Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Knirrande kopplingingspedal CTR-02
Min koppling har börjat knirra en del när man släpper den sakta mest ljudet kommer en bit från pedalen .. i cupén altså ..
Någon som känner till det ?
Någon som känner till det ?
Ninja pwr !
Har oxå haft det. Det är kopplingscylinder (heter det så?) som knarrar.
För att enklare komma åt så ta bort plastkåpan vid ditt vänsta knän. Vrid på reglaget som finns och dra ut och ned samtidigt så lossar det.
Ta lite smörjmedel och smörj in cylindern vid kopplingen och prova och trampa på den igen. Jag tog lite 5-56 först men den började knaka någon vecka senare igen, då provade jag något bättre smörjande och nu låter det inget alls.
Edit: Fan, Kristian var snabbare!
För att enklare komma åt så ta bort plastkåpan vid ditt vänsta knän. Vrid på reglaget som finns och dra ut och ned samtidigt så lossar det.
Ta lite smörjmedel och smörj in cylindern vid kopplingen och prova och trampa på den igen. Jag tog lite 5-56 först men den började knaka någon vecka senare igen, då provade jag något bättre smörjande och nu låter det inget alls.
Edit: Fan, Kristian var snabbare!
Senast redigerad av Bergan den 28 september 2006, 20:04, redigerad totalt 1 gånger.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Will do soo !
Tackar krappar !
Tackar krappar !
Ninja pwr !
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Har man garanti byts cylindern ut av din Åf.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)