Besiktningsproblem.
-
TheSilencer
Hej!
Har nu fått min bil besiktad med blanka papper. Fick in totalt tre ggr innan det löste sig.
Har någon varit med om något liknande någon gång, eller har någon nån teori om vad det kan vara som spökar sig?
Första gången jag var in så stannade bilen redan vid bromsrullarna. Hade inte haft något krångel med den innan vintern, inte heller efter. Det slutade med att besiktingskillarna fick knuffa ut den tillbaka.
Efter lite mätningar och råd från lokala bilelektronikfirman så byttes tändmodul. Wrom! Bilen gick igång och tickade på som ett urverk. Inga problem över huvud taget.
Andra besiktningen, bilen gick igenom med 2st tvåor på bromsarna bak men stannade även denna gången. Av ren slump så plockade beskillarna bort avgas-slangen. Efter lite trilskande, fula ord från killarna som jobbade, och en massa småtändningar så startade bilen. Gick kanonfint, jämn tomgång och det var bara att åka därifrån.
Började misstänka att min bil inte tycker om deras avgas-slang. <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Renoverade bromsarna bak och åkte på ombes. Hade inga som helst problem med bilen under denna tiden, två veckor mellan.
Åker in på besiktningen och stannar till framför bromsrullarna. Killen slänger på slangen och jag tänker att nu startar den väl inte denna gången heller.
Mycket riktigt, killen hinner ned i rullarna sen blööörrp.. död.. Han försöker starta men den tänder inte det minsta. Jag säger åt honom att testa utan avgas-slangen. Efter två försök går bilen som en klocka igen.
Vad i hela friden kan det bero på?? Jag blir inte klok iallafall. Har aldrig varit med om något liknande, inte sista killen på bes heller.
Någon som har nån fundering eller första tanke?
Har även börjat fundera om den där svindyra tändmodulen var hel... <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
Har nu fått min bil besiktad med blanka papper. Fick in totalt tre ggr innan det löste sig.
Har någon varit med om något liknande någon gång, eller har någon nån teori om vad det kan vara som spökar sig?
Första gången jag var in så stannade bilen redan vid bromsrullarna. Hade inte haft något krångel med den innan vintern, inte heller efter. Det slutade med att besiktingskillarna fick knuffa ut den tillbaka.
Efter lite mätningar och råd från lokala bilelektronikfirman så byttes tändmodul. Wrom! Bilen gick igång och tickade på som ett urverk. Inga problem över huvud taget.
Andra besiktningen, bilen gick igenom med 2st tvåor på bromsarna bak men stannade även denna gången. Av ren slump så plockade beskillarna bort avgas-slangen. Efter lite trilskande, fula ord från killarna som jobbade, och en massa småtändningar så startade bilen. Gick kanonfint, jämn tomgång och det var bara att åka därifrån.
Började misstänka att min bil inte tycker om deras avgas-slang. <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Renoverade bromsarna bak och åkte på ombes. Hade inga som helst problem med bilen under denna tiden, två veckor mellan.
Åker in på besiktningen och stannar till framför bromsrullarna. Killen slänger på slangen och jag tänker att nu startar den väl inte denna gången heller.
Mycket riktigt, killen hinner ned i rullarna sen blööörrp.. död.. Han försöker starta men den tänder inte det minsta. Jag säger åt honom att testa utan avgas-slangen. Efter två försök går bilen som en klocka igen.
Vad i hela friden kan det bero på?? Jag blir inte klok iallafall. Har aldrig varit med om något liknande, inte sista killen på bes heller.
Någon som har nån fundering eller första tanke?
Har även börjat fundera om den där svindyra tändmodulen var hel... <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
[i]"Asfalterat? Här i Värmland kallar vi allt grusväg."[/i]
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->//Johan Mossfeldt
Medlemsnr 1569<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->//Johan Mossfeldt
Det är ju solklart, din bil gillar inte deras avgas-slang helt enkelt <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Joakim Remler
Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
Projekt bil: Honda Civic -75
Göteborg
---------------------------------------------------------------------
-
TheSilencer
<!--QuoteBegin-Joakim+26 May 2006, 15:30:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim 4 26 May 2006, 15:30:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är ju solklart, din bil gillar inte deras avgas-slang helt enkelt <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]289369[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Näää, säger du det. <!--emo&:boxing:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/boxing.gif[/img]<!--endemo-->
Kanske bara ska gå ut och ta av slangen deras då, dom kanske saknar den. <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Nej men allvarligt. Vill veta om någon har råkat ut för det förut. Så det inte är något fel som dyker upp en dag.
[right][snapback]289369[/snapback][/right]
Näää, säger du det. <!--emo&:boxing:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/boxing.gif[/img]<!--endemo-->
Kanske bara ska gå ut och ta av slangen deras då, dom kanske saknar den. <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Nej men allvarligt. Vill veta om någon har råkat ut för det förut. Så det inte är något fel som dyker upp en dag.
hmm... vrål trimmad bil...
-o så sätter vi på avgasslangen.
*- STOP! ni kan inte göra så. min bil tycker nämligen inte om avgaslangen. den blir lessen o dör då!
låter som du har en fullt fungerande perfekt trim bil.
-o så sätter vi på avgasslangen.
*- STOP! ni kan inte göra så. min bil tycker nämligen inte om avgaslangen. den blir lessen o dör då!
låter som du har en fullt fungerande perfekt trim bil.
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
-
TheSilencer
<!--QuoteBegin-xzbatt+27 May 2006, 13:44:29--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 27 May 2006, 13:44:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->avgasutsuget kanske är dåligt på att suga och hondan tänder inte på det?;D haha
[right][snapback]289803[/snapback][/right]
Den var faktiskt lite rolig! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Den var faktiskt lite rolig! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
<!--QuoteBegin-TheSilencer+27 May 2006, 16:56:24--><div class='quotetop'>QUOTE(TheSilencer 4 27 May 2006, 16:56:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-xzbatt+27 May 2006, 13:44:29--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 27 May 2006, 13:44:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->avgasutsuget kanske är dåligt på att suga och hondan tänder inte på det?;D haha
[right][snapback]289855[/snapback][/right]
hehe jo jag tyckte väl det, men seriöst så var första tanken på om det kan vara någon statisk elektrisitet eller nåt sånt som ligger på avgasutsuget som bråkar med din tändning, fast det är en långsökt teori.
[right][snapback]289855[/snapback][/right]
hehe jo jag tyckte väl det, men seriöst så var första tanken på om det kan vara någon statisk elektrisitet eller nåt sånt som ligger på avgasutsuget som bråkar med din tändning, fast det är en långsökt teori.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
-
vad är lustgas?
nu vet jag inte hur slangarnas och utsugsrörens skick e där du bor men mottrycket i några slangar på stationer i sthlm blir stors pga skit i slangarna (skaka på de "ringarna" som hänger ner från taket så hör ni <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->) har hänt att ett par bilar här uppe har "stannat" pga slangen och detta är den enda förklaring som kan kommas på. tänkt dig alla två miljoner rostiga slutrör som släpper ifrån sig rostflagor pga att slangen suger.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
mvh C
mvh C
Christian Lange
prova besiktiga på ett annat ställe här i ronneby har vi ingen slang utan ett littet tunt rör som e kanske 0.25 tum som dom sätter in i röret.... <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Michael Albingier Ronneby
CRX VT NX
CRX VT NX