rädd och äcklad av djur som i detta land ses som mer eller mindre livsfarliga och eller parasitdjur etc.

att du och andra tycker om att ha dem i akvarium hemma i sovrummet får stå för er.. men ha full förståelse för att 99% av befolkningen inte fattar varför eller är jäkligt oroliga att dom ska ta sig ut.. och belive me.. de händer.....
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Kontakt:

trixie: ja det händer, men oavsett om du kan hantera en majsorm eller ens min pyton så ska du va duktig om du lyckas bli skadad av den. en kobra rymde i samband med flytt förra året i sverige, den ringlade iväg 1 meter och gömde sig under ett element (största händelsen i ormsverige typ). min pyton rymde för 1½ år sen, han flytta sig 1½ meter till baksidan av terrariet. de rymmer sällan långväga och de flesta ormar dör rätt snabbt utomhus i vårt klimat.

och ett fåtal är livsfarliga, och de är definitivt inte parasitdjur, utan mer effektiva gnagarbekämpare än katter.

en liten snok och en anakonda i samma storlek är ungefär lika ofarliga. för tillfället har jag bara en orm o ser du inte skillnad på min katt o min orm så får du skaffa glasögon [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
------------------------
------------------------
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Dessa ska jag ta hand om i 3veckor, ska bli riktigt trevligt att ha sällskap 24/7 i lägenheten. Kommer npg bli svårt att lämna tillbaka dem sen. Bild

Bild
Bild
andno

Skärtorsdag (13/4) kväll så gick min katt ut för en vanlig runda och kom inte tillbaks igen den kvällen, natten eller ens dagen efter. Detta är inte det vanliga mönstret när det gäller min katt, hon brukar bara vara borta i några timmar som mest. Man tror naturligtvis det värsta och letar överallt men inget napp. Efter en vecka så satte jag upp en efterlysning med foto på flera ställe i grannskapet och hade naturligtvis gjort en polisanmälan tidigare.

Måndagen den 24/4, efter 11 dagar, så ringde min mobiltelefon på jobbet och en man berättade att en katt i mycket dåligt skick var vid hans hus och att han fått mitt telefonnummer av polisen. Han berättar även att deras egen katt som normalt inte tillåter andra katter gå in på tomten låter katten vara där. Då beskrivningen är lik så drar jag från jobbet de ca 2,5 mil i rent utryckningstempo och finner mycket riktigt en katt där. Då jag går raskt/halvspringer fram mot katten så blev den lite rädd och försöker springa där ifrån. Kommer kanske två steg och trillar sen ihop och jag lyfter upp den. Den är otroligt mager och gör inget motstånd utan ligger bara i mina händer som en pälsmössa. Tittar lite runt på den och ser snabbt att det är min katt. Den är helt livlös, tovig och i princip bara päls och ben. Vet ej om den i detta tillstånd förstår att det är jag men den verkar lugn och somnar direkt i min famn.

Efter att ha pratat och tackat mannen som fann den som tog sig tid att först ringa till polisen och sedan mig bestämmer jag mig för att åka direkt till djursjukhuset i Lund. La katten i min jacka i bilen och den somnade direkt igen. Ringde djursjukhuset först från bilen och fick en akuttid några timmar senare men körde dit direkt och satte mig i väntrummet. Då de såg att den var helt utslagen så fick jag komma in nästan direkt och en första undersökning gjordes. Uttorkad och kraftigt avmagrad men inga synliga skador. De ville lägga in den direkt vilket det även blev. Den fick dropp, vitaminsprutor mm och blev fullkomligt undersökt. Den hade tappat ca 25 % av sin kroppsvikt (blev vägd där någon månad tidigare). Förutom uttorkningen så upptäcktes även lunginflammation, förstorat hjärta samt då även juvertumör (det senare är känt sedan tidigare).

Låg kvar på djursjukhuset i fem dagar och fick dropp, mediciner, vitaminer mm samt mängder av undersökningar. Denna vistelse kostade över 8000 kr men genom försäkringen så stannade min kostnad på 3500 kr + några hundra för mediciner. Det är värt varenda krona och ens skyldighet när man tagit hand om ett djur! Whitney som min katt heter är nästan 18 år och har varit en stor glädjespridare hela sitt liv. Kommer alltid och möter mig i dörren när jag kommer hem samt även när man vaknar på morgonen. Det är för tidigt att säga att hon klarar sig men det är en stor skillnad mot i måndags. Det är omöjligt att veta varför Whitney varit borta men jag har svårt att tro att det har varit frivilligt. Kanske har hon varit instängd någonstans eller så har hon varit förvirrad (av åldern).

Man får vara lycklig för varje dag man får tillbringa tillsammans men ha modet att fatta rätt beslut om det blir nödvändigt!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
PB2000
Namn: Patrik Bolmsten

18 år är väl en ganska bra ålder för en katt? Min blev 12 år.
Jazz -02
Antonio
Kontakt:

Trist att höra Andno.

