Banträff Gelleråsen

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Malakai

Vilken lyckad dag de va igår. Mycket folk, väl organiserat och bra väder! Gelleråsen va en riktigt rolig bana som man verkligen kunde pressa bilen på utan att köra av.

Här är bilder på oss från borås:
Bild
Förarmöte
Bild
Jag
Bild
Karl-johan aka Fodden
Bild
Emanuel aka Tricid
Bild
Pierre aka Pirro

kommer mer då ja tagit lite egna kort oxå...
Senast redigerad av Malakai den 13 augusti 2006, 11:17, redigerad totalt 1 gånger.
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Malakai

Lite mer kort. 90% av korten blev skitsuddiga men men..
Bild
Följevarv
Bild
Följevarv med mycket bilar!
Bild
Mooseman bromsar sig förbi en Speedster så bromsarna glöder <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Bild
Här står erik på bromsarna igen <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Bild
Kraft i sin fina Dc5a
Senast redigerad av Malakai den 13 augusti 2006, 11:21, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Malakai

Bild
Fin utsikt
Bild
Fet CTR
Bild
Jag jagar Fodden. Eller kör han ifrån mej? Höll avståndet ganska bra i nåra varv till mina däck blev för varma. Sen försvann han i horisonten <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Bild
Kör om en .... ehh .. Bigfoot?
Bild
Blå Ctr, vem vet ja inte.
score

jag plåtade ~500 bilder igår, kommer förmodligen upp idag <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>

<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
Tricid

en helt underbar dag igår, allt stämde. Kul att vara på en banträff som är seriös med förarträff/flaggvakter/säkerhetsgenomgång osv skit bra skött...keep up the good work guys <!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo-->
jag sa åt malakai att han skulle sätta på slow shutter på sin kamera men han vägra så tacka honom för att de inte blev mer bilder <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo-->

än en gång tack hpc för en kanondag....gör man gärna ett par gånger till

Emanuel
Emanuel Larsson
Bergan

Det var en riktigt rolig dag. Tog ett bra tag innan jag lärde mig banan och vad man kan göra med R-däcken (första gången jag körde med dem). Men när man väl visste var gränserna var blev man inte omkörd lika mycket! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Längtar redan till 30:e september och nästa bankörning!
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
stranne

Ingen som hade bilder på den snabbaste bilen för dagen? ni som var där vet nog vilken jag menar!!!

Kul dag iaf mycket körning å bra flyt!

synd bara att min bil står utan lådan där hemma!!

ses nästa banträff iaf!

mvh david
Nu: s2000 turbo
Civic ek3-00

Då: Toda CTR /Bästa et 13,33(60-fot 2,37)

David Stranne
0707771613
score

ett urval av bilderna jag tog (en kompis tog några bilder men vet inte exakt vilka så skrev ner hans namn oxå <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> )

Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild

<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
score

<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild
<br>
Bild

tog som sagt 500 bilder, inte gått igenom alla men lägger upp dessa sålänge. hojta om ni vill ha bilder på någon specifik honda (tog på nästan alla)

** sorry om dom blev lite stora, aldrig lagt upp bilder på forumet förut <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

**edit#2: ser nu att jag glömde plocka bort regnr på alla, om ni vill att detta ska åtgärdas skicka PM till mig.
Senast redigerad av score den 13 augusti 2006, 14:52, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Kanondag med bra flyt och mycket körning, tack FMCS <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Måste verkligen haft vädergudarna med oss också, det spöregnade nämligen inne i Karlskoga när jag var in och skulle tanka.

Bilen gick kanonbra och man vågade stå på riktigt ordentligt jämfört med förra året när man inte hade kört nåt innan.
Bild
Qwerty

Sådär ja nu har jag reggat mej på forumet.

Tack för träffen, det va skoj. Hoppas jag inte gjorde allt för dumma omkörningar eller missade någon omkörare.
Det va jag i RA Motor bilen.
<span style='color:red'>Jörgen Blomqvist. Inhyrd chafför.</span>
Äger ingen Honda bil. Men en hoj.
Malakai

<!--QuoteBegin-Qwerty+13 Aug 2006, 15:07:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Qwerty 4 13 Aug 2006, 15:07:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sådär ja nu har jag reggat mej på forumet.

