Missljud i motorn efter ca 2500 rpm

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
vtec-matte

Kommer missljud från motorn på min crx när jag gasar, dock ej vid tomgång eller varvtal under 2500 rpm.

Är ganska säker på att det inte är ventilerna..

Hört att det skulle kunna vara problem med att spridarna börjar bli dåliga och att det kan uppstå missljud, liknande ventilras. Kan det stämma ?

Eller kan det vara så att oljepumpen börjar ge upp och inte får upp tillräckligt med olja till ventilhuset? Fast då är det fortfarande det att vi tror inte det kommer från ventlierna :/

Tacksam för alla svar // Matte
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)

<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
Användarvisningsbild
hamedius

lma? eller vevlager om du har otur.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
vtec-matte

Ima, vad är det?

Men du tror inte det har med spridarna att göra?
Vi har precis plockat loss spridarna, och dem såg inte så fina ut direkt.
Kört till tom tank ett par gånger och det kanske kan påverka nåt om det kommer in slagg o skit från tanken?
Senast redigerad av vtec-matte den 13 augusti 2006, 22:40, redigerad totalt 1 gånger.
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)

<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
Användarvisningsbild
hamedius

lost motion assembly, sök så finner du.

spridarna kan ha skadats av att gått varma pga soppatorsken men att d ska ha kommit skit från tanken e bara en myt, finns ju ett bränslefilter i vägen som stoppar sånt.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
co2-
Kontakt:

<!--QuoteBegin-vtec-matte+13 Aug 2006, 22:39:55--><div class='quotetop'>QUOTE(vtec-matte @ 13 Aug 2006, 22:39:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ima, vad är det?

Men du tror inte det har med spridarna att göra?
Vi har precis plockat loss spridarna, och dem såg inte så fina ut direkt.
Kört till tom tank ett par gånger och det kanske kan påverka nåt om det kommer in slagg o skit från tanken?
[right][snapback]317290[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

han menar nog LMD(Lost Motion Device) liknande en fjäder som sitter under vtec-viparmen som kan börja ge ifrån sig ljud

Det låter som det rasslar ur motorn, men det är inget du behöver vara orolig över, detta rasslet finns i de flesta b16 motorerna
Senast redigerad av co2- den 13 augusti 2006, 22:59, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Edvin "Eddy" Eminovic [/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
vtec-matte

Okej!

Men jag har haft lite ventilliknande rassel innan, det här låter liksom grövre :/

Användarvisningsbild
hamedius

nej jag menar lma, jag fattar inte var ni har fått lmd ifrån, d har jag aldrig sett nån annanstans än på olika forum.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
co2-
Kontakt:

<!--QuoteBegin-hamedius+13 Aug 2006, 23:04:59--><div class='quotetop'>QUOTE(hamedius @ 13 Aug 2006, 23:04:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->nej jag menar lma, jag fattar inte var ni har fått lmd ifrån, d har jag aldrig sett nån annanstans än på olika forum.
[right][snapback]317302[/snapback][/right]

Sorry för mitt ovetande, har alltid trott att det heter LMD då jag läst det överallt på HPC, men samtidigt aldrig reflekterat över varför många på andra forum skriver LMA.. Kollade WSM nu och ser att det står Lost Motion Asssembly. My bad.

Du har helt rätt Hamed <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
[b]Edvin "Eddy" Eminovic [/b]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]Civic VT '90[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Slemhelge

co2- skrev:<!--QuoteBegin-hamedius+13 Aug 2006, 23:04:59--><div class='quotetop'>CITERA(hamedius @ 13 Aug 2006, 23:04:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->nej jag menar lma, jag fattar inte var ni har fått lmd ifrån, d har jag aldrig sett nån annanstans än på olika forum.
<div align="right">[snapback]317302[/snapback]</div>
Sorry för mitt ovetande, har alltid trott att det heter LMD då jag läst det överallt på HPC, men samtidigt aldrig reflekterat över varför många på andra forum skriver LMA.. Kollade WSM nu och ser att det står Lost Motion Asssembly. My bad.

Du har helt rätt Hamed :P

kan det inte vara så att det är Både och ? ;D LMD LMA same shit different name.... jag har samma på min B16A1 :P låter som en enkrona ligger och guppar på ett metallblock :P rassalar som faen på höga varv.. men som alla andra sagt.. inget att oroa sig för.. Det går att byta ut billigt och enkelt har jag hört.. men jag har inte kunskapen för det.. så låter skiten rassla :D
Ny Firma
<a href="http://www.prostreetstyling.exofire.net" target="_blank">.:-ProStreetStyling-:.</a>
--------------------------------------
Tidigare ägda bilar:
Honda CRX Vtec 16V 1.6L -90
Honda Civic 1.3L Widebody -95
Flygare
Kontakt:

Lma rasslar bara innan vtec. Så rasslar det på höga varv bör du nog kolla upp det.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Skriv svar