Open air på CTR

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Boomi

Kollade under huven på min nyinköpta CTR -02:a idag, är det bara slänga dit ett öppet filter rakt på insuget?
Vad ska man göra med sladden som går till luftslangen mellan insug och luftburk?

Mvh Kristoffer
Senast redigerad av Boomi den 13 augusti 2006, 11:07, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman

HONDA
the power of dreams

Civic H22a EG hb -94:a
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Köp ett AEM CAI är mitt bästa råd...

Ger mer effekt dessutom.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Lonte

Vi har 2 olika Insugskit till CTR som dem flesta här kör med.

Cold air intake som går ner under till hjulhuset och V2 som sitter i motorutrymmet.

kolla här under insugskit <a href='http://www.bobkit.se/webshop' target='_blank'>Bobkit</a>

Mvh/ Lonte
Liong Tu
Sthlm divisionen
#797#
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://www.boostlogic.se" target="_blank">Team Boostlogic</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->

Fixar Produkter från: AEM, DC Sport, Hondata, Buddyclub, TODA Racing, ChargeSpeed, Tein, Defi, Mugen, HKS, Spoon, Greddy, Cusco, Seibon, Blitz, WingWest, Rays Weels, Motul
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style_emoticons/default/worthy.gif[/img] Niklas Lilja Motorsport; SOD

Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
mAbZ

Wow har ni uppdaterat hemsidan?! <!--emo&:shock1:-->Bild<!--endemo--> Äntligen! <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Lonte

Jepp fick ut tummer ur röven till slut <!--emo&:oops:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->Bild<!--endemo-->
Vi har inte gått ut med webshoppen än pga av webshopen inte funkar till 100% än och att vissa beställningar försvinner ut i cyber rymden.
Tills vi har fått ordning på allt så får ni gärna kicka runt och hjälpa oss att förbättra weshoppen som vi jobbar på hela tiden.
Liong Tu
Sthlm divisionen
#797#
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://www.boostlogic.se" target="_blank">Team Boostlogic</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->

Fixar Produkter från: AEM, DC Sport, Hondata, Buddyclub, TODA Racing, ChargeSpeed, Tein, Defi, Mugen, HKS, Spoon, Greddy, Cusco, Seibon, Blitz, WingWest, Rays Weels, Motul
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style_emoticons/default/worthy.gif[/img] Niklas Lilja Motorsport; SOD

Det är inte hastigheten som dödar, det är det plötsliga stoppet.
Boomi

Men, jag såg nån som satt filtret rakt på insuget...
Hur??!
Kristoffer Bohman

HONDA
the power of dreams

ziggy

<!--QuoteBegin-Boomi+10 Aug 2006, 21:14:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Boomi @ 10 Aug 2006, 21:14:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men, jag såg nån som satt filtret rakt på insuget...
Hur??!
[right][snapback]316281[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Varför? Gör inte det säger jag. Du måste ju göra av slangarna någonstans. Skaffa ett cai från AEM eller liknande. Måste vara bättre och säkrare.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Boomi

Nu blir jag lite misstänksam istället, varför säljer alla sina CAI?
Har blivit erbjuden 5 st på 2 dar.
Kristoffer Bohman

HONDA
the power of dreams

Mattias
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

För att det finns en billig Comptech Icebox under säljes kanske? <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Boomi

Och varför är en icebox bättre?
Kristoffer Bohman

HONDA
the power of dreams

ziggy

Det är den inte <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> Är nog precis vad man tycker själv. Vet folk som inte har tyckt om sin Icebox. Jag har kört AEM Cai i två sommrar nu snart och har inget negativt att säga om det. Skulle jag ignorera priset helt och hållet så skulle jag välja Mugens Air Box. Eller om vi ska ta det extrema alternativet: J.A.S luftfilterbox <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> Den är porr.

Vet inte varför alla säljer sitt Cai. Vet ingen som är missnöjd med sitt. Så det är säkert bara förnyelsens makt som drar.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Boomi

Tack
Kristoffer Bohman

HONDA
the power of dreams

Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jag struntar helt och hållet hur många eller få hästar som mitt CAI ger, jag kommer aldrig att köra med något annat på min ctr. Det låter ju så jäkla gott!
Allra helst med rutan nervevad, så nu på sommarn är det svårt att köra "normalt", för när jag kommer ut till bilen så måste jag dra ner rutorna pga värmen, och då har jag insugsljudet lite svagt och då måster jag bara ha MERA, och då blir det så mycket vtec det bara går. <!--emo&:wohow:-->Bild<!--endemo-->

Är synd att CAI på CRX sitter i fel hörn för förarns öron.. <!--emo&:(-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->
christer_carlsson
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson

Alltså, ett cai är ju ett måste på en ctr <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> En modd som jag tyckte kändes i hela registret faktiskt, köpte det inte bara för ljudets skull.

Att folk säljer beror nog mest på att de ska sälja hela bilen och vill få den original igen. Cirkulerar ju en hel del ctr som inte hittat en trogen ägare än. Iceboxen verkar fin även om jag tror den får spö av ett vanligt cai...alla har vi lite olika favoriter. Fördelen med iceboxen är att den skyddar lite bättre mot smuts och vatten.

Enda nackdelen är att jag märkt en slags fördröjning i gaspådraget. Kändes inte först men märks tydligare om man skiftar tillbaks till originalboxen, inte riktigt lika rapp men med mera pulver.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Skriv svar