Tack för träffen, det va skoj. Hoppas jag inte gjorde allt för dumma omkörningar eller missade någon omkörare.
[right][snapback]317106[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tjena, och välkommen till HPC!!!
Tycker du körde väldigt bra, vi körde ganska lika. Väldigt bra av dej att släppa rakt fram i Trösen när du såg att ja bromsa lite försent. <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo--> Bättre ta de säkra före de osäkra. Hoppas vi ses på mer banträffar.
mvh nikke
Tommie Blomqvist

<!--QuoteBegin-Qwerty+13 Aug 2006, 15:07:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Qwerty 4 13 Aug 2006, 15:07:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sådär ja nu har jag reggat mej på forumet.

[right][snapback]317106[/snapback][/right]

Du misslyckades, bilen verkar hel <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->

Men däcken verkar som de är dax för en ny omgång av <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->

Owner.

Fråga, vem var flitigast på banan?
Mest mil/soppa?

<!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Tommie Blomqvist den 13 augusti 2006, 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

hade sjukt kul igår!!

i Skövde gick en drivknutsdamask av, skit samma, lite tejp och kör igen... med min fastsvetsade oljeplugg.. eee jo..

Jätte tack till Asse för sovplats, grillning, dusch, alkohol, spel, dator, KAFFE! m.m

Gelleråsen är sjukt rolig bana tycker jag! och 888orna fick jobba på ibland <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

enda jag har att klaga på är väl förarmötet.. kändes som att fordmannen hade kunnat säga: Hej. Ut och kör... och det hade varit lika givande.
Lite genomgång av flaggor, uppträdande på bana m.m hade varit bra, ifall inte alla hade kört bana tidigare...

ska lägga upp lite pics osså, ska bara redigera lite...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold

såja, här är några pics, pallar inte fixa till fler.

När man vaknat hos asse, går man upp, pinkar, dricker kaffe, och kommer utanför dörren och möts av Diket opelmanne, (Rickard hette du väl..) och våran lilla mooseman som TVÄTTAR! bilarna.. kl 07,20..
Bild

På banan så står John och babblar om hur han ska köra om och ifrån alla..
Bild

Men jag vill minnas att Mooseman låg i rumpan en hel del varv...
Bild

Linus ligger och tittar på sin bil och tänker: Fan va jag vill ha bilen bakom mig stället...
Bild

Linus och Basti tror jag.
Bild

Anders aka Japatack (tror jag.)
Bild

Slöfocken <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> Benci <!--emo&:wub:-->Bild<!--endemo-->
Bild

John söndagskör igen? <!--emo&:omfg:-->Bild<!--endemo-->
Bild

Linus.. din bil ser ut att tippa strax innan denna bilden <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->
Bild

Basti? igen.
Bild
Senast redigerad av Fixxe den 13 augusti 2006, 18:02, redigerad totalt 1 gånger.

Suzuki Swift Sport -14
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold

Icke honda..

Särås i slagskeppet...
Bild

En skylift.. eee typ line kanske dom heter..
Bild

wanklarna låter elakt!
Bild

Suzuki Swift Sport -14
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold

<!--QuoteBegin-score+13 Aug 2006, 14:43:11--><div class='quotetop'>QUOTE(score @ 13 Aug 2006, 14:43:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tog som sagt 500 bilder, inte gått igenom alla men lägger upp dessa sålänge. hojta om ni vill ha bilder på någon specifik honda (tog på nästan alla)

[right][snapback]317096[/snapback][/right]

min?
svart CRX, OSY reg nr...
Den crxen utan vit krachbåge..

Suzuki Swift Sport -14
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Namn: John Kraft

<!--QuoteBegin-stranne+13 Aug 2006, 14:14:06--><div class='quotetop'>QUOTE(stranne @ 13 Aug 2006, 14:14:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ingen som hade bilder på den snabbaste bilen för dagen? ni som var där vet nog vilken jag menar!!!

Kul dag iaf mycket körning å bra flyt!

synd bara att min bil står utan lådan där hemma!!

ses nästa banträff iaf!

mvh david
[right][snapback]317080[/snapback][/right]

Menat du den som var snabbast till och från banan?
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

de inte bara känns utan de syns oxå..
måste verkligen nya krä'ngare o ställ upp hårdheten i dämparna..

trevliga bilder iövrigt..