Ang din katt. 18 år är väldigt mycket. Katter brukar väl lämna sitt hem när det är dags att lämna in. Det var kanske det hon gjorde? De brukar vilja vara i fred då.
Vår senaste katt blev 17 år. Han hade knatat över till grannen & lagt sig under deras brygga.
Bryggan var hans plats. Han har fiskat med våra grannar i drygt 16 år där.
Antonio Pozzi
andno

Med tanke på att hon satt på trappan till en villa när jag fann henne så tror jag inte att hon ville sluta att leva.
Det verkar snarare som om hon försökte få kontakt med någon som kunde hjälpa henne.
Var hon har varit och vad som har hänt är omöjligt att veta.
Jag har många gånger tänkt att man skulle ha haft någon sändare (typ GPS) på henne så att man kunnat se vart hon går.
Hon har knappt ätit sedan hon kom hem och spyr upp medicinen för lunginflammationen.
Förvisso är hon sjuk men med tanke på att hon magrat så pass så måste hon få mat och näring i sig för att inte prata om medicinen.
När jag åt frukost idag så blev hon dock väldigt intresserad av en honungsmarinerad skinka så då fick hon lite sådant.

<a href="http://www.karlstabo.se/honda/album.php?u_id=73NTMGe" target="_blank">Bild</a>

Såld:
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

hemsk som fan, men hon e gammal...kanske dags o inse..?
jääävligt kul dock att hon vart me så länge o kanske ett tag till...fin katt!

hoppas hon mår bättre nu, men ja måste säga att om hon blir värre e de nog dags o söva...de e ju synd om henne annars, men jag tror inte att du skulle vara nåt annat än smart när de kommer till den punkten...lycka till o klappa henne från mej...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
EcciBaka
Kontakt:

härligt att djurägare går så långt för sina djur, de är lika mycket värda som oss i min mening, inte i lagens då. men 18 år, det är jävligt gammalt för en katt, vid den åldern kanske det skulle vart humanare att låta henne somna in för gott. Hoppas hon repar sig iallafall, härligt att se att folk bryr sig om sina djur.
------------------------
------------------------
Tobbera

Fin katt! Hoppas den repar sig och inte lider av sina sviter. Precis som människor så är det nog inte så trevligt att leva för levandets skull, utan man vill även vara frisk och ha hälsan. Är man så dålig att man inte kan göra någonting så tror jag att även katter uppskattar att få somna in.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

kan det vara kattpest ?? en bekants katt fick de e betedde sig liknande...
hoppas hon repar sig...
SMacke #364
EcciBaka
Kontakt:

Chikaan va hungrig <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> notera hur snabbt det går.

<a href='http://home.aland.net/vids/Downloads/Ch ... 210606.wmv' target='_blank'>Mums!</a>
------------------------
------------------------
andno

Whitney blev lite bättre men sen har det gått utför igen. Efter att knappt ha rört maten under helgen så fick det bli ett nytt besök på djursjukhuset i måndags. Åter igen konstaterades uttorkning plus alla sjukdomar och biverkningar av dessa som ligger i baggaget. Efter att ha diskuterat detta med min veterinär så beslutade jag att avlivning var det bästa alternativet av alla dåliga som stod till buds. Att prata i allmänna ordalag att man ska avliva sitt djur när/om det är så dåligt att det inte finns någon hjälp att få som håller i längden är lätt men när man står inför faktum så är man väldigt liten. Det kändes både som det svåraste beslut jag fattat och ändå som det självklara men ångesten var fruktansvärd och speciellt efter att sprutan var gjord och man bara väntade på slutet. Att se pulsen bli svagare och svagare för att till slut upphöra efter några tappra försök med lite kraftigare slag på slutet. Vet inte hur länge jag satt där men jag kände även att hon blev kallare än normalt och ögonen blev alldeles grumliga som om färgen i dem försvann.

WHITNEY, född 21/10 1988 - död 19/6 2006

Såld:
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

<!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo-->
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Användarvisningsbild
.:Gurra:.
Bil: Vti HB -92
Namn: Gustav Karlsson

<!--QuoteBegin-silhouette170+6 Apr 2006, 12:14:18--><div class='quotetop'>QUOTE(silhouette170 @ 6 Apr 2006, 12:14:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Här är min lilla kelgris Camilla...
[right][snapback]266548[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Va e de för någon kajman? Ser ut som en Paleosuchus palpebrosus.
Roliga djur om man har intresset för dom.
Masso

Min B. Smithi har precis börjat mumsa på kvällen ljuvlighet <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

ENJOY!

Bild
Markus Persson
Användarvisningsbild
NippleN
Bil: Civic EE9
Namn: Lukas Gullberg

Fan asså andno, ja tycker att sånt e så satans tragiskt, skänker en tår till dej ! <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo-->
Lukas Gullberg
0732-022675

Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
Koffe

fy fan, vet hur det känns andno <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
Griffin

Bild
More Than A Hero. A Legend
[b]Fotograf[/b]. <span style='color:blue'>www.Westaroze.se</span> | www.vsc.nu
Vill du ha bilen fotad? Pma mig jag finns i Västerås.
<span style='color:red'>Fotar åt: SMF.VSC.ALS</span>
Vsc.Crew

Glenn Ivars
MickeCTR

Senast redigerad av MickeCTR den 15 juli 2006, 03:10, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
Skriv svar