PS: Fixxe: bilden blev ju riktigt snygg ju <!--emo&:P-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->S
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
mr cheezy

fixxe fick du nått kort på min bil... ???
Robin Pettersson

Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold

nej men på dig har jag ett par <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->

Suzuki Swift Sport -14
mr cheezy

dom behöver du inte posta.. <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
Robin Pettersson

Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Qwerty

<!--QuoteBegin-stranne+13 Aug 2006, 14:14:06--><div class='quotetop'>QUOTE(stranne 4 13 Aug 2006, 14:14:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ingen som hade bilder på den snabbaste bilen för dagen? ni som var där vet nog vilken jag menar!!!

[right][snapback]317080[/snapback][/right]

Den bilden finns redan där. Det står RA Motor över hela sidan och du kan knappast ha missat den. <!--emo&:rolleyes:-->Bild<!--endemo-->

Är det någon som trycker på bilder av mej så vore det skoj att få se dom.

Edit. Jag menar självklart den snabbaste bilen <!--emo&:rolleyes:-->Bild<!--endemo-->
<span style='color:red'>Jörgen Blomqvist. Inhyrd chafför.</span>
Äger ingen Honda bil. Men en hoj.
Nedin
Bil: s2000
Namn: Daniel Nedin

Fanken va kul det är att köra honda på bana, ska bara i med en stol så att man sitter kvar och ny kylare så man kan åka längre tid!
jag kör en röd eg med "mörka" lenso, e den någon som fotade den?
Daniel Nedin #1636
Bigsweed
Kontakt:

Angående flitigaste mil/bränsle

Körde 24mil på banan, 100 liter V-power tror inte någon slår soppa förbrukningen iaf. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Var ju iofs ingen honda utan bara ett stycke Moby Dick. Känner inte riktigt för att ta accorden med automat ut på banan.

PS. vart tog ångloket med kolvringarna i grillen vägen ??? han sågs försvinna mitt på dan <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

/Örjan
Örjan Karlsson
Honda Accord 2.0EX
Moby Dick R32 GT-R
Användarvisningsbild
benci
Been thanked: 6 times

Hmmm...

Jag tror att jag tar hem titeln för "Bilen som kränger mest i kurvorna" ! <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Kanske dags att uppgradera väghållningen lite. <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->

Bild
Bra bild annars! <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->

Fixe: Din bil är bara för mycket, plus att du kör halvtaskigt. <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->
Mvh Benci_Hovanyi
vad är lustgas?

mycket trevlig dag och trevligt folk. vad gäller förarmötet så va detta P-A:s första banträff som han höll i så ha överseende med detta. kan lova att det blir kanon nästa år! <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

tack för att alla skööte sig och hade kul framför allt! va det någon som fick med en vit focus HGV på bild så släng gärna upp dessa, gärna utan reg nr. sambon knäppte bara en enda på min tid i bilen medans jag fick över 20 på henne.. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

våran bil (Focus HGV 1,6 100hk helt org utom däck) gick prick 50 varv med mig bakom ratten, ytterligare ca 20 med lizzie bakom ratten och körde hälften av flaggvakterna. snittade på ca 1,1 L/mil på banan <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> någon annan som klarade 70 varv på banan? <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> (jag vet att vi fuskade;))

mvh C
Christian Lange
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Namn: John Kraft

Fixxe get your story right!!!

Det var inte älgen som låg bakom mig, det var Görgen och jag som hade batalj.
Lätt det roligaste på hela dagen, ingen tävlig vi körde bara lika snabbt på samma del av banan....
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

vet inte hur många varv man kör på 2*45min o ett 25min pass.
så njaa runt en 70-80 varv borde de bli tycker man <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

vill oxå tacka för en sjukt bra dag..
länge sedan man hade så genom kul på så kort tid
(för de känns som dagengår rent för fort)
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Tommie Blomqvist

Åter till en av frågorna.
Men vem var snabbast på banan? <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Efter en mera närgången titt på däcken måste jag säga, vanliga Brigstone Re40 (org på ctr heter dom så?) har nu överlevt 2 hårda omgångar på Gelleråsen och ca 1200 gatmil med allt de innebär.
Visst inte är man snabbast runt banan men onekligen verkar vanliga däck överleva rejäl misshandel på ett bra sätt.

Ska lägga upp en bild på vänster fram efter lunch, klart imponerande!

Knarrande framvagn är dock något jag kommer få dras med enstund <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->
Ett väldans oväsen <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->

/Tommie
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Skriv svar